וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעון מזרחי: "החוק הרוסי עדיף על פני ארבעה זרים"

10.6.2012 / 15:42

ישיבת המנהלת תתקיים ביום ב', יו"ר מכבי ת"א כבר מוכן. חבר דירקטוריון טוען: הפיינל פור יבוטל, מכסת הזרים תעמוד על 5

דירקטוריון מנהלת ליגת העל ייפגש מחר (שני) על מנת להחליט על שיטת המשחקים לעונה הבאה ומספר הזרים בליגה. כפי שפרסמנו עוד בשבוע שעבר, אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, תבוטל שיטת הפיינל פור, משחקי חצי גמר הפלייאוף ייערכו בשיטת סדרות של הטוב מחמישה ומשחק הגמר ייערך בשיטה של משחק אחד באולם נייטרלי או שני משחקים בשיטת בית וחוץ. לגבי מספר הזרים, החוק הרוסי צפוי לחזור, עם הגבלה לחמישה זרים לקבוצה בטופס.

"לא תהיה הצבעה אמיתית, הכל כבר סגור מראש", מודה אחד מחברי הדירקטוריון בשיחה עם וואלה! ספורט הבוקר, "מה שנשאר לסגור זה לאשר שישחקו שלושה סיבובים, ולקבוע האם בגמר יהיה משחק אחד או שניים. כל שאר הדברים נסגרו כי הקבוצות המתנגדות הבינו שאין להם רוב בהצבעה הזאת". הקבוצות שמתנגדות לחוק הרוסי צפויות לבקש בישיבה לאשר את הצעתו של מאמן הפועל חולון דן שמיר, לפיה כל קבוצה תוכל לבחור האם לשחק לפי החוק הרוסי או לפי שיטת ארבעת הזרים, אך ההצעה הזאת לא צפויה לעבור.

אגב בפגישה מחר צפוי להיות נוכח נציג הפועל תל אביב, אך לא יוכל להצביע בשל העובדה שייכנס לדירקטוריון רק כשהאדומים יצליחו להעביר את התקציב בבקרת התקציבים. בקרב הנהלת הקבוצה קיימת הסכמה כי שיטת החוק הרוסי, שמבטיחה על הנייר יותר דקות לשחקנים ישראלים, עדיפה על שיטת ארבעת הזרים. בתקופה האחרונה ניסו קבוצות אוהדים לגרום לקבוצות לשנות את ההחלטה ולעבור לשחק בשיטה של שלושה זרים בלבד לקבוצה, אך קיימת התנגדות מצד בעלי הקבוצות גם בשל העובדה שעל שחקנים זרים יש הנחות משמעותיות במס, "לשלם 20 אלף שקל בחודש לשחקן ישראלי זה כמו לשלם 37 אלף שקל בחודש לשחקן זר, ואתה מביא שחקן זר הרבה יותר טוב", מודה אחד מבעלי הקבוצות בליגת העל.

שמעון מזרחי בעד החוק הרוסי

לקראת הישיבה העניק יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי ראיון לאתר מנהלת הליגה ובו אמר בין נשאל בין היתר האם מחר תגיד ליגת העל שלום לפיינל פור: "אני מאוד מקווה שכן, אני חושב שדווקא העיתוי של הדיון הוא מצוין, כי אנחנו מסתכלים סביבנו ורואים מה קורה בספרד בין ריאל מדריד וברצלונה, אנחנו רואים מה קורה בתורכיה, מה קרה בבלגיה, אנו רואים מה קרה ביוון, שם התקיימו ומתקיימות סדרות של הטוב מחמישה או הטוב משבעה ואנחנו רואים איזה מתח הסדרות האלה מציגות, שלא לדבר על סדרות חצי הגמר ב-NBA וסדרת הגמר בין מיאמי לאוקלהומה סטיייט שבוודאי תהיה מרתקת".

"הגענו למצב שעד שלב רבע הגמר אנחנו בסדרות, בואו נמשיך את זה עד לגמר ועד בכלל", הוסיף מזרחי. "אני חושב שאם אנחנו מתחילים בשיטה צריך לסיים אותה ולהמשיך באותה הדרך עד לגמר. אני חושב שצריך להגיע ישר לסדרה בגמר ולא לעשות את המעבר עם משחק אחד או שני משחקים ואחר כך סדרות".

לגבי כמות הזרים שצריכה להיות בליגה אמר היו"ר: "לגבי מספר הזרים אני חושב שכולם נאה מדברים אבל צריך שגם יאה יעשו ואם מדברים על השחקן הישראלי, אז אנחנו צריכים לשחק לפי החוק הרוסי. עצם העובדה שלא רק מכבי אלקטרה תל אביב משחקת במפעלים אירופאיים, אלא גם קבוצות אחרות שישחקו ביורוקאפ וביורוצ'לנג', מחייבת את השינוי. לא ייתכן שקבוצות תחזקנה שני הרכבים, לא יכול להיות ששחקנים לא ישחקו וישבו על הספסל. רישום בטופס של חמישה עם שני ישראלים בו זמנית על המגרש, זאת פשרה. אם משחקים עם החוק הרוסי זה חיזוק גדול לכדורסל הישראלי, זה הרבה יותר טוב לכדורסלן הישראלי מאשר ארבעה זרים".

ליגת העל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully