וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאט: "ראשל"צ מצוינת, נעשה הכל כדי לשמור על התואר"

16.2.2012 / 19:20

מאמן מכבי ת"א לא מזלזל בכתומים, רגע לפני גמר הגביע (ה', 20:45, ערוץ 1). בירנבוים: "הניצוץ בעיניים הביא אותנו לכאן"

גמר גביע המדינה ה-52 בתולדות מדינת ישראל ייערך הערב(חמישי, 20:45, ערוץ 1 ו-HD) בהיכל יד אליהו ויפגיש את מחזיקת הגביע בשנתיים האחרונות, מכבי תל אביב, עם מכבי ראשון לציון (שופטים: ספי שמש, גילי כהן וכפיר מועלם). מכבי תל אביב זכתה עד היום ב-38 גביעי מדינה מתוך 43 הופעות בגמר, וניצחה בחצי הגמר את הפועל חולון די בקלות 70:91. מכבי ראשון לציון, מנגד, תופיע בפעם השנייה בתולדותיה בגמר הגביע, לאחר שהפסידה ב-1992 לגליל עליון, וניצחה בחצי הגמר 71:78 את מ.כ הבקעה.

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט (משמאל), קפטן מכבי תל אביב טל בורשטיין, קפטן מכבי ראשון לציון ניצן חנוכי, מאמן מכבי ראשון לציון אפי בירנבוים. ברני ארדוב
כחול או כתום? מי יחגוג מחר תואר? בלאט ובורשטיין לצד חנוכי ובירנבוים/ברני ארדוב

מכבי תל אביב

הרבה סימני שאלה היו בימים האחרונים במכבי תל אביב סביב מצבו של סופוקליס שחורציאניטיס. כזכור, הסנטר הענק נפצע במהלך משחק חצי הגמר מול הפועל חולון וירד לחדר ההלבשה תוך כדי זעקות מרות, אך בסופו של דבר חזר לפרקט, ובבדיקה שנערכה לו אמש התברר כי הוא יכול להמשיך לשחק. שחורציאניטיס יתלבש למשחק הגמר בצוותא עם דווין סמית', קית' לנגפורד וריצ'רד הנדריקס. במכבי נותנים את מלוא הכבוד לראשון לציון, אותה ניצחו בקושי רב בליגה במהלך הסיבוב הראשון 75:76, אך מאמינים שיוכלו לחגוג בפעם השלישית ברציפות את הנפת הגביע המסורתית.

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט אמר במסיבת העיתונאים הרשמית: "הגעה לגמר גביע מעידה על הכוח, המקצועיות והרצון של שתי הקבוצות. שתי הקבוצות ראויות לכבוד הזה. אנחנו יודעים שראשון קבוצה מצוינת, היא הוכיחה את זה לאורך כל השנה. אנחנו, כמחזיקת הגביע, מתייחסים אליה במלוא הכבוד ומלוא הרצינות. נבוא ונעשה הכל כדי להגן על התואר ולהמשיך את העונה היפה שלנו. מכבי של השנה עושה דרך מיוחדת במינה בכל הליגות. אף אחד לא לוקח דברים כמובן מאליו, אנחנו שואפים להיות הכי מקצועניים והכי טובים בכל שבוע, בכל משחק ובכל אפשרות להוכיח את עצמנו. החבר'ה שלנו דרוכים ושמחים על האתגר ועל האפשרות לקחת עוד תואר השנה".

בלאט נשאל מדוע בחר להשאיר מחוץ לסגל את דמונד מאלט ותיאו פפאלוקאס ואמר: "בחרנו להיות עם ההרכב המנצח של יום שני. אצלנו לא ארבעת הזרים קובעים את מידת ההצלחה - כקבוצה נקבע אם ננצח או לא, לכן זה פחות חשוב מי מתלבש. ראשון לא אמורה להיות רגילה לשחק פעמיים בשבוע, אבל זה גמר גביע - אף אחד לא עייף, אף אחד לא חושב על שום דבר חוץ מלתת הכל כדי לנצח".

הקפטן טל בורשטיין הוסיף: "אני רוצה לברך את ראשון על ההגעה למעמד הזה, הם בהחלט ראויים. אני מאמין שהם לא ירצו להסתפק רק בהגעה, וכמובן שגם אנחנו לא, אז בגלל זה נבוא במלוא המוכנות והדריכות, כמו מול חולון. נעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי להגן על התואר. באופן טבעי יש מאיתנו הרבה ציפיות וזו תהיה סנסציה אם נפסיד, אבל במשחק אחד הכל יכול לקרות. גם בעונה פנטסטית כזאת אנחנו יכולים ליפול, ונעשה הכל כדי שזה לא יקרה".

דווין סמית' אמר באימון המסכם: "אנחנו מאוד מתרגשים, זו אחת המטרות החשובות שלנו העונה. אנחנו יודעים שראשון לציון קבוצה מאוד מוכשרת, הם יילחמו קשה נגדנו, צריך לדבוק בשיטת המשחק שלנו ולשחק חזק 40 דקות. זה יהיה משחק שונה וקבוצה שונה לחלוטין מחצי הגמר מול חולון. אנחנו לא מתרכזים בשחקן כזה או אחר בראשון, אלא מסתכלים עליהם כקבוצה. לא צריך להסתכל על המשחק הזה כמפתח להמשך העונה אלא כעל תואר ומטרה שהצבנו לעצמנו. כיף לנו השבוע שהיו לנו ימים להתאמן ולהתכונן, זה נחמד, לא משהו שאנחנו רגילים אליו במהלך העונה".

מכבי ראשון לציון

הקבוצה של אפי בירנבוים עברה דרך חתחתים עד שהגיעה למעמד הגמר, לאחר שסילקה בדרך את הפועל ירושלים, הפועל תל אביב ומ.כ הבקעה. בראשון לציון מגיעים למעמד בהרגשה ברורה של אנדרדוג, אך מאמינים ביכולתם לעשות את ההפתעה הגדולה. בעיר היין, שם לא ניצחו מעולם את מכבי תל אביב בתשעה מפגשי עבר בגביע, נתנו מנוחה באימון ביום שלישי לכוכב ג'ו קרופורד, שחש מעט כאבים ברגלו, וכן לאדריאן יוטר שערך אימון שחרור חלקי. השניים ערכו את האימון המסכם באופן מלא.

בעיר עצמה קיימת דריכות עצומה לקראת משחק הגמר, כשהחל מבוקר יום שלישי קיים ביקוש גדול מאוד של כרטיסים מטעם אוהדי הקבוצה. הצפי הוא שכ-3,000 אוהדים של מכבי ראשון לציון יגיעו למשחק הגמר. העירייה רכשה כאלף כרטיסים למשחק עבור בני נוער, וראש העיר, דב צור, הסביר: "יהיה נכון שילווה אותנו קהל אוהד וצעיר למשחק כל כך חשוב". אנשי הקבוצה התרגשו לגלות הבוקר ברכה מיוחדת שהקדיש להם שחקן הקבוצה בעבר אנדרה ספנסר, ששיחק בגמר היחיד של הקבוצה בשנת 1992.

מאמן מכבי ראשון לציון אפי בירנבוים אמר במסיבת העיתונאים: "אנחנו שמחים לבוא לגמר גביע המדינה, הניצוץ בעיניים של השחקנים והתשוקה הגדולה הביאו אותנו עד לכאן, ויש לנו עוד ערב אחד לנסות לקחת את התואר. אנחנו מאוד גאים שכל העיר שלנו כמרקחה. אני דואג מדבר אחד: מכבי בדרך כלל מתנפלת עליך במגרש הביתי, ונהיה חייבים לדעת איך לענות לזה ולקחת כל רבע בנפרד". בירנבוים סיפר כי דיבר עם שחקניו על סיפור הסינדרלה של רכז ניו יורק ניקס, ג'רמי לין: "אם הוא עשה את זה אז לכולנו יש אמונה בלב, ואנחנו רוצים לעשות את זה".

קפטן הקבוצה ניצן חנוכי הוסיף: "עברנו דרך קשה בגביע, הראנו והוכחנו שאנחנו ראויים להיות במעמד הגמר. כמובן שזה כבוד גדול למועדון, העיר בטירוף ואנחנו מרגישים את זה. אנחנו מודעים ליחסי הכוחות, וזה תלוי בעיקר במכבי, אבל כמו כל השנה נבוא וניתן את המקסימום. זה מה שיש לנו להציע, ונקווה שזה יספיק. הרבה מהשחקנים שלנו רעבים להוכיח ורואים את זה השנה, בכל משחק רואים את הטירוף של השחקנים בחדר ההלבשה".

ג'ו קרופורד אמר באימון: "אנחנו מתרגשים מההזדמנות שלנו להיות פה, נבוא לשחק חזק ונבצע את תוכנית המשחק שלנו. אנחנו צריכים לטפל בכדור כמו שצריך, לא לתת להם שום דבר קל, אין סלים במעבר או סלי שלשות במעבר כי הם חיים על הדבר הזה. מכבי היא תמיד הפייבוריטית, תמיד. האם יש לנו יתרונות עליהם? זה תלוי באיך שהמשחק יזרום, אם יש לנו יתרונות ננסה להביא אותם לידי ביטוי במהלך המשחק".


חמשת ההישגים הגדולים בקריירה של אפי בירנבוים

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully