וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל הפסידה להונגריה והודחה ממוק' אליפות אירופה

הנבחרת של אלי רבי היתה חייבת ניצחון, אך נכנעה בחוץ 73:66. לירון כהן, שקלעה 19: "שיחקנו מול נבחרות חזקות מאיתנו"

קובי אליהו

התקציר באדיבות רשות השידור: http://www.iba.org.il/

עריכת וידאו: מיכאל ברגמן

אחרי שבע הופעות בינוניות במיוחד, חלק מהן חלשות שכללו התפרקויות ברגעי הסיום, אחרות סיפקו קאמבקים מרשימים, איבדהה הערב נבחרת ישראל בכדורסל נשים את סיכוייה להעפיל לאליפות אירופה, לאחר שהפסידה 73:66 לנבחרת הונגריה בחוץ. ישראל היתה חייבת לנצח את ההונגריות כדי להישאר בחיים, אך למרות שהובילה לאורך מרבית המשחק, לא הצליחה נבחרתו של אלי רבי להתעלות ברגעי הסיום, שוב כשלה ונתקעה ללא נקודות במשך דקות ארוכות ברבע האחרון, והפכה את המשחק הקליל שלה מול פורטוגל בבית ביום שבת, למשחק לפרוטוקול בלבד.

ההונגריות היו טובות יותר בפתיחה, אבל יכולת מוצלחת של קטיה לויצקי סייעה לישראל להיכנס לעניינים, ובריחה בסיום הרבע הראשון העלתה את נבחרתו של רבי ליתרון 8. רצף של איבודי כדור וחוסר יכולת לקחת ריבאונדים בהגנה לא איפשרו לישראל לברוח בשום שלב, ושמרו את הונגריה קרובה, כשאל המחצית יורדת ישראל ביתרון 4. הנבחרת של רבי הצליחה להחזיק מעמד גם ברבע השלישי בעיקר בגלל יכולת חלשה של המארחות, אבל אז הגיע הרבע הרביעי, ואיתו הנפילה הקבועה. דורון וכהן לא מצאו את הטבעת, עבירות מטופשות העניקו נקודות קלות להונגריות שלקחו את המתנות בשתי ידיים, הכריעו את המשחק והשיגו את הניצחון היקר שלהן. ישראל תחכה לקמפיין הבא.

"לריבואנד היה משקל גדול בתוצאה הסופית", הודה אלי רבי בסיום. "אני בתחושה שהבנות נתנו כל מה שהיה להן על המגרש. זה היה קרוב, אך לצערי לא הספיק. טקטית הגענו מוכנים ולפחות במחצית הראשונה שלטנו, לקראת הסוף המאמץ הגדול שהשקענו גרם לנו לאבד קצת מהריכוז".

קפטנית הנבחרת, לירון כהן, סיכמה: "צריך לקחת דברים בפרופורציה, שיחקנו מול נבחרות חזקות מאיתנו. אפשר להגיד בדיעבד שהחמצנו והיה לנו סיכוי לעלות. אבל אסור לזלזל, הפסדנו בכבוד והצגנו כדורסל יפה ברוב שלבי הדרך. עם כל הכאב, צריך לזכור לתת מילה טובה לכל הצוות המקצועי והשחקניות, עכשיו מה שנותר הוא להמשיך הלאה, יש עוד משחק אחרון, שצריך לנצח ולסיים את הקמפיין בכבוד".

מהלך המשחק

ההונגריות נראו נחושות מאוד בפתיחה, אבל יכולת טובה של קטיה לויצקי עם צמד ג'אמפים העלתה את ישראל ליתרון, ושלשה של אברמזון קבעה 7:13 לנבחרתו של רבי. ויידה הגיבה עם שלשה, מטר מעבר לקשת, אבל דודון החזירה באחת משלה, וישראל הוליכה 14:20 בסיום הרבע הראשון. לויצקי המשיכה ביכולת הטובה וסיימה מהלך נאה עם חדירה טובה, כהן שברה בעצמה את ההגנה אבל איבודים של הנבחרת הישראלית סייעו להונגריות להישאר קרוב. כהן לא הצליחה להיכנס לקצב, המשיכה להחטיא משלוש, והונגריה צימקה ל-2 בלבד. כהן יצאה למתפרצת טובה אחרי החטאה של המארחות, והורידה את ישראל ביתרון 30:34 אל המחצית.

כהן פתחה את הרבע השלישי עם הטעיה נאה ונקודות, דורון הלכה בצורה אגרסיבית לסל והיתרון נותר בצד הישראלי עם 39:42. כהן סוף סוף מצאה את היד מחוץ לקשת, אבל קוויגלי המשיכה להעניש את ההגנה הישראלית שלא הסתדרה עם השחקנית מה-WNBA, וזו קבעה שיוויון 47:47. המארחות אף עלו ליתרון, אבל מהלך קבוצתי נאה ושלשה של דורון סייעו לישראל לרדת ביתרון 50:52 אל הרבע האחרון. קוויגלי המשיכה במשחק המצויין שלה עם שני ג'אמפים שהעלו את הונגריה ליתרון 54:59 ברבע הרביעי. ההגנה הישראלית שוב נרדמה, הונגריה צלפה שלשה גדולה שהעלתה אותה ליתרון 8, ומשם ישראל כבר לא חזרה.

קלעו לישראל: לירון כהן 19 (5 אסיסטים), שי דורון 14, קטיה אברמזון 11, קטיה לויצקי 10, נועה גנור 4, אורטל אורן 3, ג'ניפר פליישר 3, שירן צעירי. נעמי קולודני, שני לוי ובראשידה אלוהים שותפו ולא קלעו.

נבחרת ישראל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully