וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האירופית: הפועל תל אביב נגד דודלאנז'

מחזיקת הגביע תעלה לשלב הבתים אם תעבור את הסינדרלה מלוקסמבורג, שהדיחה את רד בול זלצבורג. שירזי: "הם חזקים"

אחרי שהעפילה אוטומטית לשלב פלייאוף העלייה לשלב הבתים של הליגה האירופית, הפועל תל אביב למדה היום (שישי) שבינה לבין אותה מטרה עומדת דודלאנז' מלוקסמבורג. האדומים יארחו את המשחק הראשון ב-23 באוגוסט, וייצאו לגומלין בלוקסמבורג שיתקיים כעבור שבוע.

האדומים שיחקו בשלב הבתים של גביע אופ"א בעונות 2006/7 ו-2007/8 ובשלב הבתים של הליגה האירופית בעונות 2009/10 ו-2011/12. בנוסף, הם העפילו לשלב הבתים של ליגת האלופות בעונת 2010/11. בזכות הישגי העבר הללו, הפועל הייתה מדורגת בהגרלה, מה שאפשר לה לקבל הגרלה נוחה מאוד על הנייר.

"אין הגרלות קלות באירופה, בטח שלא בשלב כזה, רגע לפני העלייה לבתים", אמר המאמן ניצן שירזי, "מדובר בקבוצה חזקה שהדיחה את רד בול זלצבורג תוך כדי הצגת כדורגל חזק ואיכותי. הכדורגל בלוקסמבורג נמצא בקו עלייה מתמיד, אבל לנו כהפועל תל אביב יש את המסורת שלנו באירופה. זה מאפשר לנו להגיע לכל משחק, בכל מקום ביבשת, עם אמונה וביטחון שאפשר לעשות את זה ולהגשים את אחת מהמטרות העונה, שהיא העפלה לשלב הבתים. אני בטוח שבעזרת האוהדים שלנו נוכל לעשות זאת".

אלופת לוקסמבורג בניחוח צרפתי

דודלאנז' היא אלופת לוקסמבורג, שרשמה את אחת מההפתעות המרעישות בכדורגל האירופאי השנה, עת הדיחה את רד בול זלצבורג בסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות בזכות ניצחון 0:1 בבית והפסד 4:3 באוסטריה. בשלב הבא לעומת זאת, היא הובסה 5:1 בסיכום שני המשחקים על ידי מאריבור הסלובנית ונשרה לשלב הפלייאוף של הליגה האירופית.

דודלאנז' היא קבוצה עתירת ניסיון באירופה, אבל לאורך השנים היא רשמה עוד ועוד הפסדים. את הופעת הבכורה שלה במפעלים היבשתיים אגב, היא היא ערכה נגד מכבי חיפה בגביע אירופה למחזיקות גביע, אז הפסידה 1:0 בבית ו-6:1 בלוקסמבורג.

את הקבוצה מאמן דידייה פיליפ הצרפתי, ששימש בעבר כעוזר מאמן וכסקאוט במץ ממולדתו ובסארבריקן הגרמנית, ומשחקים בה לא פחות מ-12 שחקנים צרפתים. הקשר ג'ונתן ז'ז'ה (34) שיתף פעולה עם פיליפ במץ וסארבריקן, והשתייך בעבר גם לפרייבורג הגרמנית, והבלם ז'אן-פיליפ קאייה (35) שיחק בעבר בגנק הבלגית ובליטקס לובץ' הבולגרית. הכוכב בחלק הקדמי הוא החלוץ בן ה-25 אורליין ז'ואשן, שכבר כבש העונה שבעה שערים במסגרת האירופאית ושהשתייך בעבר לקבוצות המילואים של בוכום ואאכן הגרמניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully