וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי גוטמן: "מצפה לראות נבחרת שמשחקת כדורגל מודרני"

11.10.2012 / 18:44

מאמן נבחרת ישראל ערך מסע"ת לקראת המשחק בלוקסמבורג (ו', 21:00, ערוץ 5). המאמן עדיין שוקל לפתוח עם מליקסון

נבחרת ישראל ערכה הערב מסיבת עיתונאים בלוקסמבורג לקראת המשחק מחר נגד הנבחרת המקומית (21:00, ערוץ 5), במסגרת המחזור השלישי של בית ו' במוקדמות המונדיאל באזור האירופאי. שתי הנבחרות תגענה למשחק אחרי שהן צברו נקודה אחת משש אפשריות.

המאמן אלי גוטמן והקפטן דודו אוואט דיברו לקראת המשחק כשברקע עדיין נרשמת התלבטות גדולה של גוטמן בנוגע להרכב. כפי שפורסם אתמול, המאמן מאוד רוצה לשלב את מאור מליקסון ב-11 שלו, וזה יקרה באחת משתי אופציות: אם יחליט לוותר על אחד הקשרים האחוריים שלו ברגע האחרון, או אם גילי ורמוט לא יוכל לשחק. קשר הפועל תל אביב דיווח היום לצוות הרפואי הוא חש ברע ונמצא במעקב רפואי. בנבחרת מעריכים שיהיה כשיר, אך רק מחר יוחלט האם יפתח בהרכב. בכל מקרה, היום תורגל מליקסון בהרכב הנבחרת במקום ורמוט, שכאמור אם יהיה כשיר יפתח. התלבטות נוספת נרשמה בנוגע לעמדת הבלם שיפתח לצד איתן טיבי. על פי האימונים האחרונים, דן מורי מקבל עדיפות על פני דקל קינן.


מוקדם יותר שוחח גוטמן עם חלוץ גנט, שלומי ארבייטמן, ששיחק השבוע מול לוקסמבורג ואמר לו בין היתר את הדברים הבאים: "נבחרת ישראל טובה יותר. לוקסמבורג נבחרת לא רעה, צריך לשים לב לחלוץ הצעיר מוריס דוויל שהבקיע מולנו שלושער. יש להם יתרון גם בעמדת השוער (ג'ונתן ז'ובר, א"י), שיוצא לכדורי גובה. גם ההגנה גבוהה מאוד. השחקן הבולט שלהם בקישור הוא מספר שמונה (ז'יל בטמר, א"י), שחקן עם רגל שמאל".

מאמן נבחרת ישראל אלי גוטמן. קובי אליהו
יש דריכות, לא חשש. גוטמן/קובי אליהו

"אנחנו יודעים לקראת מה אנחנו הולכים מחר", פתח גוטמן את מסיבת העיתונאים. "אנחנו יודעים בדיוק מול מי אנחנו משחקים, ואיך אנחנו רוצים לשחק. אני מצפה שנראה מחר קבוצה שמייצגת את הכדורגל הישראלי, משחקת כדורגל שוטף מודרני, עם הנעת כדור, לחץ, יצירת מצבים ובעזרת השם כדורגל שיביא לנו ניצחון".

על האווירה בחדר ההלבשה, סיפר המאמן: "אני רואה חדר הלבשה מאוד מלוכד, ממוקד במשחק מחר, חדר הלבשה שיודע לקחת כל דבר בפרופורציה. אני רואה את הדריכות של השחקנים, לשם אני מכוון אותם ואני מאמין שמחר הם יציגו יכולת על המגרש".

גוטמן נשאל על הדריכות והמוכנות של השחקנים לקראת המשחק, ואמר: "כל שחקן כדורגל דרוך למשחק כזה ולכל משחק בכלל. שחקן כדורגל שלא מרגיש פרפרים לפני משחק, צריך לפרוש. מחר השחקנים צריכים להיות דרוכים, לדעת לשחק כיחידה אחת, כקבוצה. לשם אני חותר וזה מה שאני מאמין שיהיה".

השוער, דודו אוואט, הוסיף על דברי מאמנו: "יש לנו נבחרת מוכשרת, שרוצה כבר לנצח, נבחרת שעובדת מאוד קשה. האווירה בנבחרת יוצאת מן הכלל, מבחינת התוצאות שלנו ברור שיש אכזבה, אבל האווירה בקרב השחקנים טובה והמטרה שלנו היא לנצח מחר".

על היריבה אמר השוער: "אנחנו לא מזלזלים באף נבחרת, אלא מכבדים כל קבוצה. למדנו אותם בצורה הטובה והמקצועית ביותר. אנחנו ממוקדים במטרה והמטרה היא להראות כמו נבחרת, כמו קבוצה, לשחק את המשחק שלנו ולעשות את העבודה".

"אנחנו מרגישים את מרגישים את התמיכה של האוהדים", סיכם אוואט. "מול רוסיה ראינו את רמת גן מלא, על אף שאמרו שלא יהיה קהל. נכון שאכזבנו אותם עם התוצאה, אבל אכזבנו גם את עצמנו. אני רוצה שהאוהדים ידעו שהנבחרת מאוד מלוכדת, מאוד ביחד ומפה דברים ילכו הרבה יותר טוב".

הרכב משוער, ישראל: דודו אוואט, יובל שפונגין, דן מורי, איתן טיבי, גל שיש, ביברס נאתכו, מהראן ראדי, גל אלברמן, גילי ורמוט (מאור מליקסון), עדן בן בסט, תומר חמד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקפטן החדש. אוואט באימון המסכם/מערכת וואלה!, צילום מסך

החלוץ המוביל של הנבחרת, אורליאן ז'ואקים מווילם 2 ההולנדית, מושך פציעה כבר תקופה ארוכה, אבל צפוי לשחק. באגף יתופקד דניאל דה מוטה, שכבש את שני השערים של לוקסמבורג במוקדמות עד כה, אחד נגד פורטוגל ואחד נוסף בחוץ מול צפון אירלנד. מוריס דוויל, שכבש שלושער במשחק אימון השבוע נגד גנט, צפוי לרדת לספסל, אבל להיות משולב במשחק מאחר שהמאמן לוק הולץ בונה על משחק הגובה של הנבחרת שלו והולץ מתנשא לגובה של 1.94 מטר.

הולץ היה מרוצה מאוד מהיכולת של מרכז הקישור של הנבחרת שלו ב-2:4 על גנט ביום שני, והוא עשוי להמשיך עם הרכב דומה, כשהמשמעות היא שרנה פטרס הוותיק, לו 87 הופעות בינלאומיות, ימתין על הספסל. המאמן השקיע הרבה מאוד עבודה בימים האחרונים בכדורים נייחים והסביר ש"משחקים מהסוג הזה יכולים להיות מוכרעים בבעיטה חופשית אחת".

הרכב משוער, לוקסמבורג: ג'ונתן ז'ובר, טום שנל, אנטה בוקביץ', גי בלייס, מתיאס יאניש, בן פאיאל, ז'יל בטמר, לארס גרסון, מריו מוטש, דניאל דה מוטה, אורליאן ז'ואקים.

מאמן נבחרת לוקסמבורג, לוק הולץ. AP
השקיע הרבה עבודה עם השחקנים שלו על מצבים נייחים. הולץ/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully