וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוק' אליפות אירופה: ישראל הביסה את אסטוניה 53:84

אחרי ההפסד המביך בארץ, הנבחרת של שיבק שיפרה את סיכוייה לעלות לאליפות עם ניצחון קל. 26 לכספי, צפו בתקציר

תאגיד כאן

צפו בתקציר באדיבות ערוץ 1

לו זר היה נקלע לאולם בטאלין, הוא בוודאי לא יכול היה להאמין שנבחרת ישראל הפסידה רק לפני כשבועיים לנבחרת אסטוניה החלשה. נראה שהבחורים של אריק שיבק הפנימו את ההפסד המביך ההוא, ובמשחק השני באליפות מול אותה יריבה הם הביסו בקלות 53:84 את האסטונים. בזכות הניצחון הזה, ישראל משפרת את סיכוייה לסיים במקום השני שיוביל אותה ישירות לאליפות אירופה. למרות זאת, מוקדם עוד לחגוג והדרך למטרה עוד ארוכה. מעל כולם עמדו עומרי כספי שקלע 26 נקודות וליאור אליהו שסיים עם 21.

ליאור אליהו שחקן נבחרת ישראל. איגוד הכדורסל
משחק קריטי, ניצחון גדול. אליהו/איגוד הכדורסל

עם הטעם החמוץ מההפסד למונטנגרו בשבוע שעבר, הבחורים של שיבק נתנו הצגה גדולה בהתקפה וניצלו יום קליעה חלש במיוחד של האסטונים האומללים, שהגיעו למשחק מהמקום השני בבית. הנבחרת תחזור כעת לישראל ותשחק ביום רביעי נגד איסלנד ביד אליהו במטרה ברורה לאסוף עוד ניצחון מול יריבה נוחה על הנייר. בהמשך תמתין לה סלובקיה בבית והקמפיין יינעל מול סרביה בחוץ, בקרב שעשוי להכריע את העלייה.

אם במשחק הקודם נגד האסטונים הנבחרת איבדה יתרון של 17 נקודות, הפעם שיבק לא איפשר לזה לקרות. כספי ואליהו קלעו לא מעט נקודות קלות, כשמחוץ לקשת הפורוורד מה-NBA דייק ב-3 מ-4, וגם בריבאונדים הנבחרת בכחול-לבן זכתה לעזרה רבה מהשניים כמו גם מאלכס טיוס שסיפק תרומה חשובה. כעת אפשר רק לקוות שהנבחרת תיקח את היכולת מהערב ותשמור עליה עד לסיום הקמפיין עם מינימום טעויות אפשריות.

אוהדי נבחרת ישראל בכדורסל. איגוד הכדורסל
אהבו את מה שהם רואים. אוהדי הנבחרת/איגוד הכדורסל

מהלך המשחק

ישראל פתחה בחמישייה עם יוגב אוחיון, אלכס טיוס, עומרי כספי, ליאור אליהו ויותם הלפרין. אסטוניה עלתה עם גרט דורבק, יאנאר טאלטס, גרגור ארבט, סטן סוק וכריסטיאן קנגור.

טאלטס פתח את המשחק עם נקודות ראשונות לאסטונים, אבל אליהו הכניס את הנבחרת למשחק. ארבט נכנס בעצמו למשחק עם שלשה משלו, אבל ההגנה של הנבחרת באותן דקות הייתה נרפית ואיפשרה לאסטונים להוביל. כספי השרה ביטחון על החברים שלו ועם נקודות קלות הוא דאג להשאיר את היתרון אצל הנבחרת. עד סיום הרבע כספי ופניני דאגו להגדיל את היתרון ולרדת ב-13:21 בסיומו של הרבע הראשון.

יאנאר טאלטס פתח את הרבע השני עם סל לאסטונים, ואחרי שלוש דקות שבהן הנבחרת לא הצליחה לייצר סל שדה, יוגב אוחיון עם שלשה אחרי אסיסט מצוין של טיוס, החזיר את הנבחרת לעניינים. בזמן שהאסטונים לא הפסיקו להחטיא מחוץ לקשת, כספי קלע באחוזים גבוהים מבפנים והותיר את הנבחרת על הפרש דו ספרתי. האסטונים הצליחו לקזז בהפרש אחרי שלשה של דורבק שתי דקות לסיום, שצמצם לשמונה, ועד סיום המחצית היתרון עמד על 30:40.

הנבחרת פתחה בטירוף את הרבע השלישי כאשר אליהו קלע ארבע נקודות וגם יותם הלפרין נכנס לעניינים עם שלשה ענקית, וישראל טיפסה ל-30:47. אליהו המשיך להיות דומיננטי בצבע והמשיך לקלוע נקודות קלות מול ההגנה הרעועה של המארחים, שנותרו על ארבע נקודות בלבד בשש הדקות הראשונות. סוק עוד ניסה להחזיר את המארחים למשחק, אבל הנבחרת המשיכה ללחוץ על הדוושה וירדה ביתרון 40:59 בסוף הרבע השלישי.

האסטונים ידעו שיש להם עשר דקות לשנות את המומנטום, ולפחות על פי הפתיחה הם נתנו איתות קל עם שלשה של טאלטס, אבל טיוס תיקן מיד לאחר מכן. ההמשך נראה היה כמו משחק אימון כשנבחרת ישראל ניצלה את הדקות האלה כדי לשפר את הסטטיסטיקות ובעיקר ליהנות עוד קצת מהיכולות של כספי, שזכה לעידוד מחבריו על הפרקט. לשמחתם הרבה של האסטונים זה נגמר מהר, והנבחרת סיימה עם ניצחון 53:84.

סטטיסטיקה

נבחרת אסטוניה: יאנאר טאלטס 14 (10 ריבאונדים), סלים סנדר ונה 13, סטן סוק 8, גרגור ארבט 6, כריסטיאן קנגור 5 (9 ריבאונדים), גרט דורבק 4, כריסטו סאגה 3.

נבחרת ישראל: עומרי כספי 26 (6 ריבאונדים), ליאור אליהו 21 (11 ריבאונדים), אלכס טיוס (8 ריבאונדים) ויותם הלפרין 10 כל אחד, יוגב אוחיון 9 (7 ריבאונדים, 7 אסיסטים), גיא פניני 8 (7 ריבאונדים). שיחקו ולא קלעו: אלישי כדיר, גל מקל, עידו קוז'יקרו, רביב לימונד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully