וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: שער נהדר לעדן בן בסט בהפסד ברסט

החלוץ ירה לחיבורים בהפסד 2:1 ללוריין, 31 דקות לבן שהר בהפסד אוקזר. 2:2 דרמטי לפ.ס.ז' בקון, מונפלייה הפסידה

יופי של משחקים סיפק לנו הערב (שבת) המחזור ה-28 בליגה הצרפתית. שתי המוליכות איבדו נקודות באופן מפתיע מול קבוצות תחתית, שערים דרמטיים נכבשו, אוקזר המשיכה להסתבך מתחת לקו האדום ועדן בן בסט כבש שער נפלא. החלוץ הישראלי עשה זאת כבר בדקה ה-12 בהפסד 2:1 של ברסט בלוריין, אבל את הכותרות הערב תופסת פריס סן ז'רמן, ששוב נחלצה מהפסד עם שער בתוספת הזמן ב-2:2 מול קון. קרלו אנצ'לוטי נמנע מהפסד בכורה בצרפת וגם קיבל בשורות טובות מנאנסי, שם השנייה מונפלייה נוצחה 1:0 בידי קבוצת התחתית של ז'אן פרננדז. אוקזר, עם בן שהר שעלה כמחליף בדקה ה-59, הפסידה 2:0 לאוויאן, בעוד מארסיי ספגה הפסד ליגה חמישי ברציפות עם 2:1 משפיל בבית לדיז'ון. את משחקי השבת חתם הדרבי בין סנט אטיין לליון, בו יצאו האורחים עם 0:1 דרמטי.

קון - פריס סן ז'רמן 2:2

מוליכת הטבלה יצאה למשחק חוץ מול קבוצת התחתית של קון בניסיון לרשום משחק 12 ללא הפסד מאז בואו של קרלו אנצ'לוטי ולעשות צעד נוסף לעבר אליפות ראשונה מאז 1994, ושוב נמנעה ממבוכה בזכות שער בדקות הסיום. פריס סן ז'רמן ניצחה את קון בחמשת המפגשים האחרונים בין הקבוצות, אבל בדקה ה-52 ספגה מרגלי פייר אלן פרו, שעשה זאת בניסיון שני אחרי עצירה של סלבטורה סיריגו. חאבייר פסטורה הצליח להשוות עם שער מקרי בחלוף שלוש דקות, אלא שהבלם תומא הורטו החזיר את היתרון לקון עם נגיחה בדקה ה-69. האורחים חיכו עד לדקה ה-90, אז המחליף כריסטוף ז'אלה התגלה כמושיע התורן וירה מימין לרשת העליונה את השלישי שלו העונה. פ.ס.ז' שומרת על הפסגה ואף מגדילה את יתרונה לשתי נקודות.

נאנסי - מונפלייה 0:1

והנה הסיבה לכך שפ.ס.ז' לא איבדה את הפסגה. הפתעת העונה, שלא הפסידה ולו פעם אחת מאז פגרת החורף, התארחה אצל נאנסי שזקוקה לנקודות בתחתית, והשאירה אצלה את שלוש הנקודות. מונפלייה הסתבכה עם הרחקתו של הילטון הברזילאי בדקה ה-43, וספגה מכה כפולה 20 דקות לאחר מכן. המחליף בנג'מין סטמבולי גרם לפנדל והורחק, ואנדרה לואיז כבש מהנקודה הלבנה את שער הניצחון של נאנסי.

מארסיי - דיז'ון 2:1

אחרי ההישג הנפלא בסן סירו והעפלתה לרבע גמר ליגת האלופות על חשבון אינטר, מארסיי חזרה לליגה בניסיון לקטוע רצף של ארבעה הפסדים רצופים ללא שער זכות. את הרשת היא מצאה, אבל מה תגידו על הפסד חמישי ברציפות? מבוכה גדולה בסטאד ולודרום. לואיק רמי חזר להרכב וכבש מהנקודה הלבנה כבר בדקה ה-11, אך יונוס סנקארה איזן עבור דיז'ון בדקה ה-24 ופנדל של גאל קקוטה 11 דקות לסיום (אחרי הרחקתו של ניקולא נ'קולו) קבע כי מארסיי תרד למקום התשיעי. בקצב הזה, באיירן מינכן יכולה להיות רגועה לקראת רבע הגמר.

לוריין - ברסט 1:2

עדן בן בסט אוהב לשחק מול לוריין, אבל לבד הוא לא מספיק. בסיבוב הראשון החלוץ הישראלי בישל בניצחון 1:3 שהיה גם ניצחון היסטורי של ברסט על הקבוצה של כריסטיאן גורקוף, והערב הוא הבקיע שער נפלא, שבסופו של דבר לא עזר כדי למנוע ניצחון ליגה ראשון של לוריין ב-2012. הרגע הגדול של בן בסט הגיע בדקה ה-12, אז ברונו גרוז'י הוריד בראשו והישראלי ירה בימין לחיבורים מ-18 מטרים את הרביעי שלו העונה. ג'ון קולמה חזר לשחק אחרי היעדרות בת חודשיים בגלל פציעה, אבל בדקה ה-52 גם הוא לא מנע מברונו מנגה לנגוח את השוויון. קווין מונה פאקה השלים מהפך עם שער הניצחון בדקה ה-87.

אוקזר - אוויאן 2:0

שקועה במקום הלפני אחרון, וכשהיא ללא ניצחון ליגה ב-2012, אוקזר אירחה לקרב על שש נקודות את אוויאן ונוצחה גם בו. אין ספק, ימיו של המאמן לורן פורנייה ספורים. בן שהר שוב לא פתח בהרכב המארחת, שכבר בדקה השמינית נכנעה אותו כבש דווקא תומאס קאלנברג. הדני היה המנהיג של אוקזר בין השנים 2005-2009, לפני שעבר לקדנציה כושלת בוולפסבורג. כמה מצער מבחינת אוקזר שאת שערו הראשון באוויאן הוא כבש דווקא מולה. גם כניסתו של שהר בדקה ה-59 לא הביאה שינוי למשחק של אוקזר, שהולכת מדחי אל דחי וספגה בדקת הסיום את השני מרגלי קווין בריגו.

סנט אטיין - ליון 1:0

הדרבי הגדול של חבל הרון הפך העונה, מעבר למאבק על היוקרה, לקרב על אחד הכרטיסים לאירופה ואלי אפילו לליגת האלופות. סנט אטיין הרביעית הגיעה בכושר מצוין ובמרחק נקודה מהמקום שמוליך לליגת האלופות, אבל ליון, שגם היא לא ויתרה על הכרטיס הנכסף, ועם ניצחון ענק ודרמטי, דילגה מעל המארחת בטבלה. כשכבר נדמה היה שהמשחק יסתיים בחלוקת נקודות ותיקו ללא שערים, בפטימבי גומיס חשב אחרת והפציץ פנימה מ-20 מטרים בדקה ה-81 לרשת האקסית, כדי לחגוג עם האוהדים של ליון כל הדרך הקצרה בחזרה לעירם.

בורדו - אז'קסיו 1:1
לבורדו: שייק דיאבטה (70). לאז'קסיו: יוהאן פולאר (90)

כדורגל צרפתי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully