וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה האירופית: ניצחונות למנצ'סטר יונייטד וסיטי

השדים האדומים יצאו מאמסטרדם עם 0:2 על אייאקס, הסיטיזנס גברו 1:2 על פורטו. בישול למליקסון בתיקו של ויסלה

הליגה האירופית מקבלת העונה חיזוק בלתי צפוי בניסיון להעלות את קרנה, כששתי הנציגות של מנצ'סטר נמצאות בין 32 האחרונות במפעל. שלב הנוקאאוט הראשון נמשך היום (חמישי) עם 14 משחקים, ונראה שמנצ'סטר יונייטד כבר עם רגל ושלושת רבעי בשמינית הגמר לאחר שניצחה בחוץ 0:2 את אייאקס. אתלטיקו מדריד הצליחה לחזור מפיגור ל-1:3 מרשים מאוד בחוץ מול לאציו, עם צמד של רדאמל פלקאו. שאלקה סיימה ב-1:1 בחוץ מול ויקטוריה פלזן, ומטאליסט חרקוב הביסה 0:4 בחוץ את רד בול זלצבורג עם דגלאס דה סילבה בהופעה חלשה.

בסדרת המשחקים השנייה, מנצ'סטר סיטי ניצחה בחוץ 1:2 את פורטו, מאור מליקסון בישל את השוויון של ויסלה ב-1:1 הביתי מול ליאז' ואילו ליאור רפאלוב וברוז' יצאו עם הפסד 2:1 מגרמניה מול האנובר, שמשאיר להם הרבה תקוות לגומלין.

ווין רוני שחקן מנצ'סטר יונייטד. peter dejong, AP
טיול נחמד באמסטרדם. רוני/AP, peter dejong

אייאקס - מנצ'סטר יונייטד 2:0

אמנם מבחינת השדים האדומים ההופעה הראשונה במפעל השני בחשיבותו באירופה מאז 1995 היא השפלה, אך היום הם הוכיחו שהם ממש לא מתכוונים להקל ראש בליגה האירופית. מנצ'סטר יונייטד ניצחה 0:2 את אייאקס באמסטרדם ארינה והשיגה מקדמה גדולה מאוד לקראת הגומלין, כשהיא מופיעה בהרכב חזק מאוד. האימפריה ההולנדית תגיע למנצ'סטר לטיול, לא הרבה מעבר לזה.

בדקה ה-51 הייתה קרובה יונייטד לעלות ליתרון לאחר מבצע אישי נהדר של חאבייר הרננדס, שנותר לבד מול קנת ורמיר ובעט, אך השוער המקומי הצליח לבלום אותו. בדקה ה-59 הלחץ של השדים האדומים גם נשא פרי. נאני הצליח להשתלט על כדור באגף ימין ויישר אותו למרכז, שם המתין אשלי יאנג, שבעט מ-12 מטר בין רגליו של ורמיר ופנימה את ה-0:1. אלופת אנגליה הכפילה את היתרון בדקה ה-85 כשדאבל פס בין רוני להרננדס נגמר בבעיטה של האחרון, שקבע 0:2.

ויקטוריה פילזן - שאלקה 1:1

הרויאל בלוז, שהובסו בליגה 3:0 על ידי מנשנגלדבאך בשבת, השיגו בצ'כיה תוצאה מצוינת מבחינתם לקראת הגומלין בארינה אאוף שאלקה. הקבוצה של הוב סטיבנס חזרה מפיגור ל-1:1 מול ויקטוריה פלזן, שתנסה להדהים בגלזנקירשן.

הצ'כים עלו ליתרון מפתיע בדקה ה-22 כשמסירת רוחב של פאבל הורבאט מצאה את ולדימיר דרידה, שעצר את הכדור בצורה מושלמת ובעט כדור חזק מ-16 מטר לפינה כדי להכניע את לארס אונרשטאל ולקבוע 0:1. הרויאל בלוז הצליחו לאזן בדקה ה-75 כשג'פרסון פרפאן המחליף פרץ בצורה מצוינת באגף ימין ויישר למרכז, שם עמד ציפריאן מאריקה, שחסם את הכדור, שהגיע לקלאס יאן הונטלאר וההולנדי דחק מקרוב פנימה את ה-1:1.

לאציו - אתלטיקו מדריד 3:1

אמנם הקולצ'נרוס ספגו שער ראשון בעידן של דייגו סימאונה, אך זה בטח לא מפריע להם יותר מדי לאחר שחזרו מפיגור ל-1:3 גדול על לאציו באולימפיקו, כשמלך שערי המפעל בשנה שעברה רדאמל פלקאו כובש צמד.

בדקה ה-19 הצליחו הרומאים לעלות ליתרון לאחר שאנטוניו קאנדרבה בעט מ-22 מטר, כדור שנהדף לא טוב על ידי שוער אתלטי טיבו קורטואה. מירוסלב קלוזה כמובן היה שם ראשון על הכדור החוזר כדי לדחוק פנימה את ה-0:1. אבל מחזיקת הגביע מלפני שנתיים הצליחה לאזן בדקה ה-25, כשהגבהה מאגף ימין מצאה את רדאמל פלקאו, שהוריד בנגיחה לאדריאן, שדחק מקרוב פנימה את ה-1:1.

הקולצ'ונרוס השלימו את המהפך בדקה ה-37 כשאדריאן הוריד כדור נהדר לעברו של דייגו, והקשר הברזילאי העביר מסירת רוחב, שעברה את כל ההגנה כולל השוער פדריקו מארקטי והגיעה לפלקאו, שמול שער ריק בעט פנימה וקבע 1:2. בדקה ה-63 הצליח החלוץ הקולומביאני לכבוש את השלישי לאחר שאדריאן פירגן לו במסירת רוחב נהדרת בסיומה של מתפרצת וזה 1:3.

לוקומוטיב מוסקבה - אתלטיק בילבאו 1:2

הבאסקים הפסידו 2:1 לבטיס במשחק הליגה האחרון, והפעם הם נוצחו בתוצאה זהה, אלא שבליגה האירופית ובשיטה של שני משחקים זו לא תוצאה רעה מדי. מנגד, לוקומוטיב מוסקבה יכולה להיות מעודדת מהניצחון השני שלה ב-13 מפגשים מול קבוצה ספרדית לקראת הגומלין שייערך בבילבאו.

בילבאו עלתה ליתרון בדקה ה-35 כשמהלך אישי פנטסטי של מרקל סוסאטה, שעבר שני שחקנים ויישר למרכז, שם המתין איקר מניואין, שבעט מ-10 מטר לפינה כדי לקבוע 0:1. הרוסים הצליחו לאזן בדקה ה-61 לאחר שג'ון אורטנצ'ה ספק הכשיל ברחבה את פליפה קייסדו. דניס גלושקוב בעט את הפנדל נהדר וקבע 1:1. לוקומוטיב הצליחה להשלים את המהפך בדקה ה-71 כשמסירת רוחב של רנאט ינבייב מצאה את קייסדו, שהוריד את הכדור בצורה מצוינת ובעט מצוין לפינה כדי לקבוע 1:2.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

פורטו - מנצ'סטר סיטי 2:1

הסיטיזנס, כמו יונייטד, מאוכזבים מהנפילה לליגה האירופית, אבל כנראה שהם ראו את היריבה העירונית מנצחת באמסטרדם וידעו שאסור להם לפשל. מהעבר השני התייצבו מחזיקת הליגה האירופית המכהנת פורטו והקהל המשולהב שלה, שנהנו גם משער יתרון של סילבסטרה ורלה בדקה ה-27 בסיומו של מבצע יפה ולאחר בישול של הולק. אלא שסיטי ידעה לחזור ולצאת מפורטוגל עם ניצחון גדול, שמציב אותה בעמדת ההעפלה מצוינת לשמינית הגמר. בדקה ה-55, כדור ארוך ולחץ של מריו באלוטלי בילבלו את אלברו פריירה והוא נגח לשערו הוא כדי לקבוע 1:1. חמש דקות לסיום, יאיא טורה פרץ והשאיר כדור מול שער ריק לסרחיו אגוארו, שגילגל פנימה ורץ לחגוג.

סטוק סיטי - ולנסיה 1:0

העטלפים מאמינים שהם יכולים להגיע לשלבים הגבוהים במפעל ואחרי שנראו מצוין והביסו את חיחון בליגה בשבת, הגיעה גם התוצאה הנפלאה הזו מבחינתם באצטדיון בריטניה. ולנסיה לא ניצחה בכל שמונת ביקוריה הקודמים באנגליה, אבל הפעם היא נהנתה מהשער הגדול של הערב, כשבדקה ה-36 מהמט טופאל הניף את הרגל מכ-30 מטרים וירה טיל מדהים לחיבורים, שהשאיר את אסמיר בגוביץ' האומלל חסר אונים. בדקה ה-71 סופיין פגולי כמעט הכפיל, אבל הבעיטה שלו פגעה רק בקורה ובכל מקרה, ולנסיה בדרך לשמינית הגמר.

ויסלה קרקוב - סטנדרד ליאז' 1:1

כנראה שהפגרה הארוכה בליגה הפולנית פגעה בויסלה, כשהתיקו הזה יקשה על אלופת פולין להמשיך לשלב הבא. מאור מליקסון שיחק 90 דקות במדי ויסלה, דודו ביטון נותר על הספסל של הפולנים, בעוד שרמי גרשון נותר על הספסל הבלגי. היתרון של ליאז' הגיע בדקה ה-28, כשמיכאל צ'קאי ראה את הכרטיס האדום אחרי הכשלה ברחבה על יוני בוינס ומוחמד צ'יטה הקפיץ את הפנדל עם הרבה קלאסה פנימה. ויסלה השיגה את השוויון שתי דקות לסיום. הגבהה של מליקסון יצרה ערבוביה וצבטאן גנקוב דחק מקרוב את ה-1:1.

האנובר - קלאב ברוז' 1:2

ליאור רפאלוב (90 דקות) הגיע עם ברוז' והמאמן הגרמני כריסטוף דאום לגרמניה וקיווה לחזור עם ניצחון, אבל למארחת היו תוכניות אחרות. ברוז' לפחות נהנתה משער חוץ, שנותן לה יתרון מסוים לגומלין, אחרי שבדקה ה-51 הגבהה של פרדריק סטנמן הגיע לראש של מקסים לסטיין ומשם לחיבורים. האנובר כאמור ידעה להפוך את התוצאה, עם שער של ארתור סוביך מקרוב בדקה ה-73 ופנדל מדויק של יאן שלאודראף בדקה ה-80.

אודינזה - פאוק סלוניקי 0:0

11 שנים אחרי שפאוק הדיחה את אודינזה מגביע אופ"א, היא רוצה לעשות זאת שוב והגיעה לאיטליה מצוידת באלפי אוהדים. אנטוניו די נטאלה הפצוע לא שיחק במדי אודינזה ובלעדיו ההתקפה שלה נותרה ללא מחץ והיוונים יחזרו לאצטדיונם הביתי לגומלין מלאים בתקווה.

משחקים נוספים

אלקמאר - אנדרלכט 0:1
לאלקמאר: אדם מאהר (35)

לגיה ורשה - ספורטינג ליסבון 2:2
ללגיה: יאקוב ואווז'ניאק (37), יאנוש גול (79) לספורטינג: דניאל קאריסו (60), אנדרה סנטוס (88)

רד בול זלצבורג - מטאליסט חרקוב 4:0
לחרקוב: טייסון (1), ג'ונתן כריסטלדו (37 ו-41), מרקו דביץ' (90)

טרבזונספור - פ.ס.וו איינדהובן 2:1
לטרבזונספור: אולקן אדין (33). לאיינדהובן: טים מטבאז' (6), אולה טויבונן (11)

סטיאווה בוקרשט - טוונטה 1:0
לטוונטה: ג'ושוע ג'ון (53)

דודו ביטון ישמח להישאר בוויסלה קרקוב עונה נוספת

אולימפיאקוס ובשיקטאש עשו צעד משמעותי לשמינית הגמר

הליגה האירופית בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully