וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המראות ונחיתות: גיא אסולין ושלומי ארבייטמן

1.10.2012 / 13:00

כדי להרים את הקריירה, במיוחד לקראת יורו הצעירות, גיא אסולין הבין שהוא חייב לשנות סדרי עדיפויות. מדור השגרירים

הנבחרת הצעירה של גיא לוזון, שתארח ביוני את אליפות אירופה עד גיל 21, מהווה את אחד הפרויקטים השקטין והמרתקים בכדורגל הישראלי. מדובר בנבחרת מוכשרת, אך לא מלאת כוכבים, נבחרת לוחמת שמתכוננת כבר למעלה משנתיים במטרה לספק הופעה מכובדת. היורו יכול להוות עבור מספר שחקנים הזזדמנות לפרוץ ולהיראות והלחץ לקראת האירוע בשיאו. שחקנים בנבחרת מבינים שמקומם בסגל יובטח רק דרך הופעות טובות בקבוצות. גם גיא אסולין, הבטחה עצומה שעמדה בשנים האחרונות להתפספס, הבין בקיץ שזו ההזדמנות שלו לחזור לעניינים. המדור "המראות ונחיתות" מנתח את מעברו לסנטאנדר ובודק גם את מצבו של שלומי ארבייטמן בגנט.

ממריא: גיא אסולין (רסינג סנטאנדר)

גיא אסולין שחקן נבחרת ישראל הצעירה. ברני ארדוב
במהלך הפגרה, שוחח איש מקצוע ישראלי בכיר עם אסולין ואמר לו: "אם לא תשחק העונה, תגמור לעצמך את הקריירה"/ברני ארדוב

אי שם בשלהי חודש פברואר רשם גיא אסולין (21) הופעה ראשונה בקריירה במשחק ליגה, במשחקה של ברייטון מול האל בליגת המשנה. בזמן שחבריו לנבחרת הצעירה משחקים מדי שבת בליגת העל, אסולין רשם עד אז משחקים במילואי מנצ'סטר סיטי, הופעה אחת עם ברצלונה בגביע המלך ועודהופעות במדי ברצלונה ב', שבתקופתו שיחקה בליגה הרביעית והשלישית בספרד. גם הוא הבין שלהחליף מסירות עם ליאונל מסי או קרלוס טבס באימונים זה לא מספיק והוא חייב דקות משמעותיות. המעבר לברייטון בשלהי העונה שעברה היה צעד ראשון. הבחירה בסנטאנדר בקיץ הייתה המשך ישיר בכיוון הנכון.

במהלך הפגרה, שוחח איש מקצוע ישראלי בכיר עם אסולין ואמר לו: "אם לא תשחק העונה, תגמור לעצמך את הקריירה". גם גיא לוזון עצמו התבטא בעבר כי היה רוצה לראות את אסולים משחק בקביעות בליגה תחרותית. הקשר הפנים. היו לו לא מעט הצעות מישראל, כמה מליגת המשנה באנגליה וגרמניה, אבל הוא בחר לחזור למקורות. למקום בו הוא מרגיש הכי נוח וחתם לעונה בשורות הקבוצה מקנטאבריה, שירדה אשתקד מהלה ליגה.

חואן קרלוס אונסואה, לשעבר מאמן השוערים של ברצלונה, הוא האיש שהביא את אסולין לסנטאנדר יחד עם עוד שני שחקנים עם עבר בבארסה. אונסואה בנה קבוצה צעירה במטרה ברורה לשוב במהרה לליגה הבכירה. אלא שערב פתיחת העונה, סכסוך כספי בנוגע לחוזה גרם לעזיבתו ולתפקיד המאמן הונחת פאברי, שהנחיל סגנון יותר הגנתי ומבוקר.

אסולין פתח את העונה בהרכב, אבל אחרי שלושה מחזורים לסנטאנדר הייתה נקודה אחת ואפס שערי זכות. לפני כשלושה שבועות המריא הקשר למחנה האימונים של הנבחרת הצעירה והחמיץ משחק ליגה. כשחזר, גילה שאת מקומו בהרכב תפס קשר הרכש האלג'יראי חאמר בואזה.

מאמן הנבחרת הצעירה גיא לוזון. ברני ארדוב
אף שחקן שלו לא רוצה להחמיץ את האירוע הגדול של הקיץ. לוזון/ברני ארדוב

אלא שדווקא אז הגיעה הפריחה המיוחלת. בשלושת המחזורים האחרונים אסולין עלה במקום בואזה כמחליף הראשון של פאברי והכניס שינוי חיובי במשחק. היה לו שער ב-0:3 על רקראטיבו וגם בשבת, ב-1:1 הביתי עם נומנסיה, הוא רשם חצי שעה מצוינת וזכה למחמאות בעיתונים המקומיים. לסנטאנדר שלו כבר יש תשע נקודות והיא במקום ה-12 בטבלה.

אסולין נאלץ להתמודד השנה גם עם תפקיד חדש באגף השמאלי של ההתקפה, מה שמצריך ממנו לעשות לא מעט הגנה. "המאמן מבקש ממני לעזור יותר להגנה. נכון שאני מגיע לפחות מצבים, אבל אם זה עוזר לקבוצה, ארוץ ואעזור להגנה. פאברי רואה את הדברים בצורה שונה, אבל בכנות אני מרגיש נוח לשחק ומרגיש טוב. נכון שרנחנו צריכים להגן יותר בשיטה החדשה, אבל זה חלק מהמשחק", אמר לאחרונה.

בהרבה מובנים, מדובר בשנת מבחן קריטית לקריירה של אסולין. רף הציפיות ממנו כשחקן שגדל בברצלונה היה גדול מדי. מדינה שלמה עקבה אחרי כל זימון שלו לאימון עם הבוגרים והתרגשה כשנקרא לסגל המורחב למשחק זניח בליגת האלופות. יחד עם זאת, גם הבחירות שלו בקריירה היו שגויות. יותר מדי שנים חשובות התבזבזו לו בלי לשחק. עכשיו, הרחק מאור הזרקורים, הוא צריך לבנות את עצמו מחדש.

יורו הצעירות הוא כח שמניע את אסולין וגם אחרים. אף שחקן לא רוצה למצוא עצמו מחוץ לאירוע שימשוך אליו סקאוטים מכל העולם. זאת הסיבה שאור ברוך חזר לישראל כדי להיות שחקן הרכב, שסארי פלאח הפך עולמות בשביל לעזוב את מכבי חיפה ושאבא של עידו לוי ממכבי נתניה הזדעק כשטל בנין החליף את בנו. גם אסולין מבין היטב את המשוואה.הוא לא מגיע לנבחרת על תקן הכוכב שלה ואחרי תקרית עם לוזון הוא צריך להוכיח את עצמו גם כשחקן הרכב. אלא שמבחינתו, עונה טובה בספרד והופעות מכובדות ביורו שווה כרטיס חזרה לבמה המרכזית של היבשת.

נוחת: שלומי ארבייטמן (גנט)

חלוץ גנט שלומי ארבייטמן עם קשר וידאוטון פאולו ויניציוס. Geert Vanden Wijngaert, AP
זמן לחשוב על חזרה. ארבייטמן/AP, Geert Vanden Wijngaert

טרונד סולייד, המאמן הנורבגי של גנט, כנראה לא חובב גדול של הכדורגלן הישראלי. בקדנציה הראשונה שלו במועדון בעונת 2007/8 הוא לא החזיק במיוחד מגילי ורמוט ונהג לומר לעיתונאים כי הוא משחק "עם ראש בקיר". גם ארבייטמן זכה לגורל דומה. בעונה שעברה, כשסולייד חזר למועדון, החלוץ לא היה בתכניות והושאל לווסטרלו. הקיץ חזר ארבייטמן ואף קיבל דקות משמעותיות עד ששוב סר חינו בעיני הנורבגי ובמשחקים האחרונים הוא רואה בעיקר את היציע.

ההתחלה דווקא הייתה טובה. אחרי שנראה טוב במהלך ההכנה, ארבייטמן פתח את העונה בהרכב וכבש צמד במחזור הפתיחה (0:2 על ליארסה). הוא שיחק בארבעת המחזורים הראשונים ובארבעה משחקים נוספים במוקדמות הליגה האירופית, עד שסולייד התהפך. ארבייטמן לא ראה דקה במהלך ספטמבר וברוב המשחקים אף לא נכלל בסגל. "שלומי נראה לא רע, אבל אני צריך לקבל החלטות ובחרתי לא להכליל אותו בסגל", אמר סולייד לפני כשבועיים.

גנט עצה מגלה העונה בעיקר חוסר יציבות. היא הושפלה על ידי וידאוטון בפלייאוף הליגה האירופית ובליגה נמצאת במקום החמישי, אך עם אחוזי הצלחה נמוכים יחסית ומתקשה בהבקעת שערים (13 בתשעה מחזורים). לצד ארבייטמן, שני שחקנים נוספים כבשו שני שערי ליגה וסולייד ממשיך לבצע רוטציה בהתקפה, אך בשלב זה, בבלגיה טוענים כי מעמדו המקצועי של ארבייטמן רעוע.

גם מעמדו של סולייד לא ברור כשבשבוע שעבר ביקשו וקיבלו שחקני גנט אישור לקיים אספית שחקנים גלוית לב ללא נכוחות הצוות המקצועי. ארבייטמן, אגב, החמיץ אץ האסיפה בשל צום יום הכיפורים.

מבט אל הקריירה של החלוץ בבלגיה מעלה נתון מעניין: לארבייטמן יש 13 שערי ליגה ב-44 הופעות ובסך הכל 17 שערים ב-60 משחקים בכל המסגרות. המספרים שלו לא רעים, למרות שבעונה הראשונה בגנט הוא התנדנד בין הספסל להרכב ואשתקד בווסטרלו החמיץ את מרבית העונה בגלל פציעות.

ארבייטמן תמיד היה גולר טבעי ושחקנים מסוגו מסוגלים לכבוש מכל מצב. העונה הנוכחית היא האחרונה בחוזהו בגנט ובקיץ יהיה שחקן חופשי. הקריירה האירופית שלו אולי קצת מוחמצת, בעיקר חסרת מזל, אבל בגיל 27,יש לו עוד הרבה שנים יפות. אם המצב המקצועי בגנט לא ישתפר, יש מבחינתו מקום לחשוב על חזרה לישראל בדיוק כמו שעשה נפגע סולייד אחר, ורמוט. אם ארבייטמן ישחק בקביעות ויכבוש, הוא יחזור לנבחרת שמשוועת לגולר בדמותו. הקריירה שלו זקוקה להתנעה מחדש.

השבוע שהיה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צדיק בסדום. ברק בדש/מערכת וואלה!, צילום מסך

המאזן הכולל: שער אחד (ברק בדש בפנדל) ובישול אחד (ביברס נאתכו).

מוכנים ללוקסמבורג: יובל שפונגין, גל שיש, אלמוג כהן וביברס נאתכו הם שחקני הנבחרת היחידים שהשלימו 90 דקות. עדן בן בסט (78) ובירם כיאל (61) פתחו בהרכב.

מתאוששים: אלמוג כהן חזר לעניינים בנירנברג. בירם כיאל החלים מפציעה וחזר לאחר למעלה מחודש. אוהד לויטה וניסו קפילוטו קיבלו דקות ליגה ראשונות העונה בקפריסין.

צל"ש השבוע: גיא חיימוב סוגר 360 דקות עם הספרה אפס במאזן השערים שספג במדי א.א.ק לרנקה ושומר את רן בן שמעון במאזן מושלם. הוא גם השוער היחיד בליגות הראשונות ביבשת שעדיין לא ספג.

ביזאר השבוע: ניסו קפילוטו מחליף את רועי בקל במחצית המשחק בין אנורתוזיס לאלקי בקפריסין.

שימו לב ש: ברק בדש הבקיע העונה שלושה שערים בארבעה משחקי ליגה בבלגיה ויחד עם ההופעות בקרית שמונה באירופה יש לו חמישה כיבושים ב-10 משחקים. זה מאזן הבקעות של שחקן שראוי לנבחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully