וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יעצור את הפועל תל אביב בחזרתה לליגת העל?

16.4.2012 / 14:00

האדומים פותחים במסע הפלייאוף בדרך לליגה הראשונה ולפני פתיחת כל הסדרות בלאומית, ניסינו לחזות מי תעלה לחצי הגמר

26 משחקים עברו להם בליגה הלאומית עד היום, ואחרי שנפרדנו מהקבוצות שבמקומות 9-14 שילחמו ביניהן מי תהיה היורדת לליגה הארצית בפלייאוף התחתון, המאני טיים הגיע, וקבוצה אחת מתוך השמונה שישחקו בפלייאוף העליון תגיע עד לליגת העל בעונה הבאה. כולם מצפים לעלייה של הפועל תל אביב, ורגע לפני שההכרעות יוצאות לדרך החלטנו לעשות סדר לקראת המשחקים הגורליים ותחזית לרבע גמר הפלייאוף.

הפועל תל אביב – עירוני רמת גן

הקבוצה של ארז אדלשטיין מגיעה לפלייאוף בכושר שיא, עם מעידה אחת בכל הסיבוב השני, בבית מול אותה רמת גן. אדלשטיין, שידע סיבוב ראשון לא מספיק טוב, הצליח לחבר את הקבוצה בסיבוב השני, הפך את הזרים קרטיס קלי ודמונטז סטיט לשניים מהזרים הטובים בליגה, והכניס גם את בר טימור, יותם שירן ואבירם זליקוביץ' חזק לרוטציה. בניגוד לעונה שעברה, הפועל מגיעה לסדרה ללא פציעות, אבל בדיוק כמו בעונה שעברה, עם כל הלחץ עליה, מול קבוצה שניצחה אותה, ועם הרגשה שאין מי שיעצור אותה, מה שעלול לגרום לשאננות.

בקבוצה מאוד רוצים לסיים את הסדרה כבר בשני משחקים על מנת שיוכלו להתכונן בראש שקט לפיינל פור הליגה הבלקנית שייערך בסוף השבוע בגן נר, ובו יפגשו את גלבוע/גליל. למרות שהליגה הבלקנית היא לא המטרה העיקרית של הקבוצה, בסביבת המועדון לא מתכוונים לוותר על התואר.

מול הפייבוריטית הגדולה לעלייה לליגת העל תעמוד קבוצה שרשמה סיבוב שני טוב, התחברה, ונראית כמו קבוצה שביום טוב עשויה לעשות הרבה בעיות להפועל. עיקר השינוי שעשה דני גוט ברמת גן היה עם הגעתו של עמית תמיר, שפורח בליגה השנייה, ולצידו משחקים מצויין גם הקלעים דרור דוידי ויריב יצקן והזרים טי ג'יי באניסטר, שרבים פקפקו בהגעתו, ורודני ווב. הבעיה העיקרית של רמת גן היא הסגל הקצר, אך על זה אמורה הקבוצה לכפר בזכות הניסיון הרב.

תחזית: הפועל תל אביב פייבוריטית, אבל קיבלה את ההגרלה הכי קשה מבין הקבוצות ללא יתרון הביתיות. רמת גן היא קבוצה מנוסה, אבל מול קהל שידחוף במשך כל המשחק, לא אמורה להיות בעיה גדולה מדי. הפועל תנצח את הראשון בקלות, את השני בקושי, ותעלה לחצי הגמר, 0:2 הפועל תל אביב.

מכבי "איתי" באר יעקב – מכבי הוד השרון

כשבמכבי "איתי" באר יעקב ביקשו לצנן את ההתלהבות סביב הקבוצה אחרי הסיבוב הראשון הנהדר, היה קצת קשה להבין אותם, אבל כשהעשן התפזר, התמונה נראתה לעין, באר יעקב היא קבוצה עם חולשה הגנתית ברורה. הקבוצה של עידן פלדה, שמגיעה לפלייאוף עם כשירות בעייתית של ג'רמיין הול שנפצע במשחק מול לב השרון במחזור האחרון, ועם דרו האוזמן שחוזר מפציעה ארוכה, ספגה הכי הרבה נקודות מבין קבוצות הפלייאוף, ונראה שבלי שינוי בנושא הזה, יהיה קשה לראות אותם בליגת העל.

רבים ניסו להשוות במהלך העונה בין ההצלחה של באר יעקב להצלחה של מ.כ הבקעה אשתקד, אך קשה לעשות זאת, מלבד הכישרון הרב בסגל. הבקעה היא קבוצה שהתחברה בשלבים המאוחרים של העונה, והראתה כדורסל נהדר, באר יעקב עשתה את ההיפך, התחברה מוקדם, והחיבור התרופף גם בשל פציעות. עם זאת, ליועד בית יוסף, נייט מילר ואיגור סימין יהיה הרבה מה למכור בפלייאוף.

מול באר יעקב עומדת קבוצה שקשה לדעת מה יכולה לתת. מצד אחד מכבי הוד השרון כבר ניצחה העונה את יריבתה בחוץ, אבל נראה שבשבועות האחרונים הקבוצה פשוט קרסה, עם ניצחון אחד בארבעה משחקים, שהרחיק אותה מיתרון הביתיות לפלייאוף, אותו שאפה להשיג. על הקווים בהוד השרון עומד אבי סוכר, שגמר את העונה בשל פציעה, ועוזר לישראל לב שנקרא לתמונה במקום חנן הירשוביץ' שנאלץ לעזוב מסיבות רפואיות. אם מישהו מסוגל להוביל את הוד השרון להפתעה הם גרי גנדל והזרים חאבי גונזאלס ואנתוני ג'ונסון.

תחזית: על אף הפציעה של ג'רמיין הול, והכושר הבעייתי של באר יעקב, זאת אמורה להיות הסדרה החד צדדית ביותר. על הסיבוב הראשון אמורה הקבוצה של עידן פלדה לחלוף ללא בעיות מיותרות. 0:2 באר יעקב.

אליצור יבנה – הפועל קרית טבעון/עמק יזרעאל

עד אמצע הסיבוב השני, היה נראה כי אליצור יבנה שהתחברה מסוגלת ללכת כל הדרך עד לליגת העל העונה, אבל אז הקבוצה של נתי כהן ספגה מכה שספק אם תוכל להתאושש ממנה כדי להגשים את המטרה. שלושה מחזורים לסיום העונה החליט הפורוורד האמריקאי של הקבוצה, קייל ווילסון, שהיה בכושר לא טוב לפני כן, לעזוב את הקבוצה מסיבות אישיות ולפרוש, ויבנה נראית כעת כקבוצה מגובשת, אך לא מספיק עמוקה ומוכשרת כדי לעשות את הבלתי ייאמן. אם מישהו מסוגל למשוך את יבנה רחוק גם בפלייאוף, הם הזר בריאן ליאנג והכוכב אלעד הופמן, שהמשיך העונה להראות שמקומו לא בליגה הלאומית.

אם ליבנה היו אומרים לקראת סוף הסיבוב הראשון שקרית טבעון תעמוד מולם בפלייאוף, הם היו רועדים מפחד, אלא שכמו הרבה קבוצות בליגה הלאומית, טבעון שפתחה את העונה היא לא הקבוצה שמסיימת אותה. אחרי הניצחון על הפועל תל אביב עמדה טבעון על מאזן 1:6, ומאז השיגה רק עוד 7 ניצחונות ב-19 משחקים, ועם הרגשה שהיא לא יכולה לעשות הרבה יותר מזה. אז מה השתבש בקבוצה של יוסי בונן? בעיקר עזיבתו של הכוכב ליאור שגב לברק נתניה, והירידה בתפוקה של ג'וש גומז בחלק האחרון של העונה.

מי שיכולים לסחוב את קרית טבעון להצלחה הם שני הגבוהים של הקבוצה רמון קלמנטה, שעשה לעצמו מנהג לעבור לחצי גמר הפלייאוף בשנתיים האחרונות, וקובי אייזיק, שקלע רק לפני שבועיים 39 נקודות בניצחון הקבוצה ונמצא בכושר נהדר.

תחזית: יבנה הצליחה בינתיים לעבור את המשחקים הראשונים בלי ווילסון בלי נפילות, אבל זה לא יהיה פשוט. החיסרון שלהם מתחת לסל הוא משמעותי. טבעון לא חזקים מדי, אבל יגררו את הסדרה למשחק שלישי. 1:2 יבנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

עירוני נס ציונה – הפועל עפולה

בתחילת העונה הציפיות מהקבוצה של נדב זילברשטיין היו להגיע להישג מכובד בליגה, אך הכישלון בפגיעה עם הזרים גרמה לנס ציונה להתדרדר לתחתית. אלא רגע לפני שהעונה מתבזבזת הגיעו לקבוצה בילאל בן וגייב בלייר, וביחד עם יכולת אדירה של טל דן ודורי אסף סחבו את הקבוצה הצנועה למאזן 4:9 בסיבוב השני, וליתרון ביתיות בסיבוב הראשון של הפלייאוף. נס ציונה שיחקה את הכדורסל הטוב ביותר, חוץ מהפועל תל אביב, בליגה, כשהיתרון שלה הוא העומק היחסי שנותנים לה טל קרפלס, דן בנק ורז זהביאן.

במחזור השישי נמאס לראשי הפועל עפולה, והם החליטו ללכת על אבנר יאור בתור מאמן ראשי. יאור פתח בצורה נהדרת עם הקבוצה, השיג שבעה ניצחונות בשמונת המשחקים הראשונים שלו, אך לאחר מכן חלה ירידה מסויימת בכושר של הקבוצה שביצעה חילופי זרים, נפרדה מרוני למאל וצירפה את רוי בוקר. בינתיים עפולה לא חזרה לכושר של תחילת הקדנציה של יאור, אך היא בהחלט קבוצה מסוכנת עם הרן שיפמן, אלעד אליהו, אלעד כנפו, יוני דרעי, גיא כהן ועוז בלייזר, שהופכים אותה לאחת הקבוצות העמוקות מבחינת סגל הישראלים בליגה.

תחזית: שום דבר לא באמת יפתיע בסדרה הזאת. נס ציונה מגיעה בכושר טוב יותר, עם הרגשה שהיא עוד יכולה להיות הסוס השחור של הפלייאוף, אם הדברים יתחברו לה. עפולה היא קבוצה מספיק טובה כדי לכפות משחק שלישי, אבל הביתיות תכריע. 1:2 נס ציונה.

ליגה לאומית בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully