וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז'וזה מוריניו: "קיבלתי את הקבוצה שלי בחזרה"

מאמן ריאל מדריד יצא מגדרו אחרי המהפך מול סיטי. רונאלדו: "המחצית השניה היתה מושלמת". מאנצ'יני זעם על ההגנה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

התגעגענו, וכנראה שבצדק: ליגת האלופות שבה הלילה (שלישי), ובענק. כל העיניים הופנו כמובן לסנטיאגו ברנבאו למפגש המרתק בבית המוות בין ריאל מדריד ומנצ'סטר סיטי, וגם זה היה צודק. בתום מחצית שניה מופלאה ניצחו הבלאנקוס הלחוצים 2:3 משער ניצחון של כריסטיאנו רונאלדו, מי אם לא הוא, ממש בתוספת הזמן. במשחק הנוסף בבית המוות הפנטסטי גברה דורטמונד 0:1 על אייאקס. במקומות אחרים, מילאן המשיכה את פתיחת העונה האיומה שלה כשסיימה ב-0:0 ביתי דלוח עם אנדרלכט, פריס סן ז'רמן הראתה קמצוץ מהפוטנציאל הרב שגלום בה עם 1:4 גדול על דינמו קייב, ארסנל גברה על מונפלייה 1:2, וגם מלאגה אמרה את דברה, עם 0:3 ענק על זניט סנט פטרסבורג במשחק הבכורה שלה במפעל. איזה כיף שהמפעל הגדול באירופה סוף סוף שב אלינו.

שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו חוגג עם פפה. רויטרס
חתם ערב נפלא של כדורגל. רונאלדו/רויטרס

מוריניו סוגר חשבון

כאמור, הדרמה הגדולה של הערב התרחשה במדריד. ריאל, בעיצומו של אחד המשברים הגדולים ביותר שלה בשנים האחרונות, הביטה אל לוח התוצאות בדקה ה-85 בביתה, וראתה את מנצ'סטר סיטי מוליכה 1:2. הלחץ עלה, ואיתו הגיע המהפך: קרים בנזמה (87) וכריסטיאנו רונאלדו (90) היממו את אלופת אנגליה, העניקו לבלאנקוס 2:3 מתוק במיוחד, ואפשרו למיליוני אוהדים ברחבי התבל סוף סוף קצת נחת.

מאמן ריאל מדריד ז'וזה מוריניו חגג כמו שלא חגג כבר הרבה זמן אחרי שני השערים האחרונים, מספר ימים לאחר שדיבר במסיבת עיתונאים אמוציונלית במיוחד על כך שאיבד את הקבוצה שלו. הלילה הוא נשמע אחרת לגמרי: "הקבוצה שלי חזרה, ואני מקווה שהיא לא תיעלם יותר. אני שמח מהניצחון אבל הייתי שמח באותה מידה גם אם היינו מפסידים, כי ה-DNA של ריאל מדריד חזר. זה האתוס של המועדון - למות על המגרש. עכשיו השחקנים הולכים הביתה עייפים, וזה קרה לנו רק במשחק אחד אחר העונה: מול ברצלונה".

"השחקנים הוכיחו לי שאם הם רוצים, הם יכולים. אם הם רוצים להיות מקצוענים ורוצים לכבד את ההיסטוריה של ריאל מדריד בכל משחק, לא רק נגד סיטי וברצלונה, הם יכולים לעשות את זה".

אגב ברצלונה, מוריניו מצא זמן לסגור חשבון עם כמה עיתונאים שמיהרו להספיד אותו ולקרוא לפיטוריו, והזכיר להם: "כנראה שאני צדקתי, כי אם אתה מנצח את ברצלונה ומנצ'סטר סיטי, כנראה שאתה יכול לנצח את כולם. חלק מהעיתונאים כבר היו מוכנים עם הכתבות שלהם לקראת הסיום, והרסנו להם. הם נאצלו לפתוח מחדש את המחשב ולעבוד קצת יותר קשה".

על ההחלטה לספסל את סרחיו ראמוס אמר המיוחד: "ידעתי שתשאלו על זה, כי אתם אוהבים סיפורים, אבל זו היתה החלטה טקטית בלבד. אין לנו שום בעיות משמעת איתו, הוא בחור מצוין". על היריבה שלו הלילה אמר מוריניו: "אין לי סימפטיה כלפי מנצ'סטר סיטי כי זה הכדורגל והגיע לנו לנצח. אם הייתי מרגיש שלא הגיע לנו לנצח, הייתי מרחם על סיטי, אבל שיחקנו טוב יותר מהדקה הראשונה והגיע לנו לנצח".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מאמן ריאל מדריד ז'וזה מוריניו. Paul White, AP
לא ידע את נפשו מרוב אושר. מוריניו/AP, Paul White

רונאלדו עצמו גם כן אפשר לעצמו סוף סוף להשתחרר ולחגוג, לאחר שלא עשה זאת, בצורה מתוקשרת למדי, כבר זמן מה. כעת ממש לא נראה שהוא עצוב: "אני חוגג כשאני צריך לחגוג. זה היה משחק טוב מאוד, כבר במחצית הראשונה היו לנו הרבה הזדמנויות, והמחצית השניה היתה מושלמת. הלחימה שלנו היתה מצוינת, מההתחלה ועד הסיום. ידענו שאנחנו יכולים לנצח, וניצחנו בצדק".

בצד השני, לרוברטו מאנצ'יני היו טענות רבות אל עבר ההגנה שלו, שקפאה בדקות הסיום ואפשרה את המהפך. "אני לא מוכן שנמשיך להגן ככה, ולעשות טעויות כמו שעשינו. כשהובלנו 1:2 היינו צריכים להמשיך לשחק כמו ששיחקנו במחצית השניה", אמר המנג'ר האיטלקי המתוסכל. מאנצ'יני נשאל מדוע הקפטן שלו וינסנט קומפני התכופף ואפשר לרונאלדו להבקיע את שער הניצחון, ואמר: "אני לא יודע. בדרך כלל הוא לא עושה טעויות כאלה, תצטרכו לשאול אותו".

למרות זאת, המאמן האיטלקי מתעקש שלא לאבד תקווה: "אני חושב ששאר הקבוצות בבית יפסידו כאן. יש לנו עוד חמישה משחקים וחשוב מאוד שננצח את דורטמונד בבית במשחק הבא. זה יהיה קשה, אבל השנה אנחנו רוצים לעלות לשלב הבא".

רוברטו מאנצ'יני מנג'ר מנצ'סטר סיטי. רויטרס
זועם על ההגנה שלו. מאנצ'יני/רויטרס

המהפך של ארסנל

עוד קבוצה שהצליחה לחזור מפיגור לניצחון הערב היא ארסנל. התותחנים פיגרו 1:0 מול מונפלייה בחוץ כבר בדקה התשיעית אחרי פנדל יונאס בלהאנדה, אבל לוקאס פודולסקי עם שער שלישי בשלושת המשחקים האחרונים בדקה ה-16 וז'רביניו בדקה ה-18 הצליחו לבצע מהפך שהחזיק מעמד עד הסיום. התותחנים עם ניצחון חוץ מרשים ושלושה ניצחונות ברציפות בכל המסגרות.

פודולסקי אמר לאחר המשחק: "שיחקנו טוב מאוד במחצית הראשונה, קצת פחות טוב בשנייה, אבל יש לנו שלוש נקודות וזה חשוב מאוד בליגת האלופות". קפטן ארסנל תומאס ורמאלן הוסיף: "במחצית השנייה לא היינו נהדרים, אבל הצלחנו להישאר רגועים ולא לספוג שערים וזה מה שחשוב".

עוזר מאמן ארסנל סטיב בולד, שניהל את המשחק בשל העובדה שארסן ונגר מורחק, אמר: "אני מרוצה מאוד מהתוצאה. היה משחק קשה ואני חושב ששיחקנו מצוין במחצית הראשונה, שמרנו על הכדור ואת הקהל שקט. נראינו מעט עייפים במחצית השנייה. היה משחק קשה, זה מגרש די מאיים לשחק בו, אז אנחנו מאושרים להשיג תוצאה כזו. זה נהדר להתחיל את הקמפיין עם ניצחון חוץ. הייתה לנו התחלה טובה לעונה והמשכנו במומנטום וזה חשוב. יש לנו אווירה חיובית בקבוצה וראו את זה הערב. כולם חפרו עמוק כדי להשיג את הניצחון הזה".

בולד התייחס ללוקאס פודולסקי ואמר: "פודולסקי הצליח להוות גורם משמעותי כבר עכשיו. אני חייב לומר שלא ראיתי הרבה פינישרים טובים כמוהו מעולם. רגל ימין, רגל שמאל. הוא עובד קשה באימונים, הוא ילד טוב. הוא הוסיף לנו הרבה השנה. אני לא רוצה להתערב ולהגיד שרובין ואן פרסי חסר לנו, אבל פודולסקי שחקן טוב". על ז'ירו, שבישל מול האקסית: "אוליבייה עשה עבודה קבוצתית טובה הערב. הוא עובד ממש, ממש קשה בשביל הקבוצה. הוא נהדר במצבים נייחים, הוא עוזר בהגנה ועובד קשה בשביל כל הקבוצה. הוא עובד קשה ואני משוכנע שהשערים יבואו".

שחקן ארסנל לוקאס פודולסקי חוגג שער. רויטרס
בכושר יוצא מהכלל. פודולסקי/רויטרס

עוד אכזבה למילאן, ובכל זאת: "אנחנו בדרך הנכונה"

הקבוצה המאכזבת של היום היא בלי ספק מילאן, שהמשיכה את הכושר הנורא בו היא מצויה וסיימה ב-0:0 ביתי דלוח עם אנדרלכט. "עשינו הרבה טעויות במחצית הראשונה", אמר מסמיליאנו אלגרי. "זה לא קל שיש עליך לחץ לנצח את כל המשחקים. במחצית השני שיחקנו קצת יותר טוב. השחקנים שלי התאמצו. זה היה צעד קטן קדימה, שמרנו על שער נקי, אנדרלכט לא בעטה אפילו פעם אחת לשער שלנו. חבל, ניצחון היה עוזר לנו מאוד, אבל אני חושב שאנחנו בדרך הנכונה. אנחנו חייבים להמשיך להשתפר, כי אם נהיה יותר לחוצים ונדבר יותר מדי זה לא יעזור".

סטפן אל שאראווי הוסיף: "זה היה משחק קשה והיינו צריכים את שלוש הנקודות, כך שברור שאנחנו מאוכזבים. היינו צריכים ניצחון כדי להעלות את מצב הרוח, אבל כל הקבוצה התאמצה. נצטרך לקוות שהדברים ישתפרו, ולהתרכז עכשיו אך ורק במשחק הליגה הבא שלנו".

מאמן מילאן מסימיליאנו אלגרי. Antonio Calanni, AP
מה יהיה? אלגרי/AP, Antonio Calanni

מלאגה בטירוף: "משחק מושלם"

חגיגה גדולה היתה במלאגה, שבמשחק ליגת האלופות הראשון שלה היממה את זניט סנט פטרסבורג - עד לא מזמן אחת הקבוצות החמות של שוק ההעברות באירופה - עם 0:3 ענק בספרד.

כוכב המשחק הבלתי מעורער היה איסקו, שכבש צמד מדהים ובסיום אמר: "משחק מושלם עבורי ועבור כל הקבוצה. השגנו את התוצאה בזכות העבודה היומיומית הקשה. המאמן נותן לנו הרבה ביטחון, הקבוצה מאוחדת וזה היה המפתח לניצחון. אנחנו יודעים שנצטרך להמשיך משחק אחרי משחק, צעד אחרי צעד".

חאבייר סביולה המתקאמבק, שהבקיע את השער השני במשחק, הוסיף: "ידענו שזניט משחקת מהר ושנצטרך פתיחה טובה, ואני שמח שהבקענו שערים מהירים. ניצחנו יריבה קשה. הראנו שאנחנו יכולים לעשות דברים יפים בליגת האלופות השנה".

שחקן מלאגה איסקו חוגג שער. רויטרס
"משחק מושלם עבורי ועבור כל הקבוצה". איסקו/רויטרס

דורטמונד נושמת לרווחה

אלופת גרמניה בשנתיים האחרונות דורטמונד מתחה את האוהדים שלה ממש עד הסוף, אבל בסופו של דבר הצליחה לנצח 0:1 את אייאקס משער של רוברט לבנדובסקי הפולני בדקה ה-87. יורגן קלופ, שחווה עם קבוצתו קמפיין רע מאוד בליגת האלופות בעונה שעברה, ודאי ראה את התסריט חוזר על עצמו בדקה ה-57 כשמאטס הומלס החמיץ פנדל, אבל בסופו של דבר הוא יכול לחייך.

"זה היה משחק מדהים, לחוץ מאוד ועצבני", אמר בסיום קלופ, "השער של לבנדובסקי היה שער מאוד, מאוד טוב. הוא רשם ביצוע סנסציוני. אנחנו ממשיכים להתפתח ואני מרוצה מאוד".

כוכב דורטמונד מרקו רויס, שחזר לקבוצת נעוריו בקיץ, אמר: "להתחיל עם שלוש נקודות נותן לנו הרבה ביטחון להמשך. יחד עם זאת, יש עדיין הרבה משחקים לפנינו ואנחנו חייבים להמשיך להשתפר".

שחקני בורוסיה דורטמונד חוגגים שער עם רוברט לבנדובסקי. רויטרס
"ביצוע סנסציוני". לבנדובסקי חוגג עם החברים/רויטרס

שאלקה ממשיכה לדהור: "הראנו מה אנחנו שווים"

שאלקה, שפתחה את העונה בגרמניה מצוין עם שני ניצחונות ו-2:2 מול האנובר בשלושת המחזורים הראשונים, הצליחה להמשיך את המומנטום גם בליגת האלופות. הרויאל בלוז רשמו ניצחון חוץ מרשים מאוד עם 1:2 על אולימפיאקוס, וזאת על אף שקלאס יאן הונטלאר מחמיץ פנדל ושער חוקי לחלוטין של קיריאקוס פפאדופולוס מול הקבוצה בה גדל נפסל. החלוץ ההולנדי גם כבש בסופו של דבר את שער הניצחון לאחר שבנדיקט הובדס הרשית את הראשון.

"רשמנו 90 דקות מצוינות והראינו מה אנחנו שווים. לא נפלנו לדיכאון או אכזבה אחרי ששמטנו את היתרון והחמצנו פנדל", אמר בסיום מאמן שאלקה הוב סטיבנס, "גם אחרי החמצת הפנדל המשכנו לשלוט במשחק. הגיע לנו לנצח". סטיבנס התייחס לשאלה מדוע השאיר את הכישרון הצעיר יוליאן דראקסלר ואת איברהים אפלאי על הספסל ואמר: "יש לנו הרבה משחקים העונה".

בלם שאלקה בנדיקט הובדס חוגג שער. רויטרס
לא פשוט, אבל המומנטום נמשך. הובדס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully