וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: האחת והיחידה

20.10.2012 / 11:00

יוסטון ובולטימור ייאבקו על הבכורה ב-AFC במוקד המחזור ה-7. פטריוטס - ג'טס, ג'ייאנטס - וושינגטון, סינסינטי - פיטסבורג

המחזור השביעי אומנם כבר כאן, אבל בניגוד לשנים קודמות, כמעט ואי אפשר לקבל מושג ראשוני כלשהו על תמונת הפלייאוף. הדברים אמורים בעיקר לגבי ה-AFC הצפוף, שם לא פחות משבע קבוצות מחזיקות במאזן חצוי של 3:3 (כולל כל בית המזרח) ורק שתיים, יוסטון ובולטימור, שומרות על מאזן חיובי. כדי שזה באמת יהיה כיף, הטקסאנס והרייבנס קבעו דייט לערב יום ראשון, קצת לפני שהפטריוטס המדוכאים יתכתשו עם הג'טס המתאוששים בקרב גדול.

עוד במוקד: שתיים מהפתעות החטיבה השנייה, ה-NFC, ייפגשו כאשר מינסוטה תארח את אריזונה, האלופה ניו יורק ג'איינטס, אחרי הצהרת הכוונות בסן פרנסיסקו, פוגשת את היריבה לבית וושינגטון, סינסינטי מול פיטסבורג הלחוצה בסאנדיי נייט ולקינוח, המאנדיי נייט יפגיש בין שיקגו לדטרויט, במלחמה גדולה ב-NFC צפון.

הימורי השבוע שעבר הזכירו את סן דייגו של ליל שני, עם פתיחה מטורפת של 7 מ-7 והמשך מביך של 0 מ-6. סך הכל, עם ההימור המוצלח על סן פרנסיסקו, אנחנו עומדים על 53 מ-91 (58.2 אחוזים). הנה המשחקים אותם נראה הפעם:

אנדרה ג'ונסון שחקן יוסטון טקסאנס מול קארי וויליאמס שחקן בולטימור רייבנס. GettyImages
אנדרה ג'ונסון וקארי וויליאמס ייפגשו למשחק ענק/GettyImages

19:00:

FOX: ניו יורק ג'איינטס - וושינגטון
METV: יוסטון - בולטימור
5+ לייב: קרוליינה - דאלאס (עדכון מאוחר)

22:05-22:25:

FOX: אוקלנד - ג'קסונוויל
METV: ניו אינגלנד - ניו יורק ג'טס

בין ראשון לשני, 2:20, ESPN :

סינסינטי - פיטסבורג

בין שני לשלישי, 2:30, ESPN:

שיקגו - דטרויט

ביל בליצ'ק, ניו אינגלנד פטריוטס, רקס ריאן, ניו יורק ג'טס. רויטרס
יהיה שמח בפוקסבורו. בליצ'יק וריאן/רויטרס

20:00: מי הכי טובה בחטיבה?

יוסטון (1:5) - בולטימור (1:5)

בזמן שכל ה-AFC מדשדש בבינוניות, שתי הקבוצות האלה רצות קדימה ולא מפסיקות לנצח. כמעט. יוסטון נפלה בסאנדיי נייט בגדול, בבית מול גרין ביי והיא עדיין תחת זכוכית מגדלת. הפציעה של בריאן קושינג, שסיים את העונה, כנראה השפיעה מאוד על הגנת הטקסנים, שספגה מול ארון רוג'רס וחבריו את מספר הנקודות הגדול ביותר מאז ה-17 לספטמבר 2006, מול הקולטס של פייטון. גם על בולטימור לא עבר שבוע משמח במיוחד, כשלצד הניצחון מלא המזל מול דאלאס, הקבוצה איבדה לשארית העונה את ריי לואיס ולדאריוס ווב, מה שמשאיר את הגנת העורבים דלילה במיוחד. בכל מקרה, צפוי להיות משחק גדול בטקסס.

התחזית: בלי לואיס ו-ווב, שמצטרפים לטרל סאגס ביציע, זה יהיה גדול מדי על בולטימור. יוסטון תבוא דרוכה ותנצח.

בפאלו (3:3) - טנסי (4:2)

בשקט בשקט, הבילס המושמצים נמצאים במאזן חצוי, בדיוק כמו שלוש החברות לבית. בפאלו התבזתה שבועיים ברציפות, אבל הצליחה לנצח דווקא באריזונה, עם הרבה אופי והגנה וניצחון אפשרי נוסף, בבית מול הטייטאנס החלשים, ישים אותה פתאום במקום ממנו אפשר להילחם על הפלייאוף. טנסי הפתיעה את פיטסבורג במשחק שפתח את המחזור הקודם, כשכריס ג'ונסון סופסוף הגיע לעבודה ועזר לטייטאנס לעצור את רצף התבוסות. ג'ייק לוקר עדיין מושבת ומאט האסלבק יפתח במקומו.

התחזית: אין דבר אותו הבילס אוהבים יותר מאשר להרוס לעצמם. לא הפעם. בפאלו

אינדיאנפוליס (3:2) - קליבלנד (5:1)

באופן די צפוי, הקולטס לא ממש הסתדרו במשחק החוץ מול הג'טס הנואשים וחזרו למאזן שלילי. אנדרו לאק סבל ממשחק חלש ביחס לסטנדרטים שהספיק להעמיד בקריירה הקצרה שלו, אבל הוא ממשיך להיראות כמו הדבר הגדול הבא וניצחון שלו הפעם יעניק לו שלושה ניצחונות, בדיוק הכמות שהייתה לפייטון מאנינג בעונתו הראשונה עם הקולטס ב-1998. הבראונס, שהשיגו בשעה טובה את ניצחונם הראשון העונה, עם הופעה טובה בדרבי של אוהיו מול סינסינטי (מה שהוביל את אחד מאוהדי הקבוצה לעשות דבר אידיוטי במיוחד), קיבלו בשורות רעות בדמות פציעה בצווארו של סקוט פוג'יטה, הליינבקר שהושעה בשל פרשת הבאונטי בה היה מעורב בשנותיו בניו אורלינס ועלול לסיים את הקריירה בשל כך.

התחזית: בבית, זה של לאק ואינדי

סקוט פוג'יטה שחקן קליבלנד בראונס. David Richard, AP
הקריירה שלו לקראת סיום? פוג'יטה/AP, David Richard

סנט לואיס (3:3) - גרין ביי (3:3)

הנה שתי קבוצות שאף אחד לא ניבא להן מאזן זהה בשלב זה של העונה והמצב הנוכחי עוד עושה חסד עם הפאקרס, שהתפוצצו אחרי הרבה זמן וניצחו ביוסטון, בזמן שהראמס נפלו במיאמי. סאם בראדפורד לא ממש פוגע ואחרי שההגנה הצילה אותו כמה פעמים, זה נגמר בשבוע שעבר. ארון רוג'רס נזכר שקוראים לו ארון רוג'רס ושיש לו תואר MVP בכיס וחגורת היאבקות לטאצ'דאונים ושרף את הטקסאנס עם תצוגת שיא ושישה טאצ'דאונים, אבל הפאקרס, שהפסידו וניצחו משחקים לסירוגין בכל שבוע מפתיחת העונה, עדיין חייבים להוכיח שהם חזרו לעצמם באמת.

התחזית: הפאקרס יסתבכו שוב, אבל רוג'רס ישמור על מצב הרוח החיובי וינצח את המשחק עבורם

מינסוטה (2:4) - אריזונה (2:4)

מי היה מאמין שזה יהיה משחק צמרת? הווייקינגס עושים עונה טובה, הרבה מעבר לציפיות, אבל נבלמו מעט בוושינגטון, עם משחק חלש. גם הקרדינלס בנסיגה ועם שני הפסדים רצופים, נראה שפתיחת העונה המצוינת מאחוריהם, מה שמכריח אותם להשתפר, אם הם רוצים להישאר בתמונת הפלייאוף. ההתקפה של הקרדינלס לא ממש עובדת, בעיקר לא במשחקים האחרונים ואילו במינסוטה, כריסטיאן פונדר ממשיך להתקדם, אבל הקבוצה זקוקה לקצת יותר משחקנים שלא נקראים אדריאן פיטרסון ופרסי הארווין.

התחזית: המאזן של אריזונה קצת משקר, זה של מינסוטה פחות. ווייקינגס

ניו יורק ג'איינטס (2:4) - וושינגטון (3:3)

אחרי שכולם כבר הכתירו לא מעט קבוצות בתור הטובות בליגה, הגיעה האלופה בשבוע שעבר והזכירה לכולם את מי צריך לנצח בדרך אל התואר. הענקים נסעו למפרץ סן פרנסיסקו ויצאו ענקים, עם ניצחון מוחץ ומהדהד, כשההגנה לא נותנת לניינרס לנשום וההתקפה ממשיכה לדהור, עם המוסר השלישי בטיבו בליגה, איליי מאנינג כמובן. וושינגטון השאירה את ההפסד המתסכל לאטלנטה מאחור וטסה קדימה מול מינסוטה, כשרוברט גריפין השלישי ממשיך לשחק כמו רוקי העונה, שוכח מזעזוע המוח שספג מול הפאלקונס ומעמיד מספרים פסיכיים של 182 יארד במסירה ו-138 בריצה. יחד עם זאת, הריצה מסכנת את RG3 והוא יצטרך להישמר מול הגנת הג'איינטס הקשוחה.

התחזית: ניו יורק נכנסה לזון. ג'איינטס

רוברט גריפין השלישי שחקן וושינגטון רדסקינס. Evan Vucci, AP
מבחן גדול מצפה ל-RG3/AP, Evan Vucci

טמפה ביי (3:2) - ניו אורלינס (4:1)

לסיינטס היה קצת זמן להתאושש מהצרות של פתיחת העונה. הניצחון הנדרש עד מאוד, שהגיע מול סן דייגו ושבוע החופש אולי עזרו לסיינטס להירגע מעט, אבל אחרי המשחק הזה, מצפה להם רצף משוגע של משחקים, כמעט עד לסיום העונה. ניו אורלינס סוגרת את ה-NFC כרגע, אבל אולי היא עוד לא אמרה את המילה האחרונה. טמפה טיילה מול קנזס סיטי וקטעה רצף של שלושה הפסדים והיא תשמח מאוד לקלקל ליריבה לבית סופית את העונה ובמקביל, להתקרב אולי לתמונת הפלייאוף.

התחזית: המפגש בין התקפת המסירה של ניו אורלינס (ראשונה בליגה), להגנת המסירה של שודדי הים (מקום 31), תכריע את הכף במשחק צמוד. ניו אורלינס

קרולינה (4:1) - דאלאס (3:2)

הפנתרים רואים איך עוד עונה יורדת לטימיון, ממש כמו הקאובויס. קרולינה מגיעה למשחק אחרי שלושה הפסדים רצופים ואולי שבוע החופש עזר לה להתאושש מעט. דאלאס הייתה קרובה לניצחון גדול בבולטימור, אבל חוסר משמעת ובגרות מנעו זאת ממנה. דימארקו מארי, שמתקשה לשחזר את יכולתו מהשנה שעברה, לא ישחק בדאלאס בשל פציעה ומנגד, קאם ניוטון יתמודד מול הגנת המסירה הטובה בליגה עד כה ואם הוא לא ירים את הרמה, המצב לא ישתפר.

התחזית: דאלאס יכולה לקחת את המשחק הזה ותעשה זאת

דרו בריס שחקן ניו אורלינס סיינטס. Bill Haber, AP
אולי עוד לא הכל אבוד? בריס/AP, Bill Haber

22:05-22:25: עדיין מעניין

ניו אינגלנד (3:3) - ניו יורק ג'טס (3:3)

למרות הכל, זה עדיין אחד המשחקים הכי גדולים שיש לליגה, ל-AFC ובטח שלבית המזרח להציע לנו. אין ספק ששתי הקבוצות קיוו לפתיחת עונה טובה יותר. הפטריוטס שוב שילמו על האומללות שלהם בסגירת משחקים בטוחים ועל ההגנה החלשה והפסידו בסיאטל משחק שהיה בכיס שלהם. הופעה חלשה ומבולבלת מצד טום בריידי, שהשיג רק טאצ'דאון אחד בשישה ביקורים ברד זון, בוודאי שלא עזרה וניו אינגלנד, שסומנה כאחת הקבוצות החזקות בחטיבה, מוצאת את עצמה בעמדה מאוד בעייתית. הסילונים שיחקו פוטבול נכון וחיובי מול אינדיאנפוליס ואפילו מארק סאנצ'ז השתיק את הביקורות בתפוח הגדול, אבל המצב הזה זמני מאוד והרבה אנשים מחכים לקבוצה של רקס ריאן מעבר לפינה. מעניין יהיה לראות איך בריידי יתמודד עם ההגנה בירוק, כשהרץ שלו ברנדון בולדן בספק בגלל פציעה וכמה סאנצ'ז יהנה מול ההגנה המארחת. מספר 6 בירוק זוכר בוודאי את הניצחון שלו בפוקסבורו, בפלייאוף 2010/11, אבל בעונה הסדירה, שלושה משחקים רצופים הלכו לניו אינגלנד.

התחזית: באמת שאי אפשר לדעת עם שתי הקבוצות האלה והרבה תלוי במומנטום לקראת הסיום, אבל זה מרגיש כמו הפתעה. נלך עם הג'טס

אוקלנד (4:1) - ג'קסונוויל (4:1)

לא ממש מפגש בין אריות הליגה. הריידרס כמעט הפתיעו באטלנטה בשבוע שעבר, אבל הפסידו ממש בסיום. היגוארים נחו אחרי שחטפו בראש משיקגו והם יקוו שבליין גאברט, שמוביל את התקפת המסירה החלשה בליגה, יחליט להתחפש לקוורטרבק ליום אחד. קרסון פאלמר, שמגיע אחרי משחק של 353 יארד מול הפאלקונס, רוצה לשמור על המספרים הללו.

התחזית: אוקלנד

מארק סאנצ'ז שחקן ניו יורק ג'טס. Lynne Sladky, AP
רוצה לחגוג על האין הגנה של הפטריוטס. סאנצ'ז/AP, Lynne Sladky

סינסינטי (3:3) - פיטסבורג (3:2), בין ראשון לשני, 2:20

הקבוצה שתפסיד את המשחק הזה תיכנס לזעזוע עמוק מאוד. מבחינת הבנגאלס, זה עלול להיות הפסד שלישי רצוף, שישאיר אותם הרחק מאחורי בולטימור. מבחינת הסטילרס, המצב עוד יותר גרוע אפילו והפסד שלהם, שיהיה הרביעי בארבעה משחקי חוץ העונה, יכול לשלוח אותם לתכנן את הפגרה. חסרונם של טרוי פולאמלו ולמאר וודלי בלט מאוד בהפסד הפלדות בטנסי, אבל מאז הם נחו שבוע וחצי והשניים צפויים לשחק. סינסי חייבת לקבל קצת יותר משאר שחקני הקבוצה ולא להסתמך רק על אנדי דלטון ואי ג'יי גרין הצעירים. פיטסבורג ניצחה תשעה מתוך 11 המפגשים האחרונים בין הקבוצות, כולל את כל הארבעה האחרונים.

התחזית: מתישהו, רצף הפסדי החוץ של הסטילרס יקטע. זה יקרה הפעם. פיטסבורג

שיקגו (1:4) - דטרויט (3:2), בין שני לשלישי, 2:30

למרות שההתקפה לא ממש עובדת, שיקגו נראית טוב ומחזיקה במאזן מצוין, בעיקר בזכות ההגנה החזקה שלה, שספגה 27 נקודות בשלושת המשחקים האחרונים גם יחד. הדובים חוזרים משבוע החופש ורוצים לשמור על פסגת הבית, במשחק מול אחת היריבות בצפון. דטרויט כמעט גמרה את העונה, אבל קאמבק נפלא סידר לה ניצחון קריטי בפילדלפיה. המשחקים הבאים של הליונס נראים אפשריים על הנייר וזו ההזדמנות שלהם לפתוח ברצף ניצחונות, שיציב אותם בתמונת העלייה לפלייאוף. זה יהיה המפגש ה-160 בין הקבוצות, שיקגו ניצחה בשבעה מבין שמונה האחרונים.

התחזית: לא הפעם. דטרויט מנצחת

פוטבול בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully