וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגה אירופית: מנצ'סטר יונייטד הפסידה לאייאקס, ועלתה

השדים האדומים נוצחו 2:1 באולד טראפורד, אך ניצחו 2:3 בסיכום וישחקו מול בילבאו. רפאלוב וברוז' הודחו, שאלקה עלתה

אחרי כל האקשן של ליגת האלופות, הליגה האירופית סוגרת הערב (חמישי) את סיבוב 32 הגדולות. אחרי שמנצ'סטר סיטי השלימה את המלאכה עם 0:4 מרשים על פורטו, תצטרפנה אליה 15 קבוצות נוספות בשמינית הגמר.

מקבץ המשחקים הראשון האיר פנים לשתי הספרדיות, כאשר ולנסיה גברה 0:1 על סטוק והשלימה ניצחון כפול, ואילו אתלטיק בילבאו השיגה 0:1 על לוקומוטיב מוסקבה ועלתה הודות לשערי חוץ. בדרבי הישראלי, סטנדרד ליאז' של רמי גרשון (90 דקות) הדיחה את ויסלה קרקוב של מאור מליקסון (90 דקות) ודודו ביטון (14 דקות) עם 0:0 ויתרון בזכות השער שהבקיעה בפולין. גם ליאור רפאלוב (90 דקות) אמר שלום לליגה האירופית, כשהפסיד עם קלאב ברוז' 1:0 להאנובר.

בסדרה השנייה, מנצ'סטר יונייטד הפסידה בבית 2:1 לאייאקס, אך עברה אותה בזכות 2:3 בסיכום שני המפגשים. אתלטיקו מדריד ניצחה 0:1 את לאציו ועברה אותה. רובין קאזאן וביברס נאתכו הפסידו 1:0 לאולימפיאקוס והודחו. שאלקה נזקקה ל-120 דקות כדי לנצח 1:3 את ויקטוריה פילזן ולהשלים 2:4 בסיכום המפגשים.

חאבייר הרננדס שחקן מנצ'סטר יונייטד. Michael Regan, GettyImages
הכריעו את ההתמודדות כבר במפגש הראשון. הרננדס חוגג/GettyImages, Michael Regan

משחקי שמינית הגמר (8/3 ו-15/3)

מנצ'סטר יונייטד - אתלטיק בילבאו

ספורטינג - מנצ'סטר סיטי

טוונטה - שאלקה

סטנדרד ליאז' - האנובר

ולנסיה - פ.ס.וו איינדהובן

אלקמאר - אודינזה

אתלטיקו מדריד - בשיקטאש

מטאליסט חרקוב - אולימפיאקוס

ולנסיה - סטוק סיטי 0:1 (0:2 בסיכום)

האנגלים הגיעו עם 15 שחקני סגל בלבד למשחק במסטאייה, ונפרדו מאירופה עם הפסד נוסף. אחרי השער הנדיר של מהמט טופאל במשחק הקודם, ולנסיה החלה בסערה עם כדור של דני פארחו למשקוף בדקה השנייה. קנווין ג'ונס יכול היה לשנות את התמונה בדקה ה-19, אך נעצר אצל ויסנטה גואיטה וחמש דקות לאחר מכן ראה את השער נופל בצד השני. פאבלו דהר בצד ימין ובסופו של דבר השאיר לז'ונאס לגלגל מקרוב פנימה. מחזיקת גביע אופ"א מ-2003/4 ממשיכה להתקדם במסע לעבר התואר.

בילבאו - לוקומוטיב מוסקבה 0:1 (2:2 בסיכום, בילבאו עלתה)

עוד לפני גמר הגביע מול ברצלונה, החבורה הצוהלת של מרסלו ביילסה תפגוש בשמינית הגמר ככל הנראה את מנצ'סטר יונייטד. אתלטיק בילבאו ידעה שהיא תצטרך לעבוד קשה אחרי ההפסד 2:1 במוסקבה, צברה תסכול במהלך המחצית הראשונה ואף איבדה את פרננדו אמורבייטה באדום בדקה ה-60. אלא שדווקא מהבור הזה ידעו הבאסקים לצאת מהר, כששתי דקות לאחר מכן איקר מוניאנין המשיך מקרוב נגיחה של פרננדו יורנטה והקפיץ את האוהדים בסן מאמס. לוקומוטיב מודחת בגלל שער החוץ שספגה, בילבאו בשמינית גמר של מפעל אירופי לראשונה מאז 1976/7. אז זה הסתיים בהפסד ליובנטוס בגמר גביע אופ"א.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

סטנדרד ליאז' - ויסלה קרקוב 0:0 (1:1 בסיכום, סטנדרד עלתה)

הדרבי הישראלי של המפעל הסתיים בעלייתו של רמי גרשון, שהשלים 90 דקות בהרכבה של סטנרד ליאז' ופגש מן העבר השני את מאור מליקסון שהנהיג את הקישור של ויסלה קרקוב. דודו ביטון עלה מהספסל בדקה ה-76, אבל גם הוא לא הצליח להעניק לפולנים את השער הדרוש כדי להפר את השוויון ששלח את המארחת לשלב הבא. חרבסיו נונייס הארגנטינאי השאיר את ויסלה ב-10 שחקנים כשהורחק בדקה ה-63.

קלאב ברוז' - האנובר 1:0 (3:1 בסיכום)

ליאור רפאלוב וחבריו נפרדו מהליגה האירופית לטובת אחת מהקבוצות היחידות שבאמת נרגשות ליטול במפעל הזה חלק. האופוריה של האנובר נמשכה עם משחק 11 ברציפות ללא הפסד, למרות משחק טוב של רפאלוב, שנעצר אצל השוער רון רוברט צילר בדקה התשיעית ובדקה ה-50 ובעט מעל השער בדקה ה-27. מאמה בירם דיוף כבש את שער הניצחון של האנובר בדקה ה-21, אחרי בישול נאה של לארס שטינדל. הגרמנים בשמינית הגמר, קלאב ברוז' תחזור להתמקד במאבקי הצמרת בליגה הבלגית.

פאוק סלוניקי - אודינזה 3:0 (3:0 בסיכום)

גם בלי אנטוניו די נטאלה הפצוע, הזברטה עברו את המבחן בסלוניקי בהצלחה יתרה ונקמו ביוונים על ההדחה ב-2000. אחרי 12 משחקים ללא הפסד במפעל, פאוק ספגה כבר בדקה השישית מראשו של הבלם הברזילאי דנילו, שחגג שער בכורה במדי אודינזה. אנטוניו פלורו פלורס הכפיל מרחוק בדקה ה-15, אחרי תרגיל בבעיטה חופשית. הבלם מאוריציו דומיצי חתם מהנקודה הלבנה בדקה ה-51.

מנצ'סטר יונייטד - אייאקס 2:1 (2:3 בסיכום)

מי שחשב שהשדים האדומים יעלו בהרכב חסר לאחר ה-0:2 באמסטרדם, התבדה. אלכס פרגוסון לא הקל ראש באייאקס ועלה בהרכב חזק מאוד, כשווין רוני הוא החיסרון הבולט היחיד בהרכב מנצ'סטר יונייטד. אלופת אנגליה איכזבה מאוד והפסידה 2:1, אך הצליחה לנצח 2:3 בסיכום המפגשים ותפגוש את בילבאו בשלב הבא.

השדים האדומים עלו ליתרון בדקה כבר בדקה השישית כשמסירת עומק של דימיטאר ברבאטוב מצאה את חאבייר הרננדס, שבעט מ-16 מטר לפינה בצורה נהדרת כדי לקבוע 0:1. ההולנדים הצליחו להשיג שוויון מפתיע בדקה ה-38 כשהרחקה לא טובה של פיל ג'ונס הגיעה לאראס אוזביליז, שבעט בצורה נהדרת מ-18 מטר לפינה וקבע 1:1. בדקה ה-87 הושלם המהפך כשהגבהה של אוזביליז מצאה את טובי אלדרווירלד, שנגח מקרוב פנימה את ה-1:2 המפתיע.

שאלקה - ויקטוריה פלזן 1:3 (2:4 בסיכום, הארכה)

הקבוצה של הוב סטיבנס, שנמצאת בכושר טוב מאוד בבונדסליגה והביסה 0:4 את וולפסבורג ביום ראשון, שמרה על המומנטום גם באירופה, כשלמרות תוצאה דחוקה הצליחה לעשות את העבודה. שאלקה ניצחה 1:3 לאחר הארכה ודרמה גדולה והשלימה 2:4 בסיכום המפגשים ותשחק מול טוונטה בשמינית הגמר.

הרויאל בלוז עלו ליתרון בדקה השביעית, לאחר שיוליאן דראקסלר הצעיר בעט מ-20 מטר, כדור שנהדף לא טוב על ידי מארק צ'ך. קלאס יאן הונטלאר הגיע ראשון לכדור החוזר ובעט פנימה את ה-0:1. בדקה ה-60 נותרו הצ'כים ב-10 שחקנים לאחר שמארק באקוש הורחק עקב פגיעה ללא כדור בקיריאקוס פפאדופולוס. בדקה ה-88 וכנגד כל הסיכויים ומהלך המשחק הצליחה פילזן לאזן בבעיטה חזקה מקרוב של רייטוראל.

הצ'כים הצליחו להחזיק מעמד לאורך כל המחצית הראשונה של ההארכה, אך ספגו את השני בדקה ה-106 כשצ'ינדו אובאסי פרץ מימין והגביה לרחבה, שם המתין מי אם לא הונטלאר, שנגח לפינה הרחוקה וקבע 1:2 לשאלקה. החגיגה הושלמה בדקה ה-120 כשהונטלאר כבש מול שער ריק לאחר בישול ציפריאן מאריקה, שכשל לכבוש בעצמו. שער 10 להולנדי בתשע הופעות בליגה האירופית העונה ו-33 במדי הרויאל בלוז ב-33 הופעות.

אתלטיקו מדריד - לאציו 0:1 (1:4 בסיכום)

טוב, אז לא רבים ציפו שהקבוצה של אדי רייה מסוגלת באמת לעשות קאמבק מול מחזיקת הגביע מלפני שנתיים לאחר ההפסד 3:1 בבית במשחק הקודם. גם המאמן עצמו, שספג ביקורת חריפה בימים האחרונים ואפילו הציע את התפטרותו, כנראה לא האמין והגיע לבירת ספרד בסגל חסר מאוד. זה גם עלה לו בהפסד נוסף, הפעם 1:0 ששלח את אתלטיקו מדריד לשמינית הגמר ולמפגש מול בשיקטאש הטורקית בשלב הבא. הקולצ'ונרוס כבשו את השער היחיד במשחק בדקה ה-48 כשהגבהה של גאבי מצאה את דייגו גודין, שהגיע לפינה הקרובה ונגח לרחוקה בצורה נהדרת את ה-0:1.

אולימפיאקוס - רובין קאזאן 0:1 (0:2 בסיכום)

הקבוצה הרוסית של ביברס נאתכו סיימה את דרכה באירופה, לאחר הפסד 2:0 בסיכום שני המפגשים. אולימפיאקוס, שהודחה מליגת האלופות לאחר דרמה של הדקות האחרונות והפתעה של מארסיי בדורטמונד, ניצחה 0:1 את רובין קאזאן משער של רפיק דג'בור ותשחק מול מטליסט חארקוב האוקראינית. היוונים עלו ליתרון בדקה ה-14 כשהגבהה של אריאל איבגסה מצאה את איבן מרקאנו, שנגח כדור שפגע ברפיק דג'בור וחדר פנימה כדי לקבוע 0:1.

משחקים נוספים:

טוונטה - סטיאווה בוקרשט 0:1 (0:2 בסיכום)
לטוונטה: נאסר צ'אדלי (29)

פ.ס.וו איינדהובן - טרבזונספור 1:4 (2:7 בסיכום)
לאיינדהובן: דריס מרטנס (15 בפנדל), טים מטאבז' (31 ו-53), קווין סטרוטמן (38). לטרבזונספור: בוראק ילמאז (43). השוער טולגה זניגין הורחק (45)

אנדרלכט - אלקמאר 1:0 (2:0 בסיכום)
לאלקמאר: מרטין מארטנס (54)

מטאליסט חרקוב - רד בול זלצבורג 1:4 (1:8 בסיכום)
למטאליסט: מרטין הינטרגר (29, עצמי), ג'ונתן כריסטלדו (62), סבסטיאן בלאנקו (63). לזלצבורג: יאקוב יאנטשר (56)

בשיקטאש - בראגה 1:0 (1:2 בסיכום)
לבראגה: לימה (25)

ספורטינג ליסבון - לגיה ורשה 0:1 (2:3 בסיכום)
לספורטינג: מתיאס פרננדס (84)

ליאור רפאלוב נהנה מכל רגע בברוז'

הליגה האירופית בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully