וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות המונדיאל: היגואין הציל את ארגנטינה בפרו

מסי וחבריו כבר פיגרו ונראו רע מול פרו, אבל שער של היגואין קבע 1:1. קולומביה השיגה 1:3 גדול בצ'ילה, אורוגוואי לא פוגעת

בזמן שבאירופה עדיין מתחממים עם מחזורי הפתיחה של מוקדמות המונדיאל, בדרום אמריקה כבר נמצאים במחזור השמיני. ארגנטינה הצליחה לשמור על המקום הראשון בבית, אחרי שסיימה ב-1:1 לא פשוט מול פרו, וחילצה נקודה חשובה. קרב גדול היה בסנטיאגו, שם קולומביה המשיכה במומנטום הנהדר וניצחה 1:3 את צ'ילה כדי לעבור אותה בטבלה. אורוגוואי לא הצליחה להתאושש על חשבון אקוודור והשיגה רק 1:1, בעוד ונצואלה הפתיעה עם 0:2 בפרגוואי.

ארגנטינה ראשונה בבית עם 14 נקודות, אחריה קולומביה ואקוודור עם 13 נקודות, אורוגוואי במקום הרביעי עם 12 נקודות, צ'ילה כרגע לא בין ארבע הראשונות, אבל צמודה לאורוגוואי עם 12 נקודות. ונצואלה במקום השישי עם 11 נקודות, פרו (7), בוליביה (4) ופרגוואי (4) לא בתמונה.

גונסלו היגואין חוגג שער, נבחרת ארגנטינה. רויטרס
נושמים לרווחה. ארגנטינה/רויטרס

פרו - ארגנטינה 1:1

גונסאלו היגואין הציל הלילה את ארגנטינה, כשכבש שער שוויון שהעניק לה תיקו 1:1 בפרו. הפעם היכולת של הארגנטינאים הייתה די מאכזבת, והמארחים נראו נמרצים ונלהבים יותר ושלטו בשדה ברוב המשחק ואף היו מסוכנים, אבל בסופו של דבר ארגנטינה הוציאה את הנקודה ושמרה על מעמדה הבטוח במוקדמות.

ארגנטינה פתחה בהססנות, ויכלה להיקלע לפיגור כבר אחרי שלוש דקות כשאנחל די מריה ביצע עבירה פרועה ברחבה, אבל השוער סרחיו רומרו הדף את הפנדל של קלאודיו פיסארו המקומי. אחרי 19 דקות פרו עלתה ליתרון מוצדק, משער של קרלוס סמבראנו, שכבש מקרוב אחרי כדור רוחב של ג'פרסון פרפאן.

לפני המחצית ארגנטינה הצליחה להשיג את השוויון משום מקום, כשאסקיאל לאבצי העביר כדור רוחב טוב, והיגואין השלים אותו עם בעיטה חדשה ומדויקת לרשת (38) וקבע 1:1. גם במחצית השנייה פרו די שלטה בעניינים, ואומנם ארגנטינה הגיעה לכמה הזדמנויות, אבל תסתפק בנקודה במגרש לא פשוט.

קרלוס סמבראנו, נבחרת פרו. רויטרס
תחושת פספוס. פרו חוגגת לרגע/רויטרס
אוהדת נבחרת פרו. רויטרס
הכל כבר היה מוכן. אוהדת פרו/רויטרס

צ'ילה - קולומביה 3:1

מה תגידו על הקפטרוס? רדאמל פלקאו וחבריו לא הושפעו מהמעבר הקיצוני מהחום של בראנקייה לקור של סנטיאגו, והמשיכו את היכולת מהרביעייה על אורוגוואי עם שלישייה מפתיעה לרשת צ'ילה. "קולומביה הטובה ביותר שראיתי זה זמן רב", אמר קלאודיו בורגי לפני המשחק, וכמה שהוא צדק. למרות הרחקה שערורייתית של גארי מדל בדקה ה-36 בעקבות הצגה מכוערת של לואיס פראה, דווקא צ'ילה כבשה ראשונה, עם בעיטה מרחוק של מתיאס פרננדס בדקה ה-42, אחרי שביצע לפני כן עבירה שלא נשרקה. המחצית הייתה כבר הייתה כל כולה של קולומביה, שניצלה את יתרונה המספרי והשוותה הודות לבעיטה חופשית נפלאה של חאמס רודריגס בדקה ה-59. פלקאו, שעד צמד המשחקים האחרון כבש רק ארבעה שערים רשמיים בנבחרת וסבל מבצורת של 10 חודשים במדיה, השלים מהפך בדקה ה-74 וטאופילו גוטיירס סגר עניין שלוש דקות לאחר מכן. צ'ילה עם הפסד ביתי ראשון מאז ניצחה אותה ברזיל בספטמבר 2008, ראתה את קולומביה חולפת על פניה בטבלה.

חאמס רודריגס שחקן נבחרת קולומביה. AP
עוד חגיגה קולומביאנית. חאמס רודריגס/AP

אורוגוואי - אקוודור 1:1

בשנה שעברה אורוגוואי נראתה כמו הנבחרת הכי טובה בדרום אמריקה, כרגע נראה שהימים האלה חלפו. אדינסון קבאני הצליח לכבוש בדקה ה-67 את שער השוויון והציל את הסלסטה מהפסד נוסף. אחרי שאלופת דרום אמריקה הושפלה עם תבוסה לא פשוט בבראנקייה מול קולומביה, היא ראתה גם את אקוודור עולה ליתרון משער של פליפה קאיסדו (8) מהנקודה הלבנה, אבל קבאני הצליח להשוות כשניצל הרחקה רעה של ההגנה האורחת כדי לכבוש מקרוב אחרי כדור קרן. אקוודור צוברת נקודה ראשונה במשחקי החוץ בקמפיין.

פרגוואי - ונצואלה 2:0

צמד של החלוץ סלומון רונדון העניק לוונצואלה ניצחון מרשים, כשהאורחים עדיין יכולים להמשיך לחלום על הופעה ראשונה בתולדותיהם בגביע העולמי. פרגוואי, מנגד, ממשיכה לאכזב, והיא בתחתית הבית וכנראה לא תצליח להעפיל למונדיאל רביעי ברציפות.

שחקני נבחרת ונצואלה חוגגים. רויטרס
החלום נמשך. שחקני ונצואלה חוגגים הלילה ניצחון ענק/רויטרס
- אדינסון קבאני, נבחרת אורוגוואי, חוגג שער. רויטרס
עצר את הסחף, אבל זה עדיים לא זה. קבאני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully