וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ודו: אריק זאבי זכה באליפות אירופה

הישראלי גבר בגמר עד 100 ק"ג בווזארי על לבאן ז'ורז'וליאני הגאורגי והשלים יום חלומי מבחינתו ואליפות אירופה רביעית

אחרי שהיום השני באליפות אירופה שנערכת בצ'ליאבינסק שברוסיה היה מצוין עבור נבחרת ישראל והסתיים עם שלוש מדליות, אחת מכסף ושתיים מארד, היום (שבת), הגיע הדובדבן שבקצפת בדמות מדלית זהב אדירה של הג'ודוקא הבכיר של ישראל אריק זאבי, שהוכתר כאלוף אירופה עד 100 ק"ג בפעם הרביעית בקריירה!

בגמר, פגש זאבי יריב ותיק בדמותו של לבאן ז'ורז'וליאני הגאורגי, סגן אלוף אירופה הנוכחי, שגבר בחצי הגמר על פפייפר הגרמני. אחרי כמעט שתי דקות של קרב שקול, זאבי ביצע מתקפה ראשונה והשיג ווזארי נפלא, כשהטיל את יריבו על המזרן. משם והלאה, הישראלי בעיקר ניסה להתגונן ולא לטעות, הגיאורגי חפר וחפר, אבל זאבי עמד איתן וחגג את התואר היוקרתי והפנטסטי.

לפני כן, עבר זאבי ארבע קרבות מתישים, בהם הפגין יכולת גבוהה מאוד, שנותנת הרבה תקווה לקראת אולימפיאדת לונדון המתקרבת. המדליסט האולימפי מאתונה 2004, הציג בחצי הגמר קרב שקט ורגוע מול זפאר מחמדוב הרוסי ולא איפשר ליריבו לבצע עליו אף תרגיל בדרך לעלייה מרשימה לגמר. התרגיל הראשון שביצע זאבי ליריבו כבר הוכרז כאיפון, אך בסופו של דבר שופטי הקו שינו את ההחלטה וקבעו שזה היה רק ווזארי. לאחר מכן, בתרגיל השני שביצע הישראלי הוותיק הוא השיג יוקו, שהספיק לו כדי לעלות לגמר.

זאבי פגש בסיבוב הראשון של התחרות את יאוהאן סיומאצ'קין הבלארוסי, והשיג בקרב ווזארי שסידר לו מקום בשמינית הגמר. בשלב הבא המתין לו מרטין פאצ'ק השבדי ומולו הישראלי ניצח באיפון, שהעלה אותו לרבע הגמר. בשלב שמונה האחרונים המתין לישראלי היראקלי צירקידזה הגאורגי, האלוף האולימפי במשקל של עד 90 ק"ג מבייג'ינג ומדליסט הארד במשקל עד 100 ק"ג מאליפות העולם האחרונה. השניים לא הצליחו להשיג ניקוד, אבל זאבי היה פעלתן יותר, ולאחר חמש דקות של קרב, השניים עברו להכרעה בגולדן סקור, כשגם אז לא הצליחו להשיג ניקוד. זאבי זכה בהכרעת השופטים והשיג את המקום הפנטסטי בחצי הגמר. אגב, הקרב היחיד עד היום בין זאבי לגאורגי היה באליפות אירופה לפני שנה, אז זאבי הפסיד לו באיפון בבית הניחומים, וכעת הוא הצליח לייצר נקמה קטנה.

עבור זאבי, מדובר במדליה תשיעית באליפויות אירופה, כשיש לו כבר ארבע מדליות בצבע זהב, אחת מכסף וארבע מארד.

אור ששון היה הראשון שעלה היום (שבת) למזרן אבל הוא נעצר בשמינית הגמר. ששון שמתחרה במשקל של מעל 100 קילוגרם גבר על דראזן סובוטיץ' הבוסני אחרי שהשיג בקרב ווזארי ויוקו. בשלב הבא המתין לו אלכסנדר מיכאילין המקומי, יריב קשה הרבה יותר, שהשיג את האיפון שתי דקות בתוך הקרב.

אליפות אירופה בג’ודו: כסף לג'רבי, ארד לשלזינגר

אורן סמדג'ה: "מה שקרה פה זו היסטוריה"

ג'ודו בוואלה! ספורט

לונדון 2012 בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully