וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע הטוטו: מכבי חיפה ניצחה 0:2 את קרית שמונה

משומר (20) וימפולסקי (30) כבשו, שתי הקבוצות ברבע הגמר. 2:2 דרמטי בין באר שבע להפועל ר"ג, 1:1 בין הפועל חיפה לעכו

בזמן שנבחרת ישראל נערכת למשחק החשוב שלה מול רוסיה ביום שלישי, ההתאחדות לכדורגל קבעה באופן מוזר למדי שלושה משחקים במסגרת גביע הטוטו. אמנם מדובר במשחקים חסרי חשיבות, אך זה מעיד על היחס למפעל, כשלקבוצות לא ניתנת אפשרות לשתף את שחקני הנבחרות השונות. מכבי חיפה העפילה לרבע הגמר מראש בית א', לאחר שניצחה 0:2 את האלופה עירוני קרית שמונה שעלתה אף היא. העולה השלישית מהבית, הפועל חיפה, סיימה ב-1:1 מול הפועל עכו. בבית ד', הפועל רמת גן חזרה עם צמד בדקה האחרונה וכפתה על הפועל באר שבע 2:2 בווסרמיל, כששתיהן בכל מקרה עלו לרבע הגמר.

שחקני מכבי חיפה אייל משומר, דלה ימפולסקי חוגגים שער. ברני ארדוב
ניצלו את המשחק כדי לחזור לעניינים. אייל משומר עם דלה ימפולסקי/ברני ארדוב

עירוני קרית שמונה - מכבי חיפה 2:0

ראובן עטר היה שמח לראות את לוח התוצאות בקרית אליעזר מורה על התוצאה הזו לפני שבוע וחצי. למרות זאת, למאמן מכבי חיפה מותר לחייך מעט אחרי הניצחון 0:2 במגרשה של האלופה. שתי הקבוצות עלו בהרכבים חסרים למדי והירוקים לא יכולים היו לשתף את הרכש ג'ואל דמאו שלא נרשם, אך גם העובדה הזו והרחקתו של גוסטבו בוקולי (24) לא מנעו מאייל משומר (20) ודלה ימפולסקי (30) לכבוש ולהעלות את מכבי חיפה לרבע גמר גביע הטוטו מהמקום הראשון, בניגוד למקום האחרון בליגה. הירוקים יצאו למתפרצות קטלניות ונהנו מיכולת טובה של עידן ורד ואלון תורג'מן. אולי עם צירופם של דקל קינן ולירוי צעירי, גם החלק האחורי יתייצב. קרית שמונה תהיה אף היא ברבע הגמר והמשחק הזה היה חסר חשיבות מבחינת שתי הקבוצות, אבל גילי לנדאו ניצל אותו כדי להעניק הופעת בכורה לדן איינבינדר ולהריץ את רוני פורוקארה.

מכבי חיפה יצרה מצב ראשון בדקה השביעית, כששמואל שיימן התקדם בצד שמאל ובעט מ-16 מטרים כדור שאיתמר ניצן הדף לקרן. בדקה ה-20 הירוקים כבר מצאו את הרשת, כשאלון תורג'מן העביר כדור מצד שמאל ואייל משומר, שפתח דווקא כקשר, שלח מ-11 מטרים אל הרשת. ארבע דקות לאחר מכן ספג בוקולי צהוב שני והשאיר את חיפה ב-10 שחקנים. הקשר הוותיק לא יוכל לשחק בשבת בבאר שבע. למרות הנחיתות המספרית, עידן ורד ניצל איבוד כדור של שמעון אבוחצירא, דהר קדימה ובתוך הרחבה פרגן לדלה ימפולסקי שגלגל מקרוב את השני. 0:2 למכבי חיפה בדקה ה-30. טעות של שיימן כמעט עלתה לאורחים בשער, אבל אמיר אדרי היה שם כדי לתקן ומנגד נגיחה של תורג'מן הורחקה מקו השער.

לאסלו לנצ'ה נכנס כמחליף במחצית השנייה כדי לרענן את ההתקפה של קרית שמונה, שבדקה ה-48 הגיעה למצב טוב, אבל אבוחצירא החמיץ ברשלנות מול אדרי. מנגד, ורד ביצע עוד פעולה נהדרת ובעט כדור מסוכן שנהדף לקרן. קרית שמונה השתלטה על המשחק וסיכנה את השער עם לנצ'ה ואיינבינדר, אבל אדרי עצר את הניסיונות שלהם. שני המאמנים הכניסו שחקנים צעירים כדי לצבור ניסיון, והתוצאה נשמרה עד לסיום.

מאמן מכבי חיפה, ראובן עטר, אמר בסיום: "בוקולי עשה שתי עבירות והורחק, הוא לא ישחק בשבת, אבל יהיה לנו את דמאו וכנראה עוד שחקן עד סוף השבוע. היו דברים טובים במשחק והשחקנים היו ממושמעים, מה שלא קרה בליגה. הגענו להרבה מצבים ואהבתי את הסדר במשחק שלנו גם בעשרה שחקנים. אם יש למישהו טענות הוא צריך להפנות אותן אליי. אני אחראי לשחקנים ולתוצאות, ומבחינתי לעבוד עם יעקב שחר זה הכי טוב שיכול להיות. אני מאמין שהתוצאות יגיעו. אחליט ביחד עם שחר ואם נראה לנכון נצרף עוד שחקנים".

הרכב עירוני קרית שמונה: איתמר ניצן, ליאור לוי, סלאח חסארמה, דושאן מאטוביץ', מיקי יאזו (אהוד מערבי, 71), רביד גזל (בני בן זקן, 78), עדי אלישע, דן איינבינדר, אדריאן רוצ'ט (לאסלו לנצ'ה, 46), רוני פורוקארה (ואיל מריסאת, 53), שמעון אבוחצירא (יואל צ'חנוביץ', 68).

הרכב מכבי חיפה: אמיר אדרי, אוראל דגני, אדין צוצאליץ', אנדריי פילאבסקי, שמואל שיימן (מיכה לאוטה, 78), אייל משומר, גוסטבו בוקולי, עידן ורד (עודד אלקיים, 63), דלה ימפולסקי, אלון תורג'מן (אמרי זייד, 89), שלומי אזולאי (דור כוכב, 73).

שחקן מכבי חיפה גוסטבו בוקולי. קובי אליהו
הרחקה מיותרת. גוסטבו בוקולי/קובי אליהו

הפועל חיפה - הפועל עכו 1:1

עוד בבית א', הפועל חיפה שהבטיחה גם היא את עלייתה לרבע הגמר, נחלצה מהפסד מול הפועל עכו, שפתחה את העונה בצורה מאכזבת ושיחקה גם הפעם ללא הרכש הטרי דדי בן דיין. העכואים הוליכו משער מוקדם של אוהד קדוסי, אבל הקבוצה של ניר קלינגר, שהעלה את הבלם החדש דנילו ניקוליץ' בהרכב, ידעה להתגבר על לא מעט החמצות ולהשוות עם שער של סטפן דנקוביץ'.

קדוסי, כאמור העלה את האורחים ליתרון בדקה השישית, אחרי בישול של קשר הרכש תמיר כחלון. מן העבר השני יכול היה יובל אבידור להשוות, אך הוא החמיץ הזדמנות קורצת מול שער חשוף בדקה ה-20. גם מהראן לאלה יכול היה להשוות בדקה ה-50, אלא שהכדור שלו ננעץ בקורה. בסופו של דבר השוויון הגיע, כשהמחליף דנקוביץ' הבקיע בבעיטה ממרחק בדקה ה-79. גיא צרפתי כמעט השלים מהפך שלוש דקות לאחר מכן, אלא שהבעיטה שלו נעצרה במשקוף

הפועל באר שבע - הפועל רמת גן 2:2

אלישע לוי קיווה שהשחקנים שלו יצברו ביטחון לקראת המפגש הפיקנטי מבחינתו מול מכבי חיפה ביום שבת. זה בהחלט נראה כך עד דקות הסיום, אלא שאז הפועל באר שבע קפאה והפועל רמת גן חזרה מפיגור של שני שערים וקבעה שוויון דרמטי. רועי קהת, הקשר המושאל ממכבי תל אביב, קיבל מקום בהרכב יחד עם דיא סבע והחזיר עם שער בדקה ה-59, כשהמחליף ירדן אבוחצירא הוסיף את השני בדקה ה-79. האוהדים הבאר שבעים היו שבעי רצון, אבל אז הפועל רמת גן, שבליגה לא כבשה עדיין שער אחד, עקצה עם שערים מאוחרים של דויד מנגה (89) ואנטון ארחיפוב (90).

כ-500 צופים בווסרמיל ראו את ניקולאס פלצ'וק מסכן את השער של הפועל רמת גן כבר בדקה החמישית, אך מחטיא את המסגרת. מנגד, היו אלה ישראל זגורי ומנגה שבעטו מרחוק החוצה, במחצית ראשונה חלשה. לאחר ההפסקה היו אלה המושאלים ממכבי תל אביב שהניבו את השער הראשון לבאר שבע. סבע הגביה לרחבה בדקה ה-59, הגנת רמת גן קפאה וקהת מצא את הרשת מקרוב עם שער הבכורה שלו. בדקה ה-79 הובקע השער השני, עליו היה חתום אבוחצירא הצעיר, שנכנס רק דקה קודם לכן. באר שבע כבר חגגה ניצחון, אבל מנגה צימק בדקה ה-89 וארחיפוב שבישל את הראשון, הדהים עם השוויון בתוספת הזמן. ריאן אדלי הורחק משורות המארחים המתוסכלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully