וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושה רעש אצל השכנים

24.9.2012 / 12:30

מי שחשב שרן בן שמעון הלך לנפוש בקפריסין, קיבל פתיחת עונה מושלמת בלרנקה וליגת כדורגל שנשבתה בקסם ההצלחה של המאמן. מדור השגרירים מברר איך הוא עושה זאת ומודאג ממצבו של אלמוג כהן

המשחק בין מכבי תל אביב לעירוני קרית שמונה שיתקיים הערב (שני), הוא הזדמנות מצוינת לבחון שתי דמויות שקשורות בשני המועדונים: רן בן שמעון, המאמן שנזרק מהאלופה אחרי ההישג הגדול בקריירה שלו, וגיא חיימוב, שלא נמצא לו מקום בסגל הצהובים. השניים, שכבר שיתפו פעולה בצפון, נדדו לקפריסין ועד כה נהנים מפתיחת עונה חלומית. המדור "המראות ונחיתות" מביא את סיופרם ויוצא לבדוק את מצבו של אלמוג כהן בנירנברג.

ממריא: רן בן שמעון וגיא חיימוב (א.א.ק לרנקה)

רן בן שמעון מאמן עירוני קרית שמונה. אדריאן הרבשטיין
פתיחה מושלמת. בן שמעון/אדריאן הרבשטיין

במהלך הקיץ, עלתה לא אחת השאלה: כיצד מאמן שהוביל מועדון קטן לאליפות היסטורית בצורה כל כך משכנעת לא מוצא קבוצה בליגת העל? במובן מסוים, בן שמעון לקח הימור שנכשל חלקית. גם אם לא צפה את המתקפה התקשורתית הבוטה שתבוא מכיוונו של איזי שרצקי, הוא לא באמת רצה להמשיך בקרית שמונה וכיוון לאחת הגדולות, אבל האפשרויות נפלו אחת אחרי השנייה. מכבי חיפה בחרה בראובן עטר, הפועל תל אביב לא הייתה ריאלית כל עוד הליך החלפת הבעלים לא הושלם ואילו ג'ורדי קרויף בחר במאמן זר.

בן שמעון יכול היה לשבת בבית ולהמתין למשרה שתתפנה, אבל העדיף להתחיל לאמן מיד. למרבה ההפתעה, הישועה הגיעה דווקא מקרויף. ההולנדי, שעזב בקיץ את א.א.ק ונשאר בקשרים מצוינים עם ראשי המועדון, היה שושבין העסקה. כשבן שמעון נחת בקפריסין לפגישה ראשונה עם הנהלת א.א.ק, באי דיברו על כך שיש עוד מועמד אירופאי מטעם המנהל הספורטיבי הנוכחי קווין הופלנד. אלא שהישראלי הרשים את הנשיא והכל נסגר עוד באותו הערב.

קרויף, אגדה חיה בא.א.ק לרנקה ובקפריסין בכלל, כנראה הבין שהוא לא יוכל לעבוד עם טיפוס דומיננטי וחזק כמו בן שמעון, אבל גם ידע להעריך את איכויותיו כאיש מקצוע. אגב, גם שיתוף הפעולה בין הישראלי להופלנד לא החזיק זמן רב שכן האחרון הודיע על התפטרותו. ראוי להדגיש כי בקפריסין טוענים בתוקף כי היחסים בין השניים היו טובים והסיבות לעזיבה הן אישיות, וכן אכזבת ההנהלה מעבודתו של הופלנד וחוסר היכולת שלו להיכנס לנעלי הענק של קרויף.

לעומת הופלנד, בן שמעון זכה מיד בהערכה עצומה מצד ההנהלה והשחקנים. התוצאות במשחקי ההכנה היו מעורבות, בניית הקבוצה נתקלה בקשיים (במיוחד בכל הקשור לצירוף חלוץ לפני סגירת חלון ההעברות), אבל כבר בשלב מוקדם בהנהלה הוקסמו מדרך העבודה וההתנהלות של בן שמעון ובשיחות סגורות היו שאמרו: "זה האיש הנכון להוביל את המועדון קדימה".

גיא חיימוב שוער מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בחירה אמיצה ונכונה. חיימוב/ברני ארדוב

במסיבת העיתונאים שקדמה למשחק החוץ הקשה מול אומוניה בשבת, נשאל בן שמעון על ידי אחד הנוכחים האם תוצאת תיקו תהיה טובה מבחינתו. "אני לא מבין את השאלה", ענה הישראלי והנוכחים הבינו מיד את כוונתו. במשחק עצמו, א.א.ק הסתגרה והשיגה 0:1 מדהים משער של המחליף אלכס דה סילבה בדקה ה-84. היה זה ניצחון שלישי משלושה משחקים שהשווה את פתיחת העונה הטובה בהיסטוריה של המועדון וניצחון חוץ ראשון על אומוניה אחרי 12 שנה. אגב, גם שבוע קודם לכן ב-0:2 על אפולון כבש המחליף של בן שמעון, גורקה פינטדו, את שני השערים.

"התוצאה טובה ואני שמח ממנה, אבל לא הגיע לנו לנצח", הודה בן שמעון בסיום. "אומוניה הייתה טובה יותר. אני לא יודע איך ניצחנו, כנראה צריך לשאול את אלוהים. בכל מקרה, לנצח את אומוניה בחוץ זה טוב. הקבוצה צריכה להשתפר, אבל אני מעדיף להשתפר אחרי ניצחונות. אני מצפה מהקבוצה שלי לא לחשוב רק על תוצאה, אבל בסדר לנצח גם כשלא משחקים טוב".

הכנות של המאמן מול המיקרופונים ידועה לחובב הכדורגל הישראלי, אבל בקפריסין פשוט נשבו בקסמיו, כמו שכתב השבוע העיתונאי פאנוס לארקוס: "המאמן הישראלי זכה בכל האמון וההערכה. הוא איש של עבודה, יודע מה הוא רוצה מהשחקנים, מה לבקש מהם ואיך להוציא מהם 100 אחוז על הדשא. הוא מאמן שלא משחק על תיקו ולא משנה את דרך המשחק של הקבוצה שלו. הוא רוצה שהקבוצה שלו תשמור על הפילוסופיה זה ללא קשר לזהות היריבה".

מי שעוד אחראי להצלחה של בן שמעון הוא השוער חיימוב שלא ספג שער בשלושה מחזורים ומגלה יכולת מרשימה. עם הגעת וינסנט אניימה למכבי תל אביב, קרויף השאיר לחיימוב את הבחירה בין להילחם על מקומו לבין עזיבה ללרנקה. השוער בחר בצדק לשחק. הוא מבחינתו יודע שבגיל 26, הוא לא יכול לזרוק עונה. שנה טובה בקפריסין תהפוך אותו לרלוונטי במיוחד בקרב הירושה על האפודה של דודו אוואט בנבחרת לצד דני עמוס ואריאל הרוש.

נוחת: אלמוג כהן (נירנברג)

אלמוג כהן שחקן נירנברג. AP
בניגוד לאחרים, לו אסור לחזור לישראל. כהן/AP

שתי דקות שיחק אלמוג כהן בארבעת מחזורי הפתיחה של הבונדסליגה והנתון הזה צריך להדאיג לא פחות ממעמדם של שגרירים בכירים כמו: יוסי בניון, איתי שכטר, בן שהר וטל בן חיים. הקשר האחורי, שהפך לאחד מעמודי התווך בנבחרת תחת לואיס פרננדז, לא מקבל את הבמה וכרגע נאלץ לראות את טימי סימונס (36 בדצמבר) והאנו באליטש (32 בינואר) משחקים לפניו.

הנתון הזה לא חדש. אחרי עונת בכורה חלומית עם 25 הופעות, מעמדו של כהן נפגע כבר אשתקד. הוא אמנם רשם 24 הופעות, אבל גם ירידה של למעלה מ-300 דקות במהלך כל העונה בליגה. כהן מאוכזב מאוד ממעמדו ובעיקר חושש ממה שיקרה בנבחרת. בקיץ שקל ברצינות לעזוב, אבל שוב קיבל הבטחה מהמאמן דיטר הקינג: "אני אוהב את הדרך שלך ותקבל הזדמנות".

הקינג וכהן נראו לא אחת אשתקד על מסלול התנגשות. הקשר הישראלי לא הסתיר את חוסר שביעות רצונו ממעמדו המקצועי והמאמן הגרמני לא אהב את זה. בינואר אף התקיימה בין השניים שיחת הבהרה קשה, אך המצב לא השתנה משמעותית. הקינג ממשיך לטעון כי הוא מאמין בכהן ורואה בו חלק חשוב מעתיד המועדון, אבל מצד שני ממשיך ללכת עם שחקנים אחרים.

"עם סימונס ובאליטש, הסיכויים שלי לשחק נמוכים. נכון שחשבתי לעזוב. אני צריך לשחק כדי לשמור על המקום שלי בנבחרת, אבל המועדון לא מוותר עליי בקלות", הודה כהן בראיון ל"בילד" הקיץ והתייחס לסבלנות שלו בכל הקשור לדקות המשחק: "כולם יודעים שיש לי דם חם ואני צריך לתעל את האגרסיות. בינואר, אבחן מחדש את מצבי".

כהן פתח את עידן אלי גוטמן בנבחרת עם 75 דקות מול אוקראינה (3:2), מאוחר יותר לא יצא למחנה האימון באוסטריה וגרמניה בגלל פציעה, נופה מהמשחק מול הונגריה בשל אותה תקרית ורשם 45 דקות בלבד מול רוסיה בשני המשחקים שפתחו את הקמפיין. גם בנבחרת התחרות על עמדת הקשר האחורי לא פשוטה וכהן מבין היטב את המשוואה - מי שלא משחק, לא יוזמן לסגל.

שחקנים כמו גילי ורמוט ודקל קינן חזרו לליגת העל בעיקר כדי לחזק את מעמדם בנבחרת ועשו זאת בצדק. לעומתם, לאלמוג כהן אסור לחזור לישראל. בגיל 24, עם רקורד של 50 הופעות בבונדסליגה והצלחה מוכחת, לכהן לא אמורה להיות בעיה למצוא קבוצה שתיתן לו לשחק. באופיו, כהן הוא פייטר שלא דופק חשבון לאף אחד ובכל זאת, אסור לו להיכנע יותר למצב הקיים בנירנברג. עם כל האהבה שלו למועדון, אם כהן לא ישחק בקביעות עד ינואר, הוא יצטרך לחפש לעצמו קבוצה חדשה שתיתן להביא לידי ביטוי את יכולותיו. לכדורגל הישראלי אין לוקסוס לאבד שגריר בדמותו.

השבוע שהיה

שחקני נבחרת ישראל, דודו אוואט, עדן בן בסט. ברני ארדוב
מהבולטים לחיוב השבוע. אוואט ובן בסט/ברני ארדוב

המאזן הכולל: שני שערים (ברק בדש ועדן בן בסט) ושני בישולים (מאור מליקסון ותומר חמד)

מוכנים ללוקסמבורג: דודו אוואט, יובל שפונגין, עדן בן בסט, גל שיש וביברס נאתכו הם שחקני הנבחרת היחידים שהשלימו 90 דקות. גם מאור מליקסון (88), דן מורי (62) ותומר חמד (54) פתחו בהרכב.

מתאוששים: צמיחה בדקות המשחק של יוסי בניון ואיתי שכטר שנכנסו כמחליפים. אליניב ברדה חזר למגרשים לאחר חודש וחצי של פציעה. לירן כהן פתח לראשונה העונה בהרכב.

צל"ש השבוע: עדן בן בסט ממשיך לתפוס בעלות על חולצת ההרכב של ברסט ומרשית בפעם השנייה העונה - מחצית מהכמות שכבש בכל העונה שעברה.

ביזאר השבוע: קלוז אפ על יעקב בוזגלו מעשן סיגריה בשידור המשחק בין סטנדרד ליאז' לגנט.

שימו לב ש: בעוד מ.ס אשדוד דורסת את הליגה, משה אוחיון מתקשה למצוא את מקומו אצל רוני לוי בקפריסין ושיחק עד כה 52 דקות כמחליף בשלושה משחקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully