וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוק' אליפות אירופה: אוקראינה ניצחה את ישראל 68:71

השחקניות של רבי כבר הוליכו ב-10 הפרש, אבל שוב התפרקו ברבע האחרון ועתה יהיו חייבות לנצח את בלארוס והונגריה

ברני ארדוב

צפו בתקציר המשחק באדיבות רשות השידור
http://www.iba.org.il
עריכת וידאו: יותם בן דוד

חלום ההעפלה לאליפות אירופה של נבחרת ישראל בכדורסל נשים הולך ומתרחק. הנבחרת של אלי רבי היתה חייבת לנצח הערב (רביעי), אבל ישראל איבדה יתרון 10 נקודות במחצית השניה, נחלה הפסד 71:68 באוקראינה, ועתה היא תהיה חייבת להשיג שני ניצחונות מול הונגריה ובלארוס החזקות, כשגם זה עשוי שלא להספיק. המשחק הראשון מבין השניים ייערך כבר ביום שבת, מול נבחרת בלארוס באולם בראשון לציון אותו כמובן תהיה ישראל חייבת לנצח, ולאחר מכן ייצאו שחקניותיו של רבי להונגריה להתמודדות מול הנבחרת החזקה בבית, כשרק ניצחון שם יותיר לה סיכוי.

הפתיחה היתה כולה של האוקראיניות, כשישראל נראתה בדרכה הבטוחה לתבוסה. קורסובה הפציצה ללא הפרעה מחוץ לקשת, והטיסה את הנבחרת המקומית ליתרון 14, כשאלי רבי נותר חסר אונים. או אז התעוררה שי דורון, המצטיינת הקבועה של ישראל, והחלה להפציץ. שלשות של הגארדית העירו את הנבחרת בכחול לבן, לירון כהן גם היא נכנסה לעניינים ויחדיו הטיסו את ישראל לריצת 4:17 ויתרון 6 במחצית. המומנטום נותר בצד הישראלי, כשהיתרון כבר תפח ל-46:56 ברבע השלישי, אבל אוקראינה לא הרימה ידיים, ועם מטווח שלשות ביצעה קאמבק נהדר ועלתה ליתרון 65:68. דורון החטיאה שתי זריקות עונשין קריטיות, וגם השלשה שלה עם הבאזר לא מצאה את הטבעת, ואוקראינה חגגה ניצחון חשוב.

מאמן הנבחרת, אלי רבי אמר בסיום: "בסך הכל באנו במטרה לנצח, חזרנו יפה אחרי פתיחה רעה. יצרנו יתרון מבטיח עד אמצע הרבע הרביעי ובחמש דקות האחרונות משחק ההתקפה דעך גם בגלל עייפות והחטאות מוזרות. הן ניצלו את זה, קלעו שלשות וניצחו את המשחק. צריך להתכונן למשחק הבא, אין מה להתאבל ולבכות. אוקראינה נבחרת מאוד טובה, המאמץ הגדול לא הספיק כדי לנצח. ניקח משחק אחרי משחק ונקווה שנצליח להיות בין שתי הראשונות. גם למשמעות של הפרשי סלים יש משקל. אני מקווה שבסוף מה שנעשה יספיק לנו".

מהלך המשחק

גנור העלתה את הנבחרת הישראלית ראשונה על הלוח, אבל האוקראיניות ניצלו את יתרון הגובה המאסיבי של אליושקינה כדי לעלות ליתרון 2:6 ,כשמטווח שלשות של המארחות בראשות פאנצ'נקו וצקובה הטיס את המקומיות ליתרון 8:18. דורון סוף סוף מצאה נקודות ראשונות, ושלשה של לירון כהן הורידה את הנבחרת בפיגור מינימלי יחסית לאחר הרבע הראשון, כשאוקראינה הוליכה 19:22. דורון המשיכה את המומנטום וצלפה שתי שלשות שהשלימו ריצת 4:17 וקבעו יתרון ישראלי, 24:25. אוקראינה הצליחה להישאר קרובה, אבל דורון הפעילה מצויין את חברותיה, והורידה את ישראל אל המחצית ביתרון 37:43.

אליושקינה ופנצ'נקו פתחו טוב את הרבע השלישי והריצו את המארחות ל-0:6, אבל דורון המשיכה להנהיג את ישראל, ועבירה בלתי ספורטיבית על אורן סייעה לישראל לעלות ל-46:56. האוקראיניות לא ויתרו, והצליחו לצמק ל-5 בפתיחת הרבע האחרון, אבל סל ועבירה נהדר של דורון שמר את ישראל מלפנים. אוקראינה הפציצה שלוש שלשות מידיהן של פוקויובה וצקובה וחוללה מהפך מדהים בדרך ל-65:68. בפיגור 2 החטיאה שי דורון פעמיים מהקו, האוקראיניות המשיכו לקחת ריבאונדים בהתקפה ללא קושי, ו-10 שניות לסיום עוד קיבלה דורון הזדמנות אחרונה לשלוח את המשחק להארכה, אבל השלשה שלה לא פגעה בכלום, וישראל רשמה הפסד כואב נוסף.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

סטטיסטיקה

קלעו לאוקראינה: זריצקה 14, קורוסובה וצקובה (6 אסיסטים) 13 נקודות כל אחת, אליושנקה 10 ו-5 ריבאונדים, פנצ'קו 8, פוקויובה 6, זרזרונובה 5 ו-12 ריבאונדים, מירצ'בה 2.

קלעו לישראל: שי דורון 23 (8 מ-15 מהשדה) ו-4 אסיסטים, לירון כהן 11 (4 מ-12 מהשדה), שירן צעירי 8, ג'ני פליישר 7, קטיה אברמזון 6, קטיה לויצקי ונועה גנור 4 נקודות כל אחת, בראשידה אלוהים 3 ו-7 ריבאונדים, אורטל אורן 2.

נבחרת ישראל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully