וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוריס גלפנד: "מקווה שישראל תהפוך לארץ של שחמט"

סגן אלוף העולם חזר ממוסקבה: "שמעתי שכל הארץ ראתה את המשחקים שלי, אחרי שנים שחשבו כאן שזה משחק לזקנים"

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בוריס גלפנד נחת הערב (שישי) בישראל אחרי שחזר מגמר אליפות העולם בשחמט במוסקבה, והתקבל על ידי עשרות מעריצים. כזכור, הישראלי כפה קרב ארוך על האלוף המכהן ווישוונתאן אנאד ההודי, הגיע לשובר שוויון אבל נוצח 2.5:1.5.

כל הפרשנים שצפו באליפות העניקו את מלוא המחמאות לגלפנד. הישראלי נתן פייט שרבים לא האמינו שיוכל לתת, ועצם העובדה שגרר את אנאנד לשובר שוויון, שני בסך הכל בהיסטוריה של אליפויות העולם, נחשבת להישג עצום. אחרי הפסדו הוא זכה לפרגון גם מראש הממשלה בנימין נתניהו ואף נפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שהצהיר שהמשחק בין השניים היה הטוב בהיסטוריית השחמט.

"אני מאוד מתרגש מקבלת הפנים הזו", אמר גלפנד. "לא ידעתי שזה מה שיקרה, אבל שמעתי שהרבה אנשים התעניינו וכל הארץ ראתה את המשחקים שלי. אני מקווה שזה יביא את השחמט למקום שמגיע לו להיות בארץ. זה טוב מאוד לציבור אם כל ילד יידע מה זה שחמט, כי זה יכול לעזור לילדים בחיים".

"יש לנו בארץ את המאמנים הכי טובים ושחמטאים נהדרים", המשיך גלפנד. "מה שחסר כאן זה יחס מהציבור, כי תמיד האנשים כאן חשבו שזה לא רציני, שזה משחק שזקנים משחקים בגן העיר. היה כאן דור של שחקנים שלא קיבלו הזדמנות להגיע לרמה הגבוהה, ואני מקווה שלדור הבא תהיה הזדמנות כזו, ושאנחנו הולכים לראות אלופים ישראלים גם בעוד חמש ועשר שנים, ושהארץ שלנו תהיה ארץ של שחמט".

על מצבו הפיזי אמר גלפנד: "בחודש האחרון עבדתי קשה מאוד, ובלילות האחרונים כמעט לא ישנתי אז הערב אני צריך לנוח. זה מאמץ פיזי ומנטלי ענקי, ואתם עוד לא ראיתם את האימונים לפני המשחקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully