וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמדים לגנוב עוד תואר אישי מרונאלדו

27.5.2012 / 8:00

מסי של ספרד או 'אל הכדורגל' של גרמניה? הרעב ההולנדי או הרעב האיטלקי? לתומר יצחק יש חמישה מועמדים לתואר השחקן המצטיין ביורו 2012. הכוכב הכי איכותי בטורניר לא שם

בסטיאן שווינשטייגר - גרמניה

בסטיאן שווינשטייגר שחקן נבחרת גרמניה. רויטרס
אם יש מישהו שמסוגל להתאושש כל כך מהר, זה הוא. בסטיאן שווינשטייגר/רויטרס

התמונה הזכורה ביותר מכיוונה של באיירן מינכן בגמר ליגת האלופות, הייתה זו של בסטיאן שווינשטייגר לופת את ראשו כאשר החולצה מכסה את פניו. דווקא הוא, האיש שמסמל יותר מכל אחד אחר בסגל את המהות של באיירן מינכן, היה חתום על החמצת הפנדל המכריע שהוביל לעוד עונה נטולת תארים, בה הלוזריות הגרמנית של שנות ה-2000 הפציעה פעם נוספת. בטקס הענקת המדליות הוסיף שווינשטייגר חטא על פשע, כשלא לחץ יד לנשיא גרמניה. גם ההתנצלות לאחר מכן לא עזרה. איך הוא יתגבר על הטראומה? בגרמניה טוענים כי אם יש מישהו שמסוגל להתאושש ממשבר שכזה, זהו שווינשטייגר - 'אל הכדורגל'. לכן הם גם רואים בו את הדמות המרכזית בנבחרת עמוסת הכישרונות של יואכים לב.

שלושה שבועות בדיוק יעברו מגמר ליגת האלופות עד למשחקה הראשון של גרמניה ביורו 2012, מול פורטוגל וכריסטיאנו רונאלדו. כוכב ריאל מדריד הוא השחקן הגדול ביותר שמופיע בטורניר, אבל קשה לראות את נבחרתו מתקדמת יותר מדי ואותו מתמודד על תואר ה-MVP. גרמניה, לעומת זאת, יכולה וצריכה ללכת עד הסוף, אחרי שנעצרה מדרגה אחת או שתיים מהתואר הנכסף בטורנירים הקודמים. שווינשטייגר תמיד הוכיח את נחיצותו למנשאפט וסחף אחריו את כל היתר, גם ללא סרט הקפטן על הזרוע. הגעה לגמר תכניס אותו ל-10 שיאני ההופעות בנבחרת גרמניה ותהפוך את מסע ההתאוששות שלו לסיפור הוליוודי לעילא ולעילא. אם שווינשטייגר יצליח לקום מהקרשים ולסייע לנבחרתו להגשים את הפוטנציאל, זו תהיה התגובה האולטימטיבית לאותה החמצה באליאנץ ארינה.

ווסלי סניידר - הולנד

ווסלי סניידר שחקן נבחרת הולנד. Jamie McDonald, GettyImages
מגיע רעב מתמיד ליורו 2012. ווסלי סניידר/GettyImages, Jamie McDonald

לפני מספר ימים עורר וילם ואן הנחם, שחקן נבחרת הולנד לשעבר, סערה גדולה כאשר קרא למאמן הנבחרת ברט ואן מרוויק להדיח מההרכב את ווסלי סניידר. ואן הנחם, שהגיע עם האוראנג' לגמר המונדיאל ב-1974 והפסיד למערב גרמניה, הציע להציב את קלאס יאן הונטלאר כחלוץ יחיד ואת רובין ואן פרסי מאחוריו. כך הנבחרת תרוויח שני סקוררים נהדרים, על חשבונו של סניידר. "הוא מגיע אחרי עונה רעה מאוד, אין לו מקום בהרכב", הבהיר ואן הנחם. האם יש בזה די כדי להדליק מחדש את הסכסוך בין ואן פרסי לסניידר, שהחל בתיקול של חלוץ ארסנל באימון לפני יורו 2008, נמשך עם ריב על בעיטה חופשית והגיע לשיא כאשר RVP כעס על חילוף שלו בשמינית גמר המונדיאל בדרום אפריקה והציע להוציא את עמיתו מאינטר? הכל תלוי ביכולת אותה יציג סניידר בשלב הבתים.

הולנד מגיעה למשחקים מול דנמרק, גרמניה ופורטוגל עם נבחרת דומה מאוד לזו של מונדיאל 2010. למעשה, רק שחקן אחד חסר בסגל מההרכב שהפסיד בגמר לספרד לפני שנתיים. זהו ג'ובאני ואן ברונקהורסט שהספיק לפרוש. הטוטאל פוטבול הנוכחי של הולנד תלוי בשערים של ואן פרסי והונטלאר ובהברקות של אריאן רובן ורפאל ואן דר וארט, אך קודם כל נשען על יכולת ניהול המשחק של סניידר. קשרה של אינטר מגיע רעב אחרי עונה קשה ומאכזבת באיטליה, והודה בעצמו כי מאז ינואר כל מה שהוא חושב עליו זה יורו 2012. התשוקה הזו של סניידר עשויה להפוך אותו לאיש המרכזי של הולנד בטורניר ולהחזירו לרשימת השחקנים המובילים באירופה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

דויד סילבה - ספרד

דויד סילבה שחקן נבחרת ספרד. Jasper Juinen, GettyImages
הנשק הסודי של אלופת העולם. דויד סילבה/GettyImages, Jasper Juinen

היעדרותו של דויד וייה מהסגל של אלופת העולם ואלופת אירופה, יחד עם אי הוודאות באשר לכושרם של פרננדו טורס ויתר החלוצים בסגל, עשויה לגרום לוויסנטה דל בוסקה להמר שוב על הרכב עם חלוץ נסוג, כפי שעשה בסיום משחקי המוקדמות ובלא מעט משחקי ידידות בשנה האחרונה. השניים שקיבלו את האפשרות להיות תואמי מסי בנבחרת ספרד היו ססק פברגאס ודויד סילבה. למרות העייפות שגילה בחלקה השני של העונה, כרגע העדיפות היא לשחקנה של מנצ'סטר סיטי, שהרשים בתפקיד כשהבקיע צמד וגם בישל אחד בניצחון 1:3 על סקוטלנד.

עד אמצע העונה היה סילבה שחקן העונה של הסיטיזנס. הוא עשה נפלאות בפרמיירליג, הלהיב את האוהדים ותרם שערים ובישולים רבים. אלא שהקשר שנרכש מוולנסיה לא היה רגיל לעומס כה גדול של משחקים (התרגל בספרד להיפרד לפחות משתי מסגרות עד ינואר) והקרין לאות ככל שהתקדמה העונה. עכשיו, אחרי חגיגות האליפות עם סיטי, יש לו זמן קצר להתאושש לקראת אתגר חדש, הפעם עם תפקיד משמעותי יותר בנבחרת. אומרים שספרד שבעה ובעיקר צפויה אחרי שתי הזכיות הקודמות בטורנירים הגדולים, כך שהיא לא תהיה הראשונה שזוכה בשלושה תארים רצופים. סילבה יכול להיות לא רק התכנית החלופית של התקפת נבחרת ספרד, אלא גם המרענן הרשמי שלה.

אנטוניו קסאנו - איטליה

אנטוניו קסאנו שחקן נבחרת איטליה. Claudio Villa, GettyImages
הקאמבר המרגש של השנה? אנטוניו קסאנו/GettyImages, Claudio Villa

השם המפתיע ברשימה. חצי שנה אחרי שנאלץ לעבור ניתוח בליבו והתמודד עם איום רציני על המשך הקריירה, אנטוניו קסאנו חזר למגרשים והוכיח בסיום העונה עם מילאן, למרות אובדן האליפות, כי המשיך בדיוק מהיכן שנעצר. אצל הרוסונרי, קסאנו נהנה מנוכחותו של זלאטן איברהימוביץ' ויכול להרשות לעצמו להיעלם מדי פעם. בנבחרת איטליה אין לו את הפריבילגיה הזו. בדור שאחרי אלסנדרו דל פיירו ופרנצ'סקו טוטי, האזורי חסרים את הניצוץ. הגנה קשוחה יש, גם קישור מסייע וסקוררים בעלי מוניטין, אך כישרון יצירתי שיעשה את ההבדל ברגע אחד קסום אין עוד. מלבד קסאנו. הקאמבק המרגש של השנה?

זו גם הסיבה שצ'זארה פראנדלי המתין להתאוששותו והעניק לו את עדיפות בסגל. קסאנו התבגר בעקבות אירוע הלב שעבר. כבר לא מדובר באותו ילד סורר שמחפש רק לעשות צרות, אבל הטירוף שלו על המגרש יכול להיות הבשורה הכי טובה עבור איטליה. המאמן הקודם מרצ'לו ליפי השאיר אותו מחוץ לסגל במונדיאל 2006 וב-2010, כך שלקסאנו יש גם את הרצון להוכיח כי עד כה הנבחרת פספסה אותו. באותה הזדמנות הוא יוכל להחזיר לפראנדלי על האמון. "בכל התקופה בה הייתי בחוץ, פראנדלי המשיך לומר שהוא יחכה לי ליורו", סיפר קסאנו בעקבות זימונו לסגל. "הוא עזר לי המון ואני מודה לו על כך". גם קסאנו יודע כי מדובר בצ'אנס הגדול שלו לתפוס מקום של כבוד בהיסטוריה של הנבחרת האיטלקית.

הוגו לוריס - צרפת

הוגו לוריס שוער נבחרת צרפת. Mike Hewitt, GettyImages
הקפטן הכי ראוי שיכול להיות. הוגו לוריס/GettyImages, Mike Hewitt

את הקדנציה שלו כמאמן נבחרת צרפת, החל לורן בלאן עם הפסד במשחק ידידות לנורבגיה ולאחריו הפסד מביך 1:0 לבלארוס במוקדמות בסטאד דה פראנס. מאז, המאזן של הטריקולור עומד על 18 משחקים רצופים ללא הפסד. חלק מרכזי בהישג הזה רשום על שמו של הוגו לוריס, ששם סוף למאבק על עמדת השוער הראשון מול סטיב מנדאנדה וגם זכה לאמון מוחלט מצד המערכת עם קבלת סרט הקפטן. צרפת למודת הקרעים והמתיחויות בחדר ההלבשה, לא יכלה לבחור מנהיג ראוי יותר. ראשית, מדובר בשחקן מהליגה המקומית שמגיע לנבחרת רעב לאחר אכזבות עם ליון (אף על פי ששבר את המנחוס עם גביע ותואר ראשון בקריירה) כך שהוא נטול הגישה המתנשאת איתה באו לנבחרת מבחוץ לא מעט קפטנים קודמים. שנית, לוריס כבר הוכיח כי בניגוד לתדמיתו המנומסת, הוא מסוגל להשתולל ולהעיר את חבריו. חשיבותו מבחינה חברתית משמעותית לא פחות מזו המקצועית.

מקומו של לוריס בהרכב לא ניתן לערעור, וכך גם מידת השפעתו על ההגנה. לא מעט ספקות הוטלו באשר לחיבור בין אדיל ראמי ופיליפ מקסס במרכז ההגנה של צרפת. בלאן המשיך להריץ אותם למרות ההתחלה הצולעת, ובעזרת ההכוונה של לוריס מאחור הפכו שני הבלמים הבינוניים הללו לצמד מתואם להפליא. "לוריס היה הרוח החיה מאחורי החיבור בינינו", הודה מקסס בראיון. "גם אנחנו לא חשבנו שנוכל להתחבר כך. עם שוער כזה מאחור, אנחנו רגועים". לוריס ספג לאחרונה כמה שערים מגוחכים למדי, אך להגנתו נטען כי החוליה האחורית איתה הוא צריך לעבוד בליון היא אחת העלובות שנראו בצרפת בעשור האחרון. בנבחרת הסיפור שונה. בגיל 25, לוריס הוא אחד השוערים הטובים בעולם ואיש המפתח של צרפת לקראת היורו. הצלחה בטורניר (חצי גמר לפחות) תהפוך אותו כבר עכשיו לשוער הדומיננטי בתולדות הטריקולור.

עכשיו תורכם: מי לדעתכם יהיה בסופו של דבר השחקן המצטיין ביורו 2012? ספרו לנו בטוקבקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully