וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע המדינה: מ.ס. אשדוד עלתה לחצי הגמר

מערכת וואלה! ספורט

9.4.2012 / 22:22

דוד רביבו סידר לחבריו שלושה שערים במצבים נייחים, והאורחים חזרו מפיגור כדי לנצח 1:3 את מכבי פתח תקוה במושבה

מ.ס. אשדוד העפילה הערב (שני) לחצי גמר גביע המדינה בפעם הרביעית בתולדותיה, לאחר שגברה 1:3 באצטדיון המושבה על מכבי פתח תקוה. בשלוש הפעמים הקודמות שלה במעמד זה אשדוד נוצחה וכך נמנע ממנה המפגש עם הנשיא, אך הפעם מקווים שחקניו של יוסי מזרחי ללכת לפחות עוד צעד אחד קדימה. מול המלאבסים הטרודים בדיון המשמעתי בעניינם שייערך מחר, הספיקו הקרנות של דוד רביבו כדי להכריע את המשחק. הקשר הוותיק בישל לאפה אמברוז (25), ניר ביטון (48) וגם בניסיון שני אחרי קרן לישראל ראש (83) כדי להוביל את אשדוד למהפך שמחק את שער היתרון של טל בן חיים (20).

שחקן מ.ס. אשדוד אפה אמברוז. ברני ארדוב
סלטה לתפארת חצי הגמר. אפה אמברוז/ברני ארדוב

כולם תהו איך ישפיעו אירועי המושבה האלימים על מכבי פתח תקוה, אבל גילו בתחילת המשחק קבוצה נמרצת ששכחה מהדיונים המשמעתיים ומצרות התחתית. המלאבסים נראו מצוין, החמיצו כמה מצבים טובים ובסופו של דבר עלו ליתרון דווקא לאחר טעות אומללה בהגנת אשדוד. אפה אמברוז, שבהיעדרו של יא יא פטי המוצהב הוסט בחזרה לעמדת הבלם, פספס כדור פשוט והשאיר את טל בן חיים לבד מול רועי משפתי כדי לכבוש שער קל בדקה ה-20. אלא שאמברוז לא נותר חייב. חמש דקות לאחר מכן הוא עלה לכדור קרן והמשיך פנימה את ההגבהה של דוד רביבו. כאן המארחים פשוט איבדו את הדרך והדקות הראשונות נראו כזיכרון רחוק.

הקצב המצוין של המשחק נרגע, אשדוד לא רק איזנה את התוצאה אלא גם השתלטה על מרכז המגרש, והמחצית השנייה כבר הייתה כולה שלה. רוג'רס קולה ועידן שריקי הגיעו להזדמנויות והסתדרו מול הגנת פתח תקוה הרעועה, אבל שוב היה זה כדור קרן של רביבו שיצר את השער. הקפטן הגביה מימין בדקה ה-52, והפעם ניר ביטון היה הכתובת ונגח לרשת כדי להפוך את התוצאה. כל הניסיונות של משה סיני לבצע שינויים במערך לא הועילו, ובדקה ה-83 ישראל ראש חתם את התוצאה, אחרי עוד מסירה של רביבו. אשדוד תמשיך לחלום על אירופה, מכבי פתח תקוה המאכזבת תנסה להינצל מירידת ליגה שתכתיר את העונה שלה כקטסטרופלית.

עמוס לוזון (מימין) בעלי מכבי פתח תקוה עצבני, איתו איציק לוזון. ברני ארדוב
עונה קטסטרופלית. עמוס לוזון/ברני ארדוב

מחצית ראשונה

דקה 2: איזו הזדמנות למכבי פתח תקוה. צארביץ' הגביה כדור חופשי מצד ימין, השחקנים בכחול נעו קדימה ואוחיון החליק עם הראש, אך הכדור שלו נעצר במשקוף. הבלם כמעט כבש נגד קבוצתו לשעבר.

דקה 5: בן חיים פרץ בשמאל והעביר משהו בין כדור רוחב לבעיטה. משפתי הדף חלש, ההגנה שלו בלמה לקרן.

דקה 8: שחקני מכבי פתח תקוה טענו לנגיעת יד של ביטון ברחבה. הכדור הגיע למאליש, שבעט חזק מ-12 מטרים וסחט הדיפה טובה ממשפתי. שליטה מוחלטת של המארחים.

דקה 10: ככה מרשימים את הסקאוט? מרעי גלש בצורה ברוטאלית לרגליו של ראש. למזלו, השופט שמואלביץ' הסתפק בכרטיס צהוב.

דקה 13: התקפה ראשונה של אשדוד. רביבו הגביה לכיוון הרחבה, שריקי המשיך מהאוויר מ-16 מטרים, כדור שחמק ליד הקורה. ניסיון מעניין.

דקה 20: גול! טעות קשה של אמברוז שפספס כדור, שיחקה לידיו של בן חיים. החלוץ מצא עצמו לבד מול משפתי לאחר המסירה של קבהא, עבר את השוער ושלח בקלות לרשת החשופה. 0:1 למכבי פתח תקוה.

דקה 25: גול! רביבו הגביה כדור קרן נהדר לרחבה, אמברוז התרומם ונגח חזק מחמישה מטרים לרשת, מעל ידיו של שטראובר. הניגרי מכפר על הטעות הקשה, 1:1.

דקה 31: טובול הגביה כדור נהדר מצד שמאל, שריקי נגח למרכז ושטראובר הדף לקרן.

דקה 45: הקצב נרגע לקראת סיום המחצית, אבל בהחלט כדורגל טוב מצד שתי הקבוצות במחצית הראשונה, עם יתרון קל של המלאבסים.

מחצית שנייה

דקה 48: גול! כנראה שמכבי פתח תקוה לא עשתה שיעורי בית בנוגע למצבים הנייחים של רביבו. הפעם הקשר הגביה קרן מצד ימין, וביטון התרומם כדי לנגוח לקרקע ופנימה. שני שערים דומים ושניהם מבישולים של רביבו. 1:2 למ.ס. אשדוד.

דקה 52: ורטה העביר כדור רוחב, משיח הרחיק לא טוב עם הראש, וקולה עצר על החזה והפציץ משבעה מטרים למשקוף והחוצה. כמה קרוב.

דקה 77: משיח ניסה להגביה כדור מצד ימין שספק פגע ביד של שחקן אשדוד. צמח השתלט על הריבאונד וירה החוצה מ-20 מטרים.

דקה 78: רביבו בעט יעף מ-14 מטרים, שטראובר התעופף והדף יפה.

דקה 83: גול! הפעם מכבי פתח תקוה עצרה את הקרן של רביבו, אבל הכדור חזר אל הקשר שהרים בנגיעה לרחבה. ניסיון ראשון של ראש נבלם, אבל בשני הוא כבר כבש. 1:3 למ.ס. אשדוד.

דקה 86: שריקי השאיר את שטראובר על הדשא, אבל הכדור שלו הורחק מטר לפני הקו.

דקה 87: צמח יכול היה לצמק, אך בעט ברשלנות החוצה מחמישה מטרים.

הרכב מכבי פתח תקוה: לירן שטראובר, אסי משיח, מתן אוחיון, שי מימון, טל מעבי, מרואן קבהא, איגור מאליש (סבסטיאן סנסוני, 55), מריו צארביץ' (מריו צארביץ', 62), נס זמיר, טל בן חיים, ויקטור מרעי.

הרכב מ.ס. אשדוד: רועי משפתי, עופר ורטה, אפה אמברוז, ישראל ראש, אדיר טובול, ניר ביטון, בן בוטבול, חאתם עבד אלחמיד (גדי קינדה, 90), דוד רביבו (בנצי מושיאשווילי, 90), עידן שריקי, רוג'רס קולה (אמיר לביא, 89).

מכבי פתח תקוה בוואלה! ספורט

מ.ס. אשדוד בוואלה! ספורט

גביע המדינה בוואלה! ספורט

שחקני מ.ס. אשדוד חוגגים עם ישראל ראש (שלישי מימין). ברני ארדוב
ממשיכים בדרך אל הנשיא. שחקני מ.ס. אשדוד/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully