וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה לצורך ירידה?

31.3.2012 / 7:05

מכבי פתח תקווה מסובכת בתחתית, למרות סגל עשיר בשמות: אלו שחקנים היו צריכים לתת השנה יותר? הכל במדור 'החמישיה'

לירן שטראובר

שוער מכבי פתח תקוה לירן שטראובר. ברני ארדוב
מרגיש לא מוערך? שטראובר/ברני ארדוב

לפני מספר שבועות, בשיחה עם לופא קדוש, שהיה שוער בעברו ויודע משהו על קרבות תחתית, ניתח מאמן הפועל ירושלים את המצב בירכתי טבלת ליגת העל: "מכבי פתח תקוה במצב מקצועי קשה, אבל לירן שטראובר זה היתרון שלה. אתם זוכרים לו את כל הטעויות השטותיות שבאמת לא צריכות לקרות, אבל במאני טיים הוא יביא להם נקודות ויהיה לו את מה שצריך כדי להחזיק להם במשחקים. דווקא אני פחות רואה את זה בא מהרוש בבית"ר, מלויטה בבאר שבע או מאבירן דלל בראשון לציון. שטראובר וקאלה הם השוערים הכי משמעותיים בתחתית בגלל הניסיון", ניתח.

בדרך כלל הניתוחים של קדוש כמעט תמיד הולכים לכיוון הנכון, אך הפעם שטראובר הרג לו את התזה. הרבה עליות וירידות היו לשוער במהלך הקריירה, כולל גולים שטותיים וטעויות שממש לא מתאימות לשוער בליגת העל. אך תמיד הוא ידע לדאוג במקביל למשחקים ברמה גבוהה, הצלות מדהימות ונקודות שהיו רשומות על שמו. העונה, שטראובר לא הגיע לליגת העל. בסיום המשחק האחרון נגד בית"ר ירושלים (3:1) אמר אחד מאנשי פתח תקוה: "אי אפשר לנצח בלי שוער. מ-10 השערים האחרונים שקיבלנו, שוער מנוסה וטוב צריך לקחת שישה מתוכם. השיא היה נגד הפועל באר שבע. זה לא רק הגול המצחיק שהוא השמיט. בגול השני אקסברד נתן לו פס כמו באימון והכדור עבר לידו כאילו זה לא קשור אליו".

אז מה קורה לשטראובר? האם זה נגמר לו? דווקא יעקב אסייג לא חושב ככה: "דווקא מבחינה אתלטית ופיזית אני לא רואה אצל שטראובר ירידה משמעותית. כמו שאני רואה את הדברים, כל מה שקורה במכבי פתח תקוה עם כל האווירה מסביב קצת מוריד לו מהמוטיבציה. אולי הוא מרגיש לא מוערך ואולי קצת מושפל שם, אני לא יודע. אבל לי ברור שזה משהו מנטאלי".

אולי המספרים ימחישו את הירידה בכושרו. השוער בן ה-37 ספג העונה 45 שערי ליגה ב-28 הופעות. לצורך ההשוואה, אשתקד ספגה מכבי פתח תקוה 41 שערים ב-33 מחזורים ושטראובר הוציא 30 כדורים מהרשת ב-29 הופעות במדי מכבי תל אביב.

טל בן חיים

חלוץ מכבי פתח תקוה טל בן חיים. ברני ארדוב
כל מאמניו העונה אומרים שהוא לא מתפקד בתנאי התחתית. בן חיים/ברני ארדוב

1.75 מיליון יורו עבור 50 אחוז מכרטיסו של בן חיים - זהו הסכום שדורש עמוס לוזון בכדי להעביר את הילד לאלי טביב והפועל תל אביב. בפועל, בן חיים עדיין בתהליך הבשלה וגם העונה לא ניתן לומר שהוא אכן עובר אותו בהצלחה. לזכותו של בן חיים ייאמר שברמת המספרים הוא עשה התקדמות, עם תשעה שערים ושני בישולים. אך ברמת היכולת לקחת על עצמו את הקבוצה, לייצר מצבים וליצור הרתעה חזקה על הגנת היריב, בן חיים נכשל עד כה ועדיין מתנהל כמו הצעיר המוכשר ולא כמו המבוגר האחראי.

בקבוצה ללא שרשרת מנהיגות חזקה אחרי פרישת מוראד מגאמדוב, צריך לדרוש מבן חיים לקחת יותר במכבי פתח תקוה. זו הטענה העיקרית כלפיו העונה. אחד משחקני בית"ר ירושלים סיפר השבוע כי: "אחרי שניצחנו את פתח תקוה במושבה, כשבן חיים לא שיחק הרבה ונכנס רק לקראת הסוף, היינו בטוחים שבמשחק ברמת גן הוא יהיה ההבדל מבחינתם. מה גם שזה מגרש גדול ותפור על המהירות שלו והשטחים שהוא אוהב. בפועל, הוא שיחק לידיים שלנו, היה עצלן על המגרש ובכלל לא חיפש לנוע לשטחים מתים. הוא עשה לנו חיים קלים".

מה משותף למרקו בלבול, אייל לחמן ומשה סיני? שלושתם אומרים בשיחות סגורות שבן חיים לא מתפקד היטב בתנאי התחתית ולא לוקח את המנהיגות הנדרשת מהשחקן הכי טוב בקבוצה. אלון מזרחי ניתח את זה השבוע בפשטות: "יש לבן חיים בעיה. הוא השחקן הכי מוכשר מבין שחקני ההתקפה כאן, אבל בשורה התחתונה מה שמכריע בתפקידים האלה זאת התנועה לשטחים מתים, ראיית המשחק וגם לדעת להיות רע ולירוק דם על הלחם שלך. בכל הדברים האלה הוא לוקה מאוד בחסר".

סטטיסטית, בן חיים צפוי לשפר את העונה את כמות הכיבושים (10 ב-30 הופעות בעונה שעברה), אבל הוא עדיין לא מתקרב לשבעת הבישולים שלו אשתקד.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

עומר גולן

שחקן מכבי פתח תקוה עומר גולן. ברני ארדוב
צריך שינוי אווירה. גולן/ברני ארדוב

עומר גולן חווה עונה קשה קודם כל מבחינה מנטאלית. לא קל להתגבר על מה שהחלוץ עובר בקריירה בשנים האחרונות. מכישרון גדול והכרה כחלוץ הטוב בליגת העל הוא יצא לחו"ל בידיעה שקריירה אירופית ראויה לפניו, אך חזר בפנים נפולות אחרי חוסר הצלחה בלוקרן וללא הצעות משמעותיות להמשיך מעבר לים. כאן אולי העצירה הגדולה של עומר גולן. הרבה שחקנים סיפרו על הנפילה המנטאלית של החזרה לארץ, אבל המקרה של גולן קיצוני יותר: הוא חזר לקבוצה ללא קהל, לא חלומות גדולים, קבוצה שהוא המלך שלה מהרגע הראשון.

גולן באמת רוצה. מאוד אכפתי כלפי מכבי פתח תקוה, אבל זה פשוט לא יוצא. בטח לא כשמשה סיני, המאמן, מתפקד אותו כבלם. תומר בן יוסף יודע למה זה קורה: "שיחקתי נגד גולן בשנה שעברה ובשנה הנוכחית, ואני יכול לומר לך שהוא עדיין מהמסוכנים ביותר בליגה. להערכתי הוא צריך שינוי אווירה, לחפש את המשהו הזה שיחזיר לו את האנרגיות. בית"ר ירושלים? לי השינוי ומהמעבר נתנו המון".

המאזן של עומר גולן העונה, ארבעה שערי ליגה, הוא הגרוע ביותר שלו בליגת העל מאז עונת 2002/3, אותה סיים עם שלושה שערים. אלא שאז היה החלוץ בן 20 בלבד.

אורי אוזן

מגן מכבי פתח תקוה אורי אוזן מאוכזב. ברני ארדוב
מה עם האופי? אוזן/ברני ארדוב

את הקריירה של אורי אוזן אפשר לחלק לשניים, לפני המעבר למכבי חיפה ואחריו. אוזן היה כישרון עולה במכבי נתניה וגם אישיות שלא נתקלים בה כל יום בכדורגל הישראלי - אינטיליגנט, רהוט ועם ראש על הכתפיים, פוטנציאל של מנהיג אמיתי נראה אצלו כבר בגיל צעיר.

אחרי השנים הטובות בנתניה הגיע המעבר למכבי חיפה, המשחק נגד רוזנבורג והכישלון הכללי בירוק שכמו הרבה מאוד שחקנים הוריד את הקריירה שלו למטה. אוזן עבר מאז בהפועל פתח תקוה, מ.ס אשדוד, נתניה, הפועל כפר סבא וכעת מכבי פתח תקוה, אך פרט לעונה אחת סבירה במדי מכבי נתניה בתקופת דניאל יאמר לא הצליח לשחזר את הכדורגל שהציג לפני המעבר לכרמל.

במכבי פתח תקוה ציפו בשנה וחצי האחרונות להביא לשילוב של שחקנים וותיקים שיביאו מהניסיון עם כמות גדולה של צעירים, אך המתכון נכשל והאמת היא שיש אנשים במועדון שידעו זאת מראש. אחד מאנשי המועדון אמר השבוע: "כשאייל לחמן הגיע הוא אמר מהר מאוד שהסגל הזה לא מתאים לדרך שלו כי קשה מאוד לשנות עם כמות גדולה מאוד של שחקנים וותיקים. גם אם יש כאלה שכן יכולים להשתנות, הם לא ממש רוצים. אי אפשר לכפות את זה עליהם בשלב הזה של הקריירה. הוא התכוון לשחקנים כמו אורי אוזן. אוזן היה צריך לקחת על עצמו, לדחוף, להוביל ובמקום זה הוא נדבק בכל מה שקורה כאן ולא מביא שום דבר מהאופי שידע להביא למגרש לאורך הקריירה".

אם פתח תקוה תרד ליגה העונה, תהיה זו הירידה השלישית בקריירה של אוזן אחרי נתניה (2003/4) וכפר סבא (2007/8).

שי מימון

חלוץ בני יהודה דינו אנדלובו רודף אחרי בלם מכבי פתח תקוה שי מימון. ברני ארדוב
החלטה לא נכונה. מימון/ברני ארדוב

אם יש משהו ששי מימון צריך להתחרט עליו היום זו ההחלטה לא להמשיך ולהתמודד עם מקום בהרכב של מכבי חיפה וללכת בכל מחיר בכדי לקבל דקות משחק. מימון בלם לא רע, אבל לא אחד שצפוי להיות אחד משני הבלמים הפותחים של נבחרת ישראל. היה חשוב שיידע את מקומו ויקבל החלטות משמעותיות בקריירה לא רק מתוך אמוציות, אלא עם הרבה שכל ומחשבה. במכבי חיפה לאורך כל השנים הבלמים המחליפים כן היו משמעותיים, כן קיבלו דקות משחק והיו חלק חשוב ברוטציה. מימון כבר היה בשלב הזה, אבל העדיף ללכת לשחק בכל מחיר עד לכדי זה שגרם למכבי חיפה לא לרצות אותו.

בפועל, מימון בחר בקבוצה שלא קשורה לשום דבר שיכול היה לקדם אותו. קבוצה ללא שחקנים רעבים, שחקני הגנה שמעבר לשיאם וללא בלם נוסף מנוסה או איכותי לצידו הוא פשוט זרק את עצמו לים וניסה לאורך כל העונה רק לא לטבוע. בפועל, ההגנה של פתח תקוה היא המסננת של הליגה השנה - הם סופגים דרך מרכז ההגנה, האגפים, מצבים נייחים - מכל מקום ובכל צורה מבלי שלהגנה תהיה השפעה על שום דבר שקורה בעמידה וביציאה של הקבוצה קדימה. בית"ר ירושלים, קבוצת ההתקפה הכי חלשה בליגת העל, כבשה נגד מימון והגנת פתח תקוה שלושה שערים פעמיים בתוך פחות מרבע שעה. ובקלות.

מימון? את הבמה בחיפה הוא לא יקבל בעונה הבאה, אך טוב יעשה אם ייקח בקפידה את הבחירה הבאה שלו לאן להיות מושאל ולמצוא קבוצה אנרגטית ורעבה שבה יוכל להתחיל ולשקם את שמו הטוב. עוד עונה כמו זאת ולא בטוח שההצעות מליגת העל ימשיכו לזרום.

שימו לב לנתון הבא: מכבי פתח תקוה ספגה עד כה העונה 53 שערי ליגה וזה המאזן הגרוע ביותר שלה מאז עונת 1992/93 אז ספגה 55 שערים (ב-33 מחזורים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully