וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי לוזון ביטל את מחזור השבת בליגת העל ובלאומית

בעקבות הקטטה בין לוד להפועל ר"ג, יו"ר ההתאחדות נענה לבקשת השרה לבנת והצהיר: "לא אתפטר". לבנת: "מגרשי הכדורגל הפכו לשדה קרב ומהווים סכנה ממשית לשלום הציבור"

קטטה בין שחקני הפועל רמת גן לשחקני בני לוד, אפריל 2012/באדיבות ערוץ הספורט

צפו באירוע באדיבות ערוץ הספורט

אבי לוזון התראיין הערב (שישי) לחדשות ערוץ 2 והודיע שנענה לבקשתה של השרה לימור לבנת לבטל את משחקי הכדורגל בליגת העל ובליגה הלאומית בסוף השבוע בעקבות הקטטה האלימה במשחק בין בני לוד להפועל רמת גן. "בושה וחרפה מה שקרה, אני מזועזע מכל האירועים, שעולים מדרגה", אמר לוזון. "לאחר התייעצות עם השרה ואנשים נוספים החלטתי להפסיק את מחזור המשחקים מחר. נעשה ישיבה עם השרה ואנשי משרדה. אין שום סיכוי שאתפטר, כי מעבר לאחריות מיניסטריאלית אין לי שום אחריות".

לגבי ההאשמות נגד מעורבותו בהחלטות בית הדין של ההתאחדות אמר לוזון: "אני לא דיין ואין שום השפעה של אבי לוזון על בתי הדין, צריך להבין שיושב שופט בדימוס שהיה שופט בבית משפט מחוזי, אז צריך להבין דבר אחד, כשקורים דברים כאלה, אז בחיים לא אמרתי לאותו שופט אפילו שלום".

הערב התווסף שפל חדש לעונה האלימה של הכדורגל הישראלי, כשתגרה המונית פרצה בסיום משחק העונה בליגה הלאומית באצטדיון וינטר. עם השריקה של מאיר לוי לסיום התעמתו יקיר שינה ועוז יפרח, אחרי שהראשון חגג עם חולצה ועליה הכיתוב 'יש אלוהים בשמיים', ובמגרש התפתח קרב בעיטות בהשתתפות עשרות שחקנים, כשבמרכזו עמד מאמן לוד סלימאן אזברגה, שחבט ביפרח ובעט בו בעודו שוכב על הדשא.

יפרח נשלח לצילום בבית החולים עם חשש לפגיעה בצלעות, וגם שינה, שספג מכה חזקה בצוואר, פונה לבית החולים במצב קל. אזברגה עוכב על ידי כוחות השיטור במקום לתשאול יחד עם חבר ההנהלה איסמעיל אזברגה, וכתבתנו מור שמעוני מוסיפה שמאוחר יותר נשארו השניים עצורים בתחנת המשטרה, והם צפויים לעמוד בפני שופט הבוקר. מהמשטרה נמסר: "נשתמש במצלמות הטלוויזיה, וכל מי שהיה מעורב בתגרה יוזמן לחקירה". ברמת גן כבר הודיעו שיתלוננו במשטרה על התקרית.

כמו כן, עשרה חשודים במעורבות בתקרית נחקרו עד כה, כאשר ארבע מהם נחקרו תחת אזהרה ושוחררו למעצר בית בן חמישה ימים. חשודים נוספים צפויים להיחקר בשעות הקרובות. מהמשטרה נמסר כי עם סיום החקירה, בכוונתה להגיש כתבי אישום מזורזים.

סלימאן אזברגה מאמן בני לוד במהומה במשחק מול הפועל רמת גן. אלן שיבר, מערכת וואלה!
הקש ששבר את גב הגמל. הקטטה היום/מערכת וואלה!, אלן שיבר

"האירועים היום הם המשך ישיר לאירועי המושבה"

שרת התרבות והספורט לימור לבנת מיהרה להגיב למהומה ומסרה: "צפיתי בתגרה האלימה והברוטאלית בסיום המשחק בה השתתפו שחקנים ובעלי תפקידים בקבוצות. באווירה שנוצרה לא נותר שום ערך ספורטיבי למשחק. מגרשי הכדורגל הפכו לשדה קרב ומהווים היום סכנה ממשית לשלום הציבור. קורים בהם דברים חמורים שהולכים ומקצינים ממשחק למשחק. נחצו כאן קווים אדומים ובנסיבות האלה אני קוראת ליו"ר ההתאחדות להודיע על פסק זמן בכל הליגות כולל ליגות הילדים לצורך בדק בית מקיף. ביום ראשון אני נפגשת עם מפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו לדיון מקיף על אירוע האלימות בספורט וכמובן שאדון עמו גם באירועי המשחק האחרון?.

ניר ארקין הבעלים של הפועל רמת גן, הודיע הערב על סיום דרכו בכדורגל הישראלי. בהודעה רשמית שפירסם כתב ארקין: "בעקבות האירועים האחרונים בכדורגל הישראלי והאלימות הגואה במגרשים, אשר הגיעה לשיאה הערב, אני מודיע על סיום דרכי בכדורגל הישראלי. אעמוד בכל התחייבויותיי עד לתום העונה וכולי תקווה שההתאחדות לכדורגל ומשטרת ישראל ימצו את הדין עם כל המעורבים באלימות".

התגובות להחלטה חסרת התקדים החלו לזרום במהירות, ונשיא מכבי חיפה יעקב שחר מסר: "מכבי חיפה מגנה כל אקט של אלימות במגרשי הכדורגל, כמועדון נעשה כל למגר את האלימות והגזענות, אנו קוראים לסבלנות וסובלנות ונעשה הכל לכדורגל נקי".

אלונה ברקת, הבעלים של הפועל באר שבע שהתפטרה השבוע מתפקידה בהתאחדות כמחאה על קבלת הערעור של מכבי פתח תקוה על האירועים האלימים באצטדיון המושבה לפני שלושה שבועות, מסרה: "כפי שאמרו חכמינו, סוף מעשה במחשבה תחילה. האירועים שראינו היום באצטדיון וינטר הם המשך ישיר לאירועי המושבה ומהווים סטירת לחי מצלצלת להחלטה השערורייתית של בית הדין העליון, שהמסר שהתפרש ממנה שהאלימות היא לגיטימית. אם מועדוני כדורגל היו יודעים שעל מקרי אלימות קשים מגיע עונש ומיידי, לבטח לא היינו עדים להישנות המקרים הקשים הללו. אין מנוס משינוי רדיקלי במוסדות הכדורגל לרבות המוסדות השיפוטיים, כדי לשקם את האמון הציבורי ואת היכולת להיאבק ביעילות באלימות ובשחיתות בכדורגל הישראלי ולהעלות אותו על דרך חדשה".

מהמועצה להסדר ההימורים בספורט מסרו: "הטוטו תומך בהקפאת המחזור. בתחילת השבוע הטוטו התריע שהמצב הנוכחי בענף הכדורגל לא יכול להימשך וחייב להתבצע מהלך דרסטי לפני שיהיו אבידות בנפש. לגבי ההימורים על משחקי המחזור הנוכחי, הטוטו ינהג לפי התקנות והסעיפים המתייחסים לביטול משחקי הכדורגל בליגה הישראלית".

מבדיקה שנערכה מתברר כי הפרס שהיה מיועד למחזור הזה, בסך 17 מיליון וחצי שקל, בטל ויעבור ככל הנראה לאחד המחזורים הקרובים, כנראה המחזור בשבוע הבא. את הפרסים השבוע יחלקו אך ורק מתוך סך הכספים שנשלחו על ידי המהמרים במחזור הנוכחי, כשההערכה היא כי מדובר בסכום שנע סביב חצי מיליון שקל.

דובר בית"ר ירושלים אסף שקד מסר: "המועדון מגנה כל מקרה אלימות במגרשי הכדורגל. אירועי האלימות הקשים בווינטר הם המשך ישיר לאירועי האלימות שהתרחשו באצטדיון המושבה בהם היו מעורבים שחקנים ונציגי הקבוצות, לאירועים שכאלה אסור שיהיה מקום בספורט וההחלטה לדחות את המחזור היא החלטה נכונה באופן המיידי, אך לטווח הארוך חייב להימצא פתרון אמיתי. בחודש האחרון אנו עדים למקרי אלימות קשים מאוד והגיע הזמן לבחון באופן מעמיק ויסודי את התגברות מעשי האלימות החמורים בתקופה האחרונה וזאת לפני שייגרם אסון".

מהאלופה הטרייה, עירוני קרית שמונה, נמסר: "אין אנו מכירים את העובדות בכל הנוגע למה שאירע היום, אך אם התאחדות שבוודאי מעורה יותר בפרטים החליטה שצריך לבטל את הליגה מחר, כנראה שכך אכן צריך לעשות ואנו מכבדים זאת". מבני סכנין נמסר: "הקבוצה תשתף פעולה עם כל הגורמים האחראים על מנת שהכדורגל יהיה נטול אלימות ורבוי עשייה חברתית. נחכה להחלטות ואם יהיה צורך נביע את דעתנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אלונה ברקת בעלים הפועל באר שבע. קובי אליהו
"המסר מהחלטת בית הדין העליון הוא שהאלימות היא לגיטימית". ברקת/קובי אליהו

"עכשיו הידיים של בית הדין כבולות"

חבר הנהלת מכבי פתח תקוה, איציק לוזון, מסר: ?ההחלטה לבטל את המחזור היא החלטה נכונה. לדעתי חובה להחזיר את השוטרים למגרשים ומהר. כל קבוצה משלמת הרבה כסף בשביל השוטרים, שנמצאים מחוץ לאיצטדיון ועד שהם נכנסים פנימה מתרחש כבר הפוגרום וכל הכדורגל משלם על זה?.

ג'קי בן זקן, הבעלים של מ.ס אשדוד, מסר: "זה הזמן לעשות שינוי יסודי, כשהשרה לבנת צריכה לדרוש הקמת ועדה שתגיש המלצות מחייבות לשינוי מבנה הכדורגל הישראלי על בסיס מודלים קיימים בעולם, בין אם בהסכמת ההתאחדות לכדורגל, ואם לא אז בחקיקה מיוחדת. בנוסף היא צריכה להתנות את פתיחת העונה הבאה עד ליישום החלטות הוועדה לשינוי המבנה". מנכ"ל הקבוצה רפי נידם הוסיף: "אם דנקוביץ' ופרדה היו מקבלים ענישה חמורה וראויה והיו מורחקים לתקופה ארוכה, אף שחקן לא היה מעיז להרים יד. אחרי ההחלטה של בית הדין שלא לקבוע את היורדות על השולחן הירוק, יצטרכו לחשוב טוב מה לעשות בכדי לא לקבוע את גורל העולות. הידיים של בית הדין כבולות עכשיו, הם בבעיה חמורה עכשיו".

משה דמאיו, מנכ"ל בני יהודה, מסר: "אני רוצה שהאנשים יבינו שהמלחמה באלימות היא לא רק של ההתאחדות. כל הגורמים יחד, ממשלה, התאחדות, משטרה, בתי משפט, טוטו ואפילו התקשורת, צריכים לחבור יחד ורק כך ניתן יהיה למגר את תופעת האלימות. זה נראה שההחלטה על ביטול המחזור מחר באה בשיתוף הגורמים והלוואי שזה ראשיתו של שיתוף פעולה עתידי מכאן והלאה בין כל הגורמים יחד".

מאיר יצחקי, הבעלים של עירוני רמת השרון, מסר: "שערוריה כזאת הרבה זמן לא ראיתי. כבר לפני שבועיים אחרי אירועי המושבה היו צריכים לקבל החלטה כזאת. הכדורגל מידרדר וחייבים לעצור את זה לפני שמישהו ייהרג".

רוני בראון, מנכ"ל הפועל ראשון לציון, מסר: "חבל שדברים כאלה קורים. אמנם מדובר בשליפה מהמותן אך מצד שני יכול להיות שמדובר באקט מתבקש שיזעזע את מי שהוא אמור לזעזע, למרות שאני בספק רב אם זה אכן ישפיע. הכדורגל שלנו חולה, אנשים מרשים לעצמם להתפרק ביציע ועכשיו גם לפרוק במגרש עצמו. יותר מדי מקרים בפחות מדי זמן, באירועי אלימות, שכוללים גם בעלי תפקידים וזה כבר לא מקרי".

ברק יצחקי שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
"לצערי מה שקרה היום במשחק בין הפועל רמת גן לבני לוד יעשה רק טוב לכדורגל שלנו". יצחקי/קובי אליהו

"עכשיו כולם יתעוררו ויבינו שאין תרבות לכדורגל שלנו"

ברק יצחקי, קפטן מכבי תל אביב, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "לצערי מה שקרה היום במשחק בין הפועל רמת גן לבני לוד יעשה רק טוב לכדורגל שלנו!!! עכשיו כולם יתעוררו ויבינו שאין תרבות לכדורגל שלנו..".

מאמן בית"ר ירושלים אלי כהן אמר: "אני לא מאמין שזה יעשה סוף לאלימות, אולי זה יזעזע משהו אבל צריך טיפול הרבה יותר מסודר ונקודתי עם ענישה ראויה. הכדורגל הולך ומדרדר, אנשים מרשים לעצמם להתנהג כאילו זאת מלחמה ולא יודעים לעשות את ההבדל ולהבין שזה ספורט. יש אמוציות בכדורגל תמיד אבל להגיע לכאלה רמות שבוע אחרי שבוע זה מבייש את כולנו".

מאמן הפועל ירושלים לופא קדוש אמר: "ביטול המחזור זה כמו כדור אקמול, לא יותר מזה. מה שצריך זה חוקה ואכיפה כמו שצריך. בן אדם שכב היום על הרצפה, אחד קפץ עליו והשני בעט לו בגוף. זה בית סוהר, לא בית משמעתי. צריך לקחת את כל מה שהתעסק באלימות ברמה כזאת לשיפוט מהיר ומאסר מיידי עד למשפט ורק ככה אנשים ילמדו. זו אלימות שיכולה להרוג".

  • עוד באותו נושא:
  • אבי לוזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully