וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההחלטה: פפ גווארדיולה לא יודע האם להישאר בברצלונה

7.3.2012 / 9:40

בפעם הראשונה הוא התחייב להישאר בינואר. אשתקד בפברואר. העונה הגענו למרץ ופפ גווארדיולה עדיין לא החליט האם להישאר בברצלונה, למרות שבנה תכניות חומש. מה האופציות שלו?

בליל חמישי האחרון נערכה ועידת פסגה בביתו של נשיא ברצלונה סנדרו רוסל. בפגישה נכחו המנהל המקצועי אנדוני סוביסארטה וחברי הנהלה נוספים, שהמתינו לשמוע את פפ גווארדיולה מצהיר על המשך דרכו בקבוצה, על מנת שיוכלו לפצוח בהכנות לעונה הבאה. גווארדיולה, שהגיע יחד עם עוזרו הנאמן טיטו וילאנובה, לא סיפק את הסחורה. "אני צריך עוד זמן", אמר המאמן לרוסל המאוכזב, שבינתיים משהה את התכניות ולא מציב דדליין לפפ המתלבט, אם כי מבקש ממנו לחתום הפעם לשנתיים על מנת למנוע מהדרמה לחזור על עצמה גם בשנה הבאה.

ראשי ברצלונה לא יתעקשו גם על הנושא הזה. הם מאמינים בלב שלם בגווארדיולה, ולא מתכוונים לנקוט בצעד שיקל עליו את ההחלטה ויגרום לו לנטוש. למרות שהיחסים בין הצדדים אינם כתמול שלשום, הוא עדיין המועמד הבלעדי והם משוכנעים כי ימשיך לעונה חמישית. כל יתר השמות שעלו לאחרונה הם בגדר תכניות מגירה בלבד. המאמן, מנגד, שוקל ברצינות לסיים את העידן. עוד עונה בברצלונה? מעבר לצ'לסי או אינטר? אל תשללו את אופציית שנת השבתון שצוברת תאוצה.

פפ גווארדיולה מאמן ברצלונה. רויטרס
מוטרד, לחוץ ועייף, שוקל ברצינות להכריז על סיום עידן בברצלונה. פפ גווארדיולה/רויטרס

אפשרות 1: ממשיך בברצלונה

למרות כל הספקות, זו עדיין האפשרות הריאלית מכולן. "פפ לא יעשה משהו שיזיק למועדון", אמר גורם בהנהלת ברצלונה לאחר אותה פגישה בשבוע שעבר. "הוא אדם טוטאלי ומחויב שרוצה להיות שלם עם ההחלטה שלו. אנחנו מוכנים לחכות כי ברצלונה וגווארדיולה נועדו זה לזה". למרות דחיית ההתארגנות לעונה הבאה, גווארדיולה כבר נטל חלק בתכנונים העתידיים. המאמן למד את תכנית המשחקים הצפויה לברצלונה במסעות טרום העונה, ארגן יחד עם עוזרו תכנית שיקום פיזית לשחקנים שיחזרו מיורו 2012 וגם קיבל הודעה כי 25 מיליון יורו יעמדו לרשותו לצירוף שחקני רכש, בנוסף לסכומי הכסף שיתקבלו ממכירות שחקנים. בברצלונה רק מחכים שיעבור משלב התיאוריה לפרקטיקה.

כי גווארדיולה הוא לא רק קונצנזוס בכל מקום בברצלונה, אלא אחד המאמנים שצברו את הכוח הרב ביותר במועדון לאורך ההיסטוריה. בקומת ההנהלה סוגדים לו, חדר ההלבשה מעריץ אותו וגם האוהדים נזעקו במשחקים נגד ולנסיה וספורטינג חיחון להגיד את דברם. כולם רוצים שגווארדיולה יישאר, לפחות עוד עונה אחת. יחזיר את תואר האליפות, ורק אז יעבור לאתגר הבא מחוץ לחממה המחבקת. "בלעדיו אנחנו כלום, אני משוכנע שהוא ימשיך איתנו", אמר בשבוע שעבר דני אלבס. "אם הוא יעזוב, זו תהיה הפתעה עצומה מבחינתי. הוא החזיר את החיוך לאנשים שאוהבים כדורגל".

בברצלונה כבר משלימים עם אובדן האליפות לטובת ריאל מדריד, אך לא מוותרים על ההגמוניה. מבחינתם, כל עוד לקבוצה יש סיכוי לזכות העונה בתואר - עלתה לגמר גביע המלך, צפויה להעפיל לרבע גמר ליגת האלופות – השושלת עדיין חיה ובועטת. בטח לא ריאל היא שתעצור אותה. לעומת זאת, עזיבה של גווארדיולה, האיש שמסמל יותר מכל את הקבוצה הכי גדולה בהיסטוריית המועדון, תהיה הצהרה פומבית כי המעגל נשלם והשושלת נעצרה. "גווארדיולה לא יפגע בברצלונה", התגייס כומר מהעיר סנטפדור, בה נולד המאמן, כדי להרגיע את אוהדי בארסה בתכנית רדיו. "אי אפשר להבין את ברצלונה הנוכחית ללא גווארדיולה ואי אפשר לראות את גווארדיולה ללא ברצלונה. הם קשורים בעבותות וימשיכו יחד". ולמי יאמינו בקטלוניה אם לא לאיש הדת המקורב.

שחקני ברצלונה דני אלבס עם אריק אבידל. רויטרס
"בלי גווארדיולה אנחנו כלום". דני אלבס עם אריק אבידל/רויטרס

אפשרות 2: עובר לקבוצה אחרת

בשנה שעברה, כבר ב-8 בפברואר הודיעה ברצלונה על המשך ההתקשרות עם גווארדיולה. שנה קודם לכן היא עשתה זאת עוד ב-20 בינואר. גווארדיולה אמנם חתם תמיד לעונה אחת, אך לא אהב להתמהמה בהחלטתו. רגע לפני שלבי הנוקאאוט של ליגת האלופות, הוא רצה ששחקניו יגיעו בראש שקט ובידיעה שהוא נשאר לגבות אותם גם בעונה הבאה. הפעם יותר מדי סימנים מראים על תחושת המיצוי של פפ, כולל התאקל עם ג'רארד פיקה והקלות בה נתן למצלמות הטלוויזיה לתפוס אותו מקלל אחרי פציעתו של אלכסיס סאנצ'ס. אם בעבר האנשים הקרובים לו היו קופצים בכל פעם ששמו הוזכר כמועמד לקבוצה אחרת, כעת מאפשרים לשמועות על מעבר אפשרי לצ'לסי או לאינטר לבסס את עצמן לאורך זמן, ללא כל תגובת נגד. הסירוב היחיד עליו כבר הצהיר פפ בפומבי, היה לצ'יבאס המקסיקנית, שם יוהאן קרויף מונה ליועץ מקצועי.

10 מיליון יורו לעונה מוכן להציע מאסימו מוראטי לגווארדיולה כדי שיבוא לאינטר. גם אם הוסיף לאחר מכן שהחתמת גווארדיולה נראית לו כ"משימה בלתי אפשרית", ברור שמוראטי מעדיף את מאמן ברצלונה על פני כל אחד אחר. גווארדיולה כבר הביע בעבר את רצונו לעבוד באיטליה, שם בילה כשחקן בברשיה וברומא, אך מודע גם להתעניינות מכיוון אנגליה. צ'לסי היא כמובן הדורשת הראשית ורומן אברמוביץ' לא יתקשה להציע לגווארדיולה סכום עליו לא יכול היה אפילו לחלום בברצלונה, אך גם בהתאחדות האנגלית יש קולות הקוראים ללכת בגדול ולהנחית את המאמן הקטלאני המעוטר.

לפני הגמר בוומבלי בעונה שעברה, התייחס גווארדיולה לברצלונה הנדירה שלו והודה: "כשיש לך כזו עבודה, אתה רוצה כאלה שחקנים. העתיד עשוי להיות שונה. יגיע יום בו אני אהיה במועדון אחר ואתקשה למצוא שחקנים מתאימים. יהיו לי שחקנים אחרים ואעשה כל שביכולתי, אבל יכול להיות שלא יהיו להם את אותן האיכויות. אולי זה יהיה האתגר עבורי". אינטר וצ'לסי עונות שתיהן על הקטגוריה, ובנוסף נהנות משפע כלכלי שיקל על גווארדיולה את החיפוש אחר השחקנים הנכונים. ועדיין, כלל לא בטוח שהוא מוכן כרגע לצאת לאתגר כזה.

רומן אברמוביץ' הבעלים של צ'לסי. רויטרס
כסף לא יהווה בעיה. רומן אברמוביץ'/רויטרס

אפשרות 3: יוצא לשנת שבתון

אחרי שזכה עם ברצלונה ב-13 תארים מתוך 16 המפעלים בהם התמודדה הקבוצה בארבע שנותיו כמאמן, כולל שלוש אליפויות רצופות ושני גביעי אירופה, גווארדיולה ניצב לראשונה בפני אובדן הבכורה בספרד לטובת ריאל מדריד. ליגת האלופות עדיין לפניו, כאמור, וגם גמר גביע המלך, אך נראה כי גווארדיולה מבקש מפלט מהטירוף בטופ העולמי והלחץ העז בו הוא עומד מאז מינויו ב-2008. זה מחזיר אותנו שנה אחורה, כאשר בתום חגיגות הזכייה בליגת האלופות התפרסמו ידיעות לפיהן המאמן שוקל לצאת לשנת שבתון בקיץ 2012. האפשרות הזו חזרה לחיים בשבועות האחרונים.

על פי אותם פרסומים בשנה שעברה, גווארדיולה ינצל את שנת השבתון כדי לצבור כוחות מחודשים, ובמקביל או אולי רק לאחר מכן ייענה להצעה המפתה מהמפרץ (36 מיליון יורו לשנה) ויהפוך למאמן נבחרת קטאר. "גווארדיולה, לטוב ולרע, הוא אדם מיוחד. הוא טיפוס מחויב, אבל באותה מידה גם טיפוס לא החלטי", כתב ז'ואן והילס ב'ספורט' הקטלאני. "הוא נמצא כרגע בקונפליקט פנימי, החיים שלו בבלגן והלחץ ניכר על פניו. החיפוש שלו הוא לא אחר סיבות לחידוש החוזה, אלא אחר טיעוני נגד שיאפשרו לו להגיד 'לא', כדי שהשחקנים והקהל יוכלו לקבל בהבנה את הפרידה".

את אותן סיבות לעזיבה, כך עושה רושם, מוצא גווארדיולה בהנהלה. המאמן בן ה-41 לא אהב את העובדה ששוב נותר חשוף מבחינה תקשורתית כדובר המרכזי של המועדון, מבלי לקבל תמיכה אפילו בנושאים כלליים דוגמת בעיות השיפוט או מיקום גמר גביע המלך. גווארדיולה חש מופקר. "ההנהלה הנוכחית לא מקלה עליו את החיים", אמר אלברט פרין, שהיה סגן נשיא המועדון בחלק מתקופת ז'ואן לאפורטה. "אין שם אווירה טובה בין הצדדים, הם לא מגנים עליו. אני מקווה שגווארדיולה ימשיך, לטובתה של ברצלונה, אבל זה יהיה קשה. היחסים בין גווארדיולה לרוסל הם לא כבעבר. הוא פגוע, וזו הבעיה הכי גדולה".

מאמן ברצלונה פפ גווארדיולה עם הזמרת אחינועם ניני. עומר מירון
שנת חופש או סתם תירוץ כדי לראות עוד כמה הופעות של אחינועם ניני?/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully