וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דראפט 2012: אנתוני דייויס ועוד 59

הפורוורד המופלא של קנטאקי ייבחר ראשון הלילה (2:00) ע"י ההורנטס, ואחר כך? בלגאן אחד גדול. כל ההערכות והשמועות

דראפט 2012 ייערך הלילה (בין חמישי לשישי, 2:00) בניו ג'רזי, ועשוי לשנות את גורלן של לא מעט קבוצות. בניגוד לשנים עברו, סופרסטארים רבים לא צפויים לצאת מהמחזור הנוכחי, אך מומחים טוענים כי מדובר בדראפט עמוק מהרגיל, עם שחקני NBA טובים גם לקראת סוף הסיבוב הראשון.

כוכב ענק אחד בכל זאת יש בדראפט הזה, ומדובר באנתוני דייויס כמובן. הפאוור פורוורד הפנטסטי של קנטאקי (19, 2.08 מ') נחשב לאחד המסקרנים ביותר שיצאו מהמכללות בשנים האחרונות, עילוי הגנתי שעשוי לשנות לגמרי את הקבוצה אליה הוא יגיע. והקבוצה הזו תהיה ניו אורלינס, שעל פי כל התחזיות, ממש לא מתכוונת לוותר על הילד בעל שתי הגבות המחוברות, ותבחר בו ללא כל מחשבה שניה בבחירה הראשונה.

אנתוני דייויס שחקן מכללת קנטאקי. Andy Lyons, GettyImages
שום סיכוי שהוא לא יילקח בבחירה הראשונה. אנתוני דייויס/GettyImages, Andy Lyons

משם והלאה העניינים מסתבכים. על פי דעת מומחים, לא מעט קבוצות שאמורות לבחור ראשונות מוכנות לוותר על הבחירות שלהן בטרייד כזה או אחר, כך שקשה לצפות באיזה שחקן תבחר למשל שארלוט, שתעלה אל הפודיום אחרי ניו אורלינס. בארצות הברית מעריכים כי אם ישמרו את הבחירה השניה, יקחו הבובקאטס את תומאס רובינסון (21, 2.08 מ'), שמגיע אחרי שלוש שנים מוצלחות במכללת קנזס ונחשב לפאוור פורוורד מגוון ויעיל.

וושינגטון בוחרת במקום השלישי, קליבלנד ברביעי וסקרמנטו בחמישי, וכפי שזה נראה, שלושת השחקנים שייבחרו במקומות הנ"ל יהיו, בסדר כזה או אחר, הסמול פורוורד המוכשר מצפון קרולינה האריסון בארנס (19, 2.03 מ'), הגארד/פורוורד הקשוח מייקל גיד-גילכריסט מקנטאקי (18, 2.01 מ'), והקלעי המחונן בראדלי ביל מפלורידה (18, 1.91 מ').

מייקל גילכריסט שחקן מכללת קנטאקי. רויטרס
מאוד מוערך על ידי מומחי הדראפט. מייקל קיד גילכריסט/רויטרס

על פי אתר 'דראפט אקספרס', אמור רובינסון ללכת במקום השני לשארלוט, בעוד ביל ייבחר על ידי הוויזארדס בבחירה השלישית, ואילו קיד-גילכריסט יגיע לקליבלנד ובארנס לסקרמנטו. באתר NBADRAFT מעריכים כי ביל ייבחר דווקא שני על ידי הבובקטס, קיד-גילכריסט יילך שלישי לוושינגטון, רובינסון ייפול לקליבלנד בבחירה הרביעית, ואילו האריסון בארנס ינצח עד המקום השביעי, שם נמצאת גולדן סטייט.

במקרה כזה, ייכנסו לשישייה הראשונה שני שמות מעניינים נוספים: אנדרה דראמונד ודמיאן לילארד. דראמונד (18, 2.11 מ') נחשב לסנטר אתלטי בצורה בלתי רגילה, בעל פוטנציאל ענק ומוסר עבודה מפוקפק שהציג עונה לא יציבה בקונטיקט אשתקד. לילארד, לעומתו (21, 1.91 מ'), נחשב לרכז הטוב ביותר בדראפט הנוכחי, ומגיע אחרי עונה סטטיסטית מצוינת במכללת וובר סטייט הקטנה: 24.5 נקודות, 5 ריבאונדים ו-4 אסיסטים למשחק.

שחקן נוסף שמנייתו זינקה בשבועות האחרונים הוא דיון ווייטרס (20, 1.93 מ') שוטינג גארד בעל משחק התקפה מצוין. באתר NBADRAFT מעריכים כי שחקן סירקיוז ייבחר במקום ה-12 על ידי יוסטון, אך בדראפט אקספרס צופים לו בחירה במקום השביעי על ידי גולדן סטייט, ואילו ביממה החולפת אפילו צצו שמועות לפיהן קליבלנד עשויה להמר על הפוטנציאל הגדול כבר בבחירה הרביעית.

שחקן קונטיקט אנדרה דראמונד. Jim Rogash, GettyImages
אתלט ענק. דראמונד/GettyImages, Jim Rogash

שמות מעניינים נוספים שאמורים להיבחר בסיבוב הראשון הם אוסטין ריברס (19, 1.93 מ'), בנו של מאמן בוסטון דוק ריברס, טרנס ג'ונס מקנטאקי (20, 2.06 מ'), ג'ון הנסון (21, 2.11 מ'), קנדל מארשל (20, 1.93 מ') וטיילר זלר (22, 2.13 מ') מצפון קרוליינה, ג'רמי לאמב (19, 1.96 מ') מקונטיקט, ג'ארד סאלינג'ר (20, 2.06 מ') מאוהיו סטייט ופרי ג'ונס (20, 2.11 מ') מביילור.

מי שמחפש יהלומים מאירופה, זהו ככל הנראה לא הדראפט הנכון. השם הבולט, שבאתר דראפט אקספרס חוזים לו בחירה במקום ה-23 וב-NBADRAFT במקום ה-27 הוא זה של אוון פורנייה הצרפתי (19, 1.98 מ') שהעמיד העונה ממוצעים של 16.9 נקודות, 3.3 ריבאונדים ו-1.8 אסיסטים בקבוצת פואטייה הקטנה. שחקנים נוספים שעשויים להיבחר בסיבוב השני הם קוסטס פפאניקלאו (21, 2.03 מ') המצוין מאולימפיאקוס, פורקן אלדמיר (20, 2.07 מ') הטורקי מגלטאסראי, לאון ראדוסביץ' (22, 2.10 מ') הקרואטי ממילאנו, ניהאד דדוביץ' המוכשר, גם כן מגלטאסראי (22, 1.96 מ'), תומאס סטוראנסקי הצ'כי המגוון (21, 1.98 מ') וטורניקה שנגליה הגיאורגי (20, 2.03 מ').

הכדורסלן הצרפתי אוון פורנייה. Roberto Serra/Iguana, GettyImages
הכישרון האירופאי הגדול ביותר בדראפט הזה. פורנייה/GettyImages, Roberto Serra/Iguana

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully