וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי גוטמן: ”אני הולך לכיוון של קבוצה"

28.2.2012 / 18:47

בתשובה לשאלה האם בניון יוביל את הנבחרת בעידן החדש, אלי גוטמן הבהיר בדיוק מה יהיה מעמדו של הקפטן אצלו לקראת המשחק מול אוקראינה (ד’, 19:00, ערוץ 1)

קובי אליהו

צילום וידאו: קובי אליהו
עריכת וידאו: טל רזניק

עידן אלי גוטמן בנבחרת ישראל ייצא לדרך מחר (רביעי, 19:00, ערוץ 1) במשחק הרשמי הראשון של המאמן הלאומי החדש מול אוקראינה במסיבת העיתונאים שערך לקראת המשחק הדגיש גוטמן את החשיבות של הקהל שיגיע לאצטדיון המושבה לתמוך בנבחרת ששואפת לפתוח דף חדש ברגל ימין מול השחקנים של אולג בלוחין.

אבי לוזון פתח את מסיבת העיתונאים ואמר: "חשוב שניתן הופעות מכובדות גם אם לא נגיע למונדיאל. אחד הדברים הלא פחות חשובים מהתוצאות זו הדרך. יש קונצנזוס סביב אלי גוטמן. כשהסתכלתי על האימון וראיתי שהאימון מתוכנן לפרטי פרטים. מכירת המנויים תחל ב-5 במרץ. מנוי ליציע המזרחי יעלה 300 שקל לכל המשחקים, 150 שקל לנוער וחיילים. מחיר שווה לכל נפש ולדעתי יש כאן בשורה".

לאחר מכן התייחס אלי גוטמן לכושרו של בניון, ואמר: "מי שראה את המשחק האחרון של ארסנל נגד טוטנהאם, ואני ראיתי אותו, לא היה לו ספק לגבי הכושר שיוסי נמצא בו. הוא נמצא בכושר טוב, הוא לא שיחק חודש ימים וזה משמעותי. נתבקשתי על ידי ארסנל דרך יוסי לקחת בחשבון את העובדה שחודש הוא לא שיחק. בשבת יש להם משחק נגד ליברפול ואחרי זה מילאן, ואני לוקח את זה בחשבון".

גם יוסי בניון התייחס למצבו הפיזי, ואמר: "אני מגיע בכושר טוב, כולכם ראיתם את המשחק האחרון. לשחק 90 דקות בקצב ששיחקנו מול טוטנהאם זה לא פשוט, ושחקנים בלי כושר לא יכולים לעבור את זה. יש תקופות בכדורגל שצריך להתאפק, לעבוד קשה באימונים וזה מה שעשיתי. המקום בנבחרת אף פעם לא היה מובטח. תמיד הוכחתי שכן הגיע לי לשחק ואני חושב שזו הסיבה שקיבלתי את הקרדיט. יש את המאמן שהוא יחליט אם אני צריך לפתוח או לא".

על הביקורות שהושמעו כנגד העובדה שהוא לא מרבה לשחק בארסנל, אמר בניון: "ביקורת זה חלק מהכדורגל. לשמחתי הצלחתי די יפה בקריירה שלי. היו ביקורות ומחמאות, ואני מתרכז במה שחשוב. יש אנשים שפועלים מתוך אינטרס אישי ולא צריך להתייחס לכל פרשן ולכל כתבה. אני שלם עם כל מה שאני עושה ועם התרומה שלי לנבחרת".

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל מאמן בגשם. קובי אליהו
זה מזג האוויר שצפוי לנו גם מחר. אלי גוטמן מאמן תחת הגשם/קובי אליהו

בניון: "אני צריך להיות אחד השחקנים המובילים"

אלי גוטמן המשיך והתייחס למעמדו של בניון בנבחרת, כשאמר: "מעמדו של כל שחקן בנבחרת יהיה לפי יכולתו על המגרש ולפי איך שהעיניים שלי יראו. אמרתי לא פעם מה אני חושב לגבי יוסי, אבל מבחינתי הוא רחוק מלסיים את הקריירה שלו. אני הולך לכיוון של הקבוצה. המטרה שלי היא למצות את כל האפשרויות במסגרת של יומיים וחצי, שלוש אסיפות ושלושה אימונים". על הדרך של הנבחרת מאז שהגיע, אמר המאמן: "מבלי להתייחס לקמפיין זה או אחר, אני חושב שמהרגע הראשון של המפגש בין השחקנים היה חיבור טוב. אני רואה את הרצינות והגישה של השחקנים, ואני אוהב את מה שאני רואה".

לגבי השיטה שאיתה הוא הולך לשחק נגד אוקראינה והלאה לקמפיין, אמר המאמן: "ההרכב לא סגור, נעלה לאימון ונראה את מה שאנחנו מתרגלים. השיטה היא 2-4-4 כשתוך כדי המשחק שלנו השיטה הופכת ל-1-1-4-4. במחנה האימונים במאי אני אתרגל גם 3-3-4".

על העובדה כי לא זימן שחקנים מהמגזר הערבי, אמר: "הייתה לי פגישה טובה עם בירם כיאל. ברגע שהוא בריא, הוא שחקן סגל נבחרת ישראל. היה מעקב רציני אחר מהראן ראדי, וגם הוא פצוע לצערי, כולל עמאשה. אני מאחל להם החלמה ואני מאמין שבשלב הבא לא תהיה התמרמרות במגזר. וואליד באדיר עשה את שלו", הוסיף המאמן בנימה מבודחת.

בניון התייחס לעתידו בנבחרת, ואמר: "אף פעם אי אפשר לדעת אם זה הקמפיין האחרון או לא. יש דברים שלא תלויים בי. אלי יכול היה להגיד שזה לא מתאים למה שהוא רוצה ולא הייתי פה. אני מבחינתי תמיד אעשה את המקסימום להיות בנבחרת. זה כבוד גדול וגאווה. אני צריך להיות אחד השחקנים המובילים. נבחרת לא יכולה להתבסס על שחקן אחד, וברגע שכולם ייקחו אחריות וחלק ייקחו מנהיגות, בלי קשר לשאלת הגיל, נוכל להצליח".

על התקרית שהייתה לקפטן בקדנציה הקודמת עם טל בן חיים ועל יחסיו עימו, אמר: "באופן כללי עשו מהעניין הזה יותר ממה שזה. טל ואני היינו בקשר טוב לפני המקרה כביכול, ליבנו את הדברים בינינו. הטעות הייתה שזה נעשה לעיני כל העיתונאים. הייתה בעיה, פתרנו אותה בארבע עיניים וזה לא צריך להשפיע. ההצלחה של טל היא ההצלחה שלי, ולהיפך. המטרה היא להוביל את הנבחרת לטורניר גדול. הוא אחד הבלמים הגדולים ביותר שהיו לנבחרת ישראל, ואנחנו מכבדים אחד את השני".

באימון שנערך הערב התברר כי החלוץ עומר דמארי פצוע ונזקק לטיפולים, ועדיין לא ברור האם הוא יוכל לשחק מול אוקראינה. בעקבות הפציעה, תרגל אלי גוטמן את אליניב ברדה כחלוץ היחידי, כשבנסוף, צפוי להיות שינוי בהגנה כששיר צדק שתורגל אתמול יירד לספסל, רמי גרשון וטל בן חיים ישחקו כבלמים ודדי בן דיין ויובל שפונגין יפתחו כמגינים.

הרכב משוער: דודו אוואט, יובל שפונגין, טל בן חיים, רמי גרשון, דדי בן דיין, ביברס נאתכו, אלמוג כהן, ליאור רפאלוב, מאור מליקסון, יוסי בניון, אליניב ברדה.

שחקן נבחרת ישראל יוסי בניון עם המאמן אלי גוטמן. קובי אליהו
"ברגע שכולם ייקחו אחריות וחלק ייקחו מנהיגות, בלי קשר לשאלת הגיל, נוכל להצליח". בניון עם גוטמן/קובי אליהו

בלוחין: "לא רוצים לפגוע במדינה ידידותית"

מנגד אמר אולג בלוחין במסיבת העיתונאים של האוקראינים: "נבחרת ישראל היא יריבה כלל לא קלה. מעטים מוציאים כאן תוצאות טובות. ישראל תמיד מגיעה למצבים שהיא נאבקת ונלחמת ורק לקראת סוף הקמפיין חסר לה משהו שבגללו היא מאבדת את הסיכוי. אנסה להעביר לשחקנים מחר שזה משחק חשוב מאוד, משום שזה משחק הכנה לאליפות אירופה, אבל המוכנות הקצרה של לא מאפשרת לנו להגיע ברמת המוכנות המקסימלית".

כשנשאל על המאזן של האוקראינים מול ישראל, שעומד על שלוש תוצאות תיקו והפסד, אמר בלוחין: "אנחנו לא רוצים לפגוע במדינה ידידותית. יש להם מאמן חדש ולכן שחקני הנבחרת ירצו לתת את המקסימום מול אוקראינה".

הרכב משוער: אנדריי דיקאן, בוחדן בוטקו, אלכסנדר קושר, ירוסלב ראקיצקי, ויטלי מנדזיוק, אנטולי טימושצ'וק, רוסלן רוטן, ייבן קונופליאנקה, סרחי נזארנקו, אנדריי וורונין, מרקו דביץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully