וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוק' המונדיאל: צמד למסי, 0:3 לארגנטינה על אורוגוואי

הגאון הארגנטינאי חגג גם במדים הלאומיים. צמד גם לפלקאו ב-0:2 של קולומביה על פרגוואי, אקוואדור ניצחה 1:3 את צ'ילה

בזמן ששלב המוקדמות באירופה נמצא רק בראשיתו, בדרום אמריקה כבר הגיעו למחצית הדרך. המחזור השמיני, שיחתום את הסיבוב הראשון של מוקדמות מונדיאל 2014 בבית הדרום אמריקאי הצמוד (רק נקודה מפרידה בין המקום הראשון לשלישי), נערך הלילה ובמרכזו עמדה היריבות העתיקה בין ארגנטינה לאלופת היבשת אורוגוואי. אלא שהאורחת, שהגיעה למשחק במנדוסה כשהיא גם כך בתקופה רעה, לא מצאה תשובות לליאונל מסי, שכבש צמד וסחף את האלביסלסטה ל-0:3 גדול ולמקום הראשון בבית. קולומביה המשיכה את רצף הניצחונות עם 0:2 על פרגוואי, מצמד נפלא של פלקאו. צ'ילה לא הצליחה לקלקל את מאזן הבית המושלם של אקוודור, שניצחה 1:3 את יריבתה המתוסכלת, שסיימה בתשעה שחקנים. בוליביה הסתפקה ב-1:1 ביתי מול פרו.

שחקן נבחרת ארגנטינה ליאונל מסי. Eduardo Di Baia, AP
עכשיו גם בנבחרת אי אפשר לעצור אותו. מסי/AP, Eduardo Di Baia

ארגנטינה - אורוגוואי 0:3

15 חודשים ארוכים מאוד התכוננו בארגנטינה לנקמה הגדולה. ביולי 2011, אורוגוואי הגיעה לקופה אמריקה שנערך על אדמת השכנה, הדיחה אותה בתום דו קרב פנדלים ברבע הגמר והמשיכה לזכייה בתואר, לעיני האוהדים הארגנטינאים ההמומים.

אלא שהפעם ההלם נשאר בצד האורח וביציעי מנדוסה חגגו ניצחון ענק, שהושג בזכות הכוכב הכי גדול של הנבחרת, שסוף סוף משחק ברמה בה הוא צריך לשחק. קוראים לו ליאונל מסי כמובן והצמד שלו העלה אותו ל-11 שערים בשבעה משחקים במדים הלאומיים בשנת 2012. מתחיל להזכיר את המספרים של ברצלונה.

ארגנטינה התקשתה מאוד לייצר משחק מסודר ב-45 הדקות הראשונות ומיעטה להגיע למצבים, כשגם את אלו שהיו לה, סיכל פרננדו מוסלרה ללא קושי. אבל הסלסטה האורחים, שקיוו להתאושש מחודש ספטמבר הארור, בו צברו רק נקודה ביתית מול אקוודור וחטפו רביעייה בקולומביה, המשיכו את ההתפרקות ובקושי עברו את החצי, למרות שבחלק הקדמי שלהם שיחקו דייגו פורלאן, אדינסון קבאני ולואיס סוארס.

רגע המפנה של המשחק הגיע עם תיקול בין מסי לבלם אורוגוואי דייגו לוגאנו. עד לאותו רגע לוגאנו שמר על ההגנה יציבה, אבל הוא נאלץ לנטוש ומיד השערים החלו ליפול. דקה לאחר שלוגאנו הוחלף, בדקה ה-66, מסי שלח את אנחל די מריה בצד שמאל, השתחל בזריזות לרחבה וגלש כדי לדחוק את הכדור פנימה בין רגליו של מוסלרה. הבליץ נמשך ובדקה ה-75 הפרעוש הקפיץ כדור מבריק בין שני מגינים, שוב לדי מריה, שהפעם מצא את אגוארו מול שער ריק וזה כבר 0:2.

השער האחרון הגיע כעבור חמש דקות והיה שמור לגאונים בלבד. בדיוק כמו רונאלדיניו ופירלו, שעשו זאת בשבוע החולף, מסי קיבל בעיטה חופשית מהפינה הימנית של הרחבה, חיכה שכל החומה תקפוץ ושלח כדור מבריק סמוך לקורה ופנימה כדי לחתום את הניצחון הגדול.

ארגנטינה, שתצא לצ'ילה ביום שלישי, מובילה את הבית אחרי סיבוב אחד בדיוק, שמונה משחקים, עם 17 נקודות. אורוגוואי המסובכת, שצריכה כעת לעלות לגבהים בבוליביה, רק במקום הרביעי עם 12 נקודות.

דייגו פורלאן שחקן נבחרת אורוגוואי. רויטרס
הצלילה של אורוגוואי נמשכת. פורלאן/רויטרס

קולומביה - פרגוואי 0:2

חלום המונדיאל הראשון של קולומביה מאז 1998 הופך ריאלי ממחזור למחזור. אוהדי לוס קפטרוס יצרו אווירה מטורפת באצטדיון בבראנקייה, ובאו על שכרם הודות לעוד ביצוע מופלא של רדאמל פלקאו, שתוך חודש שינה לחלוטין את התדמית שלו בנבחרת ולקח את קולומביה על הגב. אחרי השערים בניצחונות הגדולים על אורוגוואי וצ'ילה, 'אל טיגרה' הוסיף שער צמד נהדר ושמר לחוסה פקרמן על רצף הניצחונות.

פרגוואי, שנועלת את הבית הדרום אמריקאי וצברה רק ארבע נקודות עד כה, הגיעה במטרה להוציא תיקו ולא קרובה אפילו להזכיר ביכולתה את הנבחרת שהעפילה למונדיאלים הקודמים. קולומביה שלטה בקצב, אבל המתינה עד לפתיחת המחצית השנייה להברקה של פלקאו. חלוצה של אתלטיקו מדריד קיבל כדור ברחבה ממקנלי טורס, ניער את השומר שלו קרלוס ואלדס וסובב ברגל שמאל לפינה הרחוקה מ-12 מטרים. ארבע דקות לסיום שותפו של פלקאו להתקפה, טאו גוטיירס המשוגע, ירה פנימה מ-10 מטרים, אך השער נפסל בצדק. קולומביה הספיקה לשלוח עוד כדור לקורה, אבל זה לא מנע מפלקאו להתעלל בוואלדס פעם נוספת ולהקפיץ פנימה בדקה ה-89 את החמישי שלו במוקדמות וה-15 במדי הנבחרת. סופרסטאר.

רדאמל פלקאו שחקן נבחרת קולומביה, מאחוריו פאבלו ארמרו. Fernando Vergara, AP
לוקח נבחרת שלמה על הגב. רדאמל פלקאו/AP, Fernando Vergara

אקוודור - צ'ילה 1:3

גם באוויר הדליל של קיטו - הסטטיסטיקה לא טועה. אקוודור החזיקה במאזן מושלם במשחקי הבית בקמפיין, בעוד צ'ילה מעולם לא ניצחה משחק רשמי בקיטו. הנתונים הללו נכונים גם אחרי המשחק, בו האורחים לא הצליחו לשמור על השער הראשון שכבשו באקוודור אחרי שלושה ביקורים. החבורה הלוחמת של ריינאלדו רואדה ידעה לבצע קאמבק והוסיפה ללחץ על קלאודיו בורגי, ששוב הפסיד משחק, איבד שני שחקנים באדום ועוד צריך לפגוש במצב הזה את ארגנטינה ביום שלישי.

צ'ילה הגיעה ללא השוער קלאודיו בראבו והחלוץ הומברטו סואסו, ובהיעדרם מתיאס פרננדס נבחר לקפטן על ידי חבריו השחקנים. בדקה ה-25, דווקא אחרי משקוף של אקוודור וכמה הרחקות ממש מקו השער, קיבלה צ'ילה מתנה ועלתה ליתרון משער עצמי אומלל של חואן קרלוס פארדס. אלא ששמונה דקות לאחר מכן פליפה קייסדו המצוין דהר לרחבה, עקף גם את השוער מיגל פינטו וכבש משחק שלישי ברציפות. המהפך של אקוודור הושלם בדקה ה-56, לאחר שרנאטו איברה פרץ נפלא ונדחף ברחבה על ידי פאבלו קונטרראס שספג צהוב שני. השופט הכריח את קייסדו לבעוט כשהכדור מונח על הנקודה הלבנה שהפכה לבור. החלוץ החטיא, אבל את הריבאונד הוא שלח פנימה ורץ לעשות פרצוץ מאיים מול השופט. הצרות של צ'ילה הגיעו לשיאן עם הרחקתו המטופשת של ארתורו וידאל בדקה ה-86 לאחר מרפק לפנים של שחקן יריב, ובתוספת הזמן סגונדו קסטיו נעץ מסמר שלישי עם נגיחה חזקה לרשת אחרי כדור חופשי של גפ'רסון מונטרו. אקוודור נצמדה לקולומביה.

בוליביה - פרו 1:1
לבוליביה: אלחנדרו צ'ומאסרו (51). לפרו: חואן מריניו (22)

כריסטיאן בניטס שחקן נבחרת אקוואדור מול ארתורו וידאל צ'ילה. Dolores Ochoa, AP
הרחקה מטופשת שתגרום להיעדרותו מול ארגנטינה. ארתורו וידאל מול צ'וצ'ו בניטס/AP, Dolores Ochoa

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully