וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראול-סטאר

9.4.2012 / 9:00

התמנון מספרד, היהלומים מאיטליה, הסקוררים מאנגליה, עושה המשחק מגרמניה. נבחרת המחזור עמוסה בכישרון, אבל ההפתעה האמיתית מחכה בחוד עם ראול שלא מפסיק לרגש בגיל 35

מהפך באיטליה, דרמה בספרד, השלמה באנגליה, קרב ראש בראש בצרפת וחזרה גנרלית למשחק העונה בגרמניה. סוף השבוע האירופי סיפק משחקים חורצי גורלות, אך היה רק המתאבן לקראת דרמות נוספות באמצע השבוע ובישורת האחרונה של העונה. גיבורי המותחנים נמצאים כמובן בנבחרת המחזור של וואלה! ספורט, וביניהם התמנון מוולנסיה, התגליות החדשות מהבונדסליגה, היהלומים מהסריה A והקשרים הסקוררים מהפרמיירליג והלה ליגה, אבל לכולם יש עוד לאן לשאוף. כי מעליהם ניצב בגאון ראול בן ה-35, כמו בימים הטובים, עם עוד משחק פנטסטי ושער לפנתיאון.

שחקני שאלקה, ראול עם גפ'רסון פרפאן. Christof Koepsel, GettyImages
כתב עוד פרק באגדה. ראול/GettyImages, Christof Koepsel

שוער

ויסנטה גואיטה - ולנסיה

ריאל מדריד כבשה ב-41 המשחקים האחרונים שלה בכל המסגרות. בשלושת האחרונים היא אף השתוללה עם חמישיות ובסך הכל הגיעה למפגש הביתי מול ולנסיה עם 100 שערי ליגה באמתחתה. כל זה לא הספיק מול יום ענק של ויסנטה גואיטה. השוער החזיק את ולנסיה בתמונה עם יציאות מצוינות לכדורי קרן ושלוש עצירות יפות עד הדקה ה-75, אבל זה היה רק טעימה לקראת רבע השעה האחרונה. ריאל תקפה בחמת זעם בניסיון לנצח ולשמור על פער שש הנקודות מברצלונה, אך גואיטה הדף הפצצות מרחוק של אנחל די מריה, שתי דקות לאחר מכן רשם הצלה כפולה מול קארים בנזמה וקינח עם עוד שתי עצירות בתוספת הזמן. השוער הספרדי שעשה את הפריצה שלו בעונה שעברה, ידע לפרוס את זרועותיו בכל פעם כדי למנוע סכנה והפך את הקלאסיקו בעוד כשבועיים לסופר מעניין. יקיר קטלוניה.

שוער ולנסיה ויסנטה גואיטה. Christof Koepsel, GettyImages
כישף את הכדור בסנטיאגו ברנבאו. ויסנטה גואיטה/GettyImages, Christof Koepsel

הגנה

מגן ימני: גוטוקו סקאי - שטוטגרט

המאבק על הכרטיסים לליגה האירופית בבונדסליגה ממשיך להיות מסקרן, ומי שהשתלטה על המקום החמישי היא שטוטגרט המלהיבה. אחרי ה-4:4 המשוגע בדורטמונד, השוואבים כבשו רביעייה רביעית תוך קצת יותר מחודש, כשהביסו 1:4 את מיינץ. משחק ההתקפה של שטוטגרט שטף והבליט את שחקני החלק הקדמי, אך המצטיין היה המגן גוטוקו סקאי. הכישרון היפני (יליד ניו יורק, בן לאם גרמניה ואב יפני) הגיע בפגרת החורף, קיבל תחילה את ההזדמנות כמגן שמאלי ולאחרונה מתפקד בעמדתו הטבעית בימין, בעקבות הפציעה של חאליד בולארוז. הכישרון הצעיר קיבע את מעמדו בהרכב של ברונו לבאדיה עם יכולת טובה בתקופה המוצלחת ביותר של שטוטגרט העונה, ונחשב לתגלית הסיבוב. נגד מיינץ, סקאי עלה כאוות נפשו בצד ימין, בישל שער אחד וזכה להשוואות מחמיאות לפיליפ לאם. גם מאמנו לא נותר אדיש: "הוא היה יוצא מן הכלל, ההתקדמות שלו בלתי נתפסת".

בלם: אלכס - פריס סן ז'רמן

לא מעט ביקורות ספגה הגנת המיליונרים של פריס סן ז'רמן מאז מינויו של קרלו אנצ'לוטי. אלכס, בלם הרכש שהגיע בפגרת החורף מצ'לסי, היה כתובת ראשית להאשמות, שכן בכל המשחקים בהם פתח מלבד הופעת הבכורה שלו בתיקו המאופס בניס, פ.ס.ז' לא שמרה על שער נקי. גם בקלאסיקו הראשון שלו בליג 1 לא הצליח אלכס לסייע לקבוצתו להימנע מספיגה, אך הוא גילה אחריות בחלק האחורי, הסתדר עם מרבית ההגבהות של מארסיי מהצדדים ולא נגרר לפרובקציות המוכרות במשחק הגדול של צרפת. בדקה ה-61, דקה לאחר ה-1:1 של מארסיי, אלכס גם נגח את שער הניצחון היקר והחזיר את קבוצתו לשוויון נקודות מול מונפלייה. מי יודע, אולי בסיום העונה הפרש השערים יכריע ואז ודאי יצטערו בפ.ס.ז' על השערים המיותרים שספגו בסיבוב השני.

גוטוקו סקאי שחקן שטוטגרט. GettyImages
שבה את לב האוהדים בשטוטגרט. גוטוקו סקאי/GettyImages

בלם: לאונרדו בונוצ'י - יובנטוס

שבוע שני ברציפות שהבלם של הגברת הזקנה מוצא את הרשת ואת דרכו לנבחרת המחזור. במהלך השבוע נעצר שחקן אטאלנטה אנדראה מאסיילו בגין מכירת משחקים, וטען כי גם לאונרדו בונוצ'י וסימונה פפה מיובנטוס מעורבים בעסק. הבלם של יובה הכחיש את ההאשמות והתגבר במהרה על הסחות הדעת. יובנטוס החלה את המשחק ברנצו ברברה בידיעה כי מילאן כבר הפסידה וניצחון יקפיץ אותה לפסגת הסריה A. השחקנים של אנטוניו קונטה עלו חדורי מוטיבציה, וגם זכו בניצחון המוצדק שהעניק להם את המקום הראשון. בונוצ'י דאג להרגיע את הביאנקונרי עם נגיחה לרשת במחצית השנייה שחייבה את פאלרמו לנטוש את הטקטיקה ההגנתית, היה הטוב בחוליית ההגנה של יובה וסייע לג'יג'י בופון לשמור על שער נקי בפעם השביעית בתשעת משחקי החוץ האחרונים. המהפך בפסגה הוכיח: הביאנקונרי לא רק בלתי מנוצחים, אלא גם בלתי שבירים. עכשיו הכל בידיים שלהם.

מגן שמאלי: עומאר דאף - ברסט

11 שנים משחק המגן הסנגלי בליגה הצרפתית הראשונה, את רובן העביר בסושו ובשלוש השנים האחרונות בברסט. שער הוא מעולם לא כבש, עד הדקה השישית בניצחון החשוב 1:3 על הדאבליסטית ליל בשבת. דאף, מגן ימני במקור שבברסט משחק בדרך כלל באגף שמאל, חרג ממנהגו וניסה לבעוט מ-30 מטרים, ברגל ימין כמובן. הכדור הקשתי שלו חלף מעל מיקאל לאנדרו ונעצר ברשת, וכך בגיל 35 זכה דאף לחגוג שער ראשון בקריירה. ברסט עצרה את הניסיון של ליל לשוב למאבק האליפות, ומצידה השיגה נקודות יקרות למלחמת ההישרדות בתחתית. מלבד איבוד כדור מיותר אחד שעלה בשער המצמק של ליל, דאף הסתדר מול הסילונים של האלופה היוצאת וגם שיתף פעולה היטב עם עדן בן בסט באגף השמאלי. מסתבר שברסט יכולה להסתדר גם ביום בו ג'ונתן זבינה נמצא ביציע.

לאונרדו בונוצ'י שחקן יובנטוס. רויטרס
יובנטוס בלתי שבירה. לאונרדו בונוצ'י/רויטרס

קישור

אילקאי גונדואן - דורטמונד

רוברט לבנדובסקי כובש ללא הפסקה, שינג'י קגאווה מבריק וסבסטיאן קל מזכיר את הימים היפים, אך השחקן בכושר הכי טוב אצל האלופה הגרמנית לקראת משחק העונה הוא אילקאי גונדואן. באיירן מינכן תצטרך לשים דגש רב על הקשר הגרמני-טורקי, שמתגלה כעושה משחק נהדר וכעתודה נוספת לנבחרת הגרמנית עמוסת הכישרונות. אחרי שהעלה את דורטמונד לגמר הגביע, בניצחון על וולפסבורג (1:3) גונדואן נגע בכדור יותר מכל שחקן אחר על המגרש (94) וסיפק מסירות עומק חכמות לשחקנים הקדמיים. הרכש שהגיע מנירנברג לא נותר מאחור, ועם תנועה נהדרת ללא כדור גם הגיח מספר פעמים לרחבת הזאבים ואף הבקיע באלגנטיות את השער השני של דורטמונד. אחרי תקופת התאקלמות לא פשוטה, אפשר להגיד שיש מי שנכנס לנעליו של נורי שאהין.

מיצ'ו - ראיו וייקאנו

הרחק מאחורי ההתקפות הקטלניות של ריאל מדריד וברצלונה, הקבוצה הפוריה ביותר בליגה הספרדית האחרת היא דווקא העולה ראיו וייקאנו, שבשבת השיגה את ניצחון השיא שלה בליגה הבכירה - 0:6 ביתי על אוסאסונה. לאוהדים ניתנה הזדמנות לקנות כרטיסים במחירים מוזלים של 5-10 יורו, והם חזו בהצגה גדולה עליה ניצח מיצ'ו הנפלא, שכבש צמד והעלה את מאזנו העונה ל-15 שערים מעמדת הקשר שמאחורי החלוץ. הרכש שהגיע בהעברה חופשית מסלטה ויגו, נחשב לאחת מתגליות העונה בליגה הספרדית וזוכה להתעניינות רבה לקראת העונה הבאה. נגד אוסאסונה הוא שבר בצורת בת חודש והוציא את העצבים בשער הראשון על שלטי הפרסומת, אך לאחר מכן נרגע ואף רשם שני בישולים ראשונים העונה. המבקיע המצטיין מבין הקשרים בליגה.

קלינט דמפסי - פולהאם

אואן קויל נבחר למאמן חודש מרץ בעקבות שלושת הניצחונות הרצופים שחילצו את בולטון מהקו האדום, אך טרם הבטיח את הישארות קבוצתו בפרמיירליג. מי שקלקל את המסיבה של קויל היה קלינט דמפסי, שבלית ברירה הועבר לעמדת החלוץ, הוביל את פולהאם לניצחון חוץ 0:3 בריבוק סטדיום והעלה את מאזנו העונתי ל-21 שערים בכל המסגרות. דמפסי פתח עם כדור חופשי אומנותי מ-30 מטרים והשלים צמד עם נגיחה חזקה, כדי לחגוג 15 שערי ליגה ולשבור את השיא של לואי סאהה מ-2003/4 (14 שערים). "אם מתחשבים בזה שאת רוב השערים דמפסי כבש מעמדות הקישור, ההצלחה שלו מדהימה", החמיא מאמנו מרטין יול. מלבד השערים, האמריקאי היה במרכז כל ההתקפות של הקוטג'רס, הטריד את הגנת המארחים ובנה את המהלך של השער השלישי. פולהאם תצליח לשמור עליו?

קלינט דמפסי שחקן פולהאם. רויטרס
בקישור? באגף? בחוד? תמיד מוצא את הרשת. קלינט דמפסי/רויטרס

התקפה

לואיס מוריאל - לצ'ה

את המשחק בוויה דל מארה, גבריאל היינצה הארגנטינאי לא ישכח זמן רב. בלמה של רומא נתקל בלואיס מוריאל והפך לקורבן הראשי שלו ב-2:4 המצוין של קבוצת התחתית על הג'אלורוסי חסרי היציבות. מוריאל המהיר סחרר את הגנת רומא, כבש את הראשון של לצ'ה והפציץ את השלישי מ-30 מטרים אחרי שעבר את היינצה המסכן, בביצוע שהסביר מדוע הוא מכונה 'רונאלדו הקולומביאני'. כדי להשלים את החגיגה, מוריאל בן ה-21 היתל בהיינצה פעם נוספת וסחט ממנו פנדל כדי לסדר לדויד די מיקלה צמד משלו. לצ'ה עדיין מתחת לקו האדום, אך גם אם תרד אין סיבה לדאוג למוריאל, שחוזר לאודינזה המחזיקה בכרטיסו. הוא בכל מקרה יהיה בקבוצה בכירה יותר בעונה הבאה.

ראול - שאלקה

הרויאל בלוז אמנם נפרדו בשבוע שעבר מהליגה האירופית, אך בעונה הבאה יעלו כיתה לליגת האלופות. הניצחון 0:3 על האנובר היה מדגם מייצג נוסף לעוצמת השלישייה הקדמית של שאלקה, כשקלאס יאן הונטלאר כבש אחד, ראול עשה זאת פעמיים וג'פרסון פרפאן בישל את כולם. מבין השלישייה, ולמרות הסטטיסטיקה הדי נדירה של הקיצוני הפרואני, ראול היה הטוב ביותר. הספרדי האלגנטי ממשיך ליהנות מכדורגל וגורם הנאה לכל הסובבים אותו. השער השני שלו, בו הטעה את השוער ברגל שמאל ומיד הבקיע בימין מזווית קשה, היה פשוט תאווה לעיניים. קלאסיקה אמיתית. עם 14 שערים וכל כך הרבה חן, אין סיבה ששאלקה לא תמשיך לסמוך עליו גם בצ'מפיונס ליג. עכשיו רק צריך לשכנע את הסופרסטאר להישאר.

סטבן יובטיץ' - פיורנטינה

לפני כמעט 11 שנים, במאי 2001, ניצחה פיורנטינה 1:2 בסן סירו מצמד של אנריקו קייזה. זה היה הניצחון האחרון שלה במגרשה של מילאן, בעונה שהסתיימה עם זכייה בגביע וקדמה לשנת ההתפרקות. בשבת שחזרה הקבוצה את ההישג, עם 1:2 הירואי שהעניק לה אוויר לנשימה בתחתית והדיח את הרוסונרי מהפסגה. כמו ב-2001, גם הפעם היה זה ניצחון החוץ השני בלבד של פיורנטינה בליגה, ואת תפקיד קייזה מילא בצורה מושלמת סטבן יובטיץ'. החלוץ המונטנגרי, נקודת האור היחידה בעונה המאכזבת של הוויולה, מצא כל הזמן את הפרצות בהגנת מילאן, כבש את השוויון ובישל לאמאורי את שער הניצחון הדרמטי. 13 שערים יש ליובטיץ' בעונת השיא שלו בקריירה, בה הוכיח כי הפציעה הקשה מאחוריו והוא מסוגל להוביל קבוצה. עם סרט הקפטן על הזרוע, היהלום של פיורנטינה גזל את אור הזרקורים מהקאמבק של אנטוניו קסאנו.

שחקן פיורנטינה סטבן יובטיץ'. Claudio Villa, GettyImages
בתפקיד אנריקו קייזה. סטבן יובטיץ' חוגג בסן סירו/GettyImages, Claudio Villa

שווים אזכור

עלי אל חבסי (וויגאן) - נשדד בסטמפורד ברידג'

קרלס פויול (ברצלונה) - לא אומר נואש

קוג'ו אסמואה (אודינזה) - העוזר של די נטאלה

פול סקולס (מנצ'סטר יונייטד) - כמו יין טוב

ג'פרסון פרפאן (שאלקה) – מי אמר שהוא לא מפרגן?

סטפנו מאורי (לאציו) - מספרת מהסרטים

פאפיס סיסה (ניוקאסל) – מר שער לשעה

חלוץ ניוקאסל פאפיס סיסה כובש שער לרשת סוונסי. רויטרס
שווה כל פני. פאפיס סיסה/רויטרס

כוכב אורח

צ'רלי מולגרו - סלטיק

רק לפני שנתיים חזר צ'רלי מולגרו הביתה לסלטיק, אחרי סיבוב בן ארבע שנים בדאנדי יונייטד, וולבס, סאות'אנד ואברדין. את שער הבכורה שלו במדי הבויז בליגה הסקוטית, הבקיע המגן בקאמבק הגדול של סלטיק מ-3:0 ל-3:3 בראגבי פארק מול קילמרנוק ב-15 באוקטובר. שלושה שבועות לאחר מכן, מצאה עצמה סלטיק בפיגור של 15 נקודות מאחורי גלזגו ריינג'רס המוליכה, והאליפות נראתה רחוקה מתמיד. בשבת הגיעה סגירת המעגל של מולגרו, שסחף את חבריו לתצוגת תכלית עם 0:6 מוחץ באותו אצטדיון ממש. הסקוטי בן ה-26 כבש שני שערים, בישל עוד שניים מעמדת המגן השמאלי וחגג אליפות אישית ראשונה במגרש מאיר הפנים בו הירוקים פתחו שמפניות גם ב-2004 וב-2007. "זה חלום שהתגשם", סיכם מולגרו את היום המאושר בחייו המקצועיים.

צ'רלי מולגרו שחקן סלטיק. Jeff J Mitchell, GettyImages
סגירת מעגל בראגבי פארק. צ'רלי מולגרו/GettyImages, Jeff J Mitchell

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully