וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכל השאלה, תשובה: נבחרת המחזור של אירופה

13.2.2012 / 6:30

אדבאיור סחף את טוטנהאם, ראול גרסיה הימם את ברצלונה ופינייה העניש את פאלרמו. נבחרת המחזור בסימן המושאלים, ואיתם כמובן כריסטיאנו רונאלדו שהבהיר מי תהיה אלופת ספרד

בשנים האחרונות חלה עלייה הדרגתית בכמות ההשאלות מדי עונה, בעיקר מאז המשבר הכלכלי הגדול. לשחקנים המושאלים, שעוברים לעונה אחת בידיעה שחובת ההוכחה היא עליהם והעתיד לא ברור, לא חסרות סיבות להילחם, ועל הדרך גם לתפוס מקום בנבחרת המחזור של וואלה! ספורט. לצד המושאל הלוהט של טוטנהאם והמושאל שחיסל את ברצלונה, מככבים השבוע גם שלושה כובשי שלושער, ביניהם כריסטיאנו רונאלדו שממשיך לנפץ שיאים ולסחוף את ריאל מדריד לאליפות. ובפינת הכוכב האורח: אחד החלוצים היחידים באירופה שמספק ממוצעים דומים לאלו של CR7.

שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו חוגג. רויטרס
מביט על ברצלונה מלמעלה. כריסטיאנו רונאלדו/רויטרס

שוער

טוניו - ראסינג סנטאנדר

דייגו סימאונה הבטיח וגם קיים. בשישה משחקים תחת הדרכתו אתלטיקו מדריד לא רק שלא הפסידה, אלא אפילו לא ספגה שער. לצערו של המאמן הארגנטינאי, הפעם שחקניו לא הצליחו לנצל את היציבות ההגנתית והיכולת המבריקה של דייגו הברזילאי כדי לנצח, מפני שנתקלו ביום גדול בין הקורות של טוניו. 24 איומים על השער רשמה אתלטיקו, מתוכם שוער ראסינג סנטאנדר עצר 10, כולל חמש הצלות נפלאות במחצית השנייה שהשאירו את האורחים מתוסכלים. בשני מקרים גם הקורות נחלצו לעזרתו של טוניו, שעם שריקת הסיום קיבל לידיו את כדור המשחק ושמע את האוהדים המקומיים קוראים בשמו.

טוניו שוער ראסינג סנטאנדר. GettyImages
אתלטיקו לא מצאה את הדרך להכניע אותו. טוניו/GettyImages

הגנה

מגן ימני: נלסון - בטיס

לפני משחק הליגה נגד אוסאסונה בדצמבר האחרון, קלטו מצלמות הטלוויזיה את נלסון, המגן הימני של בטיס, משוחח עם עוזר מאמן אוסאסונה, הקבוצה בה שיחק כמושאל בעונה שעברה, וחושף בפניו את הטקטיקה של פפה מל. האוהדים זעמו על העברת המידע, הצוות המקצועי העניש וכל ההסברים של הפורטוגלי לא הועילו. בשבת, שנתיים אחרי ההופעה הקודמת שלו במדי בטיס בליגה, נלסון הוקפץ להרכב של פפה מל ולקח בשתי ידיים את ההזדמנות השנייה. בתוספת הזמן התוצאה מול אתלטיק בילבאו עוד עמדה על 1:1, אך כדור שנהדף מהגנת הבאסקים הגיע לנלסון שירה פנימה את שער הבכורה שלו בקבוצה מסביליה. "לפני יומיים חלמתי על הרגע הזה, אפילו אמרתי לחברים שלי איך אחגוג", אמר נלסון בסיום. "זה היה התסריט המושלם".

בלם: אנדראה ליסוצו - נובארה

את ההפתעה הגדולה של המחזור החלקי באיטליה סיפקה נובארה הקטנטנה. עונת הקאמבק לסריה A אחרי 55 שנים עמוסה בקשיים מבחינת נועלת הטבלה, אבל גם אם תרד בסיומה היא תזכור את צמד הניצחונות על אינטר. בסיבוב הראשון זה היה 1:2 ביתי, הפעם שחקניו של אמיליאנו מונדוניקו הכו את הנראזורי בסן סירו. ההגנה של נובארה עשתה עבודה נהדרת מול אינטר הדועכת, כאשר אנדראה ליסוצו פיקד על החמישייה האחורית. הבלם בן ה-31, ששיחק שנים בליגות הנמוכות, חזר לאחרונה מפציעה ובשני המשחקים האחרונים עזר לייצב את העורף של המדורגת אחרונה. הקרחת נותרה נקייה מטעויות במרכז ההגנה.

אנדראה ליסוצו שחקן נובארה לפני אסטבן קמביאסו שחקן אינטר. Claudio Villa, GettyImages
מי היה מאמין שנובארה תנצח פעמיים בעונה אחת את אינטר? אנדראה ליסוצו לפני אסטבן קמביאסו/GettyImages, Claudio Villa

בלם: ג'וליאן לסקוט - מנצ'סטר סיטי

הסיטיזנס העניקו למנצ'סטר יונייטד 24 שעות לנשום אוויר פסגות, לא יותר. מוליכת הפרמיירליג עבדה קשה במשחק החוץ מול אסטון וילה, השיגה את ה-0:1 הקטן וידעה לשמור עליו בשיניים בדקות הסיום. על שלוש הנקודות היה אחראי השבוע ג'וליאן לסקוט, שמעבר לתרומתו המוכרת בחלק האחורי עלה לעזרת ההתקפה והבקיע את שער הניצחון היקר. האיום העיקרי של וילה הגיע מכדורי הגובה, ולסקוט עשה את עבודתו על הצד הטוב ביותר. "היה לו משחק פנטסטי", החמיא רוברטו מאנצ'יני לבלם יליד בירמינגהאם, שכבש את שערו השני העונה בליגה דווקא לרשת הקבוצה אותה אהד.

מגן שמאלי: הנרי בדימו - מונפלייה

צמרת הליגה הצרפתית, שהייתה צפופה וסבוכה עם היציאה לפגרת החורף, נותרה כעת עם שתי מתמודדות בלבד על התואר - פריס סן ז'רמן ומונפלייה - שתתעמתנה בשבוע הבא בפארק דה פראנס. רגע לפני הקרב הישיר פ.ס.ז' שמטה נקודות עם 0:0 מול ניס, אחרי שראתה את מונפלייה מנערת מדרכה גם את אז'קסיו המשתפרת עם 0:3. לא הכל הלך חלק למונפלייה, ששברה את הקרח רק בזכות פנדל שסחט הנרי בדימו בדקה ה-53. המגן הקמרוני הוא השחקן הטוב ביותר של מונפלייה העונה אחרי מלך השערים אוליבייה ז'ירו, ובלי כל ספק המצטיין בתפקידו בליגה. בדימו לא מרשים רק במהירות ובברק שהוא מוסיף בגיחות קדימה, אלא גם בשיפור המשמעותי שחל אצלו בתחום ההגנתי. קרלו אנצ'לוטי מודאג ממנו לקראת משחק העונה.

ג'וליאן לסקוט שחקן מנצ'סטר סיטי. GettyImages
לא שמר חסד נעורים לקבוצה אותה אהד בצעירותו. ג'וליאן לסקוט/GettyImages

קישור

ראול גרסיה - אוסאסונה

שש פעמים פגשה ברצלונה בשנתיים האחרונות את אוסאסונה. בכל המקרים היא גם ניצחה, כאשר הפרש השערים הכולל עמד על 1:21. גם את הניצחון הכי גדול שלה העונה, 0:8 בקאמפ נואו, ציינה אלופת אירופה במשחק נגד היריבה מפמפלונה. אלא שבכדורגל אין שום דבר קבוע, ואותה אוסאסונה נרמסת היא זו שכנראה חיסלה לבארסה את חלום האליפות הרביעית ברציפות עם ניצחון מדהים 2:3 בריינו דה נבארה. ראול גרסיה, שאת שערו האחרון במדי אתלטיקו מדריד לפני החזרה לאוסאסונה כבש לרשת ברצלונה, כיכב שוב מול הבלאוגרנה עם בישול לדיאן לקיץ', מעורבות בשער השני (היה בנבדל) וכיבוש שחתם משחק נהדר. ברצלונה סופגת שלישייה בליגה לראשונה מאז ה-3:3 מול ויאריאל במאי 2009. הבור הזה נראה עמוק מדי.

לודוביק אוברניאק - בורדו

אחרי שש שנים בליל, לודוביק אוברניאק החליט לעזוב חצי שנה לפני תום חוזהו ועבר בינואר לבורדו. במשחקו השלישי בסך הכל במדי קבוצתו החדשה, הוא כבר קיבל את ההזדמנות לחזור לסטאד מטרופול ולהראות לדאבליסטית היוצאת על מה היא ויתרה. אוברניאק היה במוקד העניינים לפני המשחק וגם בסיומו של ה-4:5 המטורף שהשיגה בורדו במגרשה של ליל. באופן סמלי, כאילו כתב בעצמו את התסריט, הקשר היה חתום ל שער הניצחון הדרמטי בתוספת הזמן, אחרי שהמארחים כבר חזרו מפיגור 4:1 ל-4:4. אוברניאק היה מעורב בשער הראשון, כבש צמד בעצמו ונבחר לכוכב המחזור בליגה הצרפתית. "לא באתי לנקום, רק רציתי ליהנות", סיכם האיש שסתם את הגולל על חלום האליפות של קבוצתו לשעבר.

מרטין הרניק - שטוטגרט

בשבוע שעבר החליט ברונו לבאדיה כי נמאס לו מהזלזול שמפגין מרטין הרניק, הדיח אותו מההרכב וקיבל ממנו שער שוויון דרמטי כמחליף מול לברקוזן. גם בהפסד הגביע לבאיירן מינכן האוסטרי של שטוטגרט לא פתח, אבל במשחק הביתי נגד הרטה ברלין הוא כבר חזר ל-11 והראה שסדרת החינוך השתלמה. שטוטגרט הציגה את 35 הדקות הטובות ביותר שלה העונה, במהלכן הספיקה לכבוש חמישה שערים לרשת הרטה האומללה עד לדקה ה-58. הרניק נהנה מנוכחותו של ודאד איבישביץ', הגיח מצד ימין לרחבה פעם אחר פעם וחגג שלושער ראשון בבונדסליגה. עם 10 שערים וחמישה בישולים העונה, הוא הסיבה העיקרית לכך שלבאדיה עדיין מחזיק בתפקיד, בניגוד לקולגה מיכאל סקיבה שפוטר מהרטה.

לודוביק אוברניאק שחקן בורדו חוגג (ימין). רויטרס
לא יכול היה לחלום על משחק כזה. לודוביק אוברניאק/רויטרס

התקפה

עמנואל אדבאיור - טוטנהאם

הארי רדנאפ לא יכול היה לבקש הצגה טובה יותר משחקניו עם חזרתו אל הקווים אחרי הזיכוי בפרשת העלמות המס, כדי לתת עוד משב רוח לתמיכה האדירה לה הוא זוכה בנוגע למינויו הצפוי למאמן נבחרת אנגליה. רק שמאמן טוטנהאם צריך לזכור שבנבחרת הוא לא יוכל להביא לידי ביטוי את כישוריו העסקיים. מהלך מבריק כמו שאילתו של עמנואל אדבאיור ממנצ'סטר סיטי איננו אפשרי בעולם המלחיץ אליו רדנאפ יצלול בקרוב. אדבאיור גרם לאוהדי טוטנהאם רגעי נחת רבים בשבת, כשבישל לא פחות מארבעה שערים בתצוגה הנהדרת, כבש אחד בעצמו ועזר ללואיס סאהה להוכיח שגם לגביו רדנאפ לא טעה. 10 שערים ו-11 בישולים יש לחלוץ הטוגולזי, שנראה מאושר ומפרגן מתמיד. טוטנהאם עדיין חולמת על התואר, בעונה בה היא מציגה את הרקורד הטוב ביותר שלה מאז הדאבל ב-1961.

פיטר אודמווינגי - ווסט ברומיץ'

לא רק טוטנהאם הבקיעה חמישייה השבוע בפרמיירליג. קרב התחתית הצמוד לכאורה בין וולבס לווסט ברומיץ', שבמחצית עוד היה במצב של 1:1, הסתיים ב-1:5 מוחץ של הבאגיז. כמו לטוטנהאם, גם לווסט ברומיץ' היה חלוץ אפריקאי שהוביל להישג. פיטר אודמווינגי הניגרי, שבעונה שעברה הצטיין עם 15 שערים, הבקיע ארבעה בלבד עד המחזור הנוכחי. מול הגנת וולבס הוא החליט לשפר את המספרים וקבר את המארחים עם שלושער מצוין - הראשון שלו מאז עשה זאת במדי ליל באוגוסט 2006. עם הניצחון הכי גדול שלה במוליניו מאז 1962, ווסט ברום מתרחקת מהתחתית ומרשה לעצמה לכוון לעבר הטופ 10. האוהדים כבר שכחו את ההחמצה המזעזעת של אודמווינגי מול סוונסי.

כריסטיאנו רונאלדו – ריאל מדריד

ראול גרסיה ואוסאסונה נתנו, כריסטיאנו רונאלדו וריאל מדריד לקחו. הבלאנקוס לא התכוונו לוותר על האפשרות להגדיל את הפער מברצלונה ל-10 נקודות, שוב ידעו לחזור מפיגור וצעדו לניצחון ביתי 2:4 על לבנטה עם עוד מפגן איכות של רונאלדו. הפנומן הפורטוגלי חגג שלושער שישי העונה בליגה והוא עומד כבר על 27 שערים ב-22 משחקים. שיא 40 הכיבושים מהעונה שעברה צפוי להתנפץ העונה. רונאלדו לא הפסיק לסכן את שער לבנטה, חילק את השערים שלו בצורה נהדרת (פנדל, נגיחה ובעיטה אדירה מחוץ לרחבה) וחתם עם בישול לקארים בנזמה. השער השלישי של רונאלדו היה גם ה-4,000 של ריאל במסגרות רשמיות בברנבאו, והחיבוק מיד אחריו עם ז'וזה מוריניו אמר הכל. האליפות בדרך חזרה למדריד.

חלוץ טוטנהאם, עמנואל אדבאיור. Mike Hewitt, GettyImages
מציג בטוטנהאם את הגרסה המפרגנת. עמנואל אדבאיור/GettyImages, Mike Hewitt

שווים אזכור

בנג'מין לקונט (לוריין) - הטביע את אוקזר

נבן סובוטיץ' (דורטמונד) - ההגנה תגן על הכתר

חואן ארנגו (בורוסיה מנשנגלדבאך) - ללקק את האצבעות

סטיבן פינאר (אברטון) – החזיר את החיוך

סופיאן פגולי (ולנסיה) – גם זידאן התרשם

מאוריסיו פינייה (קליארי) - בשביל זה פאלרמו השאילה אותו?

מקסי לופס (מילאן) - חילוף מנצח

מקסי לופס שחקן מילאן (אמצע). Dino Panato, GettyImages
הציל את מילאן בהיעדרו של זלאטן. מקסי לופס/GettyImages, Dino Panato

כוכב אורח

בוראק ילמאז - טרבזונספור

עד 2010 זה נראה היה כמו עוד כישרון מפוספס. שנה וחצי בבשיקטאש הניבה שישה שערים, עונה מדכאת בפנרבחצ'ה הסתיימה ללא אף כיבוש, והנה דווקא בטרבזונספור בוראק ילמאז קורע רשתות בקצב שלא היה מבייש את רונאלדו. אחרי שהרשית 19 פעמים אשתקד ופתח את החשבון גם בנבחרת טורקיה, ילמאז העלה את יכולתו מול השער בשתי רמות נוספות. ב-23 משחקי ליגה כבש ילמאז כבר 27 שערים, ובכללם שבעה צמדים, כולל בניצחון 1:4 של המדורגת רביעית על גזיאנטפספור ביום שישי. ילמאז כמובן מוליך בבטחה את טבלת מלך השערים בטורקיה, כאשר לבא אחריו יש בסך הכל 11 כיבושים. הסטטיסטיקה המופלאה הזו לא תסייע למפציץ הטורקי לזכות בנעל הזהב האירופית, אך היא לבטח תסדר לו חוזה מצוין באחת הליגות הבכירות. אתלטיקו מדריד כבר לוטשת עיניים.

בוראק ילמאז שחקן נבחרת טורקיה. רויטרס
החלוץ הכי טוב בטורקיה. בוראק ילמאז/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully