וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין בלאט לפדרמן: למה פוצצה עסקת קרייג סמית'?

3.10.2012 / 16:34

מכבי ת"א הציעה את שון ג'יימס וכסף מזומן, הפועל ירושלים הסכימה ואז גילה בלאט שהמהלך נעשה מאחורי גבו וטרפד את הגעתו של הפורוורד. הפרטים על העסקה שלא יצאה לפועל, אבל כן הצליחה להלהיט את הגזרה בין המאמן להנהלה

צילום ועריכה: קובי אליהו

צפו בקרייג סמית' נוחת בישראל כדי לשחק בהפועל ירושלים

שלושה ימים אינטנסיביים של ליבון פרטים וסגירת קצוות עברו בין מכבי תל אביב והפועל ירושלים. בסיום הימים הללו היה קרייג סמית' אמור לעבור לצהובים. ביום שישי פנה מנכ"ל מכבי תל אביב דני פדרמן והציג בטלפון בפני עמיתו אמיר הוכפלד, מנכ"ל הפועל ירושלים, את פרטי העסקה המפתה: ניתן לכם 200 אלף דולר ואת שון ג'יימס תמורת סמית'. אולם באותן שיחות גם דרש פדרמן מהוכפלד: "אתם צריכים להחליט מיד".

הוכפלד עדכן מיד את יו"ר הדירקטוריון, עו"ד יעקב לירז, שביקש את אישורו של המאמן שרון דרוקר. משניתן אור ירוק מהמאמן הירושלמי, כבר החלו התכתובות הרשמיות בין שני המועדונים. באותן תכתובות אושרו בכתב לפני ביצוע העסקה כל פרטיה. על פי גורם במכבי, העסקה כבר הייתה "כמעט סגורה לחלוטין". לדברי גורם נוסף המעורה בפרטים, "זה הגיע להתקדמות ולרמה כזאת, שבהפועל ירושלים ביקשו אישור רפואי על מצבו של שון ג'יימס, ודני פדרמן ביקש אף הוא אישור רפואי על קרייג סמית'. כל הפרטים הקטנים כבר סוכמו והועלו על בתכתובות". פדרמן, מצדו, המתין לצאת השבת, שבה יכול היה לשוחח עם סוכנו היהודי של השחקן שמתגורר בארה"ב לאשר סופית את העסקה.

"מה שיותר תמוה זה שבהנהלה רצו את שון ג'יימס ונלחמו עליו כל כך הרבה, ופתאום הם מציעים אותו להפועל ירושלים. לא מובן כל הסיפור שם", מעיר גורם בענף.

אך העסקה לא יצאה לפועל ומי שטרפד אותה היה דיוויד בלאט, משום שפרטיה נרקמו ללא ידיעתו. בלאט, שלמד על הפרטים בדיעבד, זעם על העדכון המאוחר והתנגד נחרצות. כך קרה שהמאמן הודיע בתוקף להנהלת מכבי כי הוא אינו מעוניין לשחרר את ג'יימס ולקבל בתמורה את סמית'.

זו לא הפעם היחידה שבלאט מסרב לצרף את סמית', השחקן שהוצע למכבי תל אביב יומיים לפני שחתם בהפועל ירושלים. כשסוכנו של סמית' ציין בפני מכבי כי הוא מחזיק בחוזה חתום מצדה של ירושלים, בהנהלה דווקא שקלו בחיוב להחתימו, אך בלאט לא התלהב מצירופו, כשברקע היה גם פופס מנסה בונסו בתמונה. זו אינה הפעם היחידה הקיץ שמתגלעות מחלוקות בין המאמן בלאט להנהלה בנושא בניית סגל הקבוצה. עסקת שון ג'יימס רק העלתה מדרגה את המתיחות המתמשכת הזו.

לאחר שבלאט טרפד את העסקה, נקטעו השיחות האינטנסיביות בין המועדונים, כשדני פדרמן עצמו אף לא עדכן את ירושלים לגבי ההחלטה. בירושלים מסרבים להתרגש, כך לפחות מציגים זאת – אך בדבר אחד אין ספק: המשקע הנוסף שנוצר בין בלאט והנהלת מכבי תל אביב.

תגובת מכבי תל אביב: "לא היו חילוקי דעות בין דיוויד בלאט ובין ההנהלה בנוגע לשחקן זה או אחר ובטח שלא בנוגע לשון ג'יימס".

בהפועל ירושלים מדגישים שהסכימו לשחרר את סמית' לא בגלל סיבה מקצועית אלא כי לא רצו לעמוד בדרכו.


מכבי תל אביב רצתה את קרייג סמית'

שון ג'יימס היה בדרך החוצה, בלאט דרש שיישאר

סוכנו של מלקולם תומאס: "הוא שחקן מושלם בשביל מכבי תל אביב"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully