וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה אבלה, גליאני: "כשנתקלים במוות, אין כדורגל"

באיטליה מתקשים לעכל את מותו של מורוסיני במהלך המשחק של ליבורנו. מומחים מאשימים: "אין מספיק פיקוח על השחקנים"

באיטליה מתקשים לעכל את מותו הפתאומי היום (שבת) של פיירמריו מורוסיני, שחקנה של ליבורנו, שהתמוטט במגרש ומת בבית החולים. הקשר בן ה-25 צנח אל כר הדשא בדקה ה-31 במשחק בליגה השנייה באיטליה מול פסקארה, ושעתיים לאחר מכן נקבע מותו. מורוסיני, לשעבר שחקן הנבחרת הצעירה של איטליה, שיחק בליבורנו כמושאל מאודינזה. בעקבות האסון, החליטו ראשי ההתאחדות האיטלקית להודיע על דחייתו של כל המחזור בשתי הליגות הבכירות.

חברו של מורוסיני, מאוריסיו איסלה, ששיחק עימו באודינזה בין 2009 ל-2012, הביע את תנחומיו באמצעות הטוויטר, וצייץ: "פיירמיו ייזכר כחבר נהדר ואדם גדול. אתה הגדול מכולם". קלאודיו מרקיסיו, קשרה של יובנטוס ונבחרת איטליה, השתמש בפייסבוק כדי להגיב: "אני לא יודע מה להגיד. אני חושב עליו כחבר וכקולגה. לא הכרתי אותו כל כך טוב, אבל אני יכול להגיד שהוא אדם מדהים. נפגשתי איתו בשלב הנוער כששיחקתי ביובנטוס והוא שיחק באטאלנטה, וגם בנבחרת הצעירה! אנחנו נתגעגע אליך פיירמריו".

במילאן כבר החלו להתכונן למשחק הליגה מול גנואה, אך אז האוהדים קיבלו את הבשורה באיצטדיון. נשיא הרוסונרי אדריאנו גליאני התייחס למותו של מורוסיני, ואמר: "אלה חדשות נוראיות, אני לא יודע מה להגיד. כשנתקלים במוות, אי אפשר לדבר על כדורגל". חאבייר סאנטי מאינטר הביע את צערו יחד עם חבריו לקבוצה, ואמר: "אנחנו כולנו עצובים ממה שקרה למורוסיני. אנחנו עצובים עד עמקי נשמתנו ומצטערים מאוד. משהו בלתי יאומן קרה, וכמובן שזו הייתה ההחלטה הנכונה לדחות את כל משחקי הליגה. העניין של כולנו והמחשבות שלנו הולכות אל האיש האהוב הזה". שוערה של פאלרמו אמיליאנו ויויאנו צייץ בטוויטר, ורשם: "אני בשוק וחסר מילים. נוח על משכבך בשלום פיירמריו".

"אין מספיק פיקוח על השחקנים"

מי שהתקשה לעכל את הבשורות הקשות הוא נשיאה של אודינזה ג'יאמפאולו פוצו, שמורוסיני שיחק אצלו. "זה אחד הימים הכי עצובים בקריירה שלי בכדורגל. ב-26 שנים, אף פעם לא נתקלתי בטרגדיה כזו. שמעתי על מה שקרה למורוסיני בטלוויזיה. בהתחלה לא חששתי לנורא מכל, אבל אחרי שעה וחצי, שמענו על החדשות מבית החולים. אלה חדשות נוראיות. הוא היה שייך לנו מ-2005 במשך שש שנים. הוא היה בחור טוב ומקצוען נהדר. הוא עבר כמה פעמים בהשאלה, אבל הוא היה שייך למחנה האימונים שלנו. השנה הוא היה שייך אלינו עד לינואר, לפני המעבר שלו לליבורנו".

לא מעט שאלות נותרו פתוחות לנוכח עוד אסון על המגרש. רק לפני כחודש התמוטט פבריס מואמבה מבולטון, ומאז התאושש בהדרגה, אבל מקרים אחרים זכורים היטב לחובבי הכדורגל, כמו מארק ויויאן פו הקמרוני (2003), אנתוניו פוארטה מסביליה (2007) ודניאל חארקה מאספניול (2009), שמתו גם הם תוך כדי משחק.

נשיא פסקארה דניאלה סבסטיאני סיפר לאחר מכן ש"נאמר לי שמורוסיני סבל משלושה דומי לב בזמן קצר. אין לי מילים. זו טרגדיה, אי אפשר שבחורים צעירים ימותו על מגרש הכדורגל בגיל כזה".

"ההסבר לכך הוא שאין מספיק פיקוח על השחקנים", הסבירה ד"ר קרלה מנזארה, קרדיולוגית בבית חולים ברומא. "הרפואה המונעת לא מספיק מפותחת כפי שמצפים. כל מקרה כזה צריך להיבדק בנפרד מכיוון שיש לו את הייחודיות שלו. במקרה של מורוסיני, נצטרך להמתין לניתוח שלאחר המוות".

צפו בהתמוטטות של פיירמריו מורוסיני במשחק בליגה השנייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully