וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלטאן איברהימוביץ': נסיך הגאות והשפל

זלאטן איברהימוביץ' מוביל את שבדיה אך צובר לא מעט אויבים. שליחנו לאוקראינה על השימוש המפתיע של השבדים בכוכבם

קופות הכרטיסים באצטדיון האולימפי בקייב פתוחות מהבוקר עד הערב, אך ההיענות נמוכה ולמשחק בין אוקראינה לשבדיה עוד נותרו כרטיסים רבים. ספסר מיואש שהוריד תוך שעה את דרישותיו הכספיות, קופץ ממקומו נוכח אוהד שבדי שמתקרב למקום, אלא שהבחור משיב את פניו של הספסר המקומי ריקם. הוא עשה את כל הדרך ממאלמו על מנת לאסוף כבר עכשיו את הכרטיס שלו ולחכות בקייב עד יום שני. "בהחלט שווה לחכות", הוא מסביר. "אני אראה את האליל שלי - זלאטן איברהימוביץ'".

זלאטן איברהימוביץ' שחקן נבחרת שבדיה מתבדח במסיבת עיתונאים. רויטרס
עדיין דמות שנייה במחלוקת. איברהימוביץ'/רויטרס

חלוצה של מילאן הוא כמובן השם החם במחנה השבדי. אחרי שיא קריירה של 28 שערים ושתי בחירות רצופות לתואר איש הספורט הפופולרי בשבדיה, זלאטן נבדל מיתר חבריו לנבחרת. התקשורת הזרה מתעסקת אך ורק בו, התקשורת השבדית מתמקדת בשאלת העמדה בה יפיק את המקסימום על המגרש והאוהדים רוצים לראות אותו. אך האם הפופולריות הזו מעידה גם על מעמד של סמל לאומי? כלל לא בטוח. עבור לא מעט אנשים בשבדיה, בעיקר כאלה שלא יצאו ממאלמו כמו זלאטן, עדיין מדובר בדמות שנויה במחלוקת.

המפגש בין אוקראינה לשבדיה הוא גם מפגש בין מילאן הישנה למילאן החדשה - אנדריי שבצ'נקו מול האיש שנכנס לנעליו. שני הכוכבים הללו הותירו את חותמם במורשת המפוארת של הרוסונרי, וגם במישור הבינלאומי יש המוצאים הקבלה ביניהם. "המעמד של זלאטן בשבדיה דומה למעמד שהיה לשבצ'נקו עד לפני מספר שנים בנבחרת שלנו", מספר אולג, הכותב בעיתון מקומי בקייב ומלווה במשך העונה את דינמו. "הוא כוכב על שמסביבו שחקנים די בינוניים, ככה שהכל תלוי בו. שבצ'נקו היה אליל שכולם רצו להידמות לו. הוא עדיין כזה, למרות שמבחינה מקצועית מדובר בשחקן שנמצא מעבר לשיא. ממה שאני מבין, לזלאטן יש בשבדיה לא פחות מתנגדים מתומכים".

הסכסוך המתוקשר ועתיק היומין עם פרדי ליונברג (זלאטן בספרו: "הוא פרימדונה". ליונברג בתגובה: "אני מרחם עליו") עשה את שלו בהצנחת דמותו הלאומית של זלאטן. במקביל, אותה דעתנות מוכרת ואותו אגו בלתי נגמר גרמו לכך שכולם מחכים למוצא פיו ומלקטים בחדווה כל פיסת מידע לגביו. "זה חלק מהקסם שלו", מסביר ביורן אלס, נציג ערוץ STV השבדי. "גם אם לא כולם אוהבים אותו, כולם רוצים לקרוא ולשמוע עליו. המצביעים באותם סקרי פופולאריות היו צעירים ברובם וקונצנזוס כמו ביורן בורג הוא מעולם לא יהיה, אבל אין ספק שמדובר בדמות הכי מעניינת בשבדיה".

עד לסקר הפופולריות הבא, על זלאטן מוטלת מלאכת ההובלה של נבחרת שבדיה, ותתפלאו: הוא לא יעשה זאת מעמדת החלוץ. במהלך כל חודשי ההכנה מאז ההעפלה ליורו, הציב המאמן אריק האמרן, אותו איש ששכנע את זלאטן לחזור בו מפרישתו מכדורגל בינלאומי, את הכוכב שלו בעמדת הפליימייקר. החלוץ שלדעת רבים הוא הטוב ביותר בטורניר והאיש שעל פיו יישק דבר בנבחרת שבדיה, כלל לא ישחק בעמדתו הטבעית. "כך הכדור נמצא יותר ברגליים שלי", הסביר איברהימוביץ' בתקופה האחרונה. הניצחונות במשחקי האימון מול איסלנד (2:3) וסרביה (1:2), בהם זלאטן כבש והצטיין, היוו אישור מספק מבחינת האמרן. כך הוא מרוויח אפשרות להציב חלוץ נוסף, ומקבל שחקן יצירתי במרכז המגרש.

"זלאטן מרוצה מהתפקיד הזה ובכלל נראה מאושר בנבחרת", מבהיר אלס. "כולם מנסים להסיח את דעתו של זלאטן עם דיבורים על פריס סן ז'רמן ומנצ'סטר סיטי, אבל אני לא חושב שהוא בשלב כזה שהמחשבה על הכסף היא זו שתמשוך אותו. אני לא מאמין שהוא יעזוב את מילאן, במיוחד במעמדו כרגע ואחרי העונות המצוינות שלו. בנבחרת הוא כמובן הגו טו גאי והמנייה הבטוחה בין שלל נקודות התורפה. ועדיין, הוא לעולם לא יקבל אהבה כמו זו לה זכה הנריק לארסון".

לאתר יורו 2012 בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully