וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האירופית: מנצ'סטר יונייטד ומנצ'סטר סיטי הודחו

התכולים ניצחו 2:3 את ספורטינג, שעלתה בזכות שערי חוץ. השדים האדומים הפסידו 2:1 בבילבאו. שאלקה ו-ולנסיה עלו

אחרי ששלב שמינית הגמר בליגת האלופות נחתם, הגיע הערב (חמישי) תורה של הליגה האירופית, שסיפקה שני סיפורים גדולים עם הדחתן של מנצ'סטר יונייטד ומנצ'סטר סיטי. השדים האדומים, שכשלו בליגת האלופות ונשרו למפעל הלא מוכר מבחינתם, הפסידו 2:1 לאתלטיק בילבאו הנפלאה וסיימו דרכם באירופה עם מפלה כפולה. סיטי ניצחה 2:3 את ספורטינג ליסבון, אך הודחה בשל שערי חוץ.

האנובר חגגה בדרך לרבע גמר היסטורי עם 0:4 על סטנדרד ליאז', ולנסיה עשתה 1:1 באיינדהובן אחרי 2:4 במשחק הראשון ואלקמאר אמנם הפסידה 2:1 לאודינזה, אך עלתה בעקבות ניצחון 0:2 במשחק הביתי. שאלקה הביסה 1:4 את טוונטה ועלתה עם 2:4 בסיכום המפגשים, אתלטיקו מדריד הביסה 0:3 את בשיקטאש ועלתה בקלות לשלב הבא. גם מטליסט חרקוב עלתה לאחר 1:2 על אולימפיאקוס.

העולות לרבע הגמר (ההגרלה תיערך ביום שישי, 14:00)

שאלקה, האנובר, ספורטינג ליסבון, אתלטיק בילבאו, מטליסט חרקוב, אתלטיקו מדריד, ולנסיה, אלקמאר

פרננדו יורנטה שחקן אתלטיק בילבאו. AP
הסיפור הגדול של המפעל. פרננדו יורנטה עם החברים/AP

אתלטיק בילבאו - מנצ'סטר יונייטד 1:2 (3:5 בסיכום)

הקבוצה של אלכס פרגוסון מעולם לא חזרה לנצח בהתמודדות כפולה לאחר שהפסידה במשחק הראשון באולד טראפורד, ולא הצליחה לקבוע תקדים בסן מאמס. אתלטיק בילבאו המשיכה את היכולת מהמשחק הראשון, הגיעה למספיק הזדמנויות וגם השלימה ניצחון כפול על מנצ'סטר יונייטד האנמית משער נהדר של פרננדו יורנטה בדקה ה-23 ואחד של אוסקר דה מרקוס בדקה ה-65. ווין רוני רק צימק 10 דקות לסיום.

יורנטה התמיר נפצע והוחלף עוד לפני סיום המחצית הראשונה, אך היה שותף בסיום לחגיגות הגדולות של הבאסקים, שהציגו יכולת מרשימה גם לאחר ההפסקה ועלו לרבע גמר אירופי ראשון מאז עשו זאת בגביע אופ"א ב-1976/7. אז, אגב, המסע הסתיים בהפסד בגמר ליובנטוס. יונייטד, מנגד, נותרה אך ורק עם מאבק האליפות מול היריבה העירונית מנצ'סטר סיטי. אנגליה איבדה עוד נציגה באירופה.

דקה 14: פרננדו יורנטה הכניס כדור בין הרגליים של ג'וני אוואנס, אבל איקר מוניאין לבד מול השוער בעט לקורה. הריבאונד הגיע לרגלי אוסקר דה מרקוס, שהעיף לשמיים מול שער ריק.

דקה 23: גול! כדור ענק של פרננדו אמורבייטה על 50 מטרים מצא את יורנטה, שמהאוויר המשיך בנגיעה ברגל ימין לרשת של דויד דה חאה. שער נהדר, 0:1 לאתלטיק בילבאו שמוליכה 2:4 בסיכום שני המפגשים.

דקה 54: אנדוני איראולה פרץ לרחבה במבצע מסחרר, היתל בשחקני ההגנה של יונייטד ולבסוף סיים עם בעיטה חלשה, דווקא ברגל שמאל, החוצה. במקום שער מרהיב, קיבלנו החמצה גדולה.

דקה 65: גול! הבאסקים סוגרים עניין. גאיסקה טוקרו המחליף נגח לעבר דה מרקוס, שהפעם לא נכשל עם בעיטה חזקה שפגעה בשחקן יריב ונעצרה ברשת. 0:2 גדול לבילבאו.

דקה 80: גול! ווין רוני החליט שהוא עושה זאת בעצמו, וירה מקצה הרחבה כדור אדיר לחיבורים כדי לציין שער חמישי תוך שבוע. יונייטד מצמקת ל-2:1 ול-5:3 בסיכום.

פ.ס.וו איינדהובן - ולנסיה 1:1 (5:3 בסיכום)

משחק הבכורה של שחקן העבר פיליפ קוקו על הקווים של המארחת אמנם לא הסתיים בהפסד וגם רצף 19 משחקי הבית ללא הפסד באירופה נשמר, אך הקמפיין האירופי הגיע לקיצו. ולנסיה הגיעה לאחר ניצחון 2:4 במשחק הראשון, הייתה מסוכנים יותר ורק יכולת טובה של השוער פז'מיסלב טיטון מנעה מהם יתרון במחצית הראשונה, כשמצד שני דייגו אלבס עצר נפלא נגיחה של אולה טויבונן. איינדהובן, אחרי רצף של שלושה הפסדים שהובילו גם לחילופי המאמנים, נכנעה לשער של הבלם אדיל ראמי בדקה ה-47 והצליחה להשוות בחלוף 17 דקות מרגלי אולה טויבונן. כך ולנסיה נותרה ללא הפסד במפגשים מול יריבות הולנדיות (10 משחקים) אבל איבדה את ראמי שהורחק לקראת הסיום.

דקה 45: ג'ורדי אלבה נשלח בצד שמאל, מצא עצמו לבד מול השוער והקשית בצורה נאה, אבל פז'מיסלב טיטון זינק לאחור והדף בקצות האצבעות לקרן.

דקה 47: גול! הגנת איינדהובן הרחיקה כדור קרן בצורה איומה, סופיאן פגולי בעט מחוץ לרחבה לא מספיק טוב, אבל אדיל ראמי שם את הראש וראה את הכדור שלו מתגלגל פנימה. 0:1 מוזר של ולנסיה, שמוליכה 2:5 בסיכום.

דקה 64: גול! איינדהובן לא רוצה להפסיד שוב. טים מטאבז' נגח כדור אחד לעבר אולה טויבונן, והקפטן השתלט בתיבת החמש והכניע את דייגו אלבס. 1:1.

דקה 89: ראמי פגע ללא כדור בטויבונן וראה אדום ישיר. הוא יחסר לוולנסיה בשלב הבא.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

האנובר - סטנדרד ליאז' 0:4 (2:6 בסיכום)

הקבוצה הגרמנית השלימה הישג יוצא מן הכלל מבחינתה, ובהחלט מסוגלת להגיע רחוק יותר במפעל בו היא אחת הקבוצות היחידות שמשקיעה את כל מרצה. בהשתתפותה השנייה בסך הכל במפעלי אופ"א, האנובר קבעה שיא מועדון עם העפלה היסטורית לרבע הגמר ושמרה על מאזן ביתי נקי מהפסדים באירופה. רמי גרשון ישב על הספסל ולא שותף בשורות סטנדרד ליאז', שספגה הפסד ראשון העונה במפעל, אחרי שהחזיקה ברצף של 11 משחקים ללא הפסד וגם ספגה פחות מכל קבוצה אחרת. מוחמד עבדלואי (4) ושער עצמי של קאנו (21) חרצו את גורלה כבר בפתיחת המשחק, לפני שקאנו כבש שער עצמי נוסף בדקה ה-73 וסרג'יו פינטו בתוספת הזמן השלים את החגיגה של האנובר המאושרת.

דקה 4: גול! יאן שלאודרף העביר כדור רוחב, השוער סינאן בולאט הדף רע ומוחמד עבדלואי כבש מקרוב. 0:1 להאנובר.

דקה 21: גול! סרג'יו פינטו נבלם בכדור הרוחב הראשון, ובניסיון השני מצד ימין בעט חזק וראה את קאנו פוגש את הכדור לא טוב וכובש לשערו הוא. שער עצמי אומלל, 0:2 להאנובר.

דקה 58: סרז' גאקפה פגע בקארים חאגי, ראה צהוב שני והורחק. סטנדרד ליאז' ב-10 שחקנים.

דקה 73: גול! דידייה יא קונאן נעצר פעם אחת אצל בולאט, אבל את הריבאונד הוא בעט חזק יותר, לגופו של קאנו ופנימה. כמה חוסר מזל לבלם של סטנדרד, שהופך לראשון בליגה האירופית שכובש שני שערים עצמיים. 0:3 להאנובר.

דקה 90+3: גול! קונאן הכניס כדור עומק לפינטו, שניצל עמידה לא טובה של השוער ובעט מזווית אלכסונית בינו לבין הקורה ופנימה. 0:4 גדול להאנובר.

אודינזה - אלקמאר 1:2 (3:2 בסיכום)

הרחקה מוקדמת של היריבה, יתרון 0:2 כבר אחרי 15 דקות - אודינזה לא יכלה לבקש יותר בפתיחת משחק הגומלין מול אלקמאר. אלא שההולנדים לא נבהלו מהצמד המהיר של אנטוניו די נטאלה (3 בפנדל ו-15) שהשווה את המאזן הכללי, והשיגו את שער החוץ הכל כך יקר מרגלי אריק פלקנבורג, שכבש גם בניצחון הביתי 0:2. אלקמאר, מוליכת הליגה ההולנדית, עוד הספיקה להחמיץ פנדל במחצית השנייה ולהיעצר מספר פעמים אצל השוער סמיר הנדנוביץ', אולם העפילה לרבע גמר אירופי לראשונה מאז 2007 ושלחה את אודינזה להילחם על הכרטיס לליגת האלופות בסריה A. בעקבות השבוע העגום של נציגות ארץ המגף, מילאן נותרה האיטלקית היחידה באירופה.

דקה 3: גול! איזו פתיחה של הזברטה. אנטוניו פלורו פלורס נדחף ברחבה בידי ניק וירחבר. בלם אלקמאר הורחק, אנטוניו די נטאלה דייק מהנקודה הלבנה. 0:1 לאודינזה, שצריכה עוד שער כדי להשוות את המאזן הכללי.

דקה 15: גול! התקפה לתפארת של אודינזה, מסתיימת בשער שני של די נטאלה. המחליף ג'ובאני פסקואלה העביר את כדור הרוחב והקפטן המשיך בקלילות לשער החשוף. 0:2 לאודינזה, 2:2 בסיכום.

דקה 31: גול! אלקמאר לא מוותרת. סימון פולסן ניהל התקפת מצוינת מצד ימין והעביר כדור רוחב, אריק פלקנבורג קיבל את הכדור ברחבה, השתחרר וירה לחיבורים. אודינזה מוליכה 1:2, אבל בסיכום התוצאה היא 2:3 לאלקמאר.

דקה 64: מאוריציו דומיצי הכשיל את ברט הולמן ברחבה, אבל רסמוס אלם בעט את הפנדל של אלקמאר לשמיים.

מנצ'סטר סיטי - ספורטינג 2:3 (3:3 בסיכום, ספורטינג עולה)

מי היה מאמין שאחרי ההדחה המפתיעה של מנצ'סטר יונייטד גם היריבה העירונית שלה תסיים את דרכה במפעל כבר בשמינית הגמר? מנצ'סטר סיטי הצליחה לחזור מפיגור 2:0 ל-2:3 דרמטי במיוחד, אך זה לא הספיק לה לאחר שהפסידה 1:0 במשחק הראשון בפורטוגל והיא הודחה בגלל שערי החוץ. מתיאס פרננדס ו-ואן וולפסווינקל כבשו את השערים לספורטינג, סרחיו אגוארו עם צמד ומריו באלוטלי ביצעו את המהפך, אך זה כאמור לא הספיק. ג'ו הארט, כן דווקא הוא, כמעט כבש בדקה ה-95, אך רוי פטריסיו הדף ושלח את הפורטוגלים לרבע הגמר.

דקה 33: גול! באלוטלי ביצע עבירה על אינסואה מרחק 25 מטר מהשער. מתיאס פרננדס בעט כדור חופשי נהדר לחיבורים וקבע 0:1 לספורטינג ו-0:2 לה בסיכום המפגשים!

דקה 41: גול! איזמיילוב העביר מסירת רוחב לוואן וולפסווינקל, שמול שער ריק דחק פנימה את ה-0:2 של ספורטינג ו-0:3 בסיכום המפגשים.

דקה 60: גול! יאיא טורה הכניס מסירת עומק נהדרת לאגוארו, שבעט בנגיעה אחת לחיבורים מ-10 מטר. 1:2 לספורטינג ליסבון. סיטי צריכה שלושה שערים נוספים.

דקה 75: גול! נטו הכשיל ברחבה את אגוארו. באלוטלי בעט את הפנדל פנימה בצורה פרובוקטית וקבע 2:2 ו-2:3 לספורטינג בסיכום המפגשים.

דקה 82: גול! קרן של קולארוב מצאה את סאביץ', שהעביר לפינה הרחוקה, שם המתין אגוארו, שדחק מקרוב פנימה את ה-2:3. סיטי צריכה שער נוסף כדי לעלות.

דקה 90: דה יונג הקפיץ לרחבה, שוער סיטי ג'ו הארט, שעלה להתקפה, נותר לבד מול פטריסיו ונגח, אך שוער ספורטינג ליסבון גבר עליו וסידר לפורטוגלים את הכרטיס לרבע הגמר.

שאלקה - טוונטה 1:4 (2:4 בסיכום המפגשים)

איזו עונה אדירה יש לקלאס יאן הונטלאר. החלוץ ההולנדי הנהדר כבש הערב שלושער ושיפר את מאזן הכיבושים שלו ל-37 ב-36 משחקים העונה, כשעל הדרך הוא גם מסדר לשאלקה מהפך, 1:4 מרשים במיוחד על טוונטה, 2:4 בסיכום שני המפגשים וכרטיס לרבע גמר הליגה האירופית. בין לבין, גם ג'רמיין ג'ונס כבש ועזר למהפך.

הרויאל בלוז, שהגיע בעונה שעברה עד לחצי גמר ליגת האלופות, יכולים להגיע השנה גם לחצי גמר הליגה האירופית. מה שבטוח הוא שאת מנצ'סטר יונייטד הם כבר לא יפגשו שם. הקבוצה של סטיב מקלארן יכולה בהחלט להיות מאוכזבת לאחר שהצליחה לנצח 0:1 במשחק הראשון. מצד שני, גם השער שכבשה במשחק הראשון היה בעקבות פנדל ואדום מפוקפקים מאוד, כך שהיא לא יכולה לבוא בטענות.

דקה 14: גול! צ'אדלי העביר מסירת רוחב מצוינת ליאנסן, שסיים בצורה מושלמת מתפרצת מצוינת. 0:1 לטוונטה, שמובילה 0:2 בסיכום המפגשים.

דקה 29: גול! דראקסלר הגביה מאגף שמאל להונטלאר, שעלה מעל כולם ונגח פנימה. 1:1 במשחק ו-1:2 להולנדים בסיכום המפגשים. שער 35 ב-36 משחקים בשאלקה להונטלאר העונה.

דקה 57: גול! יאנסן נגע בידו ברחבה ועצר מצב ודאי לשער. הונטלאר בעט את הפנדל לחיבורים וקבע 1:2 במשחק -2:2 בסיכום המפגשים. כרגע, ההולנדים עולים בזכות שער החוץ.

דקה 70: גול! מסירת עקב נהדרת של ראול מצאה את ג'ונס, שהסתובב על השומר שלו ובעט עם רגל שמאל לפינה את ה-1:3. במצב הזה, שאלקה ברבע הגמר.

דקה 81: גול! ג'ונס פרץ בצורה מהירה מאוד קדימה למתפרצת, מסר להונטלאר, שהשכיב את השומר שלו וקבע 1:4 ו-2:4 בסיכום המפגשים.

בשיקטאש - אתלטיקו מדריד 3:0 (6:1 בסיכום המפגשים)

מחזיקת התואר מלפני שנתיים יכולה להמשיך לחלום על שחזור הזכייה, לאחר שהצליחה לנצח גם במשחק החוץ הקשה בטורקיה 0:3 את בשיקטאש ולהשלים 1:6 בסיכום המפגשים. אתלטיקו, שניצחה במשחק הראשון 1:3 מרשים מאוד, יכולה בהחלט להתנחם מהעונה המאכזבת הזו ב'לה ליגה' אם תלך רחוק ואולי אפילו תזכה בליגה האירופית. אדריאן, רדאמל פלקאו ואדוארדו סלביו, כבשו את השערים לקבוצה של דייגו סימאונה.

דקה 26: גול! ארדה טוראן קיבל מסירת עומק חלומית והשאיר מאחור לאדריאן, שבעט נהדר פנימה. 0:1 לאתלטיקו מדריד ו-1:4 בסיכום המפגשים.

דקה 82: גול! הגבהה של אתלטי מאגף ימין נהדפה מאחד משחקני ההגנה, אך פלקאו הגיע מעל השוער המארח ונגח פנימה. 0:2 לאתלטיקו.

אולימפיאקוס - מטליסט חרקוב 2:1 (2:2 בסיכום, מטאליסט עלתה בשערי חוץ)

משחק דרמטי מאין כמוהו ביוון. האוקראינים, שהחזיקו בהתקפה הטובה ביותר במפעל, הגיעו לפיראוס כשהם בפיגור 1:0 מהמשחק הביתי ובדקה ה-15 נכנעו לשער של איבן מרקאנו הספרדי. אלא שהמחצית השנייה הייתה כולה של מטאליסט, שלחצה עם כל הכלים והשיגה את מבוקשה דווקא אחרי החמצת פנדל מזעזעת של מרקו דביץ', שניסה להבקיע בהקפצה ומסר לידיו של השוער באלאש מגיירי בדקה ה-76. חמש דקות לאחר מכן מסירת עומק אדירה של טייסון לוותה בשגיאה של מגיירי וכריסטיאן ויז'אגרה כבש מקרוב. בדקה ה-86 הגיבור הטרגי דביץ' הפך לגיבור הגדול של מטאליסט, שכבש את שער הניצחון שהימם את אולימפיאקוס ושלח את האוקראינים לשלב הבא.

הליגה האירופית בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully