וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסטון רוקטס: לין סטאר סטייט

18.10.2012 / 14:30

מחממים את הפרקט: ג'רמי לין יכול לעשות במדינת הכוכב הבודד את מה שעשה לניו יורק, אבל הוא יצטרך עזרה מהסגל החדש שנבנה ביוסטון

שחקן יוסטון רוקטס, ג'רמי לין. AP
עיני עולם הכדורסל תהיינה נשואות ליוסטון כדי לברר האם זו הייתה תופעה או תחילתה של קריירה גדולה. לין/AP

תקציר הפרקים הקודמים

מאזן בעונה שעברה: 32:34, מקום רביעי בבית

סיימה את העונה: מקום 9 במערב, שוב מחוץ פלייאוף

עוד עונה מתסכלת עברה על יוסטון. זה התחיל רע כבר בקיץ, כשיאו מינג סיים את אחת הקריירות הכי לא ממוצות בתולדות הליגה והודיע על פרישה, ונמשך עם עונה בה הרוקטס ראו לא רק את שתי היריבות הטקסניות שלהם לפניהם, אלא גם את ממפיס, שממצבת את מעמדה כקבוצה השלישית האיכותית בבית הדרום-מערבי, על חשבון יוסטון.

בעונתו השנייה בקבוצה, קווין מקהייל לא הצליח להוביל לשינוי. בהתחלה זה עוד נראה טוב, כשאחרי פתיחה של 6:2 הגיע רצף של שבעה ניצחונות, נתון מאוד מבוקש ולא מובן מאליו בעונה המקוצרת. אלא ששם זה גם נגמר פחות או יותר. יוסטון כבר עמדה על 14:21 בשלהי פברואר, אבל סיימה את העונה עם התפרקות הדרגתית, כשהשיא מגיע בדמות שישה הפסדים רצופים בשבועיים האחרונים של העונה, מה שגרם לקבוצה להחמיץ את הפלייאוף בפעם השלישית ברציפות.

מלבד קווין מרטין המתוסבך והאגואיסט, אפשר לציין לטובה את הרביעייה שהובילה את הקבוצה בעונה שעברה: לואיס סקולה, קייל לאורי, גוראן דראגיץ' וקורטני לי. אה, כן, אף אחד מהם לא ממשיך ביוסטון בעונה הקרובה. חבל...

אני יודע מה עשיתם בקיץ האחרון

באו: שון ליבינגסטון, ג'ון ברוקמן וג'ון לוואר (ממילווקי), עומר אסיק (משיקגו), טוני דגלאס (מהניקס), אחד ליאור אליהו (תירגעו, רק זכויות עליו) ואחד אחר, ג'רמי לין (מהניקס)

עזבו: סמואל דלמברט (למילווקי), לואיס סקולה (לפיניקס), קייל לאורי (לטורונטו), גוראן דראגיץ' (לפיניקס), קורטני לי (לבוסטון), צ'ייס באדינגר (למינסוטה), מרקוס קמבי (לניקס)

אחרי שלוש שנים של אכזבות, ביוסטון יצאו למהפכה. כמעט כל השחקנים שהובילו את הקבוצה בעונה שעברה הועברו אחר כבוד והרוקטס בחרו לשים את מבטחם בעיקר בשניים, קווין מרטין וג'רמי לין.

נתחיל דווקא במרטין, שגם ממנו ניסתה יוסטון להיפטר בטרייד המשולש שנפל עם הלייקרס וניו אורלינס על כריס פול, במסגרתו אמור היה לעבור מרטין להורנטס. כנראה ששיתוף הפעולה הנדיר שלו עם עומרי כספי בחצי עונה בסקרמנטו, גרם למרטין להתאהב בשחקנים מארץ הקודש והוא הוביל לטרייד על הזכויות של ליאור אליהו, שלבסוף, לצער כל הצדדים, לא הגיע לסגל. מרטין יאסוף את עצמו בוודאי וייתן עוד עונה בה הוא משחק כדורסל בעיקר עם עצמו. נכון, בשנה שעברה הוא רשם שיא קריירה של 2.8 אסיסטים למשחק. וזה בדיוק החלק העצוב של כל הסיפור. הנקודות שלו צנחו ב-6.3 למשחק בעונה שעברה ואם הוא אמור להוביל את יוסטון, הרי שהרוקטס בצרות.

בדיוק לשם כך נקרא לעזרה גיבור העל הידוע בשם "הלינסניטי", הלא הוא ג'רמי לין כמובן. שנה אחרי שהטריף את התפוח הגדול, הליגה והעולם כולו למשך כשבועיים, ג'רמי לין יצטרך להוכיח השנה שהוא באמת שחקן טוב, שאפשר לתת לו את המפתחות לאורך תקופה. ביוסטון מבטיחים שלא הביאו אותו כדי למכור חולצות במזרח, עכשיו אחרי שיאו פרש ואתם יודעים מה? אני מאמין להם (בערך). לין אולי לא יהיה כוכב, כמו שלא מעט אנשים השתכנעו בעונה שעברה, אבל יש לו את הכלים להיות שחקן סולידי בליגה ודווקא כשסביבו כולם היו פצועים בניקס, הוא התעלה.

מלבד השניים הללו, די שומם ביוסטון. הרכש הגדול של הפגרה היה עומר אסיק, סנטר טורקי חביב עם יכולות מאוד מוגבלות, שהגיע אחרי שנתיים כשחקן ספסל בשיקגו ויקבל צ'אנס בחמישייה עכשיו. על הספסל, מאחורי הגארדים, ימתין ג'רמי לאמב המבטיח להזדמנות שלו, אחרי שנבחר במקום ה-12 בדראפט. בכלל, הדראפט עזר ליוסטון למלא חללים עם כמה בחירות גבוהות, כששני פאוור פורוורדים, רויס וויט המצוין מאיווה סטייט וטרנס ג'ונס הכוחני, ששיחק בקנטאקי הגדולה, שזכתה באליפות המכללות בעונה שעברה, נלקחים בבחירות 16 ו-18 בהתאמה.

מה מי מו

חמישייה: ג'רמי לין, קווין מרטין, צ'נדלר פרסונס, פטריק פטרסון, עומר אסיק

ספסל: טוני דגלאס, ג'רמי לאמב, רויס וויט, טרנס ג'ונס, דונטאס מוטיחונאס, שון ליבינגסטון, קרלוס דלפינו, גארי פורבס, מרקוס מוריס, גרג סמית'

מאמן: קווין מקהייל (עונה רביעית בליגה)

מועמד לפריצה: טרנס ג'ונס. האמת, התחושה היא שהעונה של יוסטון תסתיים די מהר, כך שכל אחד מהרוקיז שלה יכול היה להיות כאן, שכן הם יקבלו הרבה הזדמנויות. יחד עם זאת, נלך עם ג'ונס. הפאוור פורוורד זכה לפתוח (בעיקר כסנטר), באחת החמישיות היותר טובות שנראו אי פעם במכללות, זו של קנטאקי בעונה שעברה, שדרסה כל מה שזז עם אנתוני דייויס והחבורה, בדרך לאליפות. הבעיה העיקרית של ג'ונס היא שהוא נמצא על הגבול שבין עמדות 3 ל-4, אבל הפרשנים משוכנעים שהעוצמה שהוא מביא, לצד הקליעה הנאה שלו, תעזור לו להשתלב בליגה בלי בעיות. קשה להאמין שפטריק פטרסון יחזיק יותר מדי זמן לפניו בחמישייה.

מועמד לדעיכה: קווין מרטין. בגיל 29 בלבד, קווין מרטין כבר נמצא עמוק בצלילה. השחקן הסולידי הזה, שתמיד היה משוכנע שהוא יותר טוב ממה שהוא באמת, נמצא שם בכל שלוש העונות בהן יוסטון לא עלתה לפלייאוף ונראה שהוא מתחיל להתייאש. כאמור, הנקודות, כמו גם הריבאונדים, האחוזים לשתיים ושלוש ואפילו הדקות, ירדו בעונה שעברה, בה הוא גם סבל מפציעה, שגרמה לו לשחק רק ב-40 משחקים. למרטין אין כל כך עם מי לשחק ביוסטון ולמרות שזה המצב האהוב עליו, קשה לראות אותו שומר על העצבים כשההפסדים יתחילו להיערם.

אקס-פאקטור: ג'רמי לין. מה כבר נשאר לכתוב על הבחור המיוחד והסיפור המוזר שלו. כולם כבר יודעים מה קרה לו בעבר ומה הביא אותו עד הלום, אבל אף אחד לא יודע מה מצפה לו בעתיד. בואו לא נשכח, לג'רמי לין יש 64 משחקי NBA בקריירה, ב-25 מהם הוא פתח בחמישייה. במקביל, יש לו משהו כמו 50 מיליון אזכורים בגוגל. את חישוב היחס תעשו לבד וכדאי להצטייד במחשבון מדעי. אף אחד לא באמת יודע לנתח עד הסוף את היכולות של לין ואל לנו לשכוח שהוא גם נפצע מהר מאוד כשעומס המשחקים אליהם הוא לא היה רגיל, התחיל להשפיע עליו. הוא לא שיחק כדורסל מאז מרץ, אבל אם הוא יהיה טוב, לפחות כמו שהיה בניו יורק, הבאזז סביב יוסטון יגדל ואולי הקבוצה כולה תיכנס לטירוף.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

ולכדור הבדולח

תסריט אופטימי: טקסס מוכרזת מחדש כ"לין סטאר סטייט", שלישיית הרוקיז עולה מהספסל עם אנרגיות מטורפות ומפציצה מכל פינה והרוקטס עושים עונה נהדרת, של 50 ניצחונות, שנותנים להם את המקום השלישי בבית והחמישי במערב.

תסריט פסימי: ההפסדים נערמים בלי סוף, קווין מרטין בורח כל עוד נפשו בו, קווין מקהייל מפוטר כבר בדצמבר ויוסטון מתחילה דשדוש ארוך מאוד בקרקעית הבית, עם 30 ניצחונות בלבד. בפברואר, יאו מינג מקבל טלפון מתחנן מלין: "רק תעמוד בצבע, בלי לרוץ".

תחזית: הסגל של יוסטון נראה הכי חלש מבין קבוצות הבית, אפילו בהשוואה להורנטס המתחדשים. קשה לראות את הרוקטס מתמודדים בבית כל כך צפוף, ממנו בדרך כלל עולות לפחות שלוש קבוצות לפלייאוף, אם לא ארבע. 35 ניצחונות ומקום אחרון בבית.

מחממים את הפרקט: הבית הפסיפי
מחממים את הפרקט: הבית המרכזי
מחממים את הפרקט: הבית האטלנטי
מחממים את הפרקט: הבית הדרום מזרחי
NBA בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully