וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: באיירן-וולפסבורג 0:3, דורטמונד סיימה ב-3:3

מנדז'וקיץ' (צמד) ושווינשטייגר השאירו את הבווארים מושלמים במחזור החמישי. דורטמונד גמגמה בפרנקפורט, 2:2 להמבורג

המחזור החמישי בבונדסליגה נפתח אמש (שלישי) עם ארבעה משחקים, בהם נטלו חלק שלוש קבוצות ליגת האלופות של גרמניה. דורטמונד רשמה משחק שני ברציפות ללא ניצחון לאחר שסיימה ב-3:3 בחוץ מול פרנקפורט המפתיעה, ששמטה נקודות ראשונות העונה. באיירן מינכן עדיין מושלמת אחרי 0:3 נהדר על וולפסבורג וגם שאלקה ניצחה באותה התוצאה (0:3) את מיינץ בבית. פורטונה דיסלדורף רשמה ניצחון שני העונה והיא עדיין בלתי מנוצחת אחרי 0:2 בחוץ על גרויטר פירת. המבורג קיוותה להמשיך במומנטום אחרי הניצחון על האלופה, אבל ספגה שער שוויון דרמטי ממנשנגלדבאך וסיימה ב-2:2.

מריו מנדז'וקיץ' שחקן באיירן מינכן. רויטרס
מתנת יום הולדת מצוינת לרומניגה. מנדז'וקיץ'/רויטרס

באיירן מינכן - וולפסבורג 0:3

מי שחשב ששיאנית האליפויות תגיע מעט זחוחה או שבעה אחרי ה-0:2 המרשים בגלזנקירשן על שאלקה או בגלל האוקטוברפסט, שנפתח בשבת בעיר, התבדה ומהר. אמנם יופ היינקס הותיר את תומאס מולר הלוהט מחוץ לסגל וגם טוני קרוס נכנס כמחליף בדקה ה-68, אבל גם כך באיירן שיחקה נהדר והביסה 0:3 את וולפסבורג האומללה, עם מאמנה לשעבר של הבווארים פליקס מגאת והחלוץ לשעבר של הקבוצה איביצה אוליץ'. זה היה ניצחון שביעי בשבעה משחקים רשמיים של באיירן העונה ומתנת יום הולדת ליו"ר המועדון ושחקן העבר קרל היינץ רומניגה, שחגג היום 57.

באיירן עלתה ליתרון מוצדק מאוד בדקה ה-24 לאחר שפרנק ריברי פרץ נהדר מאגף ימין וממש מקו הרוחב העביר מסירה לבסטיאן שווינשטייגר, שבעט ברגש פנימה את ה-0:1. שערו השלישי העונה של הקשר הגרמני המצוין, שנראה כי סוף סוף הצליח לשים את הפציעות מהשנה שעברה מאחוריו. אם מישהו מאוהדי באיירן היה מודאג, בדקה ה-57 הוא היה יכול להירגע. שרדאן שאקירי השוויצרי פרץ נהדר באגף שמאל, עבר בקלות את נאלדו והגביה לרחבה, שם המתין מריו מנדז'וקיץ', שנגח פנימה את ה-0:2 מול האקסית שלו.

השער השלישי הגיע בדקה ה-65 כשהקפטן פיליפ לאהם הגביה מאגף ימין למנדז'וקיץ', שנגח את ה-0:3. באיירן עם 15 נקודות מ-15 אפשריות ויש זמן להכניס גם את קלאודיו פיסארו, כדי שירשום את ההופעה ה-337 שלו בבונדסליגה וייכנס לספר השיאים של הליגה כזר עם מספר ההופעות הגדול ביותר. כדי להבין קצת את הדומיננטיות של באיירן במשחק, אפשר גם לציין שהקבוצה של היינקס החזיקה בכדור ב-64 אחוז מהזמן ובעטה 25 בעיטות לשער ו-13 למסגרת מול 4 ו-1 של הזאבים.

מרקו רויס שחקן דורטמונד. רויטרס
שער מצוין שלו לא הספיק. רויס/רויטרס

פרנקפורט - דורטמונד 3:3

איזה משחק ענק קיבלנו בקומרזבנק ארינה בפרנקפורט, כשהקבוצה המקומית נפרדה מהדאבליסטית ב-3:3. הקבוצה של יורגן קלופ, שהפסידה 3:2 להמבורג בשבת ורשמה הפסד ראשון אחרי 31 משחקי ליגה ברציפות, לא הצליחה להתאושש לחלוטין, שוב ספגה שלושה שערים ואיבדה יתרון 0:2 ואז גם יתרון 2:3. מנגד, הקבוצה של ארמין פה ממשיכה להרשים והוכיחה שהיא יכולה להסתכל בלבן של העיניים גם לקבוצות הגדולות. אמנם פרנקפורט איבדה נקודות ראשונות העונה, אבל הם היו קונים 13 מ-15 נקודות בחמשת המשחקים לפני פתיחת העונה.

לוקאש פישצ'ק העלה את דורטמונד ליתרון בדקה ה-24 לאחר שמאטס הומלס שלח לו כדור ארוך. המגן הפולני בעט כדור שפגע במגן אחד, אחר כך בשני, שינה כיוון וחדר פנימה. כעבור ארבע דקות הצליח מרקו רויס המצוין לכבוש את השני לאחר שמסירת רוחב של פישצ'ק מצאה את הגרמני הצעיר מרחק 20 מטר מהשער והוא בעט לקורה ופנימה את ה-0:2. פרנקפורט הצליחה להתאושש ולאזן תוך שש דקות במחצית השנייה, כשבדקה ה-49 טקאשי אינוי היפני המצוין מסר כדור רוחב לשטפן אייגנר, שבעט מצוין לפינה וצימק ל-2:1.

בדקה ה-51 זה כבר 2:2, כשהפעם אייגנר הוא המבשל בהגבהה ואינוי נוגח פנימה. בדקה ה-54 הצליחה דורטמונד לעלות שוב ליתרון כשמריו גצה המחליף ניצל טעות בהגנה ובעט פנימה מקרוב כדי לקבוע 2:3. יחד עם זאת, העולה החדשה לא ויתרה, המשיכה לתקוף ובסופו של דבר גם מצאה את השוויון בדקה ה-73 כשבמבה אנדרסון עלה נהדר לכדור גובה ונגח פנימה את ה-3:3 הנהדר. מאמן דורטמונד יורגן קלופ הורחק לפני הסיום.

ג'פרסון פרפאן שחקן שאלקה. Christof Koepsel, GettyImages
לקח אחריות ודייק. פרפאן/GettyImages, Christof Koepsel

שאלקה - מיינץ 0:3

הרויאל בלוז הראו שלא נבהלו מדי מההפסד 2:0 לבאיירן מינכן בשבת האחרונה. שאלקה נראתה נהדר וניצחה בלי שום קושי 0:3 קל את מיינץ, כשהיא רושמת את ניצחונה השלישי בחמישה משחקים העונה. מנגד, הקבוצה של תומאס טוכל אמנם הצליחה לנצח לראשונה בשבת אבל גם היא יודעת שתהיה חייבת להיראות הרבה יותר טוב כדי לשרוד בליגה.

שאלקה עלתה ליתרון בדקה ה-21 לאחר שג'וניור דיאז הכשיל ברחבה את בנדיקט הובדס. קלאס יאן הונטלאר ויתר על הפנדל אולי גם בעקבות ההחמצה שלו מול אולימפיאקוס בליגת האלופות. ג'פרסון פרפאן לקח את האחריות ובעט טיל פנימה כדי לקבוע 0:1. מיינץ החזיקה מעמד עד הדקה ה-81, אז כריסטיאן פוקס פרץ בצורה אופיינית מאוד מאגף שמאל והגביה לרחבה, שם חיכה לואיס הולטבי, שנגח לפינה הרחוקה את ה-0:2. בדקה ה-89 השלימה שאלקה את החגיגה לאחר שיוליאן דראקסלר פרץ נהדר ממרכז השדה ופרגן לטמו פוקי, שמול שער ריק בעט פנימה את ה-0:3.

קשר המבורג רפאל ואן דר וארט חוגג שער עם חבריו לקבוצה. Stuart Franklin, GettyImages
החמצת הפנדל שלו הייתה יכולה לסגור את המשחק. ואן דר וארט חוגג את השער המוקדם/GettyImages, Stuart Franklin

מנשנגלדבאך - המבורג 2:2

אחרי שבשבת האחרונה שחקניו של טורסטן פינק הצליחו להשיג נקודות ראשונות העונה דווקא מול הדאבליסטית דורטמונד ולעצור את הרצף שלה של 31 משחקים ללא הפסד, המבורג קיוותה להמשיך במומנטום, אבל ההגנה שלה קפאה בדקות האחרונות. רפאל ואן דר וארט, שבישל שני שערים נגד דורטמונד, המשיך להוכיח שההשתלבות שלו הייתה מהירה כשהוא קיבל כדור מהייקו ווסטרמן ובעט מזווית קשה פנימה בדקה ה-23.

הסייחים חזרו מהר מאוד למשחק ושש דקות להפסקה הווארד נורדוויט הגביה כדור קרן שמצא את הראש של מרטין שטרנצל, וזה נגח פנימה. ממש לפני הירידה להפסקה האורחים כבשו את שער היתרון הגדול, גם הוא בנגיחה, כשהפעם ארטיום רודנבס הלטבי המשיך מקרוב אחרי מסירה של מילאן באדלי. במחצית השנייה ואן דר וארט פספס הזדמנות מצוינת לסגור סופית את הסיפור אחרי שהוא החמיץ פנדל במהלך שבו מרטין שטרנצל הורחק, והוא בטח יכול רק להצטער על ההחמצה הזו שכן בדקה ה-90 כדור חופשי של חואן ארנגו מצא את הראש של אלברו דומינגז, שנגח את שער השוויון הדרמטי, שמנע ניצחון שני העונה מהמבורג.

משחקים נוספים:

גרויטר פירת - פורטונה דיסלדורוף 2:0
לדיסלדורף: אוליבר פינק (26), קן איסו (34)

שטוטגרט - הופנהיים 3:0
להופנהיים: טקאשי אוסאמי 5, חוסלו 47, פביאן ג'ונסון 58

אוגסבורג - לברקוזן 3:1
לאוגסבורג: טוביאס וורנר 51, ללברקוזן: סטפן קיסלינג 7, פיליפ וולשייד 39, אנדרה שרלה 44

פרייבורג - ורדר ברמן 2:1
לפרייבורג: ג'ונתן שמיד 36, לברמן: ג'וזף אקפאלה 47, ארון האנט 59

האנובר - נירנברג 1:4
להאנובר: לארס שטינדל 21, סבולקש הוסטי 29, דידייה יא קונאן 52, 63. לנירנברג: טימוטי צ'נדלר 73. אלמוג כהן לא נכלל בסגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully