וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדיאן וולס: רוג'ר פדרר יפגוש בגמר את ג'ון איזנר

השוויצרי ניצח 3:6, 4:6 את רפאל נדאל וישחק מול האמריקני, שהפתיע את נובאק דג'וקוביץ' עם 6:7 (7), 6:3, 6:7 (5)

נו, כנראה שלשני חצאי גמר כאלו לא רבים ציפו בטורניר המאסטרס 1,000 באינדיאן וולס. שני המדורגים הראשונים בעולם, נובאק דג'וקוביץ' ורפאל נדאל, שהם גם האלוף המכהן (דג'וקוביץ') וסגנו, הודחו הלילה (בין שבת לראשון) מהטורניר היוקרתי בשלב ארבעת הגדולים. נדאל הפסיד בקלאסיקו של הטניס העולמי 6:3, 6:2 לרוג'ר פדרר (3), שממשיך להראות לנו שהיה מוקדם להספיד אותו, ודג'וקוביץ' הפסיד במשחק המוקדם 7:6 (7), 3:6, 7:6 (5) לג'ון איזנר האמריקני (11 בעולם).

רוג'ר פדרר, טניסאי שוויצרי לצד רפאל נדאל, טניסאי ספרדי. רויטרס
איזו הצגה. פדרר מראה את הגב לנדאל/רויטרס

רוג'ר פדרר - רפאל נדאל 3:6, 4:6

פתיחת המשחק התעכבה בכמה שעות בשל גשם שהחל לרדת באזור ודחה לראשונה בטורניר השנה את קיום המשחקים. כשהעננים התפזרו והגשם פסק לרדת עלו שני הפנומנים למפגש ה-28 ביניהם אי פעם, שהושפע מאוד מהרוח החזקה שנשבה כל העת באצטדיון המרכזי. אבל עם כל הכבוד לאיתני הטבע, הגיבור הראשי והענק של הערב היה רוג'ר פדרר, שהצליח לרשום ניצחון 10 בקריירה המפוארת שלו על השור ממאיורקה, 3:6, 4:6 ולעלות לגמר. לפדרר זה יהיה גמר רביעי באינדיאן וולס, כשבכל השלושה הקודמים גם ניצח (בין 2004-2006).

פדרר פתח נהדר את המשחק, כשהצליח להתעלות בכל המשחקונים הראשונים שהיו צמודים מאוד, ועלה כבר ל-0:3 עם שבירה אחת בכיס. נדאל הצליח לשמור על ההגשה שלו על האפס ולעלות על הלוח, 1:3. רפא הצליח לשבור לאחר משחקון נדיר ביופיו וצימק ל-3:2 אחרי 23 דקות של טניס. נדאל שמר על ההגשה גם במשחקון הבא והשלים חזרה ל-3:3. RF לא התרגש ושמר על ההגשה שלו על האפס בדרך ל-3:4. פדרר הצליח להשיג שבירה נוספת, לאחר טעות לא אופיינית של הספרדי, ועלה ל-3:5. פדרר הציג טניס מושלם במשחקון הבא וגרם אפילו לרעייתו מירקה ביציע לחייך חיוך רחב, בעוד הוא חובט דרופ שוט מושלם בדרך ל-3:6 מרשים מאוד תוך 41 דקות בלבד.

רפא שמר על משחקון ההגשה שלו על האפס בפתיחת המערכה השנייה ועלה ל-0:1. פדרר זכה במשחקון הבא, כשבין לבין המשחק נעצר בשל הגשם שחזר ועיכב את המשחק לכמה דקות. נדאל התקשה לתזמן את החבטות שלו ברוח ונשבר על האפס, מה שגרם לו לאבד מעט משלוותו. פדרר שמר בקלילות על ההגשה שלו ועלה ל-1:3. השוויצרי המשיך "לצחוק" לרוח בפנים וממש למד לשחק יחד איתה תוך כדי תנועה בדרך ליתרון 40:15 על ההגשה של נדאל, שהצליח לחזור בצורה מרשימה ולצמק ל-3:2. פדאקספרס שמר על ההגשה שלו ועלה ל-2:4. פדרר המשיך להיראות טוב יותר, שבר ועלה ל-2:5. דווקא כשפדרר הגיש לכרטיס לגמר, הצליח נדאל להתעלות ושבר אותו בדרך ל-5:3 ו-5:4 אחרי הולד לא פשוט וצמוד מאוד. במשחקון הבא הצליח פדרר להשיג נקודת משחק, אך שוב הגשם נתן את הטון והמשחק הופסק בתזמון נורא מבחינת מחזיק 16 תארי הגרנד סלאם. אלא שאחרי הפסקה של חמש דקות, הוא חזר עם אייס ענק וסגר סיפור עם 3:6, 4:6.

ג'ון איזנר - נובאק דג'וקוביץ' 6:7 (7), 6:3, 6:7 (5)

סנסציה בטורניר אינדיאן וולס. נובאק דג'וקוביץ' הודח הערב (שבת) בחצי גמר טורניר המאסטרס 1,000 היוקרתי לאחר שהפסיד 7:6 (7), 3:6, 7:6 (5) לג'ון איזנר האמריקני. נולה, המדורג מספר אחת בעולם ואלוף השנה שעברה באינדיאן וולס, מודח בחצי הגמר בטורניר שני ברציפות לאחר שהפסיד לאנדי מארי (3 בעולם) בטורניר דובאי מסבב ה-500 של ה-ATP. איזנר, שרושם פתיחת עונה חלומית מבחינתו, יתרווח עכשיו, ייתן לשרירים לנוח ויחכה לראות מי היריב שלו בגמר: רפאל נדאל (2) או רוג'ר פדרר (3).

במשחק רשם איזנר, שמתנשא לגובה של 2.05 מטר, לא פחות מ-21 אייסים ו-55 ווינרים וניצל כ-20 שגיאות לא מחויבות של הסרבי. בעקבות הניצחון הזה, הראשון בקריירה של איזנר על המדורג מספר אחת בעולם, יעלה איזנר לטופ 10 העולמי לראשונה בקריירה של הטניסאי בן ה-26. במידה שיזכה בטורניר, יעלה איזנר למקום השמיני בעולם ויעבור את מרדי פיש כאמריקני הבכיר בדירוג.

המשחק נפתח כששני השחקנים שומרים על חבטות ההגשה שלהם, עד שדג'וקוביץ' הצליח לשבור ראשון במשחקון הרביעי כדי לעלות ל-1:3. השניים המשיכו לשמור על ההגשות שלהם כשנולה מוביל כבר 3:5. במצב 4:5 הצליח איזנר להשיג שבירה בניסיון אחד כדי לאזן ל-5:5. השניים שמרו על ההגשות שלהם והמערכה הלכה לשובר שוויון, שם הצליח האמריקני להתעלות ולנצח 7:9 אחרי דרמה לא קטנה. איזנר זכה במערכה כשהוא מגיש שמונה אייסים, רשם 76 אחוזי דיוק בהגשה הראשונה והוסיף 24 ווינרים.

גם המערכה השנייה הייתה צמודה כששני הטניסאים שומרים על ההגשות וזה 3:4. במצב הזה הצליח נולה להתעלות ולשבור בדרך ל-3:5. דג'וקוביץ' גם שמר על ההגשה שלו וזכה במערכה עם 3:6, ששלח את המשחק למערכה שלישית ומכרעת. המערכה השלישית הייתה לא פחות דרמטית מקודמותיה, כששני הטניסאים שומרים על ההגשות שלהם די בקלות, כשדווקא המשחקון הכי שקול היה על ההגשות של איזנר, שהוביל 5:6. במצב הזה הצליח איזנר להשיג כבר נקודת משחק, אך דג'וקוביץ' עמד בלחץ והצליח לגרור את המשחק לשובר שוויון גורלי. בשלב הזה הצליח איזנר להתעלות וביתרון 5:6 השיג אייס אדיר בדרך לגמר מפתיע.

טניס בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully