וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "השיפוט היה שערורייתי"

מאמן מכבי ת"א זעם: ”טעויות בלתי נסלחות”. בורשטיין: ”לא הייתה עלי עבירה”. בלו: "אולי משחק היורוליג האחרון שלי"

AP

צילום וידאו: אלון מאור, ספורט5, אתונה

אחרי מאבק עיקש של חמישה משחקים, שלושה ביוון ושניים בישראל, מכבי תל אביב נפרדה הערב (חמישי) מהיורוליג עם הפסד 86:85 לפנאתינייקוס באולם אואקה באתונה. הצהובים שהצליחו לנצח ביוון לפני שבועיים ועלו בהמשך ל-1:2, לא יכלו הערב לאלופת אירופה למרות חזרה מרשימה מפיגור דו ספרתי. סדרה בלתי נשכחת הגיעה לסיומה.

מיד אחרי הישמע הבאזר האחרון, מאות אוהדים ירוקים פרצו לפרקט. המאמן המארח, ז'ליקו אוברדוביץ', נראה נזעם וניסה לדחוף אותם בעצמו אל מחוץ למגרש. ביציעים נפתחו רימוני עשן והודלקו אבוקות ורק לאחר כמה דקות הסדרנים הצליחו להשתלט על הנעשה.

דיוויד בלאט זעם על השיפוט ואמר בסיום: "הייתה כאן שערורייה גדולה מבחינת שיפוט. גם במשחק הרביעי השיפוט היא מאוד לרעתנו. בשני המשחקים האחרונים פנאתינייקוס עמדו 72 פעם על הקו ואנחנו 41 או 42. היו פספוסים מבחינת שיפוט, שחקנים עמדו חצי מטר בחוץ ולא שרקו נגדם, כל פעם שנכנסו לגוף של סופו שרקו נגדו פאול. לא שמעתם ממני אף פעם תלונות על השיפוט, אבל בסדרה הזו מה שעשו לנו זה בלתי נסלח".

בלאט הוסיף: "אני גאה בחבר'ה ובקבוצה בכלל. הייתה סדרה מדהימה. צריך להחמיא לפננאתינייקוס ולמאמן שלה ולאחל להם הצלחה בהמשך, אבל היינו יכולים לנצח אותה".

המאמן החמיא לשחקנים בסיום, אבל גם כעס על הטעויות שנעשו ובאופן כללי נראה מאוד מאוכזב בסיום: "אני עוד מלמד אותם, אנחנו מתקנים את הטעויות. למרות הכל, מגיעות לשחקנים מחמאות רבות על המאמץ".

היו"ר שמעון מזרחי הוסיף בסיום: "לא נבהלנו מעשרים אלף איש שסנוורו עם לייזרים והרעישו. תסתכלו על הסטטיסטיקה ותראו מה קרה במשחק הזה. העונה שלנו לא נגמרה, יש לנו עדיין מטרות".

חבר ההנהלה דני פדרמן נשאל על השיפוט והשיב: "זה משחק שני כבר שהפערים בזריקות עונשין לא מסתדרים בסטטיסטיקה של כדורסל. זה לא נראה טוב, אבל אני לא רוצה להתעסק בזה - זה לא מוסיף לנו. הגענו לפוזיציה לנצח את המשחק, אבל לא הצלחנו".

פדרמן התייחס גם לתכניות לעתיד של המועדון: "אם יהיה אפשרי נשמח לשמור על השלד הזה לעוד שנה-שנתיים, אבל לפעמים יש פער בין הרצוי למצוי. כולם היו רוצים שהקבוצה תישאר עוד שנה, כמו שרצינו בשנה שעברה ולא הצלחנו. אני מקווה שהפעם זה יקרה, אבל גם אם לא, אנחנו מוכיחים שנה אחרי שנה שיש פה יותר משחקן כזה או אחר. אני לא יודע אם לשייך את זה לשם 'מכבי', אבל איפשהו כשאנחנו לא מצליחים להחזיק שחקנים מסוימים, אנחנו יודעים שזה לא סוף העולם כי המועדון יותר גדול מהכל".

דייויד בלו נראה מאוד נרגש בסיום, סירב לדבר על השיפוט ולא הסתיר את כוונותיו: "ייתכן שזה משחק היורוליג האחרון שלי. המחשבות נמצאות שם, למרות שזו לא החלטה שאקבל ברגע. כשאני מסתכל על החיים, אני מבין שיש דברים שהם חשובים מכדורסל. בקיץ אחשוב היטב ואקבל החלטה".

דווין סמית', שסיים את המשחק עם 9 נקודות ו-9 ריבאונדים: "זה משהו שעבדנו קשה עבורו במשך שנה, אבל כעת זה נגמר. ננסה לעבוד קשה ולהמשיך במטרות שלנו העונה. במחצית הראשונה לא שלטנו בריבאונד וזה פגע בנו. ניסינו לעשות את העבודה שלנו כמו שצריך. אני לא אדבר על השופטים, כולנו מאוכזבים".

הכדור האחרון במשחק הערב הגיע לידיים של טל בורשטיין, אבל השחקנים בירוק עטו עליו והצליחו למנוע ממנו למצוא שחקן אחר לזריקה אחרונה. "מאכזב מאוד", סיכם בורשטיין, "חזרנו למשחק בסוף והייתה לנו רבע הזדמנות לעשות משהו, אבל לא הצלחנו וזה נגמר. אני לא חושב שהייתה עבירה במהלך האחרון. כל עוד לא שרקו, מה זה משנה. לכל אורך העונה הוכחנו שאנחנו אף פעם לא נשברים ונשארים ביחד. לבוא לשחק באולם כזה ועוד מלא זה לא קל. עשינו את זה כמו גברים, אבל חסרה לנו הגרוש ללירה".

גיא פניני עמד הערב על הקו לקראת הסיום וקלע את כל שלוש הזריקות שלו כדי לקבוע 85:85. זה לא הספיק ופניני אמר בסיום: "אנחנו צריכים להיות גאים במה שעשינו, למרות שלא באנו לכאן כדי להפסיד בכבוד. כשחקן אתה חולם להגיע למצב הזה ולמעמד כזה, ואז פתאום מרגישים מעמסה ולחץ, אבל אני שמח שעמדתי בזה. יחד עם זאת, זה לא מנחם אותי וההרגשה קשה".

דרמה ענקית באתונה הסתיימה עם הפסד של מכבי 86:85

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully