וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות MMA: הקטגוריה הכי אטרקטיבית בענף

איתי לייבוביץ'

15.8.2012 / 13:34

פרנקי אדגר הפסיד ורואה את הסוף, בנסון הנדרסון שניצח אותו פוגש את נייט דיאז והמשקל הקל נראה המעניין ביותר בכלוב

UFC 150

בסוף השבוע האחרון נערך אירוע UFC 150 כשבקרב המרכזי הגן האלוף בנסון הנדרסון על חגורת האליפות מול הטוען לכתר והאלוף לשעבר פרנקי אדגר בהחלטת שופטים חצויה. כמו כל קרב של השניים, ביחד או לחוד, גם הפעם קיבלנו מנה גדושה של קשיחות, אתלטיות ומהלכים שהקפיצו אותנו מהכיסא. הסיבוב הראשון היה של בנסון ואילו סיבובים 2 ו-5 היו בבירור של פרנקי כאשר סיבובים 3 ו-4 היו שקולים. שני שופטים נתנו את הקרב 47:48 לבנסון ושופט אחד נתן את הקרב 46:49 לאדגר. מעבר לדעה האישית שלי שפרנקי ניצח את הקרב וצריך להיות האלוף, נראה שהמספרים תומכים בכך:

עמידה

מכות משמעותיות: בנסון 64 – אדגר 66
מכות לגוף: בנסון 14 – אדגר 18
מכות לרגליים: בנסון 17 – אדגר 22
מכות לראש: אדגר 30 – בנסון 36
סה"כ מכות: בנסון 67: - אדגר 70

קרקע

בנסון: ניסיונות הטלה 1 – הצלחות 0
אדגר: ניסיונות הטלה 2 – הצלחות 2

ניסיונות הכנעה

בנסון: גליוטינה 1
אדגר: גליוטינה 2

בנסון הנדרסון לוחם MMA  מול פרנקי אדגר. Jack Dempsey, AP
קרב צמוד שהיה אמור להיות מוכרע אחרת. פרנקי אדגר מול בנסון הנדרסון/AP, Jack Dempsey

בקרבות אלו עומד מעל לכל המשפט "Don't leave it to the judges" – אז באמת הכול יכול לקרות. האסטרטגיה של בנסון הייתה כתישה של הרגליים הקצרצרות של פרנקי, אך האלוף לשעבר חתך פינות ופגע באגרופים חזקים, הפיל וחבט ביריבו. לפני הקרב אמר בנסון שהוא רוצה להשוות את שיא ההגנות על התואר של אנדרסון סילבה (10) אבל בקצב הזה הוא לא יגיע למחצית הכמות. האלוף בנוי על אתלטיות ורגליים חזקות וכן, משחק קרקע לא רע בכלל אבל הוא לא הכי גדול בקטגוריה, לא הסטרייקר הטוב בקטגוריה וגף לא הגרפלר הטוב. גריי מיינרד, דן מילר, דונלד סרוני ואנטוני פטיס (שכבר ניצח אותו) עומדים בתור אך היריב הבא של בנסון הוא לא אחר מנייט דיאז. יהיה מעניין לראות את בנסון מתמודד עם האגרוף של דיאז ועם יכולת הקרקע המשובחת שלו.

לעומת האלוף, שדרכו הלאה ברורה, מצבו של פרנקי אינו ברור. למרות שהיה צריך לנצח את הקרב (לדעתי...) אי אפשר להתעלם מכך שבארבעת הקרבות האחרונים ניצח פרנקי רשמית רק פעם אחת. הממזר הקשוח הוכיח שהוא יכול לתת מכות רצח לחברה' שגדולים ממנו בהרבה, עכשיו הגיע הזמן לרדת לקטגוריית המשקל ה"טבעית" שלו ולהילחם בחברה' בגודל שלו. כנראה שפרנקי לא יקבל ישר הזדמנות לקרב על התואר וסביר שאם יירד קטגוריה יפגוש את צ'אד מנדז. במידה שיעבור אותו (והוא יעבור אותו) נקבל קרב מלהיב בינו לבין חוזה אלדו בהנחה שהאלוף לא יפסיד את הקרב הקרוב שלו נגד כוך (והוא לא). אני כבר לא יכול לחכות לראות את פרנקי מרביץ ללוחמים בגודל שלו.

ואם ניתן לסכם את הקריירה שלו בקטגוריית המשקל הקל, מדובר בלוחם המשקל קל הטוב בהיסטוריה.

קרב מלהיב נוסף שנערך באירוע האחרון היה של דונלד "קאובוי" סרוני ומלווין גילהארד. המתנקש הצעיר פגע בסרוני בתחילת הקרב עם שמאלית שהיממה אותו, הקשתה עליו למצוא את שיווי המשקל וכמעט סיימה את הקרב. סרוני הראה בגרות כלוב ושמר מרחק עד שהצליח להתאושש מעט. דקה לאחר מכן פגע סרוני עם בעיטה ימנית בראשו של גילהארד וליווה אותה בימנית ישרה שהפילה את המתנקש לרצפה וסיימה את הקרב ה-76 שניות.

המתנקש הצעיר כבר לא כל כך צעיר, וזו אינה הפעם הראשונה שהוא כושל במבחן מול הטופ של הקטגוריה. נראה שדלת ה'טוען לכתר' נסגרת מאחוריו, ואם לא ישיג ניצחון על שם גדול בזמן הקרוב ייתכן שימצא עצמו מחוץ לארגון. סרוני, לעומתו, התאושש יפה מההפסד לנייט דיאז עם שני ניצחונות רצופים ולמרות שכמעט הפסיד את הקרב, דווקא הדרך בה הסתיים מלמדת עליו יותר. כנראה שהקרב הבא של הקאובוי יהיה נגד "זמן-הופעה" פטיס (כן כן... showtime, תירגעו...) וייתכן שהמנצח בקרב יפגוש את האלוף. אם סרוני ינצח ודיאז יהיה האלוף נקבל קרב חוזר מעניין אך אם בנסון יהיה האלוף נקבל קרב חוזר לקרב השנה לשנת 2009 אז ניצח בנסון את הקאובוי בהחלטה. למעשה זה יהיה הקרב השלישי בין השניים שכן ב-2010 ניצח בנסון את סרוני בגליוטינה. אם פטיס ינצח ובנסון יהיה האלוף נקבל קרב חוזר לקרב השנה 2010 עם אותה בעיטת מטריקס מפורסמת, אז ניצח פטיס. גם למחשבה על קרב בנסון-דיאז אני מתחיל לרייר. לפתע המחלקה הקלה הפכה למעניינת ביותר בארגון וזאת לאחר תקופה ארוכה של קרבות אליפות חוזרים.

דונלד סרוני בועט ביריבו מלווין גילארד בקרב MMA  של UFC 150. Jack Dempsey, AP
התאושש מהר ודפק בעיטה שגמרה את הקרב. סרוני תוקף את גילארד/AP, Jack Dempsey

אירועי UFC on FOX הפכו לספינת הדגל של ה-UFC ובצדק. רשת FOX היא הפלטפורמה הגדולה ביותר בה משודרים אירועי הליגה והענף בכלל, והליגה מנסה לצוות את הלוחמים המלהיבים ואת הקרבות המבטיחים ביותר. UFC on FOX 5 שנקבע ל-8/12 אינו יוצא מן הכלל... הוא יוצא מן הכלל!

קודם כל, חדש חדש מכבשן החדשות, הקרב המרכזי של הערב יהיה קרב אליפות בין בנסון הנדרסון לנייט דיאז. אין ספק שזה אחד הקרבות עם הפוטנציאל הגדול ביותר לקרב מלהיב לצופי המיינסטרים. הבעיטות של בנסון עם האגרוף (והפרצופים) של דיאז יכולים לעשות פלאים לרייטינג.

תשמחו לשמוע שבי ג'יי פן לא יפגוש בלוחם אחר, והקרב שלו עם רורי מקדונלד, שאמור היה להתקיים ב-UFC 152 נדחה בגלל פציעתו של מקדונלד, יערך גם הוא באותו הערב. אני רק מקווה שפן יגיע חד ורעב, לא כמו שראינו אותו בקרבות האחרונים שלו, ושצופי FOX יזכו לראות את העבר והעתיד של הספורט. מקדולנד לוחם מלהיב שחותך את היריבים שלו כמו כפית רותחת בקערת פודינג ולפרקים פן נראה קצת פודינגי.

קרב נוסף שנקבע לאותו הערב הוא שוגון רואה נגד אלכסנדר גוסטבסון השבדי. גוסטבסון מגיע עם רצף של חמישה ניצחונות ושוגון מגיע לאחר המלחמה המתישה שלו עם וורה. זו ההזדמנות של שוגון להראות שזמנו לא עבר ואילו גוסטבסון ינסה להשיג ניצחון על השם הגדול ביותר בו פגש עד היום.

קרב חוזר על אליפות העולם במשקל כבד בין האלוף ג'וניור דוס סאנטוס והטוען לכתר והאלוף לשעבר קיין ולסקז, נקבע ל-UFC 155. בקרב הקודם ניצח דוס סאנטוס את וולסקז בנוקאאוט בסיבוב הראשון כדי לזכות באליפות וכעת תהיה לדוס סאנטוס הזדמנות לנקום את ההפסד היחיד של בקריירה ולהשיב את תואר האליפות.

אבל לפני הכל, בחודש הבא ייפגשו ג'ון ג'ונס ודן הנדרסון ב-UFC 151. לדעתי אין להנדו סיכוי אבל עם ידיים כבדות כמו שלו הכל יכול לקרות.

האתר של איתי לייבוביץ'

Itay.leibovich@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully