וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוטאל פוטבול לטוטאל לוס

31.5.2012 / 16:02

אוסקר גרסיה הבטיח שידבר עם שחקני מכבי תל אביב ב"שפת הכדורגל", אבל האם הם באמת שני הצדדים מכירים את אותה שפה? סיכום מסע"ת ראשונה

מסיבת העיתונאים נפתחה בהפסקת חשמל. זה יהיה לא הוגן להיתפס לתקלה הקטנה הזאת בקרית שלום, אבל כמטאפורה לתפנית החדה בחייו של אוסקר גרסיה זה עובד מעולה: עזבת את האור, נחתת בחושך, כאן הדברים עובדים אחרת. אחר כך התחילה לדבר המתורגמנית, שאיך נאמר זאת בעדינות, לא מתאימה לרמות הגבוהות. במקביל היו גם כמה תקלות בסאונד, כמה שאלות מביכות, עיתונאים חסרי נימוס, ונדמה שגרסיה מתחיל לקלוט את הלך הרוחות. וזו לא סתם ליגת העל, זאת אחת הקבוצות המובילות בה. וככה זה נראה.

אוהדי מכבי תל אביב שצפו בהצגתו של גרסיה, התקשו להחליט כיצד הם מרגישים. מצד אחד, הצוות המקצועי החדש נראה מרשים: מנהל מקצועי עם עבר מצליח, מאמן מברצלונה עם עתיד מבטיח, שני אנשי כדורגל מאירופה הקלאסית. מצד שני, כל השאר נשאר אותו דבר. השחקנים, האוהדים, גם העיתונאים. אפשר היה לחוש בחשדנות של התקשורת, בציניות המיואשת שלה, בציפייה לכישלון. לרגעים העיתונאים חיפשו באופן נואש את הכותרת הבומבסטית ודרשו ממנו להשוות את מכבי לברצלונה, רק כדי שבעתיד יוכלו ללגלג עליו ועל הפרויקט. זהו הלך הרוחות.

גרסיה, שדיבר בספרדית, נשאל כיצד יתקשר עם השחקנים שלו, ואמר את הקלישאה שכל מאמן זר כבר שלף: "בשפת הכדורגל". הבעיה היא שאנחנו כבר יודעים ששפת הכדורגל שהוא מכיר שונה מאוד משפת הכדורגל שלנו. אבל את זה הוא יבין מהר מאוד. מספיק היה לו לשמוע לא רק את השאלות של העיתונאים, אלא בעיקר לזהות את טון הדיבור שלהם כדי להבין את שפת הכדורגל המקומית: אין אמונה, אין שום תקווה. למעשה, עצם התקווה שלו נתפסת כלעג. אתה אופטימי כי אתה עוד לא יודע לאן הגעת. למעשה, אתה עוד לא יודע כלום.

ואז הוא נשאל על הציפיות הגבוהות (כי בברצלונה, כידוע, אין ציפיות), ואיך יתמודד עם הלחץ של הקהל, ולמה הוא חושב שהפעם מאמן זר כן יכול להצליח בישראל. והאוהד צופה בדברים האלה מהצד, ותוהה למה גרסיה ראוי ליחס הזה. לא כדאי לחכות עם זה קצת? למה שלא ננסה ליצור מראית עין של מדינה שפויה וסבלנית? ולא רק בגלל שזה מנומס יותר כלפי המצטרף החדש, אלא בעיקר כדי לא להרוס את הילד. הוא רק הגיע. הוא עוד באמת מאמין.

ג'ורדי קרויף נעמד לצדו של המאמן ואמר שעוד כמה שנים נהיה גאים שהמאמן הזה התחיל את דרכו במכבי תל אביב, אבל גם זה לא ממש עזר לביטחון. גם האוהדים כבר לא יודעים מה לחשוב. אחרי שרשרת ארוכה של מסיבות עיתונאים ומאמנים מבטיחים, קשה לפתח ציפיות. בסופו של דבר, גרסיה משלם את המחיר על מרמור שהצטבר במשך שנים. הוא משלם את המחיר על העונה האומללה שעברה על הכדורגל הישראלי העונה, על מה שעברה מכבי תל אביב בעונות האחרונות, על כל המיאוס סביב הלוזוניאדה. הוא רוצה לפתוח דף חדש ונקי, אבל כל הספר שמאחוריו כבר מלוכלך. אין פלא שהפרצוף שלו נראה מעט המום, קצת מנותק. מצפה לו עבודה קשה. לפחות הוא התחיל להבין לאיפה הוא הגיע.

אוסקר גרסיה הוצג: "מקווה להפוך את מכבי תל אביב לברצלונה הישראלית"

מדוניאנין פותח פה על הקהל של מכבי תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully