וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלונה ברקת התפטרה מתפקידיה בהתאחדות

15.4.2012 / 13:51

בבאר שבע רתחו: "בית הדין מגוחך". הפועל חיפה: "הכל מושחת". הפועל ת"א: "הלוזונים עושים מכולם צחוק". שרת התרבות והספורט לבנת: "איני מתכוונת לעבור לסדר היום"

הרוחות בכדורגל הישראלי שוב סוערות, לאחר שבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל קיבל היום (ראשון) את ערעורה של מכבי פתח תקוה ודחה את הורדת שלוש הנקודות לעונה הבאה. המשמעות היא שהקבוצה עלתה שוב אל מעל הקו האדום והיא תפתח את העונה הבאה, ללא קשר לליגה בה תשחק, במינוס שלוש נקודות. בנוסף הטיל בית הדין על הקבוצה עונש רדיוס עם קהל והשאיר על כנו את הקנס בגובה 25 אלף שקל.

בהפועל באר שבע, שבעקבות ההחלטה ירדה מתחת לקו האדום, הגיבו בצורה חריפה להחלטה החדשה. הבעלים אלונה ברקת הודיעה באופן רשמי על התפטרותה מכל תפקידיה בהתאחדות לכדורגל, שם כיהנה בין היתר כחברת הנהלה, חברת מזכירות ונטלה חלק בוועדות השונות" התפטרותי הינה לאור התנהלות ההתאחדות לכדורגל, נושאי תפקידים בה, דובריה, התובע מטעמה והיושבים בדין בקשר עם אירועי המשחק בין הפועל חיפה לבין מכבי פתח תקוה", מסרה ברקת. "לדעתי, ההתנהלות כאמור חתרה תחת הערכים הבסיסיים ביותר של ההגינות בספורט, ביזתה את ענף הכדורגל והיוותה המשך ישיר להמאסתו על הציבור אשר אמונו בהתאחדות לכדורגל ובשלוחיה נמצא בשפל חסר תקדים. לכל אלה אינני מוכנה להיות שותפה. התפטרותי הינה לאלתר".

בהמשך הערב דיברה ברקת בגלי צה"ל ואמרה דברים קשים: "הכדורגל שלנו נמצא בשפל חסר תקדים, במקום להניף דגל ולקרוא לא לאלימות, אנחנו משדרים לציבור ההיפך. אני לא רוצה להיכנס לקשר המשפחתי של אבי לוזון ומכבי פתח תקוה, שכל אחד יסיק את המסקנות שלו. אני אוהבת את הכדורגל הישראלי ומשקיעה את נפשי וכספי, אבל אני לא יכולה לשבת בצד כשהעוול הזה נגרם. יש לי דברים קשים להגיד ואני לא יכולה להגיד אותם כשאני חלק מההתאחדות, אז החלטתי ללכת ולהתפטר. מה שיש היום לא עובד, צריך למצוא שיטה אחרת, לשנות. אנחנו עולים למשחק מחר בתחושה שהכל תלוי בנו, אם ננצח נעבור אותם בשלוש נקודות. זה לא קשור בכלל למשחק מחר. לצערי, היורדות השנה נקבעות גם בבית הדין, לא רק במגרש".

המנכ"ל אסי רחמים התייחס להחלטתה של ברקת: "אלונה אמרה את דברה. יש כאן צעד נכון ומתבקש, כי ברגע שאתה מאבד אמון בהתאחדות לכדורגל ובעיקר במערכת השיפוטית, צריך לעשות אמירה ברורה נגד האלימות. אלונה הרגישה כי בית הדין נתן לגיטימציה לאלימות במגרשים. לא היה כאן כל פתרון אמיתי והיא לא רוצה להיות חלק מזה. ההחלטה עצמה של בית הדין רעה מאוד לכדורגל. באר שבע צריכה להישאר בזכות עצמה, על כר הדשא. הכעס הוא לא על הנקודות שנלקחו או הוחזרו, אלא על מתן הלגיטמציה לאלימות ובכך שאנו כורתים את הענף עליו אנו יושבים. מהלכים הסברתיים לא יעזרו כעת להתאחדות".

גורם בכיר במועדון אמר: "אחרי החלטה כזו, שלא יתפלאו שיש אלימות בכדורגל. עונש הפחתת נקודות לעונה הבאה הוא חסר טעם. מה יקרה כאשר קבוצה שממוקמת לאורך שנים במרכז הטבלה תתפרע? הרי היא יודעת שגם אם יורידו לה שלוש נקודות היא עדיין תוכל לשרוד בעונה הבאה. זאת בושה לכדורגל הישראלי. הדיינים של בית הדין העליון גרמו לבית הדין המשמעתי להיראות מגוחך וחסר עמוד שדרה. איזה תוקף מקבל בית הדין אחרי החלטה כזו? עוד לפני מתן העונש המקורי כבר שמענו שמכבי פתח תקוה מתכוונת לערער ולבקש לדחות את גזר הדין וקראנו רמזים שזה הולך לקרות. כנראה שיש איפה ואיפה ויש אנשים חזקים יותר וחזקים פחות בכדורגל".

מההתאחדות לכדורגל נמסר בתגובה: "לא נתעייף מלומר שבתי הדין בהתאחדות עצמאיים בפעילותם, בדיוק כפי שבתי המשפט במדינה אינם עושי דברם של הממשלה. מי שהילל את עצמאות בתי הדין כאשר ההחלטה מצאה חן בעיניו, ראוי שיהלל גם כשההחלטה לא לרוחו".

בתגובה להחלטה היום של בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל מסרה שרת התרבות והספורט לימור לבנת: "לצערי, פסיקת בית הדין העליון של ההתאחדות עלולה להעביר מסר הפוך ולתת לגיטימציה להמשך האלימות הקשה שכבר ראינו, ועל כך איני מתכוונת לעבור לסדר היום. על העומד בראש ההתאחדות לכדורגל לנתק עצמו מכל שיקול זר. רק כך ניתן יהיה להשיב את אמון הציבור בהתאחדות לכדורגל ובמוסדותיה?.

ההתאחדות הגיבה גם להתפטרותה של ברקת מההנהלה: "צר לנו על צעדה הפזיז של אלונה ברקת, אשר בהיותה בעלת תפקיד בהתאחדות לכדורגל במשך שנים יודעת היטב כי בתי הדין של ההתאחדות עצמאיים לחלוטין, בדיוק כמו שבתי המשפט של המדינה אינם כפופים לממשלה.

"אנחנו מבקשים לציין את העובדה כי אלונה ברקת לא התלוננה בעבר על עצמאות בתי הדין, ובצדק. חבל שרק עכשיו כאשר ההחלטה אינה מוצאת חן בעיניה ובעיני הפועל באר שבע – מוצאת אלונה לנכון להשחיר את ההתאחדות וחבל. אנו בטוחים שאם הפועל באר שבע לא הייתה במאבקי התחתית, אלונה לא הייתה נוהגת בצעד זה".

לאחר מכן הגיבה ההתאחדות גם לדבריה של לבנת: "על שרת הספורט לדעת כי בתחום הכדורגל קיימת הפרדה מוחלטת בין ההתאחדות לבין מוסדות השיפוט, בדיוק כמו שהממשלה אינה יכולה להכתיב לבתי המשפט בארץ כיצד לפסוק. אנחנו בטוחים שהשרה לבנת לא הייתה מרוצה מפסקי דין מסוימים של בתי המשפט בארץ ועדיין לא ראינו התקפה כה אגרסיבית שלה לא על ראש-הממשלה, או על שר המשפטים, או על נשיא/ת בית המשפט העליון".

"הלוזונים עושים צחוק מכולם"

כזכור, הדיינים הסבירו את ההחלטה שלא להוריד נקודות וכתבו בפסק הדין ש"סברנו שיהיה זה נכון לאפשר את סיומו הספורטיבי - על המגרש - של מאבק הירידה בלי השפעה חיצונית ודרמטית מצידנו על טבלת הליגה". מנגד, יש לציין שבית הדין כבר הוריד נקודות להפועל פתח תקוה שהשפיעו ישירות על מאבק התחתית, הורידו נקודות לבית"ר ירושלים שהשפיעו על מאבקי ההישרדות שלה, וכמובן שרק לאחרונה הורידו נקודות להפועל תל אביב, שעלולת למנוע ממנה העפלה לאירופה ולהסב לה נזק של מיליוני שקלים.

גם בהפועל חיפה זעמו על ההחלטה והביעו תמיהה: "איך החלטה שכזו יכולה להתקבל? עושים פה איפה ואיפה. זאת בושה וחרפה למדינה ולכדורגל. לא סתם אומרים שהכל פה מושחת".

בהפועל תל אביב, שספגה גם היא העונה עונש הפחתת שלוש נקודות בשל אירועי הדרבי אך ערעורה נדחה, לא ידעו אם לצחק או לבכות עקב ההחלטה מהיום. בכיר במועדון אמר: "ידין וטועמה אמנם התנהגו בצורה לא ראויה, אבל הם לא הרימו יד על אף אחד. אצלנו לא היו פגיעות בנפש ופה שחטו שחקן. זה יום עצוב, הלוזונים חושבים שהם יכולים לעשות מכולם צחוק. איך יכול להיות שהם מקבלים עונש כזה, ואנחנו ספגנו עונש הרבה יותר חמור על דברים הרבה פחות חמורים. שערוריה".

ממטה המאבק של אוהדי הפועל תל אביב נמסר: "אלי טביב הוא סימפטום של מחלה חמורה הנקראת הכדורגל הישראלי. אוהדי הכדורגל בישראל חשים חוסר אונים אל מול ההתנהלות של משפחת לוזון והשליטה שלה בכדורגל בישראל. הרי אנחנו מחינו בדיוק על הדברים האלו. הגיע הזמן ששרת הספורט תתערב, הגיע הזמן שמישהו יקח על עצמו את הצורך לנקות את הכדורגל הישראלי, זה הזמן המתאים ביותר לכך ואנחנו הולכים לפעול כדי שזה יקרה!".

מכבי פ"ת: "העבודה מתחילה עכשיו"

במכבי פתח תקוה הגיבו בשמחה להחלטה. החלוץ עומר גולן אמר: "גם עכשיו אנחנו עדיין צריכים לנצח את המשחק החשוב נגד הפועל באר שבע. אנחנו שמחים שהמתיקו לנו את העונש, אבל שחקנים צריכים להפנים טוב טוב שהדברים ייקבעו כאן רק על המגרש. אסור לנו לנוח על זרי הדפנה ולחשוב שזה מה שהשאיר אותנו בליגה. העבודה מתחילה עכשיו".

עמוס לוזון מסר דרך עו"ד מורן מאירי: "עדיין ההחלטה קשה מאוד, אבל לפחות היא לא פוגעת ברוח הספורטיבית של המשחק ולא תקבע את היורדת לליגה הלאומית העונה".

מנהל הקבוצה עמי פאן: "אני שמח שהצדק יצא לאור. היה עלינו עליהום. נקווה שעכשיו, כשהגורל שלנו ייקבע רק על הדשא, הקבוצה תוכיח שמקומה בליגת העל".

חוג האוהדים הוציא גם הוא הודעה להחלטה: "אנחנו שמחים על ההחלטה הצדק יצא לאור. למרות שכל המדינה נגדנו, נהיה יחד ואם נישאר בליגה, זה יהיה יותר מתוק מ-10 אליפויות".

אגב, בפתח תקוה הבהירו כי ההבטחה של עמוס לוזון לשחקנים לפיהם יקבלו מעתה פרמיות בסך חמש נקודות לניצחון ומענק הישארות תישאר בתוקפה למרות שבית הדין החזיר לקבוצה את הנקודות.

עדכון ראשון: 12:45

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully