וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנשה משיח: "מעולם לא ראיתי התנהגות כה מבזה משחקן"

אביחי ידין וסלים טועמה ספגו ביקורת חמורה בדוח השיפוט על הדרבי, הפועל ת"א צפויה להיענש בהפחתת נקודות ומשחקים ללא קהל. ידין יואשם בניסיון לפגיעה גופנית בשופט

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: דרור פיקלני

התמונות הקשות בסיום הדרבי הגדול אמש (שני) בבלומפילד יישארו עוד הרבה זמן חקוקות בזיכרונם של אוהדי הכדורגל. אחרי שמכבי תל אביב ניצחה את הפועל תל אביב בדרבי לראשונה זה ארבע שנים, הדשא באיצטדיון נראה כמו שדה מלחמה. היו שהשוו בין האלימות הקשה אמש באיצטדיון לבין האירועים הקשים שהיו במאי 2001, כשאמיר רנד נפצע אנושות בקרית אליעזר בחגיגות האליפות הכי עצובות שידעה המדינה. מקלות על הדשא, עשרות עצורים, השלכת חפצים, שופטים ושחקנים שחוששים לרדת לחדר ההלבשה, שחקנים עצבניים – הכל היה לנו בבלומפילד.

במחנה האדום ללא ממש יודעים איך לעכל את האירועים בסיום המשחק. אוהדי הקבוצה זרקו למגרש מכל הבא ליד במשך דקות ארוכות, כאקורד סיום לעונה ההזויה. "לא ראינו כזה דבר בחיים", אמר אחד משחקני הפועל. "יהיה קשה להתאושש מזה. במצב הזה אפילו המקום השני מתרחק מאיתנו".

אוהדי הפועל תל אביב מתפרעים באיצטדיון בלומפילד בדרבי. ברני ארדוב
אחד האירועים המביכים של השנים האחרונות. אוהדי הפועל/ברני ארדוב

ההשלכות של גילויי האלימות מצד אוהדי הפועל יהיו קשות מאוד. מנשה משיח כתב בדוח השופט: "בדקה ה-94 שלפתי לטועמה צהוב שני. באותו רגע ניגש אלי אביחי ידין, שחסם אותי בגופו והשתולל ולכן ראה כרטיס צהוב שני. ידין וטועמה היו אמורים לצאת מהמגרש אבל רצו אליי בריצת אמוק.

"מעולם לא ראיתי התנהגות כה מבזה משחקן כדורגל. ידין התנהג כאחרון האוהדים ולמזלי לא נפגעתי. 19 שנה לא נתקלתי באלימות כזו. אם לא הייתי יודע שמדובר בשחקני נבחרת ישראל, הייתי בטוח שמדובר באוהדים. התנהגות ידין היא זו שגרמה ללהיטות היצרים. השחקן צעק לי: "אתה שופט בושה וחרפה, הבאת החלטות מהבית" ואילו טועמה אמר: "הרסת את המשחק".

בהתאחדות יעמידו את הפועל תל אביב, את אביחי ידין ואת סלים טועמה במספר סעיפים. הקבוצה תואשם בשלושה סעיפים: התפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות, התפרצות לשדה המשחק והתנהגות בלתי ספורטיבית.

אביחי ידין יואשם בשלושה סעיפים: ניסיון לפגיעה גופנית בשופט, העלבת שופט והפרת סדר. סלים טועמה יואשם בשני סעיפים: העלבת שופט המשחק והפרת סדר.


על פי תקנון ההתאחדות, העונשים הללו אמורים לגרור קנסות גבוהים לקבוצה ולשחקנים והרחקות של ידין וטועמה. על פי מקרי העבר, השניים צפויים להיות מורחקים למספר משחקים רב. ידין, שמואשם בסעיפים חמורים יותר, צפוי לעונש גדול יותר.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אוהדת הפועל תל אביב מורדת מהמגרש על ידי שוטר. ברני ארדוב
הסיפור רק התחיל. אוהדת הפועל מורחקת מהמגרש/ברני ארדוב

באוקטובר האחרון בית הדין של התאחדות פסק כנגד הפועל הפחתת שתי נקודות על תנאי לשנה במקרה של התנהגות בלתי הולמת וקריאות גזעניות מצד האוהדים. המשמעות המיידית היא שהפועל ככל הנראה תספוג הפחתת שתי נקודות בפועל, ויש גורמים בהתאחדות שכבר במשחק העריכו כי האדומים עלולים לספוג עונש של יותר משתי הנקודות בפועל שכבר נגזרו על תנאי.

לגבי העונש הקבוצתי, הפועל תספוג כנראה מספר משחקי רדיוס, שייערכו במרחק של 30 קילומטר יותר. לגבי המשחקים שייערכו ללא קהל והקנס - לחובת הפועל עומדת העובדה שהיא נקנסה בסכום של 25 אלף שקל בגין זריקת מצית בחודש פברואר, אך כאמור, גם הפחתת שתי נקודות על תנאי מחודש אוקטובר תשחק כאן תפקיד. לחובתה עומד גם עונש על תנאי של 30 אלף שקל בגין עבירה דומה. מכאן, שהפועל תיקנס לפחות בעשרות אלפי שקלים, כשבהתאחדות העריכו כי סכום הקנס יהיה מהגבוהים שניתנו בתולדות הכדורגל הישראלי, בגין מספר סעיפים. ייתכן וחלק מהמעורבים יקבלו גם עונש במסגרתו ימלאו חובה במסגרת חינוכית. יש לציין שגורמים בבהתאחדות העריכו, שהפועל תספוג קנס חסר תקדים ואף תקיים מספר משחקים ללא קהל, אולי אפילו עד סוף העונה.

ההערכות הקשות מסתמכות בעיקר על העובדה כי צוות משקיפים בכירים מטעם אופ"א נכח בבלומפילד אתמול וחזה במראות בסיום המשחק, כשרק במזל לא היו פגיעות בנפש. המשמעות היא שהתאחדות תלחץ על בית הדין להחמיר עם הקבוצה בכדי לשדר לאופ"א כי גילויי אלימות שכאלה מטופלים ביד קשה בארץ.

שחקן הפועל תל אביב אביחי ידין מתפרע. ברני ארדוב
ההשתוללות שלו תעלה לו ביוקר. ידין/ברני ארדוב

אוהדי הפועל מרוצים

אך בזאת לא מסתכם סיפור הדרבי מבחינת האדומים. קשה להאמין, אבל חלק מאוהדי הפועל היו מסופקים מאיבוד העשתונות בסיום המשחק. הסיבה לכך הוא המיאוס מהמתרחש במועדון, והעובדה כי כבר לפני המשחק סומן הדרבי כסוג של הכרזת מלחמה מצד האוהדים. "נכון שהתמונות היו לא נעימות", אמר אחד ממנהיגי האוהדים. "אבל זאת הייתה פריקת עול של כל העונה הזו. אנשים שמרו בבטן המון עצבים על התנהלות הקבוצה, וההפסד בדרבי פשוט הוציא את אותם עצבים החוצה".

עם זאת, ראשי האוהדים מזהירים כי אם הבעלים אלי טביב ישתמש במקרה זה בכדי להילחם ביושבי שער 5, שלטענתו מסיתים את יתר האוהדים כנגדו, יתר אוהדי הקבוצה יצטרפו עוד יותר למאבק כנגד הבעלים. בשל אותם אירועים חברת האבטחה של הקבוצה, יבטח, החליטה לשלוח כשמונה מאבטחים לביתו של הבעלים שפטרלו עד הבוקר מסביב לחצרו. אגב, טביב מטעמו לא הוציא הודעה בנושא, ויהיה מעניין לראות כיצד הבעלים ינהג לאור הקנסות והעונשים הכבדים שהפועל עשויה להיענש.

בסיום המשחק נראו שחקני הפועל מיואשים ועצבניים והטילו אחריות ישירה על שופט המשחק מנשה משיח, שבשל החלטותיו נקבעה תוצאות המשחק ואוהדי הקבוצה הוציאו את זעמם. "הוא בא לעזור למכבי לנצח וראו זאת מתחילת המשחק" אמר שחקן בהפועל. "זה שיפוט שערורייתי ולא פלא שהאוהדים הגיבו בצורה כזאת".

משיח אגב, ללא קשר לאירועי הדרבי, לא שובץ לשפוט במחזור הקרוב. בשבוע הבא תתכנס הועדה המקצועית של איגוד השופטים, תבחן את החלטותיו של השופט במשחק ותחליט האם לגבות אותו או להשעותו למספר משחקים. חשוב לציין כי הועדה תבחן רק את החלטותיו של משיח במהלך המשחק, ללא קשר לאירועים סביב.

בעלי הפועל תל אביב אלי טביב. ברני ארדוב
הכל בשם המחאה נגדו. טביב/ברני ארדוב

מי שאולי לקח את הפסד בצורה הקשה ביותר הוא דווקא המאמן ניצן שירזי, שנראה מדוכדך בסיום המשחק. "היינו יותר טובים על המגרש את זה כולם ראו", אמרו בהפועל. "חבל, כי ניצן השקיע והכין את הקבוצה מצוין למשחק והתוצאה לא הגיעה לו".

"אין הרבה מה להגיד על המשחק הזה", ניסה לסכם יגאל אנטבי את הדרבי. "שיחקנו טוב והגענו להזדמנויות וחבל שלא ניצחנו אנחנו מאוד מאוכזבים, זה מצער כי רצינו לנצח ולשמח את האוהדים".

"ראיתם מה שהיה על המגרש", הוסיף המגן ואף הוא תקף את משיח. "זה היה משהו לא רגיל. כל פאול הוא הוציא צהוב, לא זוכר כמה צהובים הוציא לנו, משהו לא נורמלי. מה היה באדומים? פתאום הוא חזר אליהם והוציא לסלים ואביחי אדום, לא מובן מה קרה שם. דרבי כזה טעון הרבה זמן לא היה. הרבה מתח היה באוויר ולדעתי השופט לא עמד בו. הוא רק הלהיט את המשחק בזה שהוציא כל הזמן כרטיסים צהובים".

לסיום אמר אנטבי: "ממש לא גמרנו את העונה, אנחנו מאוגדים. אני לא יודע מה יהיה בהמשך ואם נקבל עונש חמור אבל ננסה להישאר מאוחדים ביחד ולהידבק למטרות עד לסוף העונה. נגיע לשבוע הבא ונראה מה יהיה. יש שחקנים טובים שיחליפו את ידין וטועמה אם יקרה משהו, אני מבטיח שנלחם עד הסוף וניתן את המקסימום כדי לעמוד במטרות".

עדכון ראשון: 7:34

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully