וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלופות: 1:4 לריאל על אייאקס, תיקו לסיטי ודורטמונד

רונאלדו כבש שלושער ובנזמה הוסיף במספרת לפני הקלאסיקו, באלוטלי הציל את האנגלים עם 1:1. ניצחונות למילאן וארסנל

אחרי מחזור הפתיחה הפנטסטי שסיפקו לנו בתים א'-ד', הציפיות לקראת המחזור השני היו בהתאם והתממשו במלואן.

הבית המסקרן מכולם הוא כמובן בית ד', בו מנצ'סטר סיטי כבשה הפעם בדקת הסיום וחילצה 1:1 מדורטמונד בתום משחק מצוין. ריאל מדריד עשתה הכנה ראויה לקלאסיקו, עם שלושער שני ברציפות של כריסטיאנו רונאלדו ו-1:4 על אייאקס באמסטרדם ארינה. המשחק שפתח את הערב (רביעי) נערך בבית ג', בו מילאן הצליחה לנצח 2:3 בסנט פטרסבורג את זניט המפורקת חברתית. מלאגה נותרה מושלמת עם 0:3 מהנה בבלגיה על אנדרלכט.

זלאטן איברהימוביץ' רצה לחגוג יום הולדת 31 בסטייל, אבל פריס סן ז'רמן שלו הפסידה 1:0 בדרגאו לפורטו, כשבמקביל בבית א' ניצחה דינמו קייב 0:2 את דינמו זאגרב. בבית ב', ארסנל ניצחה 1:3 את אולימפיאקוס ואילו שאלקה ספגה בדקת הסיום וסיימה ב-2:2 מול מונפלייה.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד (למטה שמאל) עם פפה. רויטרס
הוא מוכן לקלאסיקו. כריסטיאנו רונאלדו והחברים/רויטרס

בית א'

פורטו - פריס סן ז'רמן 0:1

ארבעה ימים לפני הקלאסיקו הגדול בסטאד ולודרום מול מארסיי, פריס סן ז'רמן ספגה מהלומה לא פשוטה עם הפסד בדרגאו. זלאטן איברהימוביץ' קיווה לציין יום הולדת 31 עם ניצחון, אבל פורטו הייתה עדיפה וזכתה בניצחון מוצדק, כאשר חאמס רודריגס הבקיע שער נאה בדקה ה-83. הפורטוגלים השיגו נקמה על ההפסד לפ.ס.ז' ב-2004/5 והשכיחו מאוהדיהם את התיקו המאכזב בליגה מול ריו אבה. פורטו עם שש נקודות, פ.ס.ז' נותרה עם שלוש.

דקה 83: גול! ז'ואאו מוטיניו העביר מסירה מצד שמאל, הגנת פ.ס.ז' כשלה בהרחקה והכדור הגיע לחאמס רודריגס הקולומביאני, שבבעיטה נהדרת בשמאל מצא את הרשת. 0:1 דרמטי לפורטו.

דינמו קייב - דינמו זאגרב 0:2

מה נגיד ומה נאמר על אלופת קרואטיה? אחרי הקמפיין המביש אשתקד, שכלל תבוסה מחשידה 7:1 לליון במחזור הסיום של שלב הבתים, דינמו זאגרב המשיכה מאותה נקודה וספרה הערב הפסד שמיני ברציפות במפעל. בליגה היא אולי מנצחת ללא הפסקה, אבל בליגת האלופות הסיפור שונה, כפי שהוכיחה לה דינמו קייב. האוקראינים, שהציגו בהרכב שני קרואטים עם עבר במדי היריבה, ניקו קרנצ'אר ואוגניין ווקוייביץ', סגרו עניין כבר במחצית הראשונה עם שערים של אולג גוסב (3) ועצמי של יוסיפ פיראביץ' (33). דינמו קייב מתאוששת מההפסד לפריס סן ז'רמן עם שלוש נקודות ראשונות.

דקה 3: גול! אוגניין ווקוייביץ' הקרואטי לא עשה חשבון לאקסית, והגביה כדור מדוד לעברו של אולג גוסב הוותיק, שנגח במדויק לרשת. 0:1 מהיר לדינמו קייב.

דקה 33: גול! איזה שער אומלל מבחינת הקרואטים. טאייה טאיוו העביר כדור רוחב משמאל, ומי שדחק אותו פנימה בטעות הוא דווקא המגן השמאלי האורח, יוסיפ פיבאריץ'. שער עצמי, 0:2 לדינמו קייב.

זלאטן איברהימוביץ' שחקן פריס סן ז'רמן (ימין). Paulo Duarte, AP
יום הולדת לא ממש שמח. זלאטן איברהימוביץ'/AP, Paulo Duarte

בית ב'

ארסנל - אולימפיאקוס 1:3

התותחנים המשיכו את המסורת מול אלופת יוון, אותה ניצחו בבית גם ב-2009/10 ובעונה שעברה. ארסנל עבדה קשה נגד אולימפיאקוס העיקשת שניצחה את כל משחקיה בליגה היוונית, אך שמרה על המאזן המושלם אחרי שני משחקים, בעיקר הודות לז'רביניו שהמשיך בכושרו המשופר. שחקן נבחרת חוף השנהב כבש את הראשון בדקה ה-42, והשכיח גם את השוויון המהיר של אולימפיאקוס (45) כשסידר ללוקאס פודולסקי שער יתרון נוסף בדקה ה-56. ארון ראמזי חתם בתוספת הזמן.

דקה 42: גול! לוקאס פודולסקי העביר מסירת רוחב משמאל, מיקל ארטטה לא הצליח להשתלט וז'רבינו שהגיע לעזרה, השתלט ובעט מ-17 מטרים בימין כדור שטוח שנעצר ברשת. 0:1 לארסנל.

דקה 45: גול! שוויון באצטדיון האמירויות. חוסה הולבאס הגביה מצד שמאל וקוסטס מיטרוגלו נגח נהדר לחיבורים. 1:1 מפתיע של אולימפיאקוס.

דקה 56: גול! סנטי קאסורלה הכניס מסירת עומק לז'רביניו, שפרץ מאגף שמאל ויישר למרכז, הכדור חזר אליו והוא מסר לפודולסקי שבעט חזק כדור שפגע במיגרי וחדר פנימה. 1:2 לארסנל.

דקה 90: גול! אוליבייה ז'ירו הוריד כדור לארון ראמזי, שמול מיגרי הקשית באומנות וכבש. 1:3 לארסנל.

שאלקה - מונפלייה 2:2

בקמפיין הקודם שלה בליגת האלופות ניצחה שאלקה את כל משחקי הבית שלה, הפעם היא התחילה את ההופעות במפעל לעיני הקהל המקומי ברגל שמאל. אלופת צרפת החווה נסיגה מתמשכת, פתחה טוב והוליכה משער נהדר של קארים איט פאנה, אבל הלחץ של המקומיים עשה את שלו, בעיקר כשמונפלייה לא מצאה פתרון ליוליאן דראקסלר. הכישרון הצעיר עשה שמות בהגנת האורחים, כבש בעצמו את השוויון וגם דאג לפנדל שהוביל למהפך של קלאס יאן הונטלאר, בזכות מבצע אישי מבריק שגרר גם הרחקה של גארי בוקאלי. אלא שמונפלייה רצתה נקודה ראשונה אי פעם בליגת האלופות, והשיגה אותה הודות לשוויון דרמטי ש סולימאן קמארה בדקה האחרונה.

דקה 13: גול! שער מפתיע בגלזנקירשן. רמי קאבלה העביר שמאלה לקארים איט פאנה, שחתך לכיוון המרכז וסובב באומנות ברגל ימין לחיבורים הרחוקים מ-16 מטרים. 0:1 למונפלייה.

דקה 26: גול! שאלקה חוזרת. קלאס יאן הונטלאר שלח כדור גאוני לעברו של יוליאן דראקסלר הצעיר, שעבר את השוער האורח וגלגל בקלות פנימה. 1:1.

דקה 53: גול! דראקסלר פרץ במבצע אישי מבריק לרחבה והוכשל על ידי גארי בוקאלי. מגן מונפלייה הורחק, הונטלאר דייק מהנקודה הלבנה. פנדל ראשון שקבוצה גרמנית כובשת במפעל אירופי אחרי שש החמצות, 1:2 לשאלקה.

דקה 90: גול! מונפלייה משווה ב-10 שחקנים. סולימאן קמארה קיבל כדור על סף הרחבה ובעט שטוח מ-16 מטרים אל הרשת. 2:2 דרמטי ונקודה ראשונה אי פעם למונפלייה בליגת האלופות.

ז'רביניו שחקן ארסנל. Kirsty Wigglesworth, AP
כובש לא מעט בזמן האחרון. ז'רביניו/AP, Kirsty Wigglesworth

בית ג'

זניט סנט פטרסבורג - מילאן 3:2

נו, אז יכול להיות שמסימיליאנו אלגרי צדק ובסופו של דבר הרוסונרי יצליחו להתאושש מפתיחת העונה הרעה שלהם? מילאן רשמה ניצחון חוץ מרשים מאוד של 2:3 על זניט סנט פטרסבורג, לאחר שהובילה 0:2 כבר אחרי 16 דקות ואיבדה את היתרון בדקה ה-48 לאחר שערים של הולק ושירוקוב ונהנתה משער עצמי של תומאש הובוצ'אן כדי לנצח במשחק חוץ קשה מאוד. למילאן, שסיימה ב-0:0 מול אנדרלכט במחזור הפתיחה, יש כעת ארבע נקודות. זניט, שהשקיעה עשרות מיליונים על הולק ואקסל ויטסל רק לאחרונה, עם אפס נקרודות אחרי שהושפלה 3:0 מול מלאגה במחזור הפתיחה וסגרה שני משחקים בהם היא סופגת שלישיות בשלב הבתים של ליגת האלופות. בסך הכל, הקבוצה של לוצ'יאנו ספאלטי עם ניצחון אחד בששת המשחקים האחרונים שלה בכל המסגרות ונראה שמעמדו של המאמן האיטלקי מעולם לא היה מעורער יותר, בטח לאחר שרשם עם הקבוצה שלו את ההפסד הראשון בבית באירופה מאז ספטמבר 2008.

דקה 13: גול! אורבי עמנואלסון בעט כדור חופשי, שפגע בשירוקוב והטעה את השוער בדרך לרשת. 0:1 לרוסונרי.

דקה 14: עמנואלסון כמעט השלים צמד תוך דקה, אבל הגלישה שלו אל הכדור משלושה מטרים חלפה ליד הקורה הקרובה.

דקה 16: גול! אל שעראווי פירפר חצי מההגנה בכחול ומתוך הרחבה שלח פנימה. 0:2 ענק למילאן.

דקה 45: גול! פייזולין הכניס מסירת עומק מצוינת להולק, שבעט מזווית קשה טיל אדיר לפינה הרחוקה כדי לצמק ל-2:1.

דקה 48: גול! קרן של הולק מצאה את שירוקוב חופשי לחלוטין אחרי יציאה רעה מאוד של אביאטי והוא נגח פנימה. 2:2 דרמטי.

דקה 75: גול! מונטוליבו המחליף העביר מסירת רוחב מאגף ימין, הובוצ'אן דחק מחמישה מטר לשערו עצמו. 2:3 למילאן.

דקה 82: אניוקוב בעט כדור אדיר מ-20 מטר, אביאטי התעופף והדף נהדר.

אנדרלכט - מלאגה 3:0

הקבוצה של מנואל פלגריני ממשיכה להיות נושאת הבשורה בליגת האלופות. מלאגה שמרה על מאזן מושלם בקמפיין הראשון שלה במפעל, כשחגגה עוד 0:3, הפעם בבריסל, שם אנדרלכט לא ניצחה בליגת האלופות מאז 2003. הניסיון העודף של הבלגים לא שיחק תפקיד מול הכדורגל האטרקטיבי של מלאגה, שהציגה תרגילים מפתיעים במצבים נייחים ונהנתה בסיום המחצית הראשונה משער אדיר של אליסאו בבעיטת יעף. חואקין הוסיף בפנדל לאחר ההפסקה, ואליסאו חתם עם הקשתה אלגנטית. ריאל מדריד וברצלונה? זו הקבוצה הספרדית שמשחקת נכון להיום את הכדורגל היפה ביותר.

דקה 45: גול! הלחץ של מלאגה נשא פרי בדקת הסיום של המחצית הראשונה, ובצורה נפלאה ביותר. כדור קרן נהדף על ידי הגנת אנדרלכט לעברו של אליסאו, שבבעיטות וולה אדירה בשמאל מ-20 מטרים השכין את הכדור בחיבורים של סילביו פרוטו. 0:1 גדול למלאגה.

דקה 57: גול! נאצ'ו מונריאל פרץ באגף השמאלי ונפל ברחבה, השופט הורה על פנדל וחואקין כבש את השני. 0:2 למלאגה.

דקה 64: גול! מלאגה משחקת פשוט כדורגל מענג. חאבייר סביולה הכניס כדור עומק נפלא לאליסאו, שהקשית בנונשלנטיות מעל פרוטו. שער קלאסי, 0:3 למלאגה.

שחקני מילאן חוגגים. רויטרס
מוכנים לדרבי. שחקני מילאן חוגגים/רויטרס
אליסאו שחקן מלאגה. רויטרס
שני שערים אותם ינצור לנצח. אליסאו/רויטרס

בית ד'

מנצ'סטר סיטי - דורטמונד 1:1

פעם סופגים בדקת הסיום, ופעם כובשים. מנצ'סטר סיטי השיגה נקודה ראשונה בשלב הבתים, וגם זה בקושי - רק הודות לפנדל דרמטי של מריו באלוטלי ויכולת הירואית בין הקורות של ג'ו הארט. דורטמונד יכולה לחוש מאוכזבת מאוד מכך שלא נותרה מושלמת, אחרי מפגן החמצות אדיר ולא מעט נאיביות בסיום. מריו גצה נעצר ארבע פעמים אצל הארט הנהדר (כולל הדיפות לקורה ולמשקוף) ומנגד דויד סילבה החמיץ מקרוב במשחק שהתעלה לרמה גבוהה עם יתרון ברור של דורטמונד. מרקו רויס נראה כמי שמוביל את הדאבליסטית מגרמניה לניצחון ראשון על אדמת אנגליה מאז 1997 (אז ניצחה באולד טראפורד והמשיכה לזכייה בתואר היסטורי) עם שער בדקה ה-61, אלא שנגיעת יד של נבן סובוטיץ' זיכתה את הסיטיזנס בפנדל ולאחריו גם נקודה. אכזבה לדורטמונד, אבל זה בדיוק מסוג המשחקים שאנו מצפים לראות בליגת האלופות.

דקה 12: רוברט לבנדובסקי מסר למריו גצה במתפרצת, הקשר ההתקפי התקדם ובעט כדור טוב שג'ו הארט הדף בקושי לעמוד והחוצה. איזו הזדמנות.

דקה 39: אחרי שגצה נעצר באחד על אחד מול הארט, רויס מצא אותו שוב בכדור עומק והארט שם את היד פעם נוספת והדף למשקוף. בינתיים 0:3 להארט מול גצה.

דקה 45: הפעם החמצה אדירה של מנצ'סטר סיטי. פאבלו סאבלטה העביר רוחב מימין, דויד סילבה מצא עצמו חופשי ומארבעה מטרים בעט איכשהו מעל השער.

דקה 61: גול! הפעם גם הארט לא הושיע. ג'ק רודוול המחליף איבד כדור ברשלנות ומסר אותו היישר לרויס, שבעט בימין פנימה בעוד הארט רק נגע. 0:1 לדורטמונד.

דקה 76: אילקאי גונדואן ביצע מהלך פנטסטי בצד ימין והעביר כדור רוחב מושלם ללבנדובסקי, אבל החלוץ הפולני החטיא ברשלנות לבד מול הארט.

דקה 89: גול! סרחיו אגוארו ניסה מספרת והכדור שלו פגע בידו של נבן סובוטיץ'. השופט הצביע על הנקודה הלבנה ומריו באלוטלי קבע שוויון דרמטי עבור מנצ'סטר סיטי. 1:1.

אייאקס - ריאל מדריד 4:1

ניסוי הכלים של ז'וזה מוריניו לקראת הקלאסיקו עבר בהצלחה, אף על פי שריאל מדריד ספגה מאייאקס לראשונה בחמישה מפגשים (מאזן שערים 1:16 לזכות אלופת ספרד). קנת' ורמיר שמר את אייאקס במשחק מול האורחים שעלו עם מייקל אסיין, קאקה וחוסה קאייחון בהרכב, אבל רק עד שכריסטיאנו רונאלדו כבש מקרוב בדקה ה-42. הכוכב הפורטוגלי פינה לאחר מכן את הבמה לקארים בנזמה, שהפליא עם מספרת מדהימה בדקה ה-48 וכבש את אחד השערים היפים של העונה עד כה, אבל מיהר להשתלט על ההצגה והוסיף שני שערים כדי לציין שלושער שני ברציפות (עשה זאת בראשון מול דפורטיבו לה קורוניה). אייאקס לפחות כבשה הפעם מראשו של ניקלאס מויסאנדר. ריאל סופרת את השעות לקראת הקלאסיקו, אך צריכה לזכור שבפעם הקודמת שהיא כבשה רביעייה לרשת אייאקס, היא חזרה לליגה וחטפה חמישייה מברצלונה.

דקה 42: גול! אחרי לחץ כבד על שערו של קנת ורמיר, אלופת ספרד השיגה את השער עם כדור רוחב של קארים בנזמה שפגע בשני שחקני הגנה של אייאקס והגיע לכריסטיאנו רונאלדו שכבש מקרוב. 0:1 לריאל מדריד.

דקה 48: גול! ועוד איזה גול. בנזמה הוציא את ריאל למתפרצת, הכדור הגיע לקאקה בצד ימין והברזילאי הגביה נהדר לרחבה. בנזמה כבר הספיק להתמקם ובמספרת נהדרת הכניע את ורמיר משישה מטרים. יופי של ביצוע, 0:2 לריאל מדריד.

דקה 56: גול! אייאקס מצמקת. כריסטיאן אריקסן הגביה כדור קרן, איקר קסיאס יצא וחזר, וניקלאס מויסאנדר נגח מתחת לרגליו של השוער. רק 1:2 לריאל מדריד.

דקה 79: גול! בנזמה ורונאלדו החליפו מסירות ודהרו קדימה, כשבסופו של דבר הפורטוגלי סובב כדור מדויק מ-18 מטרים לרשת. צמד לרונאלדו, 1:3 לריאל מדריד.

דקה 81: גול! וזה השלישי של רונאלדו. סמי חדירה המחליף מצא אותו פנוי ומול השוער רונאלדו הקפיץ בקלילות אל הרשת. 1:4 לריאל מדריד.

מרקו רויס שחקן דורטמונד (שמאל) מול גאל קלישי שחקן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
יופי של כדורגל מצד דורטמונד. מרקו רויס כובש/רויטרס
מריו באלוטלי שחקן מנצ'סטר סיטי. GettyImages
מריו באלוטלי מזכיר - אסור לחגוג מוקדם מדי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully