וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התופעה מתפשטת

23.7.2012 / 7:00

מה משותף לשוערת אמריקאית, טניסאית סלובקית, שחיינית גרמניה ושחקנית קרלינג מדנמרק? כולן בחרו לאחרונה להצטלם בעירום. לכל אחת יש את הסיבות שלה, אבל בסופו של יום, מה שפעם היה הדבר הכי סקסי בספורט, הפך לתופעה מעט מאוסה

לברנדי צ'סטיין יש קריירה מפוארת. האמריקאית בדיוק חגגה את יום הולדתה ה-44 והיא עדיין מפזזת במגרשי הכדורגל ברחבי היבשת החדשה, שם היא משחקת במדי קליפורניה סטורם. מאחוריה גם 192 הופעות ו-30 שערים במדי נבחרת הכוכבים והפסים, אבל השם שלה ככל הנראה לא יגיד שום דבר למרבית חובבי המשחק. הגוף שלה לעומת זאת ובעיקר רגע אחד אליו הוא היה שותף, דווקא מוכר לרבים.

בעשרה ביולי 1999 ניגשה צ'סטיין אל הפנדל האחרון בגמר מונדיאל הנשים שנערך באצטדיון הרוז בול בקליפורניה ולעיני הקהל הביתי היא שלחה אותו לחיבורים וניצחה את סין. החגיגה שלה הייתה ספונטנית ומוכרת לצופים, אבל אך ורק ממשחקי הגברים. צ'סטיין פשטה את החולצה ונפלה על הברכיים כשהיא לבושה בחלקה העליון אך ורק בחזיית ספורט. "זה היה רגע של טירוף, לא פחות ולא יותר", היא סיפרה לימים, "לא חשבתי על כלום". אותו רגע של אושר מזוקק נבחר מאז ועד היום במקום גבוה מאוד בכל רשימה של 'הרגעים הסקסיים ביותר בתולדות הספורט'. היה בו משהו מסעיר ויוצא דופן, אישה צעירה ויפה שחושפת את גופה. אלא שלאחרונה, נראה שאותו רגע קסום הולך ומתמסמס, אולי אפילו הופך לזול משהו, שכן ישנה תחושה שכל ספורטאי שני בוחר להשיל את בגדיו ולחשוף את מה שיש לו להציע גם מחוץ למגרשים.

ברנדי צ'סטיין כדורגלנית אמריקאית. Jed Jacobsohn, GettyImages
את השם אף אחד לא מכיר, את התמונה - כולם. ברנדי צ'סטיין זוכה במונדיאל ומורידה חולצה/GettyImages, Jed Jacobsohn

ב-ESPN השיקו ממש החודש את הגיליון השנתי והרביעי במספר של ה-Body Issue, בו מופיעים 27 ספורטאים עירומים כביום היוולדם, כאשר איבריהם הפרטיים מוצנעים בשלל דרכים יצירתיות, כמיטב המסורת האמריקאית השמרנית. אם ישנו כלי תקשורת ספורטיבי בעולם אותו לא ניתן להאשים בזילות ובצימאון לרייטינג קל הרי שזהו ESPN, אבל עם העובדות אי אפשר להתווכח ולראות את הטניסאית הסלובקית היפהפייה דניאלה האנטוחובה חושפת את הכל, מעניין פי כמה וכמה מלקרוא ראיון איתה ככל הנראה. עוד רבות וטובות וביניהן גם קנדיס פארקר, אחות של אנתוני בשבילנו ואחת מטובות הכדורסלניות שיש עבור האמריקאים, לא היססו לקחת חלק בצילומים ובעבר אפילו סרינה וויליאמס נותרה במערומיה עבור הגיליון היוקרתי.

יוצרי המגזין טורחים להבהיר את המטרה: "מותר לבהות, לשם כך נועד הגיליון. אנחנו עוצרים על מנת להעריך את יכולות הגוף האנושי. להביט מבלי להתנצל באתלטים שדחפו את גופם אל קצה גבול היכולת, לדמיין איך היינו מרגישים עם גוף שכזה". כמו כן, שווה לציין כי הם מצרפים גברים רבים למגזין כמו הכדורסלן טייסון צ'נדלר ושחקן נבחרת הכדורגל קרלוס בוקנגרה השנה או בלייק גריפין בשנה שעברה. כלומר, אנחנו לא כאן בשביל לספק יצרים, אלא כדי להעריך אומנות טבעית. במקומות אחרים לעומת זאת, המטרות שונות לחלוטין. מדליין דופונט היא שחקנית קרלינג דנית, אשר בחרה בינואר 2010 להצטלם ללוח שנה כאשר תחתונים בלבד לגופה, בעוד פלג גופה העליון חשוף לעיני כל. את הבחירה המעניינת היא הסבירה עם תשובה צינית משהו: "אם תמונה כזו שלי תגרום ליותר אנשים לראות קרלינג בטלוויזיה, אז זה דבר טוב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יותר מעניין מלקרוא ראיון איתה. האנטוחובה/מערכת וואלה!, צילום מסך

והמצב הולך ומידרדר (או משתפר, תלוי איזה מגדר ומגזר שואלים). ב-11 ביולי האחרון, רגע לפני שאולימפיאדת לונדון יוצאת לדרך, בחרו חמש ספורטאיות גרמניות ואלמוניות עבור רוב הציבור, להצטלם למגזין פלייבוי בארצן כשהן חשופות חזה, ללא הגבלות למיניהן כמו בארצו של הדוד סם. ביטי גאוס המתחרה ברובה אוויר, רג'ינה סרגיבה המתעמלת האומנותית, כריסטין סטואר שמתחרה בקפיצות למים, אנג'לה מאורר השחיינית במים פתוחים וכריסטינה שוץ שחקנית ההוקי שדה. כולן יהיו בלונדון 2012. לא בטוח שהן יביאו תוצאות, אבל הן בהחלט יסובבו לא מעט ראשים וימשכו לא מעט תשומת לב.

ואולי זה כל הסיפור למעשה. את מה שהסבירה דופונט הדנית לפני שנתיים וחצי, היום כבר לא צריך להסביר, כולם מבינים. הרי תופעת ההתערטלות הספורטיבית איננה חדשה. ב-2002 היו אלה 'המאטלידס', שחקניות נבחרת אוסטרליה בכדורגל, שהצטלמו בעירום לפרסומת מקומית תמורת 100 אלף דולר, שהוקצו לאימונים ורק בדצמבר האחרון בריטניה געשה, לאחר שחבורת נערות מנבחרת הכדורשת של אוניברסיטת בריסטול שיחררה לוח שנה סקסי, שנמכר תמורת שבעה פאונד, נקנה באלפי עותקים ועזר להן להציל את הקבוצה. מה שהשתנה הוא לא העירום אלא הנסיבות. היום המטרה היא כבר לא הצלת הקבוצה מבחינה כלכלית, אפילו לא תשומת לב לענף הספורט הזניח, אלא פרסום טהור. אולי בשל כך נוצר גודש המתפשטים והמתפשטות, כאשר הדרך משם למיאוס הופכת לקצרה מאוד.

אנג'לה מאורר שחיינית גרמניה. Quinn Rooney, GettyImages
חפשו אותה בלונדון. ובאינטרנט. אנג'לה מאורר, הפעם עם בגדים/GettyImages, Quinn Rooney

אם נחזור לרגע לאותו מגזין Body Issue, נגלה שעל אחד השערים שלו מהשנה שעברה נמצאת הופ סולו, שגם מספקת תמונה סקסית במיוחד בין דפי הגיליון. בתמונת השער היא נראית כאילו רצה ובתמונה השנייה היא משקה את הדשא, אך כל קשר בין התמונות הללו לבין תפקידה כשוערת נבחרת ארצות הברית בכדורגל הינו מקרי בהחלט. סולו למי שאינו מכיר, הפכה לאלילה לאומית במהלך מונדיאל הנשים הנהדר של קיץ 2011, בו סחפה את הנבחרת האמריקאית ואת האומה כולה עד לגמר.

השוערת ידעה היטב שהמומנטום הפירסומי פועל לטובתה וניסיון העבר לימד אותה שהוא קצר ביותר. כבר בספטמבר של אותה שנה היא החלה להופיע בעונה ה-13 של 'רוקדים עם כוכבים' וכעבור חודש התווספו גם התמונות הסקסיות לחגיגה. סולו נהנתה מכל רגע: "קיבלתי הצעות נישואין, הזמנות למסיבות של הצבא ואפילו כל מיני הזמנות לנשפי סיום מילדים בני 18". לאחרונה אגב, היא נתפסה על שימוש בסמים, אך יצאה מכל הסיפור המוזר עם אזהרה בלבד. לכותרות בכל מקרה, היא חזרה מיד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הופ סולו הופכת לשוערת המפורסמת בעולם, על שער ה-Body Issue של 2011/מערכת וואלה!, צילום מסך

השאלה הנשאלת כעת, לאחר שבחודש האחרון יותר מאי פעם, שזפנו את עיניינו בגופתיהם וחמוקיהם השונים של ספורטאי וספורטאיות העולם, היא מה הלאה? את דייויד בקהאם וכריסטיאנו רונאלדו כבר ראינו מדגמנים תחתונים ולא מותירים הרבה מקום לדימיון, אך עדיין לא זכינו לכוכב על אמיתי שהולך את כל הדרך. רוב גרונקובסקי, שמופיע אף הוא ב-Body Issue, מככב במדי קבוצת הפוטבול ניו אינגלנד פטריוטס, אך נדמה שהוא בחר להשתתף יותר בשל אופי ילדותי ומשעשע מאשר כניסיון לחשיפה וגם הוא כמו כל חבריו לגיליון, מסתיר את מה שבאמת חשוב עם כדור פוטבול וסמיילי גדול.

מקרה מעניין היה זה של סמי חדירה, קשר ריאל מדריד, שהופיע בפברואר האחרון עם בת זוגתו הדוגמנית לנה גרקה על שער המגזין GQ, כאשר הוא חנוט בחליפה מהודרת ומכסה בידיו את גופה העירום, דבר שחולל סערה רצינית בארץ מוצאו טוניסיה ובעולם המוסלמי. אבל ספורטאי מפורסם במיוחד ועירום עוד לא היה לנו. אולי זה בגלל שהם לא זקוקים לעודף הפרסום ואולי הכוכבים חוששים ממה וממי שיגיבו, אבל בקצב בו חושפים אתלטי העולם את גופם לאחרונה, נדמה כי תמונת עירום משותפת של מריו באלוטלי ואנטוניו קסאנו היא רק שאלה של זמן. חבל שאיטליה לא זכתה ביורו.

ה-Body Issue של ESPN - התמונות שלא ראיתם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אז מה פה באמת חשוב? רוב גרונקובסקי מקבוצת הפוטבול ניו אינגלנד פטריוטס על שער מגזין ESPN/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וגם לוחמת ה-MMA רונדה ראוזי ממנפת את ההצלחה ב-ESPN/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully