וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוק' המונדיאל: נבחרת ישראל הביסה 0:3 את לוקסמבורג

הנבחרת הסתפקה הפעם בחצי מנה: תומר חמד כבש צמד (13 ו-48), עדן בן בסט השלים (35), שני בישולים לביברס נאתכו

למה לא כל יום לוקסמבורג? ארבעה ימים אחרי השישייה המרשימה, נבחרת ישראל שוב טיילה מול היריבה הנחותה. אמנם הערב (שלישי) זה נגמר רק בחצי המנה עם ניצחון 0:3 לעיני כ-20 אלף צופים באצטדיון רמת גן, אך אלי גוטמן, למרות הנסיגה ההדרגתית בחצי השעה האחרונה, יכול להיות מרוצה מניצחון שני כמאמן הנבחרת ומלא מעט דקות של צירופים נאים במחצית הראשונה. תומר חמד המשיך לחגוג במדים הלאומיים עם צמד נהדר (13 ו-48) ושותפו עדן בן בסט הוסיף בהקשתה (35) כדי להעלות את מאזנה של הנבחרת לשבע נקודות מארבעה משחקים בבית ו'. ניצחון תשיעי לישראל בתשעה מפגשים מול לוקסמבורג, עם יחס שערים מוחץ של 3:34. לא סתם היא נחשבת ליריבה המועדפת.

תומר חמד שחקן נבחרת ישראל חוגג שער. ברני ארדוב
בכושר פנטסטי. תומר חמד/ברני ארדוב

כבר מהפתיחה היה ברור לאן נושבת הרוח. ביברס נאתכו השתלט על המשחק למרות המצב הגרוע של הדשא באצטדיון הלאומי, חילק מסירות נהדרות לכל עבר וניווט את משחק ההתקפה של ישראל. השער הראשון הגיע בדקה ה-13, כאשר חמד השתלט על כדור ששלח לו קשר רובין קאזאן, העביר לשמאל ובעט חזק אל הרשת את שערו הרביעי תוך ארבעה ימים מול לוקסמבורג. חמש דקות לאחר מכן חמד היה קרוב לכבוש את השני, אך הניסיון הווירטואוזי שלו בעקב בתום התקפה קבוצתית נאה, הסתיים בעצירה של השוער ג'ונתן ז'ובר. הכחולים המשיכו ללחוץ ונאתכו הצליח לבשל פעם נוספת, כשהכין לבן בסט שער נהדר בהקשתה בדקה ה-35 שקבע את תוצאת המחצית.

הנעת הכדור הסבלנית של ישראל נמשכה גם בפתיחת המחצית השנייה. אלעד גבאי, מהפחות טובים ב-45 הדקות הראשונות (שההגנה החדשה עם דקל קינן ויואב זיו שהצטרפו לגבאי ודן מורי לא עמדה במבחנים מיוחדים, אך מנגד לא הקרינה ביטחון) התעורר עם מהלך יפה בדקה ה-48 ובישל מצד ימין לחמד שנגח את השני שלו במשחק והחמישי בקמפיין - מלך שערי מוקדמות המונדיאל, לפחות זמנית.

בחצי השעה האחרונה חלה נסיגה ביכולת, בעיקר אחרי החילופים שלא תרמו דבר למשחק, וז'ובר דאג כי הפעם לוקסמבורג תצא רק עם חצי הכמות ברשתה. בצד השני, קינן הציל מהקו ושמר עבור דודו אוואט על שער נקי בהופעתו ה-70 (שיא לשוער בנבחרת). אולי להבא, יחשבו בהתאחדות לחזור לנוהל שהונהג בכמה קמפיינים קודמים ולהתחיל את הקמפיין מול נבחרות כמו לוקסמבורג, מולן ניתן להשיג נקודות ששוות הרבה ביטחון ולמשוך את התקוות למספר מחזורים רב יותר. עכשיו נחכה עם החישובים עד חודש מרץ, אז פורטוגל וכריסטיאנו רונאלדו יקפצו לביקור בארץ הקודש. עד אז, מותר לפנטז.

ביברס נאתכו שחקן נבחרת ישראל מעל מריו מוטש שחקן נבחרת לוקסמבורג. ברני ארדוב
שני בישולים נהדרים. ביברס נאתכו/ברני ארדוב

מחצית ראשונה

דקה 2: נאתכו הגביה כדור קרן לעבר בן בסט, שנגח החוצה תחת לחץ.

דקה 6: הגנת לוקסמבורג טעתה והכדור הגיע למליקסון, שהכניס פנימה לחמד. החלוץ בעט חזק לפינה הקרובה, ז'ובר הדף לקרן.

דקה 7: כדור הקרן עבר את כל הגנת לוקסמבורג, ראדי בעט חלש וזו'בר הדף בקושי, כשבן בסט השתלט על הריבאונד בעזרת ידו וכבש במספרת. השער כמובן לא אושר והחלוץ ספג כרטיס צהוב.

דקה 10: לוקסמבורג יצאה למתפרצת עם דה מוטה שהעביר לז'ואקים, אך החלוץ בעט חלש החוצה מ-20 מטרים.

דקה 13: גול! נאתכו ראה את התנועה של חמד לעומק, שלח אותו במסירה מדויקת והחלוץ השתלט בימין, העביר לשמאל ובעט כדור חד לפינה הקרובה מ-14 מטרים. חמד בכושר נפלא, עם שער רביעי תוך ארבעה ימים מול לוקסמבורג. 0:1 לישראל.

דקה 18: יופי של התקפה של הנבחרת. נאתכו מסר לראדי בעקב, ראדי העביר רוחב מצד שמאל, בן בסט הוריד לחמד והחלוץ כמעט כבש שער וירטואוזי בעקב, אך השוער הדף עם הרגל.

דקה 23: חמד שלח את בן בסט, שעבר את השומר שלו ובעט כדור שנבלם בשחקן אורח.

דקה 26: נאתכו הגביה כדור קרן, חמד נגח לידיו של השוער.

דקה 32: נאתכו הגביה כדור חופשי מצד ימין, מורי נגח מצוין, אך הכדור חמק בסמוך לקורה.

דקה 35: גול! נאתכו הנפלא שלח כדור ארוך ממחצית המגרש לעבר בן בסט, ששלח רגל ארוכה לעבר הכדור וראה אותו עושה קשת גבוהה מ-18 מטרים ונוחת ברשת. עוד שער נהדר של הנבחרת, 0:2 לישראל.

עדן בן בסט שחקן נבחרת ישראל כובש שער. ברני ארדוב
איזו נגיעה. עדן בן בסט כובש את השני/ברני ארדוב

מחצית שנייה

דקה 48: גול! עוד התקפה נהדרת של הנבחרת מסתיימת בשער. גבאי קיבל כדור בצד ימין והעביר רוחב מדויק, חמד עשה תנועה לפינה הקרובה ותוך כדי זינוק נגח פנימה. צמד לחמד שהופך לפחות זמנית למלך השערים במוקדמות עם חמישה כיבושים. 0:3 לישראל.

דקה 59: נאתכו הגביה כדור חופשי מצד שמאל, חמד נגח לידיו של השוער.

דקה 61: מליקסון הכניס כדור עומק לבן בסט, אבל השוער ז'ובר יצא עם הרגל והקדים את חלוצה של ברסט.

דקה 63: אלברמן איבד כדור ברשלנות מרחק של כ-40 מטרים מהשער, בטמר התקדם ובעט מ-20 מטרים כדור שטוח שאוואט הדף לקרן.

דקה 70: התקפה יפה דווקא של לוקסמבורג. מוטש נכנס לרחבה אחרי דאבל פס, אבל משבעה מטרים בעט החוצה.

דקה 71: ורמוט המחליף לא יכול היה להמשיך בגלל פציעה ונטש אחרי 14 דקות בלבד על המגרש. עזרא נכנס במקומו.

דקה 73: נאתכו ניסה לסובב כדור חופשי מ-25 מטרים, אך הבעיטה חלפה שני מטרים מעל המשקוף.

דקה 81: מליקסון פינה את מקומו לטובת אבוחצירא, לו זו הופעת בכורה בנבחרת הבוגרת.

דקה 83: אבוחצירא יכול היה לחגוג את הראשון שלו בנבחרת, אבל התמהמה וראה את הבעיטה שלו נעצרת על ידי השוער.

דקה 87: בטמר ניסה את מזלו מ-25 מטרים, אוואט קלט ללא שום בעיות.

דקה 90+1: התקפה טובה של לוקסמבורג הסתיימה עם טיל של המחליף לטרזה, אבל קינן שם את הראש והציל מצוין מקו השער.

הרכב נבחרת ישראל: דודו אוואט, אלעד גבאי, דן מורי, דקל קינן, יואב זיו, ביברס נאתכו, מהראן ראדי (גילי ורמוט, 57 - חן עזרא, 71), גל אלברמן, מאור מליקסון (שמעון אבוחצירא, 81), עדן בן בסט, תומר חמד.

הרכב נבחרת לוקסמבורג: ג'ונתן ז'ובר, גי בלס, אריק הופמן, מריו מוטש, רנה פטרס (כריס פיליפס, 81), ז'יל בטמר, בן פאיאל, לורן ז'אנס, שארל לבק, דניאל דה מוטה (טום לטרזה, 86), אורליאן ז'ואקים (מוריס דוויל, 46).

שחקני נבחרת ישראל: עדן בן בסט, דן מורי, תומר חמד. ברני ארדוב
רוצים את לוקסמבורג כל יום. עדן בן בסט, דן מורי, תומר חמד/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully