וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי תל אביב ניצחה 1:2 את מכבי חיפה

שתי הטוענות לכתר הציגו כדורגל נהדר בבלומפילד. מואנס דאבור כבש פעמיים (6, 55), חן עזרא רק השווה זמנית (38)

מפגש הענקיות במחזור הראשון הבטיח וקיים. מכבי תל אביב גברה על מכבי חיפה 1:2 במפגש בין שתי טוענות לאליפות. ואם זו הרמה שמציגות שתיים מהגדולות שלנו במחזור הפתיחה, הרי שבהחלט אפשר להיות מעודדים. המשחק התנהל בקצב מצוין, באווירת כדורגל פנטסטית לעיני הקהל החם בבלומפילד ושתי הקבוצות הציגו כדורגל נהדר לפרקים עד שאפשר היה לשכוח שמדובר בליגת העל שלנו. איזה הבדל עצום בין הרמה שהוצגה הערב, לבין המשחקים המשמימים בשבת או ההופעה הבינונית מינוס של הפועל תל אביב ביום ראשון.

שחקן מכבי תל אביב מהראן ראדי חוגג עם חבריו. מגד גוזני
מתחילים לראות תוצאות. מכבי תל אביב חוגגת/מגד גוזני

הפתיחה הייתה מסחררת. מכבי תל אביב הציגה הנעת כדור מהירה מרגל לרגל ופירקה את הגנת הירוקים. החסרון של קשר אחורי טבעי ומובהק במרכז השדה של חיפה הפך כל מתפרצת לקטלנית והצהובים ניצלו את הבור הגדול. בדקה השישית נכנס עומר ורד לחור במרכז השדה והכניס כדור עומק נהדר למואנס דאבור שהכניע את ניר דוידוביץ'. אלא שדווקא אחרי השער מכבי תל אביב נעלמה, ירדה לאחור ופינתה את הבמה למי שמאיים להיות הלהיט הבא בליגת העל - חן עזרא.

הקשר הנפלא שהגיע עם ראובן עטר ממכבי נתניה עשה ככל העולה על רוחו במגרש. הוא הפך לבעל הבית של הירוקים, מעורב בכל התקפה ולא הפסיק להטריד את ההגנה ולסכן את השער. אחרי בעיטה אחת למשקוף הגיע השוויון שלו בדקה ה-38. עידן ורד (מצוין) ביצע הכנה נהדרת באגף הימני ועזרא הרים את הרשת מהאוויר. שער קלאסי של שחקן גדול.

חיפה עלתה למחצית השנייה עם הרבה ביטחון כשעזרא המשיך להיות פעלתן, אבל החולייה החלשה במערך - ההגנה - שגתה בגדול בדקה ה-55 ואיפשרה למחליף רפי דהן לבשל ולדאבור להשלים צמד עם נגיחה מטווח קצר. אחרי השער הקצב מעט נרגע, אוסקר גרסיה ביצע חילופים הגנתיים וסגר את המשחק בעוד עטר איחר מעט בחילופים ההתקפיים וראה את הניסיונות של שחקניו נופלים שוב ושוב מול מלכודת הנבדל של ההגנה הצהובה בראשות קרלוס גרסיה.

אז מה למדנו מהמפגש? קודם כל, בשלב זה של העונה השתיים הללו נראות כמו הקבוצות הטובות והמוכנות בליגה. ה-4-3-3 של אוסקר בהחלט מתחיל לקרום עור וגידים גם אם הצהובים עדיין לא מבצעים את הלחץ והנעת הכדור לאורך 90 הדקות. גם חיפה יכולה להיות מעודדת מהיכולת. אמנם דינו אנדלובו סבל מיום חלש ונראה לא מחובר ולא מרוכז, אבל הירוקים נראו חדים, התיאום בחוליית הקישור עבד טוב ובתוספת קשר אחורי אגרסיבי, יהיה למכבי חיפה הרבה מה למכור בליגה. בשורה התחתונה, כדורגל מצוין שעושה תיאבון להמשך המאבקים בצמרת.

שחקן מכבי חיפה, דינו אנדלובו, מול שחקן מכבי תל אביב, קרלוס גרסיה. ברני ארדוב
לא הגיע למשחק. אנדלובו/ברני ארדוב

מחצית ראשונה

דקה 1: לירן ליאני הוציא את המשחק לדרך. נקווה למשחק הוגן ואיכותי.

דקה 5: מצב נהדר לצהובים. דאבל פס נהדר בין עטר לדאבור השאיר את האחרון חופשי ברחבה, אבל החלוץ בעט בשמאל כדור חלש שהתגלגל החוצה.

דקה 6: גול! ורד הכניס כדור מצוין ששוב נותר חופשי ברחבה והפעם ברגל ימין שלח את הכדור לפינה של דוידוביץ'. 0:1 למכבי תל אביב.

דקה 8: עזרא הפנוי התקדם באין מפריע ומ-22 מטרים ירה פצצה שהרעידה את המשקוף.

דקה 13: התקפה איטית ומסודרת של הירוקים הסתיימה בבעיטה של גולסה מפינת הרחבה. אניימה ירד וקלט.

דקה 16: עזרא פרץ נהדר באגף השמאלי והגביה כדור מדויק לראשו של אנדלובו, שנגח כדור חלש ואניימה עצר ללא קושי.

דקה 20: דאבור קיבל פנוי באגף השמאלי, התעלם ממשומר ושחרר בעיטה מ-18 מטרים שחלפה ליד הקורה הקרובה של דוידוביץ'.

דקה 26: גונסאלו גרסיה חדר לרחבה, התעלל בהגנה הירוקה, אבל ממצב נוח בעט כדור חלש לידיים של דוידוביץ'.

דקה 30: גונסאלו השאיר לראדי שניסה לכבוש ממרחק, אבל הכדור שלו הלך גבוה מעל השער.

דקה 38: גול! תחת הלחץ של זיו וייני, משומר הצליח למצוא את ורד שחדר לרחבה מימין והגביה נהדר אל עזרא שהרים את הרשת בבעיטה מהאוויר. 1:1

דקה 43: קטן הגביה מימין, אניימה יצא רע וגולסה נגח מעליו כדור שהתגלגל לאורך הקו ולא חדר פנימה. מזל גדול לצהובים.

דקה 45: שיימן חטף כדור במרכז המגרש, התקדם וירה מ-25 מטרים כדור שאניימה הדף לקרן.

שחקן מכבי חיפה חן עזרא חוגג. ברני ארדוב
איזה שער ענק. עזרא/ברני ארדוב

מחצית שנייה

דקה 46: המחצית השנייה יצאה לדרך. רפי דהן נכנס במקומו של דור מיכה.

דקה 50: עזרא הנהדר השתלט על כדור ארוך, הטעה את שרן ייני ובעט כדור מסובב מ-17 מטרים, אניימה הדף בקצות האצבעות.

דקה 55: גול! הקוון נתן יתרון למרות עבירה של פיליאבסקי על ייני. דהן השתלט על הכדור והגביה מימין כדור נפלא לראש של דאבור, שנגח פנימה. 1:2 למכבי תל אביב.

דקה 57: עזרא הפעלתן שוב מצא עצמו בתוך הרחבה, אך הבעיטה שלו לא הלכה למסגרת.

דקה 61: הצהובים קרובים מאוד לשלישי. דאבור הכניס כדור עומק לעטר שנותר לבד מול דוידוביץ', אבל ניסה להתחכם והכדור שלו הלך החוצה.

דקה 64: הגנת חיפה הדפה לא טוב לעברו של ראדי שניסה את כוחו מחוץ לרחבה, דוידוביץ' היה במקום.

דקה 67: איזו החמצה של הירוקים. ורד שלח כדור מצוין לעבור של טואטחה שיישר למרכז, אנדלובו המשיך מחמישה מטרים החוצה. לא יאומן.

דקה 84: פיליאבסקי שחרר בעיטה מפתיעה מ-30 מטרים, אניימה לא התקשה לעצור.

דקה 90: התקפה יפה של הירוקים בסיומה הכדור הוכנס לרחבה מימין, עזרא השתלט, אבל הבעיטה שלו נהדפה בשחקן הגנה לקרן.

דקה 90+2: גרסיה הכניס כדור עומק מצוין ללוגסי שהשתחרר לבעיטה וירה בשמאל כדור שנהדף על ידי השוער.

דקה 90+3: ניסיון אחרון של חיפה בסיומו תורג'מן בעט כדור מסובב מפינת הרחבה לידיים של אניימה.

שחקן מכבי תל אביב גונסאלו גרסיה. ברני ארדוב
יופי של שחקן. גונסאלו גרסיה/ברני ארדוב

הרכבים

מכבי תל אביב: וינסנט אניימה, עומר ורד, קרלוס גרסיה, שרן ייני, יואב זיו, מהראן ראדי, גל אלברמן, דור מיכה (רפי דהן, 46), גונסאלו גרסיה, מואנס דאבור (משה לוגסי, 70), אלירן עטר (בן בן יאיר, 84).

מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אייל משומר, אדין צוצאליץ', אנדריי פיליאבסקי, שמואל שיימן (טאלב טואטחה, 57), תמיר כהן (אלון תורג'מן, 78), אייל גולסה, עידן ורד (דלה ימפולסקי, 82), חן עזרא, יניב קטן, דינו אנדלובו.

שוער מכבי חיפה ניר דוידוביץ' מאוכזב. מגד גוזני
יורד מאוכזב. דוידוביץ'/מגד גוזני

איש המשחק - מואנס דאבור

יורו 2012 הפך את המונח "9 מדומה" לשגור בפי כל חובב כדורגל. ויסנטה דל בוסקה חטף על ביקורת על שיטת משחק ללא חלוץ טבעי שמקורה בברצלונה. אוסקר גרסיה, אחד שלמד ולימד את השיטה של לה מאסיה, ייבא את ה-4-3-3 הקלאסי וגם הוא משתמש ב-9 מדומה בדמותו של דאבור. הערב, זה נראה מצוין. לדאבור יש את כל התכונות הנדרשות לתפקיד. הוא נייד, טכני, דינמי וכשהוא בא עם הפנים לשער, הוא הצליח שוב ושוב לבלבל את הבלמים הכבדים של מכבי חיפה. זה נגמר עם שני שערים ועוד החמצה גדולה ב-70 דקות יוצאות מן הכלל. השאלה היא: האם דאבור ימשיך לעקוץ ולהפציץ ואיך יסתדר אלירן עטר עם התפקיד החדש באגף?

שחקן מכבי תל אביב, מואנס דאבור. ברני ארדוב
בתפקיד מסי. דאבור/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully