וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה - אוקראינה: שובו של ווין רוני

הכוכב חוזר רעב: "אנחנו מספיק טובים בשביל לזכות, יש לנו סגל מתאים". תיקו יספיק לנבחרת של הודג'סון (ג', 21:45, ערוץ 9)

טריוויה

* שתי הנבחרות נפגשו עד כה פעמיים בלבד במסגרות רשמיות - במוקדמות מונדיאל 2006 - כשכל אחת מהן ניצחה את השניה פעם אחת.

* אבל זה בסדר, גם במוקדמות מונדיאל 2014 אנגליה ואוקראינה הוגרלו לאותו בית, ושוב יתחרו על ההעפלה.

* אם אוקראינה לא תשכיל לנצח ולעלות לרבע הגמר, היא תהפוך למארחת החמישית מתוך שמונה האחרונות שנפרדת מהטורניר כבר בשלב הבתים.

* המשחק מחר עלול להיות האחרון של אנדרי שבצ'נקו המופלא במדים הלאומיים, והוא מוליך בפער גדול בטבלת ההופעות אי פעם בנבחרת (110) והשערים (48).

* אוקראינה לא ניצחה כבר שישה משחקים רצופים בדונייצק. אולי הפעם?

* אנגליה, לעומת זאת, לא הפסידה במשחק רשמי מאז התבוסה 4:1 לגרמניה במונדיאל 2010.

חזיזים נזרקים לעבר שוער נבחרת אנגליה דייויד ג'יימס מול נבחרת אוקראינה. רויטרס
ככה זה נראה במשחק הרשמי האחרון בין הנבחרות. אוהדי אוקראינה משליכים חזיזים אל עבר דייויד גיימס/רויטרס

מפתחות והכנות

אנגליה:

הנבחרת של רוי הודג'סון נרגשת לקראת העפלה לשלב הבא, וכדי שזה יקרה היא צריכה להשיג נקודה לפחות מחר. בקונסטצליה מסוימת אנגליה תוכל להעפיל גם במקרה של הפסד, וזאת אם צרפת תפסיד בעצמה לשבדיה במשחק המקביל בהפרש גדול שיאזן את הפרשי השערים בין הצרפתים והאנגלים (כרגע לנבחרת של לורן בלאן שני שערים יותר). היה ואנגליה תרצה להעפיל מהמקום הראשון, שאמור למנוע ממנה לפגוש את ספרד ברבע הגמר, היא תיאלץ לנצח ולקוות שצרפת תשמיט נקודות מול השבדים.

הסיפור הגדול במחנה האנגלי הוא כמובן זה של ווין רוני, שישוב מחר להרכב של רוי הודג'סון לאחר שסיים לרצות עונש הרחקה בין שני משחקים, זכר לעבירה המכוערת במשחק המוקדמות מול מונטנגרו. "השער האחרון שלי באליפות אירופה היה ביורו 2004, ועד עכשיו אני מרגיש שלא הייתי מספיק טוב בטורנירים גדולים", הודה חלוץ מנצ'סטר יונייטד. "אני חושב שאנחנו מספיק טובים כדי לזכות בטורניר, יש לנו את הסגל המתאים". רוני יתפוס את מקומו של אנדי קארול בהרכב, כשתיאו וולקוט, שביצע את השינוי כשעלה מהספסל מול שבדיה, צפוי לפתוח גם כן על חשבון ג'יימס מילנר.

אוקראינה:

בצד של המארחת הסיפור מאוד פשוט: ניצחון או הדחה בשלב הבתים. אף תוצאה אחרת לא תשלח את האוקראינים לרבע הגמר, זאת לאחר שהיו יכולים להבטיח העפלה במשחק הקודם מול צרפת אך נכנעו לכחולים המצוינים של לורן בלאן. כרגע, הדאגה העיקרית אצל מארחת הטורניר היא כמובן בריאותו של אנדרי שבצ'נקו, שסובל מכאבים ברגלו ולעת עתה סיכוייו ליטול חלק במשחק הם "50-50", לפי הרופא האוקראיני: "המצב שלו טוב, ואני בטוח שאין מישהו שרוצה לשחק במשחק יותר ממנו, והמילה האחרונה תהיה שלו". מלבד סוגיית שיתופו של שבצ'נקו, אולג בלוחין אמור לפתוח עם הרכב זהה לזה שהפסיד לצרפת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אנדריי שבצ'נקו שחקן נבחרת אוקראינה חוגג עם אנדריי ירמולנקו. רויטרס
אם זה המשחק האחרון, מגיע לו להיפרד יפה מהנבחרת. שבצ'נקו/רויטרס

שימו לב ל...

ווין רוני (אנגליה)

כפי שכוכב מנצ'סטר יונייטד אמר בעצמו, הרקורד שלו בטורנירים גדולים בעבר לא מרשים במיוחד, ואם מוסיפים על כך את אותה הרחקה מטופשת שמנעה ממנו לשחק בשני המשחקים הראשונים בשלב הבתים, ברור כי הלחץ על כתפיו של ווין רוני הוא עצום. באנגליה מצפים ממנו לטוב ביותר, לסחוב את הנבחרת על גבו החל מהמאני טיים ועד הישג היסטורי, ובמובן מסוים ייתכן כי דווקא היעדרותו של רוני עשתה טוב לנבחרת שלוש האריות. דני וולבק נראה טוב מאוד, תיאו וולקוט לוהט, אפילו אנדי קארול הבקיע מול שבדיה. אם כך, החלק ההתקפי של האנגלים נראה טוב מאוד, כעת הם רק צריכים את הכוכב שלהם בכושר שיא כדי לעשות את הצעד הנוסף אל עבר השלבים המכריעים.

שחקני נבחרת אנגליה אנדי קארול, ווין רוני. ברני ארדוב
פחות שיער, יותר יכולת? רוני וקארול באימון/ברני ארדוב

הידעת ש?

מאז 1954, אנגליה מעולם לא ניצחה את המארחת במונדיאל או ביורו: ב-1980 זה נגמר בהפסד לאיטליה, ב-1982 בתיקו לספרד, ב-1990 בהפסד לאיטליה, ב-1992 בהפסד לשבדיה וב-2004 בהפסד לפורטוגל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully