וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות המונדיאל: לבנון הדהימה את אירן

שער של רודה ענטאר בדקה ה-28 סידר ללבנונים את אחד הניצחונות הגדולים בתולדותיהם. ירדן ניצחה את אוסטרליה 1:2

זמנים לא פשוטים עוברים על לבנון, שמתבוננת בשכנתה המתפוררת מסוריה בחשש לקראת העתיד של האזור. גם בכדורגל לא היתה לבנון מעולם מעצמה גדולה, דבר שאפשר ללמוד מדירוגה הלא מרשים בפיפ"א (מקום 124). אלא שהערב (שלישי) השיגה הנבחרת את אחד הניצחונות הגדולים בתולדותיה, כשגברה על יריבתה המרה, אירן, 0:1, במשחק ביתי בביירות.

האיראנים, שזכו שלוש פעמים באליפות אסיה, נראו נורא בפתיחה, ולא התמודדו עם יריבתם. בדקה ה-28 הגיע הרגע הגדול של לבנון, כשרודה ענטאר כבר את השער היוקרתי, שהתברר בדיעבד כשער הניצחון. כעת ללבנונים, שהגיעו לראשונה לסיבוב הרביעי של מוקדמות אסיה לקראת המונדיאל בברזיל, יש ארבע נקודות מארבעה משחקים, מאזן נקודות זהה לזה של האיראנים ושל נבחרת קטאר, אם כי לשתיים יש משחק אחד פחות. ההפסד של אירן שם לחץ עצום על מאמנה, קרלוס קיירוש, שהרבה לספוג ביקורת עוד לפני המשחק מול לבנון, ועתה יצטרך להתמודד עם הכעס על ההפסד המביך.

הפתעה נוספת שנרשמה הערב הגיע מעוד שכנה של נבחרת ישראל, כשירדן גברה על נבחרת אוסטרליה 1:2. המחצית הראשונה היתה נטולת אירועים מיוחדים, אך במחצית השניה הכל השתנה. חסן עבדל פתח' העלה את ירדן ליתרון בדקה ה-48 מפנדל, ועמר דיב הכפיל בדקה ה-73 לעיני הצופים המשלוהבים באיצטדיון בעמאן. ארצ'י תומפסון רק צימק בדקה ה-85 עבור האוסטרלים, עבורם היה זה ההפסד הראשון במוקדמות.

במשחק נוסף שנערך במוקדמות מאסיה, גברה יפן על נבחרת עירק 0:1. שער יחיד של ריוצ'י מאדה בדקה ה-25 הבטיח את שלוש הנקודות עבור היפנים שנמצאים במקום הראשון בבית שלהם. בסיום המשחק, כוכבה של הנבחרת, הונדה, התייחס לתקופה החלשה שלו בכל הנוגע לכיבוש שערים, בציטוט שמזכיר את רוד ואן ניסטלרוי: "שערים הם כמו קטשופ. לפעמים זה לא יוצא מהבקבוק, ולפעמים הם פשוט מתפזרים לכל הכיוונים".

כדורגל עולמי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully