וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי ת"א ניצחה את פנאתינייקוס 92:94 בהארכה

מערכת וואלה! ספורט

22.3.2012 / 23:04

מכבי תל אביב שכחה מההשפלה במשחק הראשון מול פנאתינייקוס והתעלתה בדרך ל-92:94 ענק אחרי הארכה, שאיזן את סדרת רבע גמר היורוליג ל-1:1

כולם הספידו אותם, אמרו שאחרי ההופעה הזוועתית במשחק הראשון בהצלבה מול פנאתינייקוס, אין להם סיכוי. אז אמרו. מכבי תל אביב ענתה הערב (חמישי) לכל מבקריה עם הופעה הירואית ביוון, באחד המשחקים הגדולים בתולדות המועדון כשניצחה 92:94 בהארכה על אלופת אירופה בדרך ל-1:1 בסדרה, ואולי חשוב מכל: גנבה את הביתיות מהירוקים של ז'ליקו אוברדוביץ'. עתה תעבור הסדרה לשני משחקים ביד אליהו, שם יוכלו הצהובים של דייויד בלאט לסגור את הסיפור. מה שבטוח הוא: חלום הפיינל פור עדיין רחוק מלהיעלם. רחוק מאוד.

יוגב אוחיון שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
משחק חייו. אוחיון עם הנדריקס ולנגפורד/קובי אליהו

הערב קיבלנו את אחד המשחקים הגדולים של השנים האחרונות, כשבשונה מהמשחק הראשון, הפעם אלופת אירופה והסגנית שלה שיחקו כאילו הן בגמר היורוליג, כשהצהובים משאירים מאחור כל בדל של זיכרון מהמשחק הראשון בסדרה. דייויד בלו, יוגב אוחיון, דווין סמית' וקית' לנגפורד שיחקו ללא פחד בהתקפה, ההגנה של הצהובים תפקדה טוב ובדקות הסיום קיבל בלאט בדיוק את מה שלא היה לו במשחק הראשון: שחקנים עם ניסיון (דייויד בלו, תיאו פפאלוקאס) שלקחו את הקבוצה על הגב שלהם.

פנאתינייקוס היא לא בכדי אלופת אירופה, והירוקים לא הרפו לרגע. משחק נהדר של קאימיקוגלו ורבע אחרון ענק של שרונאס יאסיקביצ'יוס, אקס מכבי, כפו על הצהובים הארכה, שם תפסה קבוצתו של אוברדוביץ' את הפיקוד. אבל אז הגיע האופי של מכבי. דייויד בלו צלף שתי שלשות, הצהובים לקחו ריבאונדים קריטיים, והשיגו את אחד הניצחונות המדהימים שנראו כאן בשנים האחרונות. איזו סדרה יש לנו.

בפתיחה היה נדמה שמכבי ממשיכה בדיוק מאותו מקום שסיימה את המשחק הקודם: שחקניה נראו מבולבלים, מפוחדים כמעט, מה שאיפשר לירוקים לברוח ליתרון 7. אלא שאז משהו השתנה. שחורציאניטיס, בלו ולנגפורד החלו לתקוף את הסל, פפאלוקאס ריכז טוב, ואפילו אוחיון מצא את היד שלו והעלה את מכבי ליתרון 3, לפני שהירוקים הוליכו 41:43 בסיום המחצית הראשונה. מכבי חזרה למשחק ובענק דווקא בזכות התעוררות של יוגב אוחיון, אבל אלופת אירופה חזרה עם מטווח שלשות של יאסקביצ'יוס. מכבי היתה יכולה להכריע את המשחק, אבל לנגפורד קלע לאחר הבאזר במצב של שיוויון, והמשחק הלך להארכה. הירוקים עשו קולות של ניצחון, אך צמד שלשות של בלו בחמש הדקות הנוספות הוביל את מכבי אל הארץ המובטחת, ואל ניצחון מדהים ביוון.

אוהדי מכבי תל אביב. קובי אליהו
החגיגה תתחיל הלילה, ותימשך ביד אליהו. אוהדי מכבי באולם לא מאמינים למראה עיניהם/קובי אליהו

מהלך המשחק

מכבי תל אביב העלתה בחמישייה את יוגב אוחיון, קית' לנגפורד, דווין סמית', ריצ'רד הנדריקס וליאור אליהו. פנאתינייקוס פתחה עם סטיבן סמית', דימיטריס דיאמנטידיס, ניק קלאת'ס, רומיין סאטו ואלכס מאריץ'. סמית' לא המתין וצלף שלשה מיד עם פתיחת המשחק, אבל מכבי לא נלחצה והלכה פנימה, כשהנדריקס מטביע ואליהו סוחט סל ועבירה. דיאמנטידיס השיב עם שלשה וסמית' צלף אחת עבור מכבי מרחוק, אבל צארצאריס עם סל ועבירה העלה ל-9:13. שחורציאניטיס נכנס ומצא נקודות בצבע, בלו השווה ל-13:13, אבל שחורציאניטיס ביצע את העבירה השניה שלו וירד אל הספסל. פפאלוקאס נכנס והביא איתו ניהול משחק טוב, שון ג'יימס קלע סל ועבירה ושוב קבע שיוויון, אבל צארצאריס תפר שתי שלשות רצופות ופנאתינייקוס ירדה ביתרון 20:24 בסיום הרבע הראשון.

בלו פתח את הרבע השני עם ג'אמפ מוצלח, אבל פפאלוקאס איבד כדור נוראי, וקאלת'ס צלף שלשה מהפינה בעוד לוגאן העלה ל-22:29. מכבי המשיכה לעשות שטויות בהתקפה ואיבדה פעמיים, כשמן העבר השני וויוקאס קלע בקלילות מעל שחורציאניטיס. בלו לקח אחריות וצימק, ושחורציאניטיס המשיך להילחם במאריץ' וגבר עליו כשהוא מוריד ל-3 בלבד. היווני של מכבי המשיך להיות פעיל מאוד בהתקפה, וחדירה אגרסיבית של לנגפורד הביאה את האורחים לשיוויון 34:34. באטיסט הטביע על ראשה של מכבי, אבל אוחיון ראה שהשעון נגמר וצלף שלשה ענקית שהעניקה יתרון ראשון למכבי, ובהתקפה הבאה חטף וסידר לבלו סל קל שהעלה ל-38:41 לצהובים. קאמיקוגלו מצא את עצמו פנוי מחוץ לקשת וצלף ללא קושי עוד שלשה, סמית' החטיא עם הבאזר ופנאתינייקוס ירדה ביתרון 41:43 בסיום המחצית.

אוחיון קלע סל ועבירה בפתיחת הרבע השלישי והרכז החזיר את היתרון למכבי, אבל שחורציאניטיס ביצע עבירה טיפשית- הרביעית שלו- וירד אל הספסל. באטיסט סידר אסיסט נהדר לקאמיקוגלו לדאנק מרהיב. לנגפורד ראה ושיחזר עם אסיסט לדאנק של הנדריקס, ולאחר מכן סיים מתפרצת בעצמו כדי לקבוע 49:50 למכבי. הנדריקס קלע סל מטורף, אוחיון הוסיף חדירה אמיצה על הירוקים ושמר את היתרון אצל האורחים. אוחיון סיים עוד מתפרצת בצורה מצויינת, לנגפורד חטף וסידר לדווין סמית' שלשה ענקית, ופתאום זה 54:61 למכבי. צארצאריס עם ארבע נקודות צימק מעט עבור הירוקים, שירדו בפיגור 61:58 בסיום הרבע השלישי.

המומנטום הצהוב נמשך עם פתיחת הרבע האחרון כשהנדריקס עשה עבודה מצויינת בצבע, לנגפורד הציל ריבאונד בהתקפה, ושלשה גדולה של סמית' העלתה את מכבי ל-58:68 מדהים. דיאמנטידיס שיחרר את הניצרה וצלף שלשה, אבל שחורציאניטיס חזר ודרס את כולם עם דאנק ענק, אבל מיד לאחר מכן ביצע את החמישית שלו וסיים את המשחק. דיאמנטידיס המשיך לצלוף מבחוץ והוריד ל-6 אבל אוחיון החזיר בשלשה על הפנים של הגארד היווני ושמר את הצהובים ביתרון. הדרמה נמשכה, יאסקביצ'יוס צלף שתי שלשות, ואחת של קאימיקוגלו הורידה ל-3 בלבד. פפאלוקאס התעורר בזמן וקלע ארבע נקודות רצופות, ומכבי הוליכה 77:80 דקה וחצי לסיום. בלו קלע ג'אמפ קריטי בעוד קאימקוגלו השווה מהקו, 13 שניות לסיום. מכבי לקחה פסק זמן, אבל דווין סמית' עשה שטויות, מסר מאוחר מדי והזריקה של לנגפורד אמנם נכנסה אבל זה ההי לאחר הבאזר. הולכים להארכה.

יאסיקביצ'יוס העלה את הירוקים ליתרון בפתיחת ההארכה, הנדריקס עשה את החמישית שלו וירד אל הספסל והצהובים עם בחירת זריקות רעה ראו את המארחים עולים ליתרון 3. מכבי התקשתה בשמירה וראתה את באטיסט מטביע לה על הפנים, אבל בלו החזיר עם שלשה ענקית שקבעה 90:90. באטיסט שוב קלע, אבל בלו עם עוד שלשה העלה את מכבי ליתרון נקודה. יאסקביצ'יוס החטיא שלשה, לנגפורד קלע רק אחת מהקו ולירוקים היתה הזמדנות אחרונה, אבל דיאמנטידיס החטיא מחוץ לקשת, ויאסקביצ'יוס ניסה לסחוט עבירה עם ג'אמפ על הבאזר כדי לשלוח את המשחק להארכה שניה, אך החטיא, השופטים לא שרקו, ומכבי חגגה ניצחון ענק.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: קית' לנגפורד 17 (7 מ-12 מהשדה) ו-4 אסיסטים, דייויד בלו 16 (7 מ-11 מהשדה), יוגב אוחיון (5 אסיסטים) ודווין סמית' (3 מ-5 לשלוש ו-9 ריבאונדים) 15 נקודות כל אחד, ריצ'רד הנדריקס 9 ו-7 ריבאונדים, סופוקליס שחורציאניטיס 8 (4 מ-4 מהשדה), שון ג'יימס 7 ו-5 ריבאונדים, תיאו פפאלוקאס 5, ליאור אליהו 2, דמונד מאלט, גיא פניני וטל בורשטיין שיחקו ולא קלעו.

קלעו לפנאתינייקוס: קוסטס קאימיקוגלו 20 (3 מ-4 לשלוש), מייק באטיסט 16, 9 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, שרונאס יאסקביצ'יוס 15 (3 מ-5 לשלוש) ו-4 אסיסטים, קוסטס צארצאריס ודימיטריס דיאמנטידיס (4 מ-13 מהשדה ו-6 אסיסטים) 12 נקודות כל אחד, יאן ווגיוקאס 4, רומיין סאטו, ניק קלאת'ס וסטיבן סמית' 3 נקודות כל אחד, אלכס מאריץ', דייויד לוגן 2 נקודות כל אחד.

אחוזים ל-2:

מכבי תל אביב 54% (31 מ-57)
פנאתינייקוס 44% (13 מ-29)

אחוזים ל-3:

מכבי תל אביב: 53% (7 מ-13)
פנאתינייקוס 43% (14 מ-32)

ריבאונדים:

מכבי תל אביב 36
פנאתינייקוס 32

אסיסטים:

מכבי תל אביב 12
פנאתינייקוס 23

איבודים:

מכבי תל אביב 11
פנאתינייקוס 10

אוחיון הסביר בסיום: "היינו צריכים להחזיר את הכבוד"

אלבום תמונות למזכרת מהלילה הדרמטי באתונה

זה מה שהיה לכותבי וואלה! ספורט להגיד בסיום המשחק

כל מה שרציתם לדעת על הסדרה בין פנאתינייקוס למכבי ת"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully