וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: אפסטייט ניו יורק

15.10.2012 / 8:02

הג'איינטס הענישו את סן פרנסיסקו על הדיבורים והביסו אותה במפרץ 3:26. אטלנטה ב-0:6, גרין ביי ניצחה ביוסטון

קבוצות טובות יודעות לנצח משחקים גרועים, קבוצות פחות טובות יודעות להפסיד משחקים טובים. את המשפט הזה שמענו לא אחת ב-NFL, וגם הלילה (ראשון) קיבלנו הוכחה לכך.

נתחיל באטלנטה, שלא ממש שכנעה מול אוקלנד, אבל הפאסון של מאט ריאן ומאט בריאנט עזר לה לנצח בשניית הסיום 20:23 ולעלות למאזן 0:6. גם בולטימור לא היטיבה לשחק, במיוחד בהגנה, אך עברה את דאלאס במשחק דרמטי 29:31. הרייבנס הסתייעו בניצחון של קליבלנד על סינסינטי 24:34 בדרבי של אוהיו כדי לקבע חזק את מעמדם כמוליכי ה-AFC צפון.

אחרי שני הפסדים רצופים התאוששו הג'טס מניו יורק והביסו את אינדיאנפוליס 9:35. וינסנט ג'קסון רשם שני טאצ'דאונים, טמפה ביי הכניעה את קנזס סיטי החלשה 10:38. מיאמי הסימפטית החזיקה מעמד מול סנט לואיס וניצחה 14:17. פילדלפיה שלטה בדטרויט במשך שלושה רבעים, אבל הליונס חזרו ברבע הרביעי וניצחו בהארכה בעיר האחווה, 23:26.

מאט ריאן שחקן אטלנטה פאלקונס. John Bazemore, AP
לא איבד את קור הרוח גם ברגעים קשים ובמשחק בינוני. מאט ריאן/AP, John Bazemore

ומצד שני, יש גם קבוצות שאולי מוגדרות כטובות, אבל לא ממש יודעות לסיים משחקים. אחת מאלה היא ניו אינגלנד, שהובילה 10:23 בסיאטל, אבל גבורה של ראסל ווילסון והגנת הסיהוקס העניקה להם ניצחון 23:24. בפאלו סיימה מסכת השפלות לא נעימה עם ניצחון בהארכה באריזונה, 13:16. רוברט גריפין השלישי הפצוע חזר לשחק והוביל את וושינגטון לניצחון 26:38 על מינסוטה.

ולמשחק בין סן פרנסיסקו לניו יורק ג'איינטס. לאורך השבוע טענו הפורטי ניינרס כי יסגרו חשבון עם הענקים על ההפסד בגמר ה-NFC, אלא שלטום קאפלין ואיליי מאנינג היו תוכניות אחרות, הג'איינטס באו עם הסוואגר הניו יורקי וסגרו הרמטית את התקפת הניינרס עם 3:26 גדול.

גרין ביי פתחה את העונה מגומגם, אבל היה צורך שיגיע המשחק שיוציא את ארון רוג'רס מהמשבר - והוא הגיע, עם 24:42 ענק ביוסטון.

איליי מאנינג שחקן ניו יורק ג'איינטס. Mark Terrill, AP
יש כאלה שמדברים בחוץ ויש כאלה שעונים במגרש. איליי מאנינג מכוון את הג'איינטס לניצחון בסן פרנסיסקו/AP, Mark Terrill

אטלנטה (0:6) - אוקלנד (4:1) 20:23

כמו בשבוע שעבר, גם זה לא היה אחד מהמשחקים העילאיים של הפאלקונס, אבל הם ידעו לצאת עם הניצחון. קרסון פאלמר והריידרס הביכו את הבזים והגיעו לעמדת יתרון, כשאסנטה סמואל חטף כדור והעלה את המארחים ל-13:20. הריידרס השוו 40 שניות לסיום, אבל 40 שניות בפוטבול הן הרבה זמן. מאט ריאן הוביל את הפאלקונס לאורך המגרש, וכשהביצה במרחק 55 יארד מהשער השחיל אותה מאט בריאנט בקור רוח כשלסיום נותרה שנייה, קבע ניצחון והאריך את הפתיחה הטובה ביותר בהיסטוריה של אטלנטה. לריאן היה זה משחק חלש של 249 יארד, טאצ'דאון ושלושה איבודים, אבל הוא ידע לחפות עליו באמצעות הדרייב המנצח. 72 יארד וטאצ'דאון לרודי וייט באוויר. 353 יארד, טאצ'דאון ואיבוד קריטי לפאלמר, 104 יארד וטאצ'דאון באוויר לדנאריוס מור באוקלנד.

ניו יורק ג'טס (3:3) - אינדיאנפוליס (3:2) 9:35

אחרי שני הפסדים רצופים יכלו הג'טס, סופסוף, לרוות קצת נחת משני צדי הכדור. ההגנה הצליחה לשתק לחלוטין את אנדרו לאק, שסיים, אמנם, עם 280 יארד אך גם עם שני איבודים ללא טאצ'דאון. בהתקפה, שון גרין התפוצץ עם 161 יארד ושלושה טאצ'דאונים על הקרקע, מארק סאנצ'ז הסתפק בסטטיסטיקה מינימלית ביותר - 11 מ-18 ל-82 יארד וטאצ'דאון לסטיבן היל.

בולטימור (1:5) - דאלאס (3:2) 29:31

הכל היה מוכן לקאמבק הגדול של טוני רומו והקאובויס, שצעדו מפיגור 31:23, רשמו טאצ'דאון ולמרות החמצה פושעת בתפיסת ההמרה של דז בריאנט, עד אז מצוין (95 יארד ושני טאצ'דאונים) קיבלו עוד הזדמנות כשהשתלטו על הבעיטה הקצרה. רומו הוביל את הבוקרים למרחק של 51 יארד מהשער, אבל דן ביילי החטיא את הכדור והשאיר את הניצחון בבלטוויי. הרייבנס שוב לא שיחקו מדהים בהגנה, כשסבלו גם מפציעות של ריי לואיס ולדאריוס ווב (להזכיר, הם משחקים העונה ללא טרל סאגס), אך הצליחו לשמור על הבית בפעם ה-14 ברציפות בעונה הרגילה. 234 יארד וטאצ'דאון לג'ו פלאקו, 63 יארד וצמד כניסות לאנדזון לריי רייס. בצד המפסיד, 261 יארד, שני טאצ'ים ואיבוד לרומו.

ריי רייס שחקן בולטימור רייבנס. Patrick Semanski, AP
ריי רייס השאיר אבק לקאובויס, אבל בולטימור הזיעה כדי לקחת את הניצחון/AP, Patrick Semanski

טמפה ביי (3:2) - קנזס סיטי (5:1) 10:38

רונדה בארבר הרגיש דה ז'ה וו ל-2002, אז הגנת הטמפה-2 האדירה הובילה את הבאקנירס לזכייה בסופרבול. בארבר רשם חטיפה לטאצ'דאון, ההגנה של הבאקנירס החזיקה את ג'מאל צ'רלס על 40 יארד על הקרקע ואת בריידי קווין על 180 יארד ושני איבודים באוויר. ג'וש פרימן רשם 328 יארד ושלושה טאצ'ים, שניים מהם של וינסנט ג'קסון ואחד של מייק וויליאמס, שצבר 113 יארד.

פילדלפיה (3:3) - דטרויט (3:2) 26:23 (הארכה)

האיגלס השנה הם קבוצה שמכריעה משחקים על חודו של טאצ'דאון או פחות, והלילה ההפסד הזה היה כולו שלהם. פילדלפיה שלטה ברוב שלבי המשחק והובילה 6:16 ו-13:23, אבל מתיו סטאפורד החליט להתעורר ולהציל את העונה של האריות. סטאפורד חילק טאצ'דאון לנייט ברלסון ולאחר מכן הוביל דרייב של 67 יארד שהפך לשער שדה משווה, כשבהארכה בעט ג'ייסון הנסון בן ה-650 את שער השדה המנצח מ-45 יארד. די, באמת, האיש בן 42, מאיפה יש לו כוח לבעיטות של 45 יארד?

סטאפורד ומייקל ויק סיימו עם מספרי יארדים זהים - 311, כשלמנצח טאצ'דאון ואיבוד ב-22 מ-45 ולמפסיד שני טאצ'ים ושני איבודים ב-28 מ-46. מספרים דומים גם לתופסים המובילים - 135 יארד ללא טאצ'דאון לקלווין ג'ונסון, 130 יארד עם אחד בכיס לג'רמי מקלין.

מיאמי (3:3) - סנט לואיס (3:3) 14:17

כשדרכם של הדולפינס, הם לא שיחקו יפה במיוחד, אבל זה היה השבוע השני ברציפות שבו הצליחו לשמור על יתרון, וזה כבר מראה שבדרום פלורידה מתחילים לגדל קצת אופי. קו ההתקפה האיום של סנט לואיס ביצע הרבה שגיאות, כולל שלוש קריטיות שהרחיקו את סאם בראדפורד מהשלמת דרייב ניצחון, וריאן טנהיל ומיאמי ניצלו זאת כדי לטפס למאזן חצוי. טנהיל סיים עם 185 יארד לשני טאצ'דאונים, בראדפורד רשם 315 יארד ללא טאצ'דאון.

ריאן טנהיל שחקן מיאמי דולפינס מעביר כדור לחברו רג'י בוש. Lynne Sladky, AP
ריאן טנהיל, רג'י בוש והדולפינס מגיעים למעמד של קבוצה סימפטית/AP, Lynne Sladky

קליבלנד (5:1) - סינסינטי (3:3) 24:34

הבראונס רשמו ניצחון בכורה העונה, ואין מומנט טוב לעשות את זה מאשר מול השכנה למדינה. ברנדון ווידן עשה את שלו בהתקפה עם 231 יארד, שני טאצ'דאונים ואיבוד אחד בלבד, בעוד ההגנה חטפה את אנדי דלטון שלוש פעמים, אחת מהן תורגמה לטאצ'דאון של שלדון בראון, שנעץ את המסמר האחרון בארון של הבנגאלס. 99 יארד לג'וש גורדון, 71 מהם במהלך אחד שהסתיים בטאצ'דאון. 135 יארד וצמד לאיי ג'יי גרין האלוהי-נפלא-אדיר-עצום.


וושינגטון (3:3) - מינסוטה (2:4) 26:38

רוברט גריפין השלישי חזר לשחק לאחר שנפצע בשבוע שעבר, והגיב עם מספרי ריצה לא נורמטיביים לקוורטרבק - 138 יארד ושני טאצ'דאונים על הקרקע, ובתוספת 182 יארד, טאצ'דאון ואיבוד באוויר. הווייקינגס, שפתחו את העונה היטב, נכנעו הפעם לעליונות של הרדסקינס גם במשחק ההגנה, כשכריסטיאן פונדר נקטף פעמיים וחלק ניכר מ-352 היארדים שלו הושג כשהמשחק כבר היה גמור. 133 יארד ב-11 תפיסות לפרסי הארווין במינסוטה.

אריזונה (2:4) - בפאלו (3:3) 19:16 (הארכה)

הבילס הפכו לבדיחה בשבועיים האחרונים לאחר מנת נקודות בלתי נדלית שספגו מניו אינגלנד ומסן פרנסיסקו, וידעו שבתסריטי המשחקים של הקרדינלס הכל אפשרי. אז הם הרימו את הכפפה והורידו את קווין קוב לדשא (הוחלף ברבע הרביעי על ידי ג'ון סקלטון), כשריאן לינדל חורץ את גורל המשחק קצת פחות מארבע דקות בתוך ההארכה עם שער שדה מ-25 יארד. ג'יי פילי, מנגד, השחיל בעיטה מ-60 יארד שהשוותה את ההתמודדות, אבל החטיא בעיטה מ-38 יארד ששלחה את המשחק להארכה (תיקון). ההפסד של הקרדינלס סיים רצף של שמונה ניצחונות ביתיים. ריאן פיצפטריק רשם 153 יארד באוויר (וזהו) בבפאלו, סי ג'יי ספילר סיים עם 88 יארד וטאצ'דאון. קוב סגר 128 יארד וטאצ'דאון ללארי פיצג'רלד, שהוסיף 93 יארד.

איי ג'יי גרין שחקן סינסינטי בנגאלס. Marc Duncan, AP
פשוט אדיר, אבל איפה ההגנה שלו? איי ג'יי גרין/AP, Marc Duncan

סיאטל (2:4) - ניו אינגלנד (3:3) 23:24

לפני שלושה שבועות זה קרה בזכות טאצ'דאון שלא היה, הפעם הוא היה, ועוד איך היה. פצצה של ראסל ווילסון ל-46 יארד לסידני רייס העלתה את הסיהוקס ליתרון כשעל השעון נותרה דקה ו-18 שניות, וניו אינגלנד לא יכלה להתאושש מאבדן יתרון 10:23, אותו שמטה כשלסיום נותרו פחות מעשר דקות. ההגנה של הפטריוטס הרשתה לווילסון שיא קריירה של 293 יארד ושלושה טאצ'דאונים, כשגם הטאצ'דאון המצמק לפני זה שניצח הושג בדאון רביעי. כמו בסופרבול וכמו בשבוע שעבר, הפטריוטס מתקשים לסגור משחקים וגם נענשים על כך. לטום בריידי לא עזרו שני איבודים ברד-זון והוא זרק את הכדור 58 פעמים, השלים 36 מסירות ולמרות 395 יארד ושני טאצ'דאונים, החטיפות התבררו כמכריעות. 138 יארד וטאצ'דאון לווס וולקר המצוין.

סן פרנסיסקו (2:4) - ניו יורק ג'איינטס (2:4) 26:3

נקמות הן לא משהו שעובד בפוטבול, בטח שלא על הג'איינטס (תשאלו את ניו אינגלנד אחרי הסופרבול האחרון). הפורטי ניינרס דיברו במהלך השבוע שעבר על סגירת חשבונות ונקמה על ההפסד בגמר ה-NFC, אבל הג'איינטס חיים מהצהרות כאלה, באו למפרץ והראו מי הבוס. ניו יורק שלטה בכל שלבי המשחק והוציאה את אלכס סמית' מדעתו, כשאנטרל רול חוטף שני כדורים, פרינס אמוקמארה לוקח את השלישי וג'ייסון פייר פול רושם שתיים מתוך שש הפלות קוורטרבק. זה, בעצם, סיפור המשחק, כשבצד ההתקפי רשם איליי מאנינג 193 יארד וטאצ'דאון ואחמד בראדשו הוסיף על הקרקע 116 יארד וגיחה לאנדזון.

רק טיפ קטן לג'ים הארבו: אנחנו לא מתיימרים להבין בפוטבול כמוך, רק מדור קטן במזרח התיכון, אבל בכל זאת, קשה להתאפק: הטריק הזה של זיג-זג בין סמית' לקולין קייפרניק בעמדת הקוורטרבק לא באמת עובד מול קבוצות טובות. אז די.

יוסטון (1:5) - גרין ביי (3:3) 42:24

ברוך הבא לליגה, ארון רוג'רס. אחרי פתיחה רעה של העונה, הקוורטרבק של הפאקרס התפוצץ בענק עם שש מסירות לטאצ'דאון דווקא מול הקבוצה שנחשבה להכי פחות פגיעה בליגה. רוג'רס נתן להבין כבר ברבע הראשון שזה הלילה שלו, כשמסר לג'ורדי נלסון ולג'יימס ג'ונס לטאצ'דאון, ואחר כך ריפד את נלסון בעוד שני טאצ'ים כדי להשלים עבורו שלושער. הוא סיים עם 336 יארד ב-24 מ-37 וזה, אולי, סיום הבצורת עבורו. נלסון סגר 121 יארד, רנדל קוב 102 יארד באוויר. יוסטון קיוותה להמשיך את המומנטום של פתיחת העונה, אבל הפעם ההגנה שלה קרסה והיא נאלצה לעבור למשחק אווירי. כשזה קורה, אין לה סיכוי. למרות שני טאצ'דאונים, אריאן פוסטר סיים עם 29 יארד בלבד על הקרקע. 232 יארד ושני איבודים למאט שאוב.

ארון הרננדז שחקן ניו אינגלנד פטריוטס. Josh Froschauer, AP
ארון הרננדז חזר מפציעה ותפס לטאצ'דאון, אבל הפטריוטס נפלו בסיאטל/AP, Josh Froschauer

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully