וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי גוטמן: "יש לנו חוסן מנטלי, הנבחרת הזאת לא תישבר"

1.3.2012 / 7:00

המאמן שוחח עם שחקני הנבחרת ומתלבט לגבי עמדת המגן השמאלי להמשך. רפאלוב: "יש פערים גדולים בין ההגנה לקישור"

מאמן נבחרת ישראל, אלי גוטמן, ערך אתמול שיחה עם שחקני הנבחרת בארוחת הערב שערכה לאחר המשחק מול אוקראינה. השיחה הגיעה בעקבות ההפסד, 3:2, והמאמן הלאומי ניסה לחזק את השחקנים לקראת המפגש הבא שלה, ב-20 במאי, אז היא תצא למחנה אימונים באוסטריה ותתמודד שם עם נבחרות ברמה גבוהה מאוד, צ'כיה וגרמניה, שיערכו הכנות אחרונות לקראת פתיחת שלב הבתים של יורו 2012. גוטמן הודיע למקורביו בנבחרת כי יתרגל במחנה הרכבים שונים, כולל מערך של שלושה חלוצים, ובסופו יוחלט מה יהיה המערך הקבוע של הנבחרת. על פי כל ההערכות, המאמן ימשיך לשחק במערך של 4:4:2, שיהפוך ל-4:4:1:1 בעת שהנבחרת מגנה.

"אלי לא ישנה את השיטה שלו בקלות. ראינו שדברים עבדו אתמול בהתקפה, כולם יודעים איפה הבעיות ומה צריך לתקן. הייתה בעיה עם רביעיית ההגנה, אבל זה הלך והשתפר במחצית השניה", אמר אתמול גורם בכיר בהתאחדות לכדורגל. "הלקח הכי גדול מהקמפיין של פרננדז הוא שצריך לדבר פחות. רוסיה ופורטוגל הן נבחרות חזקות, יהיה קשה מאוד לנצח אותם גם בבית, אבל אלי כבר הוכיח שהוא מסוגל להתמודד ברמות האלה".

"אני רוצה לומר לכם שנהניתי מכם מאוד. הייתי מרוצה מהמסירות של כולכם. במשחק היו דברים יותר טובים ופחות טובים ובמשחק הבא נעבוד על הלא טובים כדי לתקן", אמר אמש גוטמן לשחקנים בארוחה הקבוצתית. "בשביל יומיים שבהם היינו יחד, אני מאוד מרוצה. אני מתגעגע לזה מאוד, לפעם הבאה שבה נעבוד יחד. אני מאוד אופטימי לגבי המצב של הנבחרת. נתחבר לאט לאט ואז תבינו מה אני רוצה. היו רגעים שהנענו כדור ולחצנו ובכך הראנו את החוזק שלנו".

במחצית, אגב, ערך גוטמן שיחה מעניינת עם השחקנים. "אני רוצה לדבר אתכם על חוסן מנטלי", אמר להם גוטמן. "וכשאני אומר חוסן מנטלי אני מתכוון לכך שנבחרת כזאת יוצאת החוצה ולא מפסידה משחק כזה. לא נשברת. נבחרת בפיגור של 2:1 יכולה לקבל גול שלישי ולהישבר, וזה לא יהיה ככה אצלנו. אני מאמין שאם תמשיכו לשחק ככה אתם יכולים לחזור למשחק. אנחנו שיחקנו נגד הרוח ועכשיו יהיה לנו קל יותר ולהם יהיה יותר קשה, הם ילכו אחורה. חשוב לי שנמשיך לשחק כמו שעבדנו באימונים האחרונים ונחזיק יותר בכדור".

אחת מנקודות האור בנבחרת היה מאור מליקסון, שהוכיח עד כמה המאבק של גוטמן ואנשי ההתאחדות לשכנעו לשחק במולדתו היה שווה. גם בן שהר גילה יכולת טובה. בסיום שוחח גוטמן עם המגן אלעד גבאי והחמיא גם לו על יכולתו במגרש. בנבחרת הדגישו כי הם מצפים ליותר משחקנים כמו ערן זהבי. הבעיה העיקרית של גוטמן לקראת הקמפיין תהיה בעמדת המגן השמאלי. המאמן מתלבט מאוד האם לזמן את טאלב טואטחה, להמשיך לבנות על דדי בן דיין שבנבחרת טענו אתמול כי הוא הרחק מעבר לשיא שלו, או להסיט את רמי גרשון לעמדה הזאת.

נאתכו: "רק נלך ונשתפר"

"כמובן שפתחנו לא טוב את המשחק, נראינו לא טוב במיוחד במשחק ההגנה שלנו. אני לא מדבר על חוליית ההגנה, אלא על כל הנבחרת, מההתקפה", אמר קשרה של קלאב ברוז' ליאור רפאלוב. "היו פערים גדולים בין הקישור להגנה ואנחנו צריכים לעבוד על זה. ניסינו לעבוד על זה ביומיים וחצי ואנחנו צריכים עוד זמן. יש לנו חלק התקפי מאוד מסוכן וצריך לדעת לכפר על צמצום הרווחים הזה לקראת הקמפיין הבא. במחצית הראשונה הרוח הייתה איתם וזה היה מאוד משמעותי. היו המון טעויות אבל אני בטוח שנצפה במשחק ונתקן אותם".

על העובדה שגוטמן פתח בהרכב עם 11 שגרירים אמר: "אפילו לא שמתי לזה לב לזה, אבל זה מעניין. אני חושב שגם בליגה שלנו יש שחקנים מאוד מוכשרים, גם אם הם לא משחקים כרגע באירופה. מה שחשוב כרגע הוא שנמצא את האיזון הכי טוב בין משחק ההגנה להתקפה. יש לנו המון אפשרויות במשחק ההתקפה ויש כלים איכותיים. צריך לשים דגש רב על משחק ההגנה".

קשר נירנברג אלמוג כהן הוסיף: "אנחנו מאוד אופטימיים. מהיומיים שבהם עבדנו עם גוטמן הוצאנו 20 דקות טובות מאוד, ברמה גבוהה, ואני מקווה שבמשחקים הנבחרת תשחק כך לאורך 70 דקות. קווי ההגנה זה נושא שצריך לבוא יותר על 'אוטומט', לאט לאט המשחק יתאזן ואנחנו מתחילים להבין מה גוטמן רוצה ולעבוד על 'עיוור'".

הקשר ביבראס נאתכו אמר: "נראינו בסדר גמור יחסית ליומיים וחצי של גיבוש. אני בטוח שהמשחק ההגנה יהיה טוב, טוב מאוד אפילו, כי אלי יידע מה לעשות. ספגנו גולים שטותיים וזה הכדורגל, לומדים מטעויות. נקווה שבפעם הבאה הטעויות לא יהיו בצד שלנו". על הסגל שזומן אמר קשר רובין קאזאן: "זה לא התפקיד שלי לקבוע מי יהיה פה ומי לא. יש מאמן והוא קובע מה לעשות. עברתי תהליך בשנה וחצי האחרונים ואני מקווה לשחק. אני בטוח שכולם חשבו שנבוא וניתן כאן הצגה, כי לדיבורים כאלה רגילים אצלנו, אבל אוקראינה נבחרת מצוינת. אם היינו מנצחים הייתם אומרים שאנחנו אלופי העולם במשחקי ידידות, אם מפסידים יש ביקורת. זה לא במקום. רק נלך ונשתפר".

שלום תקווה מנתח: הנבחרת חסרה שחקנים מובילים מהליגה

ישראל הפסידה לאוקראינה 3:2

כדורגל ישראלי בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully